Što se tiče obilaznice Dimitrovgrada i celog tog poteza, ukupno 30km - 2 i po deonice: tunel Sarlah - Pirot istok (5B, deo Aktorove deonice Staničenje - Pirot istok; Trejsova Pirot istok-Dimitrovgrad i Aktorova ex-Trace i ex-Alpine obilaznica Dimitrovgrada) biće pušteno 04.septembra (ove godine).
Problem obilaznice nije famozni usek Gradinje i Aktor, koji će da skarabudži to tamo do navedenog datuma, videćete u narednm postu i kako, već Elef koji je pitanje da li će i koliko će moći da poveže svu EM opremu u tunelima i centar za upravljanje koji se gradi.
Što se tiče Bancarevo - Crvena reka rade sa 100+ mašina svakodnevno i to bi još trebalo da se pojača od sredine septembra, kad im dođe Svolos i drugi podizvođači sa Gradinja, maj 2018. je totalno nerealan rok, čak i za "poluautoput", ali će do tada biti ponegde i asfalta, ličiće na put.
Rešili su u međuvremenu nekoliko krupnih stvari: arheološke iskopine kod Glogovca, električni vod i vodovod u Crvenoj reci, pa tek sada mogu da rade duž cele trase, ali čak i da Sima ispuni obećanje do maja, što je nemoguće, ostaje problem EM opremanja tunela Bancarevo.
Naime rok za opremanje tog tunela je 280 dana od početka radova (za Sopot i Sarlah 180), a otvaranje tendera po žutom FIDIC-u (1. evaluacija projekta, pa tek onda finansijski deo, što može da se otegne) pomereno je za 2 nedelje i sada je zakazano za 05.09.:
http://www.koridorisrbije.rs/site/content/files/5992ee97bc1c8_01 SPN MEP BSS Time extention srp.pdf
Produžetak roka dobilo je i EM opremanje tunela Predejane i Manajle, s tim što je tamo rok produžen za 3 nedelje, a otvaranje je zakazano za 14.09., s tim što je tamo u startu totalno nerealan rok u startu 200 dana za 2 tunela duža od Bancareva - nema šanse, realno najranije kraj 2018.:
[url]http://www.koridorisrbije.rs/s...36b394d9_01 SPN MEP PM Time extention srp.pdf[/url]
Kad sam već pomenuo tunele Sopot i Sarlah oni su deo poddeonice 5A (Staničenje-tunel Sarlah), koja nezavisno od tunela neće biti gotova pre 06/18 (batalite bajke i novi termin "suštinski završeno"), ali je na 5,5 km prošle nedelje saobraćaj prebačen u novoizgrađenu levu stranu AP.
Sad uveliko grebu staru magistralu da bi je prepravili u desnu stranu autoputa (pravac Niš-Sofija) na tih 5,5km, problem je paralelni put od nekih 1,5-2km koji ide pored stare pirotske deponije i za koji još ne postoji projekat!? A bez toga nema kompletiranja autoputa.
Osim tih 5,5km na 5A imaju da dovrše deo oko tunela Sopot, gde su 3 mosta na Nišavi, dva su sa pločom, treći najveći ima ploču na levom, a na desnom se priprema, kao i deo posle Sarlaha gde je monolitni most sa 8 otvora levi ima ploču u fulu, desni ima na 2/8 polja, na 3. i 4. su oplate.
Ostali su im i građevinski radovi u tunelima, tražili su da u Sarlahu ne bude betonski, već asfaltni kolovoz (aferim ako to promene), ostao im je i nasip ka mostu i odmorište na granici 5A i 5B, gde je izgrađena privremena devijacija za ulazak na AP, ali to su relativno sitnice.
Iako će biti fotki, radi lakšeg praćenja i da ne bi bilo dodatnih pitanja evo stanja od početka do kraja, od Niša do Granice:
Prosek-Bancarevo (Terna) - završen 100% čeka Simu
Bancarevo-Crvena reka (Aktor) - u toku, tunel Bancarevo (Subterra) gotov, čeka EM opremanje
Crvena reka-Čiflik (Aktor) - gotovo, pušteno sa habajućim, ostalo ponešto pored - oko petlje i odmorišta Bela Palanka, kegle na nadvožnjacima itd.
Čiflik-Staničenje (Rubau) - gotovo, pušteno sa habajućim, ostale baš sitnice i detalji, sa prethodnom deonicom to je 25km u funkciji
Staničenje-Pirot istok (Aktor) - 5A sam pisao, 5B 04.09. na njemu imaju još oko naplatne rampe Pirot istok da završe isključenje i poneku sitnicu
Pirot istok-Dimitrovgrad (Trace) - završeno još prošle godine, sad postavljaju bukobrane, završavaju ČNS Dimitrovgrad sa upravnom zgradom
Obilaznica Dimitrovgrad - desna 7/8,6km na SMA, leva 2,5/8,6km na SMA, biće kao i desna 7/8,4 do 04.09. posle toga će kod useka ići levim mostom, pa levom stranom AP, pa devijacijom pored leve i onda opet levom do mosta 7 na petlji Gradina i odande normalno na postojeći AP.
Paralelni put Pirot-Bela Palanka: Bela Palanka-Staničenje je otvoreno prošle godine, deo koji je u ugovoru Trace ima 3 dela + na 2 mesta preuzima trasu magistralnog. Na prvom delu završavaju kosinu, nadvožnjak i asfaltiraju - problem je jedino kosina na autoputu koju radi Aktor i gde je krenuo manji odron, drugi oko odmorišta je završen, treći kod petlje Pirot zapad rade, mogli bi malo i da ubrzaju, ali svakako će biti kompletirano za mesec-dva. Problem je deo koji je u ugovoru Aktora, uz desnu obalu Nišave, gde još ne postoji projekat.