Šta je novo?

Koridor 10

Ovo bi trebalo da se osposobi do sredine naredne nedelje i da se puste ukupno 30km od Pirota do granice:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R81soE8yM9Y[/youtube]
 
Hvala Caribrode što nam prikazuješ ovakve snimke. 30 km je lepo parče autoputa. Gradinje i ovi prilazi verovatno se završavaju do kraja godine a možda i dosta pre toga. Da li znaš kako ide deonica Staničenje-Pirot?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475049#p475049:mgrya6gs je napisao(la):
caribrod » Pet Sep 01, 2017 8:05 pm[/url]":mgrya6gs]Ovo bi trebalo da se osposobi do sredine naredne nedelje i da se puste ukupno 30km od Pirota do granice:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R81soE8yM9Y[/youtube]
Caribrod :kk:
Ovo odlično izgleda, ostao je još samo deo oko kosine Gradina koju će, kao što si ranije i rekao, dok se ne završi, zaobići ovim malim pomoćnim putem pored, koga sad asfaltiraju. I sama kosina dobro napreduje, dobro je da ima baš dosta mašina, bagera, kamiona koji ubrzano završavaju ove kaskade, pa deluje da će se i to brzo završiti, po ovom tempu za možda dva meseca.
I onda mogu da se skoncentrišu na Bancarevo-Crvena Reka i Staničenje-Sarlah i to je to, da se istočni krak konačno završava :sesir:
 
Sve ovo osim Gradinja je davno bilo gotovo skoro 80%. Ali treba pohvaliti. Napregli su se oko Gradinja i vide se rezultati. E sad, pravo je pitanje sta se desava na deonici Prosek- Bancarevo ? Odavno nema snimaka. A proslo je 2-3 meseca od kada je ministarka rekla da je preko 100 masina aktivirano. Realno ako se ceka da se ovo sa Gradinja prebaci tamo za koji mesec od tog posla nema nista do marta, jer kad krenu kise bice haos od blata, odrona, klizista. Tada ce se pokazati u pravom svetlu negativnom ta deonica. Ona se mora napasti odmah da se iskoristi lep septembar i donekle oktobar i miholjsko leto.
Ovaj deo Pirot - granica ce biti zavrsen evidentno je za mesec -dva.
Slusao sam ministarku na vestima. Rekla je sta je problem. I ovog puta se slazem sa njom. Podizvodjaci ne placaju radnike, nemaju radnike i dovoljan broj masina za obaveze koje su preduzeli, i onda odugovlace i prebacuju iz supljeg u prazno. Ljudi da se ne lazemo pola Srbije geografski je vrlo lako za gradnju. Ako se napadne sa dovoljno radnika i tempom, na nekoliko lokacija plafon je 2 godine za neke ravne deonice. I to je jedina istina. Sve ostalo laz.
Crna gora ce onako tesku deonicu zavrsiti za 4 godine u roku. A mi livadu ne mozemo za toliko vreme da pretvorimo u autoput. Sramota. Javasluk. Neodgovornost.
Zasto se ne dovedu Japanci za nadzorni organ. Imali bi 1000 i jednu zamerku. Zakljucno sa kvalitetom asfalta i kradjom u debljini istog.
Pogledajte Grci sta rade. Ti bankrot Grci u svojoj zemlji razbise kako rade. Preteski tereni ali ljudi imaju znanje i ljude da uposle. Na srpskom gradilistu 20 ljudi , a u Grckoj kod Trikale 500. To je razlika.
Posto se vec zaduzujemo , novca ima. Samo treba da se ispostuju detalji. A mi guramo nase mrtvake od firmi propalih i unistenih. Ne moze mrtvak da ti radi autoput. Propali smo hteli vi to da priznate ili ne i sada se zadovoljavamo ovako nekim stvarima po sistemu bolje ista nego nista i tako narednih 15 godina. je*******ote videh u Bugarskoj pre neki dan voz ide 226km/h
Eeeeej !!! A mi u blatu 30 godina. Uzas ! Unistili su sve .....
 
Evo, ako sam dobro izbrojao ima oko 40tak mašina (kamiona, bagera, buldozera, grejdera, valjaka, finišera) na svega pola kilometra kosine Gradina. Prosto sam fasciniran. E, to se zove rad! Da se tako sve radi da vidiš kako bi brzo išlo ;)
Biciklista je dosta lepo napisao, sa većinom se slažem, jedino se ne slažem ovo poslednje, delom jer su Zapadne banke koje ovo finansiraju izabrale Zapadne izvođače, pa ne bih krivio srpske firme, kao i moj lični princip da sam ja spreman da se odreknem malo kvaliteta i da izgradnja traje i godinu dana duže pod uslovom da će raditi domaće firme ili da budem precizniji - da će pare najvećim delom ostati da kruže u zemlji (jer sam i ja i sv mi u tom krugu i te pare tada završavaju kod nas a ne izvlače se iz zemlje). Suprotno ovome kad se plate strani izvođači i japanski ili tuđi nadzor. Sve ostalo ok.
 
Prihvaticu kritiku. Uostalom, moraju da postoje crne liste nekih kompanija i tacka. I ako zaseru nema sta da traze, a one koje se polazu forsirati. Drugo, da li je se nesto uradilo poslednjih 10 godina da se popravi stanje kod nasih kompanija po pitanju pristupa, organizacije rada i slicno,pa da budu bolje . Ne, sve su gore i gore.
Realno mislim da novac u vecini slucajeva treba da uzimamo od zemalka sa istoka, i oni ce uzeti 50% ali takvo je vreme svi zelenase i tu nema nazad. Neka bude nasih 50% firmi i neka lova ostane kod nas podrzavam, ali brate uradite nesto da te firme budu uspesne u izvodjenju jer ce za to vreme koje utrose zavproduzenu izgradnju moci da dobiju sledeci posao a drzava da ne gubi novac koji bi imala od putarina i dodatnih propratnih prihoda. Pa jel to nauka napraviti.
 
@Earthmoving, ima ih mnogo više od tih 40 koje si izbrojao u trenutku, naravno ne samo na tih 854 metara kosine, već sveukupno koji opslužuju taj deo na kosini. One što teraju na deponiju (9:45-10:00 levo) ili su već na deponiji ne možeš da pohvataš, kao ni one koji dovoze asfalt, a negde su između asfaltne baze kod Belog Polja i Gradinja. Za kosinu si u pravu, ima još 10-15 miniranja, 3 nedeljno, dakle kraj septembra/početak oktobra i onda im preostaje da odrade slojeve u desnoj i levoj tamo gde je sada pomoćni put - od 0-63 do SMA. Donji slojevi idu baš brzo pošto je tlo stabilno, svuda je kamen, uvaljaju malo 0-63 i 0-31 i onda cementna stabilizacija, pa 1. 2. BNS i habajući na kraju. Imaće oko 800m u desnoj (poslednjih 50 su već na stabilizaciji) i oko 400m u levoj. Ako vreme u oktobru bude bez velikih hladnoća i padavina, može to i do kraja oktobra.
@geovuk, ako na prilaze misliš na krakove na petlji Gradina, deo njih će biti asfaltiran već danas, da bi mogli da puste saobraćaj. Ostali krakovi nakon toga, uključujući i spoj leve strane starog (tamo gde sada ide saobraćaj dvosmerno) i novog autoputa. Staničenje - Pirot istok dosta korektno napreduje, desnu (stari magistralni) na onih 5,5km gde su pustili novu levu dobro guraju, tu možda i doteraju do punog profila do kraja godine, ostaju delovi oko tunela Sarlah i Sopot za narednu godinu. Ostatak paralelnogputa PI-BP koji je u ugovoru Trace (od Staničenja do petlje Pirot zapad), gde su im menjali projekat 100x trebalo bi da bude gotov negde do kraja oktobra, nažalost još nema gotovog projekta za deo paralelnog u ugovoru Aktora od petlje PZ do starog tunela Sarlah, koji prolazi pored stare deponije i Tigra.
@biciklista, za očekivati je da se za 2-3 nedelje pred kraj miniranja gro mašina prebaci kod Bancareva, tu pre svega mislim na Svolos i njegove dampere i teške mašine, jer kad se spuste dole na kosini tu mogu da guraju i manje mašine, tako je bilo i ovde gde je kosina gotova. Ovo za broj mašina kod Bancareva je tačno, ima ih oko 100 svakog dana, a cela borba se svodi na to da se gradilište osposobi za rad i u zimskom periodu, tj. da se srede kosine (ima ih 27), zemljani radovi, da se na što većem delu trase stigne do kamena, odnosno nasipa, jer 0-63 može da se radi i u novembru, decembru, naravno ako nema snega do pupka. Isto važi i za beton, ako nisu neki gadni minusi, može i onda ali ko će još da plaća aditive... Sve u svemu, ne izgleda trenutno neperspektivno kao recimo pre godinu dana. Možda i najvažnije je da su 99% osposobili gradilište - odskora nema više arheoloških iskopina (mada to može da se pojavi uvek), izmešteni su električni vodovi, vodovod u Crvenoj reci, regulisani vodotokovi itd.
Ovo za domaće i strane izvođače nisam pametan. Domaćih podizvođača na koridoru ko pleve. Ne ulivaju mi poverenje u poslednje vreme da im se da veliki posao (Srpska kuća-Levosoje, batajnička petlja, Surčin-Ostružnica, čelični deo ostružničkog mosta, tuneli na E763 tzv. K11), jer su nam najveće firme najblaže rečeno u poslednje vreme sumnjive u svakom smislu i pogledu. Kinezi su mi bili favoriti, ali su na "K11" i oni pokazali da u svakom žitu ima kukolja i da nema pravila. Azeri ispadoše najpouzdaniji, od EU izvođača španski Rubau (istok, jug i UMP od mosta do TB), grčka Terna (K10 jug i istok), ne mare u poslednje vreme ni Aktor i Trace. I opet se vraćam na projekte i naše nerealne rokove - Bugarski lot 3.3. autoputa Struma ima 23km u ravnici bez saobraćaja i rok je 3,5 godine, nama je za SK-Levosoje 8km i to pod saobraćajem rok 9 meseci, što sam u startu rekao da samo lud čovek može da poveruje da je to izvodljivo. Ali firme konkurišu, jer znaju da će moći da klejmuju u nedogled i da su ti prigovori i izmene projekata, što donosi i produžetak rokova i povećanje troškova, opravdani i da će biti usvojeni. Dosta je, preterah!
 
@Caribrod mislio sam na sva uključenja i isklučenja od naplatne rampe do granice, tj sve komplet.
Eto i kako sad može da se napravi paralela između rokova, dužine i težine deonice u CG, Srbiji ili Bugarskoj. Svaka deonica je priča za sebe. Tih 8 km na južnom kraku je moglo da se završi za godinu dana da nisu imali problem oko izmeštanja reke i da su imali dovoljno mašina i ljudi. Izvođači su mislili pošto su domaći da mogu da se zezaju. Opet na kraju mislim da je najveći problem naših firmi likvidnost.
 
Petlja Gradina na kraju za mesec dana max, za 2-3 dana 2 kraka pa još jedan za 5-6. Posle toga zatvaraju levu i spajaju novi i stari AP u levoj (saobraćaj će ići desnom), i rade krak iz pravca Sofije ka kružnom toku (vidi se na kraju klipa njegova 1/2) i staroj trasi magistralnog kod kafane.
(Polu)petlja Dimitrovgrad posle naplatne neće pre proleća, nerešeni imovinsko-pravni odnosi sa propalom ZZ Stočar, poljoprivredno zemljište itd. To su 2 kratka kraka i 1,2km pristupnog puta.
Btw. danas su asfaltirali sa 2 finišera, kod Gradinja naravno - na 3 mesta 2. sloj gde fali i na 2 mesta 1. sloj, sutra krakovi petlje, vrv i SMA gde može. Na devijaciji su odradili 2. i poslednji sloj, juče na snimku je rađen prvi, deblji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475122#p475122:1glnfty3 je napisao(la):
geovuk » Sub Sep 02, 2017 10:56 am[/url]":1glnfty3]@Caribrod mislio sam na sva uključenja i isklučenja od naplatne rampe do granice, tj sve komplet.
Eto i kako sad može da se napravi paralela između rokova, dužine i težine deonice u CG, Srbiji ili Bugarskoj. Svaka deonica je priča za sebe. Tih 8 km na južnom kraku je moglo da se završi za godinu dana da nisu imali problem oko izmeštanja reke i da su imali dovoljno mašina i ljudi. Izvođači su mislili pošto su domaći da mogu da se zezaju. Opet na kraju mislim da je najveći problem naših firmi likvidnost.
Narode,zna li iko tačno, kada ce biti gotova deonica Srpska kuća -Levosoje,da li će bar ona biti gotova ove godine kako su stalno kokodakali,i kada se zaista očekuje kraj i deonice kroz Grdeličku klisuru?
 
Pa procena je da će većina posla da se završi do kraja godine, ali mislim da ne može ništa da se pusti dok se sve ne završi. Problem je Momin kamen i opremanje tunela Manajle. Procena za celu klisuru je april ali verovatno pred početak letnje turističke sezon, averovatno tada i Srpska kuća.
 
I ja sam slicnog utiska kao Geovuk za Grdeličku, deo mozda moze se zavrsi do kraja godine, deo ne, I da ce tesko biti pustanje dok se sve ne zavrsi (kao sto sad imamo na istocnom kraku gotov deo do Bancareva ali dzabe kad deo do Crvene reke nije zavrsen) I da je to sredina iduce godine ali zar Srpska kuca-Levosoje ne bi mogli do kraja godine?
 
Potpuno gotova naplatna rampa kod Subotice

ryC4iAhYSFIknOydvPJ1cF62AqizdyRdReuLL9tSM7VJZMJUHMryjlVSF1sWPbPdDB04MbrknS296qa8gutRX8KTQ940PgWCJLYlSu-q3FL-d71XEvGH4OnhxUMNYyy3Bj9Q83wnCS5SoKznzC5v4_B7P6fezEqv61CFz6N3-SQKWDzl3L8m6qnv9pHUE0SBZcUW551uSf8J9TxfOkG4k3P_CIPlqi5aySudXAOSFz_hFcwJUXQXCY49CLnOp7AhYvPPpIwAVxNh7-Cn_tqq7v4zLeRcOpFI7-0sqtb9q1cZ5P9Tm20u8xNLNFTlug7eDEx_-78rNfq4JLn_Xm7Dpy1WnFIeZZrUPVa3us9rsO2zQGtolkHeNHa14STJNJKEyamf5VKPaFUFHNobB57i2i6koNo9236DJP2YfJQt6hqglohf9ln87Ypoth9jRIW5t_xAUSh63pk03EnD3oY9zclrhVVLf0SaVdP7LQzpj6mQ2qKzF0VaqAxAn426wNOYQRDElQdrFNrfqBfsNsZAz48w78krDV5m4bxiuBT9l2ebinIDRWUKijf8KOu1EkQ4l8xfVTcgjrIjBdt8eVWFQDETZDKFAzWtfjHzrI0VtlaZPt_0QGyd=w1280-h960-no
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475246#p475246:2k1fiysl je napisao(la):
Dalmatinac » Sub Sep 02, 2017 11:46 pm[/url]":2k1fiysl]Potpuno gotova naplatna rampa kod Subotice

ryC4iAhYSFIknOydvPJ1cF62AqizdyRdReuLL9tSM7VJZMJUHMryjlVSF1sWPbPdDB04MbrknS296qa8gutRX8KTQ940PgWCJLYlSu-q3FL-d71XEvGH4OnhxUMNYyy3Bj9Q83wnCS5SoKznzC5v4_B7P6fezEqv61CFz6N3-SQKWDzl3L8m6qnv9pHUE0SBZcUW551uSf8J9TxfOkG4k3P_CIPlqi5aySudXAOSFz_hFcwJUXQXCY49CLnOp7AhYvPPpIwAVxNh7-Cn_tqq7v4zLeRcOpFI7-0sqtb9q1cZ5P9Tm20u8xNLNFTlug7eDEx_-78rNfq4JLn_Xm7Dpy1WnFIeZZrUPVa3us9rsO2zQGtolkHeNHa14STJNJKEyamf5VKPaFUFHNobB57i2i6koNo9236DJP2YfJQt6hqglohf9ln87Ypoth9jRIW5t_xAUSh63pk03EnD3oY9zclrhVVLf0SaVdP7LQzpj6mQ2qKzF0VaqAxAn426wNOYQRDElQdrFNrfqBfsNsZAz48w78krDV5m4bxiuBT9l2ebinIDRWUKijf8KOu1EkQ4l8xfVTcgjrIjBdt8eVWFQDETZDKFAzWtfjHzrI0VtlaZPt_0QGyd=w1280-h960-no
Postavi ponovo sliku ne vidi se ništa :D
 
Što se tiče Grdeličke klisure i južnog kraka, na slici sa satelita od pre neki dan se vidi da deonica Momin kamen (pre tunela Manajle) još nije skroz trasirana, tj. da se brdo još obrađuje i da mašine treba da raskrče još oko 200 metara kako bi se povezali sa delom ka tunelu koji je izgrađen. Tih 200 metara uopšte nije malo jer je iznad visoka litica par stotina metara sa koje mašine odronjuju ogromne komade kamenja i obrađuju brdo da ne bi bilo odrona kasnije. Zato za svaki dužni metar treba mnogo visinskih metara posla. Tu treba još koji mesec da bi se kamenje raskrčilo ali dobra stvar je što je podloga čvrsta, od kamena, pa mogu relativno brzo stavljati asfalt kad to završe.
 
I dalje se ne vidi ništa, koliko sam video adresa počinje sa google user content, moguće da je vidljiva samo lično korisniku čiji je google nalog.

Kad smo već kod naplatnih rampi na koridoru 10, ne čini li vam se da je sledeće godine definitvno vreme da se ukida naplatna stanica Niš kod motela Nais, jer krak ka Makedoniji je već odavno dosegao Grdeličku klisuru, a i na istočnom kraku je dobar komad autoputa. Čak i sad bi naplata pred Leskovcem mogla preuzeti ulogu čeone na južnom kraku, ali nema odgovarajuće zamene na istočnom. Ukidanje te naplatne rampe, i postavljanje bočnih izlaznih rampi za Niš, a čeonih tek negde na kraju puta (nadati se sledeće godine pred granicom sa Bugarskom i Makedonijom) bi otklonilo ovo usko grlo, pogotovo zbog toga što nigde posle ne može biti toliko vozila koliko se nakuplja leti na ovoj naplatnoj, jer se saobrćaj podeli na onaj za Makedoniju i Grčku i onaj za Bugarsku i Tursku, pa će bilo koja druga čeona biti znatno manje opterećena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475328#p475328:cqh2l3a0 je napisao(la):
Trkulja » Ned Sep 03, 2017 3:14 pm[/url]":cqh2l3a0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475246#p475246:cqh2l3a0 je napisao(la):
Dalmatinac » Sub Sep 02, 2017 11:46 pm[/url]":cqh2l3a0]Potpuno gotova naplatna rampa kod Subotice

image.jpg
Postavi ponovo sliku ne vidi se ništa :D
 
Lep snimak od pre par dana Srpska kuća - Levosoje. Šta znam, možda i može se završi do kraja godine...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=73nWpaIW474[/youtube]
 
Pa mislim da nismo imali do sad bolji snimak što se tiče južnog kraka, a što se tiče istočnog kraka, Caribrod je nenadmašan.
Pa meni deluje da nije realno do kraja godine da završe ovih 8 km. Imaju ovaj nadvožnjak, prilaze mostovima, korito reke, izmeštanje magistralnog puta, grebanje postojećeg magistralnog... Asfaltiranje mogu brzo da odrade ali ostale stvari teško. Ma neka završe kad i Grdeličku klisuru do kraja maja i biće odlično.
 
E kad se samo setim koliko je nasim gradjevincima trebalo da urade od Zr petlje do Pancevackog puta kontam da nema sanse da zavrse pre 1. maja 2018. !!!
 
Obrzirom da se građevinska sezona polako bliži kraju, mislim da je realan rok za 8km "domaću" deonicu na južnom kraku - proleće 2018. Negde na jesen 2018. očekujem i kompletiranje južnog kraka sa potpunom naplatom putarine (Doljevac - Preševo).
 
Snimak bi podelio na dva dela. Prvi deo do 12:18, tj do izlaska na sadašnju magistralu se dobro radi, zaista ima dosta mašina i radnika i dosta dobro napreduje. Dok drugi deo posle toga, zadnja 2-3 km koji ide pored magistrale dosta sporije ide, ima mnogo manje mašina i radnika. Kao da im je fokus da prvi deo uskoro završe, a ostatak kasnije jer je magistrala tik pored.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=475727#p475727:2lzvwdxs je napisao(la):
Earthmoving » Uto Sep 05, 2017 12:43 pm[/url]":2lzvwdxs]Lep snimak od pre par dana Srpska kuća - Levosoje. Šta znam, možda i može se završi do kraja godine...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=73nWpaIW474[/youtube]
I ovo rade vec 5 godina?? Bruka.....mislio sam da ce bar to biti biti gotovo do kraja godine kako su kokodakali....ali je ocigledno da nikada nece biti zavrsen....
 
Vrh