Šta je novo?

Koridor 10

Ma sve je to OK, i kod mene bi letele glave pogotovo finansijske kazne.
AV može da bude odgovoran za Obilaznicu oko Dimitrovgrada jer je tu deonicu jedino on ugovorio (u njegovom mandatu).
Sve ostale deonice je neko drugi birao izvođače, pa još projekti ne postoje, ono što se radi pre izvođenja radova (10 godina ranije).

Najlakše je raskinuti ugovore, ali šta onda? Tenderi? Pa gubitak vremena, u građevinskoj sezoni, pa dok izvođač izađe na teren, opet ode još jedna godina.

Aktoru će biti sve isplaćeno, pa dodatak za njihov trud, pa za probleme, pa bonusi za dobar rad, u svemu će oni naći da im se plati..... ali vredi li to? Zaje*******avaju nas ljudi godinama, i niko im ništa ne može. Ali važno da dobili 4 deonice da rade a nemaju ni ljudstva ni mehanizacije. Umesto da završe Crvenu reku Čiflik i Šiflik Staničenje,jer je to najlakše završiti, i da svi pređu na tunel Bancarevo - Crvena reka, oni ga otežu, kilave, zaje*******avaju se... Sad još dobili i obilaznicu oko Dimitrovgrada, a imaju i Staničenje - Pirot istok. Ma i trebaju da nas zezaju kad ne znamo da platimo ko ljudi i da nas ne boli glava, nego mi biramo najnižu cenu

Pre će Kinezi koji skoro krenuli da završe Surčin Obrenovac nego što će biti gotov Aktorov K10 Istok
 
Sve je to tacno, ni meni ne ide u glavu kako su mogli da im prodju 4 puta. Zna se da su medju najgorim firmama, zna se sta rade, kako mute i ne placaju podizvodjacima, imali su jedan vec raskid ugovora u Bugarskoj. Svuda upadaju sa damping cenama, nije mi jasno da nikom nije palo na pamet da ih zaustavi, pa bar 2 od 4 neka su uzeli...
Sta su uspesno uradili, Donji Neradovac - Srpska Kuca (2011-2013) , 2 godine za ravnicu...i to je diskutabilno, ali ajde, zavrsili su. Isto je nelogucno kako samo u Makodoniji cepaju Demir Kapija - Smokvica, to ide maltene sve po planu, tj. kasne samo 9 meseci ukupno (ako zavrse sad juna, a samo je SMA ostao tamo ).
I nije jasno kako moze da procuri onakav izvestaj (one 'poluinformacije') gde je neko ocigledno posteno napisao ono kako jeste, i da se posle toga nista ne desi. Daj boze da je tacno da su ih saterali uza zid i rekli, ako sada ne krenete, letite sa svih deonica. Ali ako se nastavi sve po starom, onda mi je jedini zakljucak da se tu neko tali s njima.
 
Kad smo kod Demir Kapije-Smokvica najavljuju otvaranje u maju 2017.



[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8arK71GvUZ4[/youtube]

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448831#p448831:1jtf1wna je napisao(la):
aleksandar83 » Sub Apr 29, 2017 9:58 pm[/url]":1jtf1wna]Sve je to tacno, ni meni ne ide u glavu kako su mogli da im prodju 4 puta. Zna se da su medju najgorim firmama, zna se sta rade, kako mute i ne placaju podizvodjacima, imali su jedan vec raskid ugovora u Bugarskoj. Svuda upadaju sa damping cenama, nije mi jasno da nikom nije palo na pamet da ih zaustavi, pa bar 2 od 4 neka su uzeli...

Ni meni ništa nije jasno. Posle svega šta su radili kod nas, nisu smeli nikako da dobiju obilaznicu oko Dimitrovgrada. Ovo što su radili tj nisu radili na deonici tunel Bancarevo - Crvena reka, Caribrod čovek skoro izbacio slike kada je slikao pre 2 ili 3 godine i sada nikakve promene na deonici (potpuno ista slika 2015,2016, 2017) to je za "bešenje na Trg republike". Ja stvarno sve mogu da shvatim i razumem, ali to nikako.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448831#p448831:1jtf1wna je napisao(la):
aleksandar83 » Sub Apr 29, 2017 9:58 pm[/url]":1jtf1wna]Sta su uspesno uradili, Donji Neradovac - Srpska Kuca (2011-2013) , 2 godine za ravnicu...i to je diskutabilno, ali ajde, zavrsili su. Isto je nelogucno kako samo u Makodoniji cepaju Demir Kapija - Smokvica, to ide maltene sve po planu, tj. kasne samo 9 meseci ukupno (ako zavrse sad juna, a samo je SMA ostao tamo ).

A tamo braća Grci mogu da rade?? A naši im sve isplatili i što treba i ne treba. A nas zaje*******avaju 5 godina

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448831#p448831:1jtf1wna je napisao(la):
aleksandar83 » Sub Apr 29, 2017 9:58 pm[/url]":1jtf1wna]
I nije jasno kako moze da procuri onakav izvestaj (one 'poluinformacije') gde je neko ocigledno posteno napisao ono kako jeste, i da se posle toga nista ne desi. Daj boze da je tacno da su ih saterali uza zid i rekli, ako sada ne krenete, letite sa svih deonica. Ali ako se nastavi sve po starom, onda mi je jedini zakljucak da se tu neko tali s njima.

Ko zna kakvi su ugovori? Ko zna šta su ovi naši potpisivali kad su ih dovodili. SRAMOTA. Najgore od svega što nikog ne mogu da najure usred smo građevinske sezone.
Bolje da su ko ljudi platili drugog izvođača i više al bi bilo urađeno, ovako će da nas košta duplo i sporije će da urade.
Stvarno sam se mnogo razočarao posle ovog jutrašnjeg snimka koji sam odgledao Staničenje tunel Sarlah.
Pa to je sramota i bruka. Jedan izvođač čeka drugog da posao odradi. Naravno čeka se Aktor. Aktor koči izvođače koji rade paralelni. Paralelni trebao da bude kompletno gotov do kraja 2016 godine, ostao deo od Staničenja do Pirota. Od ptelje Pirot zapad do tunela Sarlah, sem mosta, ništa nije pipnuto od nove godine.

A vreme prolazi
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448847#p448847:g5qifvib je napisao(la):
bobcha78 » Sat Apr 29, 2017 11:57 pm[/url]":g5qifvib]

Ko zna kakvi su ugovori? Ko zna šta su ovi naši potpisivali kad su ih dovodili. SRAMOTA. Najgore od svega što nikog ne mogu da najure usred smo građevinske sezone.
Bolje da su ko ljudi platili drugog izvođača i više al bi bilo urađeno, ovako će da nas košta duplo i sporije će da urade.

Pa kad Zoka ima puno posla i nema vremena da napiše belu knjigu ili beše crna knjiga loših izvođača građevinskih radova u Srbiji...
Samo činjenice; prvi ugovor i kasnije svi aneksi za Čiflik-Pirot istok, dakle i za pomenuti Lot2 (tako se zvanično vodi) potpisani su u vreme kad je TN već bio predsednik, a AV najpre PPV, pa PV. Ništa nije potpisano za tu deonicu za vreme BoTa i Cvetkovićeve vlade.
Za Prosek-Crvena reka ugovor sa konzorcijumom Terna&Aktor je potpisan u vreme Cvetkovićeve vlade, ali je svih 5 aneksa potpisano u vreme dominacije SNS. I tu je specifičan slučaj: 1/2 konzorcijuma završi 100%, a drugi ni 20%, a parcijalni raskid ugovora je verovatno nemoguć, tj. oterao bi i Ternu, koja je uz Rubau bila najozbiljniji izvođač na istočnom kraku.
Malo mi je bilo komičan onaj deo konferencije na mostu gde AV uz usputno proveravanje kod Zoke i Đurovića da li se precizno izražava, kaže: "Na istočnom kraku problem je na obilaznici Dimitrovgrad, ali to neće ključno uticati na završetak u roku. Veći je problem deonica od Bancareva do Crvene reke, ali će i na njoj građevinski deo biti gotov do kraja godine, ostaće u narednoj godini samo tehnički deo da se završi, jel tako?" Đurović: "Tako je!" AV: "Jel tako, tako je, ajde da vidimo..." A video si snimke - taj "tehnički" deo koji će ostati je: izgradnja nasipa, mostovskih konstrukcija, asfaltnih slojeva... I da li misliš da će se "sine" Đuroviću, koji je u nereizabranom stanju još od oktobra prošle godine, kada mu je istekao mandat, nešto desiti zbog tih tehničkih sitnica u 2018.? Neće, može samo na bolje mesto, dublja je to veza.
Mada me nerviraju te njihove predstave i glumatanja, nije sva krivica na njima. Finansiranje EU preko EIB, EBDR i WB se pokazalo kao najgore, jer oni traže FIDIC, a mi onda štitimo CIP i Institut za puteve pa nećemo žuti, jer bi to npr. sprečilo Aktor da se vadi na projekte, nego radimo po crvenom sa našim projektovanjem, koje je katastrofalno. A mi moramo to po evropskoj "agendi", jer zaboga moraju oni da nam uvale kredite, ne Kinezi ili Azeri. Oni su recimo besni što oni nisu uvalili kredite preko ove 3 institucije za bogaćenje anglosaksonskih elitnih pojedinaca Crnogorcima za Smokovac-Mateševo, nego su tu uskočili Kinezi. A ne određuju Kinezi i Rusi ko će na ovim prostorima da bude perspektivan, proevropski lider nego se to rešava u Berlinu, Vašingtonu, Briselu... Otprilike se na to svodi, da ne ulazim u visoku politiku.
A Aktor su lako mogli da diskvalifikuju. Kad ti i ja možemo da vidimo na sajtu NBS da je ogranak Aktora u Srbiji u vreme nabavke za obilaznicu bio u blokadi, koje su šanse da to ne zna država:
20.07.2015. 04.04.2017. 624
Ukupno su 624 dana bili u blokadi u kontinuitetu, od 28.04.2014. ukupno 953 dana!? Da sam ja 62 dana u blokadi, uzeli bi mi bubreg i prodali na aukciji da namire poverioce.
Pre metar dana su se volšebno deblokirali i sad rade kao nikad!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448847#p448847:3e4huzm5 je napisao(la):
bobcha78 » Sat Apr 29, 2017 11:57 pm[/url]":3e4huzm5]
Stvarno sam se mnogo razočarao posle ovog jutrašnjeg snimka koji sam odgledao Staničenje tunel Sarlah.
Pa to je sramota i bruka. Jedan izvođač čeka drugog da posao odradi. Naravno čeka se Aktor. Aktor koči izvođače koji rade paralelni. Paralelni trebao da bude kompletno gotov do kraja 2016 godine, ostao deo od Staničenja do Pirota. Od ptelje Pirot zapad do tunela Sarlah, sem mosta, ništa nije pipnuto od nove godine.

A vreme prolazi

Mislim da mešaš paralelni put, koji je u ugovoru Trace i vezu petlje Pirot zapad sa M9 (tako se zove, iako je magistralni M12 u međuvremenu postao Ia43, pa od pre nove godine IIa259, a M9 za Babušnicu Ia39), koja je u ugovoru Aktora.
Paralelni put je u zastoju od dela koji je pušten 28.12.16. do nadvožnjaka kojim se uključuje u stari magistralni pre starog tunela Sopot, a tu Trace zavisi od Rubau do Aktora i osim na nadvožnjaku, koji su već privršili tokom zime, nemaju gde rade!
Na poslednjih 800m Rubau je u zastoju zbog novootkrivene "bazilike", tj. kamenja za koje se osnovano sumnja da je bilo temelj bazilike, a koji smo decenijama mi i Turci sram nas bilo, gazili jer je to na trasi starog magistralnog.
Hvala qrtzu, čim su arheolozi završili, Đokovićev Ferbild je to "konzervirao", čitaj: izbetonirao i sada već Rubau piči 0-100, 0-63 u budućoj desnoj strani autoputa. Kad nju završi, saobraćaj se izmešta u nj i tek onda može Trace da nastavi da radi paralelni na kosini iznad. Nemo se ljutiš, ali ti tu ne prolaziš, ja prolazim stalno, ne bih voleo da mi se ona kosina radi iznad glave dok prolazim. Dakle, prvo desna autoputa Rubau, pa saobraćaj u desnu, pa onda Trace i paralelni.
U nastavku pre nadvožnjaka ih koči Aktor zato što je Aktor, ali ona njihova kosina sa bermama na početku snimka baš lepo izgleda. Trenutno dosta rade na toj kosini upravo da bi Trace mogao da nastavi paralelni, ujedno rade i levu stranu autoputa od nadvožnjaka do mosta Nišava 2.
Deo paralelnog puta od mosta Nišava 4 jeste bio malo u zastoju. Nemam inside informacija, ali je zimus veliki usek od početka do budućeg odmorišta izgledao baš loše. Sada se osim na poslednjih 50m oko odmorišta stiglo skoro do asfaltnog sloja, koji je i uži i tanji na paralelnom, ne više od mesec dana posla. Ostaje i tzv. kružna raskrsnica na petlji Pirot zapad, gde je u ugovoru Trace sve što je desno od autoputa osim rami petlje (komplikovano zar ne),tj. bivši put za azil i regionalnu deponiju, gde takođe rade. To je što je ostalo od paralelnog koji gradi Trace, a paralelni gotovo isključvo radi Trace PZP Niš. Oni ujedno rade i održavanje državnih puteva od Niša ka istoku, prisutni su i nemaju nikakvog razloga da ne završe što pre i uzmu pare. Trebalo bi da sve što sam pobrojao završe do septembra, oktobra, zavisi i od Aktora i Rubau. Pritom, deo posle tunela Sopot neće imati nikakvu funkciju dok se ne završi autoput.
Nešto sasvim drugo je veza petlje Pirot zapad sa starim tunelom Sarlah, gde su u poslednje vreme samo postavljene grede na prvom mostu preko Nišave, pa pretpostavljam da na to misliš. Tačno je da se tu ništa ne radi, ali ni promil krivice ne ide Aktoru na dušu. Spor je na relaciji grad Pirot-Republika Srbija. Grad Pirot je tražio da se stara deponija, koja stoji na sred trase, izmesti i da se tlo rekultiviše, što država nije htela jer bi to značajno poskupelo i usporilo izgradnju. E onda je neka pametna glavica našla solomonsko rešenje, koje je trebalo da bude brže i jeftinije - da se izmesti Nišava :bash: na nekih 500-600 metara, a da se rekultiviše samo mali deo oko puta. Taj projekat regulacije Nišave i nove trase veze još uvek nije završen, a kaće ne znamo... U izradi je, priča se da bi vrlo brzo trebalo da bude gotov. Jedino što je Aktor na tom delu mogao da radi (a nije) jeste da asfaltira vijugavi deo od ničega do ničega, od pirotske saobraćajnice 1 koja nije izgrađena do monolitnog mosta na kraju, koji ne izlazi nigde. Malo je bezveze da sada asfaltiraju 2 km, a posle kad regulišu Nišavu još 2 km. Možda su mogli da nasipaju i spoje most rampama sa obe strane, ali će to imati smisla tek za nekih godinu, godinu i po dana, kad se pušta novi Sarlah i autoput u punom profilu generalno.

Što se tiče same trase autoputa, nisam ni prezadovoljan ni razočaran. Relativno tanko, ali podnošljivo ako se zna da se intenzivnije radi na sledećoj 5B poddeonici, koja se pušta u saobraćaj krajem juna ili početkom jula, možda čak i sa habajućim slojem. Konkretno, od početka građevinske sezone u martu (januar i veći deo februara bili su pod snegom) uradili su ili rade sledeće:
1. Kosina na početku deonice i nasip u levoj strani pre mosta Nišava 2.
2. Postavljeno 30 greda na mostu Nišava 2, na levom se rade venci i priprema se za armiranje kolovozne ploče.
3. Pokrivene obe cevi cut&cover tunela Sopot. Sada se rade pripreme za zatrpavanje.
4. Postavljeno 20 greda na mostu Nišava 3, na levom se rade venci.
5. Postavljeno 35 od 50 greda na mostu Nišava 4, ostalo je još 15 da se postave, sa današnjim danom možda i manje.
6. Položeno 4-4,5km asfalta 2.sloj BNS u levoj, gde je bio 1. sloj ponegde i CS pre NG, 800m 1.sloja BNS gde nije bilo ni stabilizacije.
7. Radi se tampon, uskoro će i stabilizacija i asfalt u levoj na 800m, gde je izmeštena Nišava, nakon čega će saobraćaj biti izmešten u levu na nekih ~5km, kako bi od sadašnjeg magistralnog mogla da se radi desna strana autoputa.
8. Rade se ploča i pešačke staze na oba nadvožnjaka petlje Pirot zapad, osim na poljima, koja idu preko sadašnjeg magistralnog.
9. Rade se bankine i beton na samom kraju asfaltiranog dela, sa leve strane prema Nišavi, tu se dosta radi, ne znam šta tačno.
Sigurno da je moglo i više, nije to neka masovna mobilizacija, ali nije ni zanemarljivo.

I ono što je možda i najvažnije: načuo sam da je Aktorov veliki podizvođač iz Grčke (nije ni Svolos ni Terna) za Bancarevo-Crvena reka već došao u Srbiju, uvezao mašine i posle praznika trebalo bi da krene udarnički!

Izvinjavam se na kilometarskom postu svima kojima to smeta!!!
 
Pošto je danas mehanizacija tako savršena da može da ispuni maltene bilo koju zamisao projektanta, glavni problem ostaje finansiranje I zato mislim da je koren problema ustvari ovo što je Caribrod napisao. Azeri I Kinezi su jednostavniji I pošteniji, kažu: naše pare-naši izvođači, a EU kao ima neke "tržišne" procedure gde opet njihovi dobijaju ali sa mnogo više oblandi, a kasnije I problema, kašnjenja itd. Zato ja ovde ne mogu da krivim Vučića, nego bankarske šefove naše države. Čovek kaže da se nikoga ne plaši ali onda kaže da se preznojava kad dolazi MMF. Odatle si vidi ko je šef - čike Rotšildi I njihovi agenti. Pozajmljivanje para državama kao najsigurnijem dužniku je posao kojim se dugo bavi ekipa. Jer u vašem kućnom budžetu važi jedna ekonomija, a kad vam država nametne porez I troškove kolko im treba, druga. Zato I jesu kukali o CG zaduženosti kad su uzeli kredit od Kineza, dok im prethodna CG zaduženost nije smetala. Borba ko će državama da daje kredite jer kome više duguju on ima veći uticaj u toj zemlji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448868#p448868:2v5vj59b je napisao(la):
caribrod » Ned Apr 30, 2017 8:55 am[/url]":2v5vj59b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448847#p448847:2v5vj59b je napisao(la):
bobcha78 » Sat Apr 29, 2017 11:57 pm[/url]":2v5vj59b]
Stvarno sam se mnogo razočarao posle ovog jutrašnjeg snimka koji sam odgledao Staničenje tunel Sarlah.
Pa to je sramota i bruka. Jedan izvođač čeka drugog da posao odradi. Naravno čeka se Aktor. Aktor koči izvođače koji rade paralelni. Paralelni trebao da bude kompletno gotov do kraja 2016 godine, ostao deo od Staničenja do Pirota. Od ptelje Pirot zapad do tunela Sarlah, sem mosta, ništa nije pipnuto od nove godine.

A vreme prolazi

Izvinjavam se na kilometarskom postu svima kojima to smeta!!!

Da ne citiram ceo post.

Sve je to OK što si ti napisao. ALi ZAJEDNIČKO ZA SVE ŠTO SI NAPISAO (GLE ČUDA) OPET AKTOR. Svuda koči Aktor.

ALI SVI ONI KASNE DEBELO. Svi izvođači. Plaćeni su, a kasne.

Potpisali su ugovore od nekog vremena do nekog vremena za koje će završiti posao i koliko će to da košta. SVOJIM POTPISOM SU SE OBAVEZALI DA ĆE ZAVRŠITI POSAO KOJI SU PRIHVATILI.

Mene kao naručioca posla koji sam platio put do tog roka boli ona stvar šta će oni u tom periodu raditi, ali do tog roka moraju završiti posao. Ja kao naručioc posla platim, a oni meni kao izvođač daju put. Prosto ko pasulj.
 
Pa obavezala se i država svojim potpisom na aneksima da su joj rokovi nerealni, projekti loši, štagod. A potpisala je država sa Aktorom gomilu aneksa, a kako i ne bi kad recimo za to što si i sam primetio da se ne radi (veza Pirot zapad sa starim Sarlahom) još ne postoji projekat 5 godina od potpisivanja osnovnog ugovora sa Aktorom!? I kad praviš kuću moraš da imaš projekat, ako te komšija tuži za plac - ne možeš da gradiš, to bi na putu bila eksproprijacija. Ako ti majstor kopa temelje pa se pojave podzemne vode, znači da ti je projekat loš i da tu ne možeš da gradiš kuću i moraš da rešavaš problem sa tom vodom. Ovo što ti pišeš može da važi za Elef, koji radi EM opremanje tunela po FIDIC žutoj knjizi - imali su projektni zadatak, imali rok da naprave projekat, usvojen im je projekat, sad rade po svom projektu. I to samo pod uslovom da svoje rokove npr. za usvajanje projekta poštuje i investitor: država, koridori, investitor, nazovi ga kako hoćeš... Ali to bi bilo teško izvodljivo na većem projektu, bilo kojoj deonici puta, jer bi se shvatilo da smo banana-država, da nemamo ozbiljan katastar vodova, da geološka istraživanja nisu rađena kako treba (ako su uopšte rađena), a arheološka uopšte, pa se ne bi ni počelo ko zna koliko dugo. Sem toga Mrka bi plakao što ljubljeni mu CIP i IZP nemaju posla nego stranci. A krediti već odobreni i grejs-period teče... Ovako je za našu plemensku zajednicu bolje: rokaj majstore, pa će ga rešavamo u hodu!
Ne branim Aktor, oni su samo najveći mangupi da koriste našu nesposobnost. A kasne debello u odnosu na prvobitni rok i dobri izvođači, npr. Rubau i Terna, što dokazuje da ipak nije sve do izvođača. Poenta je da su rokovi iz tendera u startu nerealni, na osnovu nečijeg obećanja da do tad i tad završavamo koridor X. Pa svakom je bilo jasno da se obilaznica Dimitrovgrada ne može završiti za 9 meseci, pa samo za usek Gradinje treba mnogo više i to po idealnim vremenskim uslovima. I tada još nije bio gotov ni projekat kosine, ni eksproprijacija! Isto važi za Srpska kuća-Levosoje na jugu. I onda učestvuju na tenderima po 10 domaćih i stranih firmi, a znaju da su rokovi nerealni, ali da će opušteno moći da klejmuju i dobijaju i vreme i novac. Pa ih na SK-Levosoje iznenadi svojim prisustvom, zamisli: Južna Morava! I sad iz budžeta "odgovorna država" isplovi odatnih 4,8 milki za deonicu koja se finansira iz budžeta, a rade je domaće firme, jer zaboga nismo znali da će tu morati da se radi regulacija JM. Priče za malu decu...
 
Naravno da jesu, a ne znam zbog čega. Zašto je teško reći istinu, više političkih poena možeš da zaradiš.

Laganjem da će koridor biti gotov do kraja 2017 je debela laž i direktan gubitak poena političkih.

Nego neće pominjati nigde da su prekoračili rokove
 
Јако леп чланак из Новости о изградњи аутопута кроз Грделичку клисуру

НА ЛИЦУ МЕСТА
Неимарска чуда у Грделичкој клисури
Игор МИТИЋ | 30. април 2017. 20:08 | Коментара: 6
Са градитељима јужног крака Коридора 10, који на сложеној траси пуне две године изводе захтевне радове "кротећи" брда и реке


НИ мање трасе ни сложенијег посла. На траси дугој око 26 километара, окружен брдима, јужни крак Коридора 10 се последње две године буквално провлачи кроз Грделичку клисуру. Вијуга током Јужне Мораве, провлачи се испод далековода, прескаче железничку јужну пругу, "шурује" са локалним путевима и постојећом магистралом, којом се паралелно несметано одвија саобраћај.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%80%D0%B8
 
Ko ima informacije o gradnji autoputa kroz Makedoniju, neka slobodno kači slike i pise sta se desava. To sve nas koji planiramo odmor u Grčkoj, a verujem da nas ima dosta, zanima. Informacije koje je kolega podelio sa nama, svakako su od koristi. Po tim informacijama znaci da ce svi, sem onih koji bas idu u predsenoni, kroz Makedoniju putovati kompletno autoputem.

I imam jedno pitanje za vas koji se bolje razumete u materiju...Jel ovo kroz Vladičin Han baš moralo ovako? Sama gradnja ovakvih stubova je veliki posao i na sve to se prolazi iznad naselja, da tako kazem, nosi veliki rizik.
 
Pa nešto i ne vidim rizik. Pravo pitanje je da li su te kuće legalne.

Mislim da su vijadukti neophodni za takve brdovite krajeve gde prolazi autoput zbog dozvoljenih nagiba i krivina.
 
Dule,
Da li su legalne...Pa sta sve u Srbiji nije legalno, cudo bi bilo da jesu.

Žiko,
I prosle godine su bile rekonstrukcije na dosta mesta. Bio je i red. Posle loseg misljenja o nasim putevima, kada prođeš kroz Makedoniju i vidis duboke kolotrage u desnoj traci autoputa, nasi izgledaju kao piste.
 
Prošle godine u septembru kad sam vozio kroz MK bele su rekonstrukcije na sve strane. Radili su one kolotrage između Kumanova i Skopja i dole niže mislim da je bilo mesto Prdejci. Ali ubedljivo je najgora ona deonica između Negotina i Demir Kapije sa ulegnućima, skakaonicama koja kidaju džigericu.




https://earth.google.com/web/@41.444950 ... NVFPaEEQAg

Mislim da su odradili deonicu u povratku od mesta gde se račva AP od Velesa do Katlanova.
Inače AP kroz MK je stvarno u očajnom stanju.

I Alvirko je u 25 min označio to mesto

http://www.rts.rs/page/tv/sr/story/22/r ... grcke.html

 
I tu deonicu gde su trake autoputa razdvojene su radili prošlog leta. Hajde kada ideš ka Grčkoj i nekako, ali kada se vraćaš, na pojedinim deonicama u desnoj traci je nemoguce voziti, sem ako ti nije cilj da popravljaš ceo trap, pošto se vratiš sa odmora. Imamo i čuvenu magistralnu deonicu između dve autoputne, na jednom mestu, kada se vraćaš ka Srbiji, stoji ogranicenje 100. A kod nas 3+3 trake, put sa karakteristikama autoputa njiva levo, njiva desno, 50.
 
Ipak radovi na novoj naplatnoj rampi kod Kumanova.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3BTuP7D4NoM[/youtube]

odrađeno ka Skopju

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yXmVF4s5nII[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448985#p448985:12cshvsg je napisao(la):
Žika » Pon Maj 01, 2017 4:09 pm[/url]":12cshvsg]


Ovaj tunel je dužine 1214 m ili 1274 m i koliko vidim presvučen asfaltom.
 
Konačno i ta deonica u Makedoniji se privodi kraju, mada, moram priznati da mi je vožnja magistralnim putem tuda bila jedna od omiljenih deonica, dok mi je vožnja makedonskim autoputnim deonicama bila zastrašujuća. Nadam se da će se makedonci konačno rešiti da obnove svoje postojeće autoputeve, i prošire kapacitete i estetiku naplatnih rampi.
 
Uradili su posao sa ovom deonicom, ako nista drugo bice manja mogucnost da Turci kojima se knjava još na ulazu u Sloveniju izazovu sudar kada se odluce na razna preticanja za koja nikako nema logike, kada gledate sa strane!
 
Prvi autoput ex Jugoslavije, započet pre više od 4 decenije se uskoro kompletira :) Nakon ove kratke deonice na jugu Makedonije, Grdeličke klisure i kratke deonice kod Bujanovca, autoput dužine oko 1.100 km od monumentalnog tunela Karavanke dužine 8km, tj Jesenice u Sloveniji do Đevđelije u Makedoniji će biti kompletiran. Kad se završi mogla bi jedna proslava za konačno završenje posle pola veka velikog truda :)
 
Vrh