Stomatolog
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 18.12.2014.
- Poruke
- 1.078
- Pohvaljen
- 1.085
B92, 20.5.2017.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1262504
Do Bugarske šest traka, 14km gotovo mesecima
Do početka letnje sezone na istočnom kraku Koridora 10 ka Bugarskoj biće pušteno u saobraćaj 33 kilometra novog auto-puta.
Do tog datuma planirano je i da se trećim i završnim slojem asfalta, koji je nedostajao na već otvorenim deonicama od Crvene reke do Staničenja "presvuku" još 25,2 kilometra.
Ekipa "Novosti" se uverila da su poslednje posete, u decembru prošle godine, radovi odmakli, pa više ne zvuči nerealno obećanje iz "Koridora Srbije" da će od 1. jula automobili od Crvene reke do bugarske granice ići u šest traka.
Do tog roka majstori neće stići da završe jedino deo između Staničenja i tunela Sarlah, pa će vozači morati da se vraćaju na magistralni put, dok će na oko kilometar puta na Obilaznici oko Dimitrovgrada, kod Gradinja koristiti samo tri leve trake novoizgrađene saobraćajnice.
Grčka kompanija "Aktor" konačno je, posle godinu i po od otvaranja puta između Crvene reke i Čiflika, počela izlivanje završnog sloja asfalta na 13 kilometara. Trenutno se saobraćaj odvija u desnoj traci, dok neimari asfaltiraju levu. Pre toga su sanirali oštećenja koja su nastala tokom upotrebe nezavršene saobraćajnice.
Radnici koje smo zatekli na gradilištu kažu da dnevno mogu da izliju oko kilometar asfalta, ali da im varljivo vreme ne dozvoljava da posao rade bez prekida. Jer, za postavljanje završnog sloja su neophodni povoljni vremenski uslovi, pa čim kiša počne da pada - radovi prestaju.
Dušan Mijuk, šef projekta "Istok", veruje da će ova trasa biti kompletno spremna za puštanje u saobraćaj do kraja juna. Na ovu deonicu nastavlja se put od Čiflika do Staničenja od 12,2 kilometra na kojem je španski "Rubau" pre tri dana počeo asfaltiranje. Ova deonica je u decembru 2015. godine puštena u saobraćaj u poluprofilu.
“Završni radovi su počeli 16. maja i plan izvođača je da do 31. završe levu traku. Od 1. juna prelaze na asfaltiranje desne, tako da bi sve trebalo da bude gotovo do kraja juna. "Rubau" je kompanija koja se dobro pokazala na terenu. Vode urednu dokumentaciju, poštuju rokove i imaju kvalitetnu opremu”, priča Mijuk.
Deo od Staničenja do tunela Sarlah tek poprima obrise budućeg auto-puta, a radovi su u početnoj fazi. U ovom delu ima i najmanje radnika, jer su oni uglavnom usmereni na druge "Aktorove" deonice. To je deo koji neće biti završen do početka letnje sezone, a po stanju na terenu teško će biti okončan i do kraja ove godine.
Na drugom delu ove deonice, od tunela Sarlah je mnogo "življe". Tu će se, od 1. jula, vozači uključivati na novu saobraćajnicu.
“Pre nekoliko dana je premešten dalekovod koji je predstavljao smetnju u desnoj traci, čime je otklonjena i poslednja prepreka za asfaltiranje ovog dela puta. Ovde su prošle godine u ovo vreme plovile patke, a sada postavljamo završni sloj asfalta”, kaže šef projekta "Istok".
Na istočnom kraku Koridora 10 probijeno je pet tunela. Osim Bancareva, završena je i izgradnja Pržojne padine i Progona na Obilaznici oko Dimitrovgrada. U ovim tunelima smo zatekli majstore iz italijanske kompanije "Elef" koji u Pržojnoj padini montiraju nosače za osvetljenje, dok u Progonu postavljaju svetlosnu signalizaciju.
Od 22,5 kilometara, "Aktor" je do sada asfaltirao 9,4 od Proseka do tunela Bancarevo, a kompanija "Subtera" je kompletno završila izgradnju tunela. U njemu preostaju još samo radovi na elektro-mašinskom opremanju, za koje je u toku procedura za izbor izvođača.
Na trasi od Bancareva do Crvene reke u toku su tek pripremni radovi. Put na izlazu iz tunela je trasiran, ali gotovo ništa više od toga na 13 kilometara nije urađeno.
Put od Pirota do Dimitrovgrada od 14,3 kilometra kompletno je završen krajem prošle godine, ali nije pušten u saobraćaj. Po onome što smo videli na terenu, čini se da će "Aktor", posle svih komplikacija i produžetka roka, kao treći izvođač na ovoj deonici, ipak uspeti da završi obilaznicu oko Dimitrovgrada. Sreću mu kvari zasek "Gradinje", koje se nalazi nasred desne trake auto-puta. Bageristi su uspeli da iskopaju i izvezu više od 350.000 kubika kamena, a procenjuje se da moraju da uklone još oko 250.000 kubika. Zbog toga će, od leta, ovde biti asfaltirane samo tri leve trake, dok se završetak u punom profilu očekuje do kraja godine.
Trenutna situacija na terenu pokazuje da će deonica od Proseka do Crvene reke, koja bi trebalo da zameni magistralni put kroz Sićevačku klisuru, poslednja biti završena, a koliko će vremena još "Aktoru" biti potrebno da je okonča, nije lako proceniti. Gotovo je izvesno da će teško uspeti da se "izbore" sa njom do kraja godine.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1262504
Do Bugarske šest traka, 14km gotovo mesecima
Do početka letnje sezone na istočnom kraku Koridora 10 ka Bugarskoj biće pušteno u saobraćaj 33 kilometra novog auto-puta.
Do tog datuma planirano je i da se trećim i završnim slojem asfalta, koji je nedostajao na već otvorenim deonicama od Crvene reke do Staničenja "presvuku" još 25,2 kilometra.
Ekipa "Novosti" se uverila da su poslednje posete, u decembru prošle godine, radovi odmakli, pa više ne zvuči nerealno obećanje iz "Koridora Srbije" da će od 1. jula automobili od Crvene reke do bugarske granice ići u šest traka.
Do tog roka majstori neće stići da završe jedino deo između Staničenja i tunela Sarlah, pa će vozači morati da se vraćaju na magistralni put, dok će na oko kilometar puta na Obilaznici oko Dimitrovgrada, kod Gradinja koristiti samo tri leve trake novoizgrađene saobraćajnice.
Grčka kompanija "Aktor" konačno je, posle godinu i po od otvaranja puta između Crvene reke i Čiflika, počela izlivanje završnog sloja asfalta na 13 kilometara. Trenutno se saobraćaj odvija u desnoj traci, dok neimari asfaltiraju levu. Pre toga su sanirali oštećenja koja su nastala tokom upotrebe nezavršene saobraćajnice.
Radnici koje smo zatekli na gradilištu kažu da dnevno mogu da izliju oko kilometar asfalta, ali da im varljivo vreme ne dozvoljava da posao rade bez prekida. Jer, za postavljanje završnog sloja su neophodni povoljni vremenski uslovi, pa čim kiša počne da pada - radovi prestaju.
Dušan Mijuk, šef projekta "Istok", veruje da će ova trasa biti kompletno spremna za puštanje u saobraćaj do kraja juna. Na ovu deonicu nastavlja se put od Čiflika do Staničenja od 12,2 kilometra na kojem je španski "Rubau" pre tri dana počeo asfaltiranje. Ova deonica je u decembru 2015. godine puštena u saobraćaj u poluprofilu.
“Završni radovi su počeli 16. maja i plan izvođača je da do 31. završe levu traku. Od 1. juna prelaze na asfaltiranje desne, tako da bi sve trebalo da bude gotovo do kraja juna. "Rubau" je kompanija koja se dobro pokazala na terenu. Vode urednu dokumentaciju, poštuju rokove i imaju kvalitetnu opremu”, priča Mijuk.
Deo od Staničenja do tunela Sarlah tek poprima obrise budućeg auto-puta, a radovi su u početnoj fazi. U ovom delu ima i najmanje radnika, jer su oni uglavnom usmereni na druge "Aktorove" deonice. To je deo koji neće biti završen do početka letnje sezone, a po stanju na terenu teško će biti okončan i do kraja ove godine.
Na drugom delu ove deonice, od tunela Sarlah je mnogo "življe". Tu će se, od 1. jula, vozači uključivati na novu saobraćajnicu.
“Pre nekoliko dana je premešten dalekovod koji je predstavljao smetnju u desnoj traci, čime je otklonjena i poslednja prepreka za asfaltiranje ovog dela puta. Ovde su prošle godine u ovo vreme plovile patke, a sada postavljamo završni sloj asfalta”, kaže šef projekta "Istok".
Na istočnom kraku Koridora 10 probijeno je pet tunela. Osim Bancareva, završena je i izgradnja Pržojne padine i Progona na Obilaznici oko Dimitrovgrada. U ovim tunelima smo zatekli majstore iz italijanske kompanije "Elef" koji u Pržojnoj padini montiraju nosače za osvetljenje, dok u Progonu postavljaju svetlosnu signalizaciju.
Od 22,5 kilometara, "Aktor" je do sada asfaltirao 9,4 od Proseka do tunela Bancarevo, a kompanija "Subtera" je kompletno završila izgradnju tunela. U njemu preostaju još samo radovi na elektro-mašinskom opremanju, za koje je u toku procedura za izbor izvođača.
Na trasi od Bancareva do Crvene reke u toku su tek pripremni radovi. Put na izlazu iz tunela je trasiran, ali gotovo ništa više od toga na 13 kilometara nije urađeno.
Put od Pirota do Dimitrovgrada od 14,3 kilometra kompletno je završen krajem prošle godine, ali nije pušten u saobraćaj. Po onome što smo videli na terenu, čini se da će "Aktor", posle svih komplikacija i produžetka roka, kao treći izvođač na ovoj deonici, ipak uspeti da završi obilaznicu oko Dimitrovgrada. Sreću mu kvari zasek "Gradinje", koje se nalazi nasred desne trake auto-puta. Bageristi su uspeli da iskopaju i izvezu više od 350.000 kubika kamena, a procenjuje se da moraju da uklone još oko 250.000 kubika. Zbog toga će, od leta, ovde biti asfaltirane samo tri leve trake, dok se završetak u punom profilu očekuje do kraja godine.
Trenutna situacija na terenu pokazuje da će deonica od Proseka do Crvene reke, koja bi trebalo da zameni magistralni put kroz Sićevačku klisuru, poslednja biti završena, a koliko će vremena još "Aktoru" biti potrebno da je okonča, nije lako proceniti. Gotovo je izvesno da će teško uspeti da se "izbore" sa njom do kraja godine.