@Earthmoving, ima ih mnogo više od tih 40 koje si izbrojao u trenutku, naravno ne samo na tih 854 metara kosine, već sveukupno koji opslužuju taj deo na kosini. One što teraju na deponiju (9:45-10:00 levo) ili su već na deponiji ne možeš da pohvataš, kao ni one koji dovoze asfalt, a negde su između asfaltne baze kod Belog Polja i Gradinja. Za kosinu si u pravu, ima još 10-15 miniranja, 3 nedeljno, dakle kraj septembra/početak oktobra i onda im preostaje da odrade slojeve u desnoj i levoj tamo gde je sada pomoćni put - od 0-63 do SMA. Donji slojevi idu baš brzo pošto je tlo stabilno, svuda je kamen, uvaljaju malo 0-63 i 0-31 i onda cementna stabilizacija, pa 1. 2. BNS i habajući na kraju. Imaće oko 800m u desnoj (poslednjih 50 su već na stabilizaciji) i oko 400m u levoj. Ako vreme u oktobru bude bez velikih hladnoća i padavina, može to i do kraja oktobra.
@geovuk, ako na prilaze misliš na krakove na petlji Gradina, deo njih će biti asfaltiran već danas, da bi mogli da puste saobraćaj. Ostali krakovi nakon toga, uključujući i spoj leve strane starog (tamo gde sada ide saobraćaj dvosmerno) i novog autoputa. Staničenje - Pirot istok dosta korektno napreduje, desnu (stari magistralni) na onih 5,5km gde su pustili novu levu dobro guraju, tu možda i doteraju do punog profila do kraja godine, ostaju delovi oko tunela Sarlah i Sopot za narednu godinu. Ostatak paralelnogputa PI-BP koji je u ugovoru Trace (od Staničenja do petlje Pirot zapad), gde su im menjali projekat 100x trebalo bi da bude gotov negde do kraja oktobra, nažalost još nema gotovog projekta za deo paralelnog u ugovoru Aktora od petlje PZ do starog tunela Sarlah, koji prolazi pored stare deponije i Tigra.
@biciklista, za očekivati je da se za 2-3 nedelje pred kraj miniranja gro mašina prebaci kod Bancareva, tu pre svega mislim na Svolos i njegove dampere i teške mašine, jer kad se spuste dole na kosini tu mogu da guraju i manje mašine, tako je bilo i ovde gde je kosina gotova. Ovo za broj mašina kod Bancareva je tačno, ima ih oko 100 svakog dana, a cela borba se svodi na to da se gradilište osposobi za rad i u zimskom periodu, tj. da se srede kosine (ima ih 27), zemljani radovi, da se na što većem delu trase stigne do kamena, odnosno nasipa, jer 0-63 može da se radi i u novembru, decembru, naravno ako nema snega do pupka. Isto važi i za beton, ako nisu neki gadni minusi, može i onda ali ko će još da plaća aditive... Sve u svemu, ne izgleda trenutno neperspektivno kao recimo pre godinu dana. Možda i najvažnije je da su 99% osposobili gradilište - odskora nema više arheoloških iskopina (mada to može da se pojavi uvek), izmešteni su električni vodovi, vodovod u Crvenoj reci, regulisani vodotokovi itd.
Ovo za domaće i strane izvođače nisam pametan. Domaćih podizvođača na koridoru ko pleve. Ne ulivaju mi poverenje u poslednje vreme da im se da veliki posao (Srpska kuća-Levosoje, batajnička petlja, Surčin-Ostružnica, čelični deo ostružničkog mosta, tuneli na E763 tzv. K11), jer su nam najveće firme najblaže rečeno u poslednje vreme sumnjive u svakom smislu i pogledu. Kinezi su mi bili favoriti, ali su na "K11" i oni pokazali da u svakom žitu ima kukolja i da nema pravila. Azeri ispadoše najpouzdaniji, od EU izvođača španski Rubau (istok, jug i UMP od mosta do TB), grčka Terna (K10 jug i istok), ne mare u poslednje vreme ni Aktor i Trace. I opet se vraćam na projekte i naše nerealne rokove - Bugarski lot 3.3. autoputa Struma ima 23km u ravnici bez saobraćaja i rok je 3,5 godine, nama je za SK-Levosoje 8km i to pod saobraćajem rok 9 meseci, što sam u startu rekao da samo lud čovek može da poveruje da je to izvodljivo. Ali firme konkurišu, jer znaju da će moći da klejmuju u nedogled i da su ti prigovori i izmene projekata, što donosi i produžetak rokova i povećanje troškova, opravdani i da će biti usvojeni. Dosta je, preterah!