Šta je novo?

Koridor 10

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449451#p449451:15cg9uf2 je napisao(la):
Earthmoving » Sre Maj 03, 2017 3:21 pm[/url]":15cg9uf2]Prvi autoput ex Jugoslavije, započet pre više od 4 decenije se uskoro kompletira :) Nakon ove kratke deonice na jugu Makedonije, Grdeličke klisure i kratke deonice kod Bujanovca, autoput dužine oko 1.100 km od monumentalnog tunela Karavanke dužine 8km, tj Jesenice u Sloveniji do Đevđelije u Makedoniji će biti kompletiran. Kad se završi mogla bi jedna proslava za konačno završenje posle pola veka velikog truda :)

Vala malo nam je trebalo! :grand:
 
Značajna vest je sto ćemo, kada krenemo na odmor, putovati kroz Makedoniju u potpunosti autoputem.

Jel ima ikakve šanse da se završi Srpska Kuća - Levosoje do početka turističke sezone? Odavno nismo imali slike sa te deonice.
 
Da, više od 4 decenije i, po mojoj proceni u današnjim cenama, oko 10 milijardi evra je trebalo da se završi tih 1.100km autoputa tunel Karavanke (Slo) - Đevđelija (Mkd). Mislim da bi po ukupnoj konfiguraciji terena prosek na celoj deonici bio oko 10 miliona evra po 1 kilometru u današnjim cenama.
Ali ono što je meni zanimljivo je da je, kada je počeo da se gradi, prvenstveno oko velikih gradova, Beograda i Zagreba, to sigurno izazivalo negodovanje delova građana ostatka Jugoslavije jer su zapostavljeni i ostavljeni da čekaju gradnju njihovih deonica za budućnost. Onaj iz hrvatskog primorja, Bosne, CG... je osećao da je manje važan građanin i da će kod njega progres tako stići tek možda za par decenija. Sa druge strane, da bi svim delovima zemlje podjednako i vremenski ravnomerno gradila autoputeve, Jugoslavija je morala da ima par desetina milijardi dolara, što nije imala. Štaviše, potrajaće još koju deceniju dok svi regioni ne dobiju završene autoputeve. Čini mi se da je to bio nerešiv problem kako sve istovremeno zadovoljiti i da je neminovno vodio ka ljubomori ka onim krajevima za koje je prvo odlučeno da im se gradi autoput. Zanimljivo, iako će taj autoput uskoro celim putem spojiti 4 (od 6) bivše republike i njihove glavne gradove, verujem da je u početku gradnje pravio razdor.
Možda u takvim situacijama kada se pojavi nova tehnologija koja zahteva ogromne investicije treba istovremeno početi u svim delovima zemlje ali uz primenu formule koja bi uključivala gustinu naseljenosti i troškove određenih terena. Po toj formuli bi na primer 70ih u jednoj godini bilo ugovoreno : Bg sa milion stanovnika 20km, Cg 20km, Zg 10km, Slo 20km, Mkd 20km, BiH 40km... itd. godišnje. I onda detaljnije u okviru republika isto tako ravnomerno podeljeno na veće gradove. Bar bi ja to tako rešavao :)
 
РТС, 04.05.2017.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... idora.html

Зоран Бабић нови директор Коридора

Функционер и бивши посланик СНС Зоран Бабић именован је за директора предузећа "Коридори Србије", сазнаје РТС у Влади Србије.

Зоран Бабић је на месту директора "Коридора Србије" наследио Дмитра Ђуровића.

Бабић је у прошлом сазиву парламента био шеф посланичке групе Српске напредне странке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449535#p449535:4joafkuf je napisao(la):
Blade » Čet Maj 04, 2017 11:14 am[/url]":4joafkuf]Značajna vest je sto ćemo, kada krenemo na odmor, putovati kroz Makedoniju u potpunosti autoputem.

Bez preterane radosti za ovo...
Jos dugo nece se putovati kroz Makedoniju u potpunosti po autoputem.
Ako za koji mesec bude gotov novi autoput t.e. za sezonu, to je veliki plus, ali pre 2 meseca su poceli rekonstrukcije deonice od Negotina do Demir Kapiju i trenutno ovih 15ak km vozi se po starim putem, dok u suprotan pravac vozi se po onaj nikakav autoput, da kad bi zavrsili sa deonicom Neg - D Kap pocece radovi sa druge strane.
Drugi problem ove sezone ce biti povratak od Skopje za Kumanovo, jer sada pocinje rekonstrukcija te deonice koja nece biti gotova pre oktobra sigurno...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449567#p449567:owp8cuga je napisao(la):
Stomatolog » 04 May 2017 12:52 pm[/url]":owp8cuga]РТС, 04.05.2017.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... idora.html

Зоран Бабић нови директор Коридора

Функционер и бивши посланик СНС Зоран Бабић именован је за директора предузећа "Коридори Србије", сазнаје РТС у Влади Србије.

Зоран Бабић је на месту директора "Коридора Србије" наследио Дмитра Ђуровића.

Бабић је у прошлом сазиву парламента био шеф посланичке групе Српске напредне странке.
Mi smo st*** i treba nas j.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449574#p449574:12wf096p je napisao(la):
marko.t » Čet Maj 04, 2017 2:09 pm[/url]":12wf096p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449535#p449535:12wf096p je napisao(la):
Blade » Čet Maj 04, 2017 11:14 am[/url]":12wf096p]Značajna vest je sto ćemo, kada krenemo na odmor, putovati kroz Makedoniju u potpunosti autoputem.

Bez preterane radosti za ovo...
Jos dugo nece se putovati kroz Makedoniju u potpunosti po autoputem.
Ako za koji mesec bude gotov novi autoput t.e. za sezonu, to je veliki plus, ali pre 2 meseca su poceli rekonstrukcije deonice od Negotina do Demir Kapiju i trenutno ovih 15ak km vozi se po starim putem, dok u suprotan pravac vozi se po onaj nikakav autoput, da kad bi zavrsili sa deonicom Neg - D Kap pocece radovi sa druge strane.
Drugi problem ove sezone ce biti povratak od Skopje za Kumanovo, jer sada pocinje rekonstrukcija te deonice koja nece biti gotova pre oktobra sigurno...

8 km je duzina tog dela (negotino - demir kapija) , a cini mi se da je plan da sve bude gotovo za godinu i po dana . U svakom slucaju, uzasan je put tu bio, tako da i magistrala nece tesko pasti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449585#p449585:1dfugrf2 je napisao(la):
aleksandar83 » Čet Maj 04, 2017 3:12 pm[/url]":1dfugrf2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449574#p449574:1dfugrf2 je napisao(la):
marko.t » Čet Maj 04, 2017 2:09 pm[/url]":1dfugrf2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449535#p449535:1dfugrf2 je napisao(la):
Blade » Čet Maj 04, 2017 11:14 am[/url]":1dfugrf2]

8 km je duzina tog dela (negotino - demir kapija) , a cini mi se da je plan da sve bude gotovo za godinu i po dana . U svakom slucaju, uzasan je put tu bio, tako da i magistrala nece tesko pasti.

Tacno 16km je voznja po stari put od petlje Negotina do petlje Demir Kapije, magistrala je u odlicno stanje, samo na zadnji 2-3km su iste one neravnine koje su i na autoputu
 
Šta je gotovo ili šta će ubrzo biti pušteno ?
Ауто-пут Е75 - пројекат ЈУГ деонице:

Грабовница - Грделица (Горње Поље);
Горње Поље - Царичина Долина (ЛОТ1 - траса и мостови Горње Поље - тунел Предејане, ЛОТ2 - траса и мостови тунел Предејане - Царичина Долина, ЛОТ3 Тунел Предејане);
Царичина Долина - Владичин Хан (ЛОТ4 тунел Манајле, ЛОТ5 траса и мостови Царичина Долина - тунел Манајле, ЛОТ6 траса и мостови тунел Манајле - Владичин Хан;
Владичин Хан - Доњи Нерадовац (ЛОТ1 - траса и мостови Владичин Хан – Превалац, ЛОТ2 - траса и мостови Превалац - Суви дол, ЛОТ3 - траса и мостови Суви дол - Доњи Нерадовац);
Доњи Нерадовац - Српска кућа;
Српска кућа - Левосоје;

11-u-ovoj-godini-1.jpg
 
http://informer.rs/vesti/drustvo/65975/ ... kilometara

Informer 12. 04. 2016. 17:47

RADOVI SE PRIVODE KRAJU: Na Koridoru 10 ostalo da se gradi još oko 30 kilometara!Na južnom kraku Koridora 10, od ukupno 95,7 kilometara autoputa od Grabovnice do Preševa, preostalo je da se izgradi još samo 34,2 kilometra puta... Najkasnije do aprila sledeće godine putovaćemo do Grčke za tri i po sata, kaže premijer Vučić

Građani Srbije će najkasnije do aprila sledeće godine putovati do Grčke za oko tri i po sata, rekao je juče premijer Aleksandar Vučić otvarajući deonicu autoputa na južnom kraku Koridora 10, od Grabovnice do Grdelice, u dužini od 5,6 kilometara.- Pre nekoliko dana sam bio u Vladičinom Hanu i tada su mi rekli investitori turskog "Teklasa", koji su izgradili fabriku u tom gradu, da bi ulagali još, ali da je potrebno da se uradi autoput. Autoput nije nešto što je u džepu, ali on donosi u džep u budućnosti, jer autoput dovodi fabrike iz Turske, Nemačke, Kanade i drugih zemalja - rekao je Vučić i dodao da ovaj deo autoputa sada izgleda "kao Švajcarska, kao pista".
On je naveo da je u svakom trenutku na izgradnji autoputa radilo 400 radnika, kao i da je bilo angažovano 49 podizvođača iz Srbije.
Dužina cele deonice od Grabovnice do Levosoja iznosi 74,2 kilometra, što zajedno sa završenom deonicom od Levosoja do granice sa Makedonijom čini ukupno 95,7 kilometara.Otvaranju deonice prisustvovalo je i nekoliko hiljada građana, koji su nosili srpske zastave.
Držimo ga za reč
Šezdesetogodišnja Miroslava Cojić i tridesetpetogodišnji Marko Jovanović, oboje iz Grdelice, udruženim snagama izašli su peške na autoput da podrže premijera.
- Mnogo će ovaj autoput značiti za Grdelicu. Brže se stiže do Leskovca i Beograda. Otvoren je bez prepreka. Vučić je još jednom pokazao da čini samo dobro za ovaj naš kraj, kao niko do sada - kaže Miroslava.
 
Bar da zavrse ovu kracu deonicu od 8km, ne znam kakve su šanse, dugo niko nije kačio slike sa terena. A od Grdelica - Vladičin Han, smo se davno oprostili i shvatili da, bar ove godine, nećemo tuda putovati autoputem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449575#p449575:yolp0xvb je napisao(la):
tragac » Čet Maj 04, 2017 2:28 pm[/url]":yolp0xvb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449567#p449567:yolp0xvb je napisao(la):
Stomatolog » 04 May 2017 12:52 pm[/url]":yolp0xvb]РТС, 04.05.2017.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... idora.html

Зоран Бабић нови директор Коридора

Функционер и бивши посланик СНС Зоран Бабић именован је за директора предузећа "Коридори Србије", сазнаје РТС у Влади Србије.

Зоран Бабић је на месту директора "Коридора Србије" наследио Дмитра Ђуровића.

Бабић је у прошлом сазиву парламента био шеф посланичке групе Српске напредне странке.
Mi smo st*** i treba nas j.....

Pa vidis da ti ispunjavaju zelju...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=V-ipQ5-1NY4[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZBB6KaihUEw[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=s8ImtzbHfEA[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N2a2m9VFFfk[/youtube]
 
Koridor 10: Teška Grdelica kao crna zemlja
Grdelica -- Tačno u 15.25 časova Južna Morava zadržava dah, staje saobraćaj na grdeličkoj magistrali, zaustavljaju se i vozovi - Osman Kasić daje znak za početak miniranja.
IZVOR: TANJUG SUBOTA, 6.05.2017. | 12:35
"Miniramo deo brda Momin Kamen", upozorava Osman meštane, koji su se zatekli na par stotina metara, a ekipi Tanjuga objašnjava da je sa svojim ljudima "postavio četiri tone eksploziva u brdo, kako bi se eksplozijom oslobodio prostor za izgradnju auto-puta".
A, nakon treće sirene - eksplozija.
Ekipi Tanjuga omogućeno je ekskluzivno snimanje miniranja brda, postavljanja eksploziva u tunelu, kao i dolazak na sam kraj tunela Manajle, kako bi snimila tešku mašineriju i život pod zemljom u ekstremnim uslovima, na jednoj od deonica Koridora 10, koji bi trebalo da bude završen do kraja godine.
Osman Kasić (55), iz Bele Palanke, prethodnih 30 godina proveo je na gradilištima širom bivše Jugoslavije, Iraka i Maroka, a sada radi na južnom kraku Koridora 10, na deonici od 26 kilometara, kroz Grdeličku klisuru.
"Golema rabota, golema batko", viče iz daljine Jordan Petkov (38), šef na obližnjem tunelu Predejane.
Grdelička klisura imaće najduži tunel u Srbiji, "Manajle", dužine 1,8 kilometara.
U desnoj cevi tunela, na 1026. metru od ulaza, izliva se mlazni beton u oblogu.
Podzemne vode cure sa plafona, a buka je ogromna.
Ovim tunelom, na čijem ulazu je ikona Ivana Rilskog, "gospodare" bugarski radnici.
"Kakav je život pod zemljom? Sami vidite, nema saobraćaja, sami smo ovde dole. Žena i deca su u Bugarskoj, a u Grdelici je samo posao", kaže Petkov, kome je ovo deveti tunel u karijeri.
"Ostalo je još da probijemo 96 metara. Iako nam specifična geologija zadaje muke, radimo 24 časa i planiramo da probijemo cev za oko mesec dana. Ovde mašina 'krtica' ne pomaže", objašnjava Petkov.
U levoj cevi, njegov "komšija" Dragan Stošić, miner i penzionisani oficir, naglašava da su radovi veoma komplikovani.
"Pola kopamo, pola miniramo. Do sada smo izminirali levu cev tunela. Sreli smo se sa vrlo specifičnim objektom, jer, na jednom miniranju, na primer, imamo vrlo čvrstu i jaku stenu, a na drugom slabu, pa čak ima i delova koji sami padaju", objašnjava on i kaže da po svakoj bušotini ide od 1,2 do 1,6 kilograma eksploziva.
Sve u svemu, u srcu Grdeličke klisure Mala Evropa: neimari iz šest zemalja rade i grade, pred očima začuđenih meštana, deonicu od 26 kilometara južnog kraka Koridora 10.
Menjajući vekovni pejzaž, kroteći prevrtljivu ćud Južne Morave, prvu deonicu najkrivudavijih građevinskih radova na Balkanu ponosno drži ženski tim, kojim upravlja građevinski inženjer, nišlijka Jelena Manić (35).
Inače, trasa autoputa kroz Grdeličku klisuru podeljena je na šest etapa.
"Mi smo jednostavno jedna mala Evropa. Imamo radnike iz raznih delova Evrope, svi smo tu, radimo i družimo se", kaže Manićeva i objašnjava šta znači život na gradjevini i van kuće:
"Život na gradilištu je izuzetno dinamičan, a kada gradilište uđe pod kožu, to više nikada ne izlazi, pogotovo kada se vidi da, od ničega nastaje nešto", ponosno priča Jelena dok nas prevodi preko "svog" najdužeg mosta od 420 metara.
Generacije meštana iz okolnih mesta pamtiće hiljade radnika iz Srbije, Republike Srpske, Crne Gore, Rumunije, Bugarske i Španije, koji su proteklih godina "probudili" njihov kraj, kaže Manićeva.
Grdelička klisura, jedan od najdubljih useka jugoistočne Srbije, spaja Vranjsku i Leskovačku kotlinu, a na dubini od 400 metara u klisuri, na jednom mestu, dodiruju se magistralni put, regionalna pruga, novi most i reka Južna Morava.
“Kada se završi posao, a sve zavisi u koliko sati se završi", kroz smeh objašnjava Jelena, "čovek pravo sa posla često ode samo da spava. Mi smo svakodnevno ovde i već smo se srodili sa meštanima", priča ona i dodaje da su lokalci zadovoljni, jer se nešto dešava u njihovim selima i što je sve u ovom kraju, kako kaže, najzad oživelo.
A o tome koliko je teško biti žena na gradilištu, Jelena kaže "da kada volite svoj posao, ništa nije teško.
"Ovo je 'ženska deonica', Lot 1, jer ima mnogo koleginica koje ovde rade i 'deluju nevidljivo' iz kancelarija koje se nalaze blizu gradilišta", kaže i ističe da će ceo život pamtiti iskustva sa ovog gradilišta, zbog konstantne borbe sa rekom i podzemnim vodama.
Na pedeset metara iznad tunela, na svežem vazduhu, radnici ručaju i kroz šalu pričaju da su radovi u početku bili kao izreka "neće slonče u lonče", ali da već sada, kažu, sve ide glatko.
"Za sada je dobro, a za dalje ćemo videti. Ništa nije teško" kaže stari majstor, koga u šali zovu Filozof, a njegov kolega ga ispravlja, “ono što se mora, to nije teško".
Prema rečima nadležnih, radovi u Klisuri bi trebalo da se završe do kraja ove godine, dok se najveći intenzitet radova očekuje u predstojećim letnjim mesecima.
Na deonici autoputa je u vrhuncu sezone angažovano i do 450 mašina sa 1.150 radnika, a jedan od njih, Miloš Dimitrijević (29), kaže da kada se poslovi završe, ostaje ponos.
"A kako ide život? Ide kao Morava. Oko 15 godina sam na građevini, a ovde godinu i šest meseci. Kad završimo deo posla kako treba, osećamo nekakav ponos, uspeh. Nađe se vreme i za porodicu i za druženje", kaže on i dodaje da ponekad okrenu tu i prasence.
Sa starih i oronulih nemačkih bunkera, raspoređenih duž cele Klisure, puca pogled na najduži most na južnom kraku budućeg autoputa. Sa visine od oko 62 metra, pogled sa mosta se prostire ka Vladičinom Hanu. A sa čak sto metara visine, kranista Marko gleda na Grdeličku klisuru u kojoj, na samo jednom delu od 5,7 kilometara deonice, ima čak 33 mosta.
"Naša deonica je dužine 4,7 kilometara, od tunela Predejane do Caričine doline. Imamo 11 mostova pod našim nadzorom, a od toga pet puta prelazimo reku Južnu Moravu, a tri puta elektrificiranu prugu. Veoma je težak teren za izvođenje radova, ali za sada, idu predviđenom dinamikom", kaže Miloš Zlatković (30), odgovorni izvođač na ovoj etapi južnog kraka Koridora 10.
Trasa autoputa kroz Grdeličku klisuru podeljena je na šest deonica, a španske firme drže prvu deonicu, Grdelica-Tunel Predejane (6,1 kilometar), Bugari deonicu Lot 3, Tunel Predejane, a njihovi zemljaci rade i u Tunelu Predejane-Caričina Dolina (Lot 2 u dužini od 4,7 kilometara).
Komšije Banjalučani i Prijedorci vode radove u Tunelu Manajle (čija je ukupna dužina 6,7 kilometara).
Deonicu Lot 4, Tunel Manajle, "zaposela" je još jedna ekipa iz Bugarske i osvajaju 1,8 kilometara deonice.
Na ovoj trasi radi i još jedna "španska ekipa" i pokriva Tunel Manajle-Vladičin Han u dužini od šest kilometara.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1257446
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449591#p449591:1vr5fzi8 je napisao(la):
milos.tro » Čet Maj 04, 2017 10:13 am[/url]":1vr5fzi8]novi direktor koridora

file.php

Je li to "vazduplohov" id***?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451331#p451331:235shurc je napisao(la):
Galeks » Ned Maj 14, 2017 11:36 pm[/url]":235shurc]Koju od deonica ocekujete da zavrse prvu?
Caribrod to najbolje zna :) Možda od Pirota do Dimitrovgrada?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451381#p451381:1un3zaib je napisao(la):
Earthmoving » 15 May 2017 09:57 am[/url]":1un3zaib]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=451331#p451331:1un3zaib je napisao(la):
Galeks » Ned Maj 14, 2017 11:36 pm[/url]":1un3zaib]Koju od deonica ocekujete da zavrse prvu?
Caribrod to najbolje zna :) Možda od Pirota do Dimitrovgrada?
Zapravo precizni termin umesto "završe" - bio bi "puste delimično u saobraćaj". :grand:
 
Caribrod je rekao da je dat rok izvodjacima do 30.6. da puste od Granice do tunela Sarlah. To su u sustini tri deonice, Obilaznica oko Dimitrovgrada, Pirot Istok- Dimitrovgrad i 5B obilaznica oko Pirota. Pirot Istok - Dimitrovgrad je gotov sa sve SMA samo se cekaju ove deonice pa da se pusti u upotrebu.
 
Vrh