[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448847#p448847:3e4huzm5 je napisao(la):
bobcha78 » Sat Apr 29, 2017 11:57 pm[/url]":3e4huzm5]
Stvarno sam se mnogo razočarao posle ovog jutrašnjeg snimka koji sam odgledao Staničenje tunel Sarlah.
Pa to je sramota i bruka. Jedan izvođač čeka drugog da posao odradi. Naravno čeka se Aktor. Aktor koči izvođače koji rade paralelni. Paralelni trebao da bude kompletno gotov do kraja 2016 godine, ostao deo od Staničenja do Pirota. Od ptelje Pirot zapad do tunela Sarlah, sem mosta, ništa nije pipnuto od nove godine.
A vreme prolazi
Mislim da mešaš paralelni put, koji je u ugovoru Trace i vezu petlje Pirot zapad sa M9 (tako se zove, iako je magistralni M12 u međuvremenu postao Ia43, pa od pre nove godine IIa259, a M9 za Babušnicu Ia39), koja je u ugovoru Aktora.
Paralelni put je u zastoju od dela koji je pušten 28.12.16. do nadvožnjaka kojim se uključuje u stari magistralni pre starog tunela Sopot, a tu Trace zavisi od Rubau do Aktora i osim na nadvožnjaku, koji su već privršili tokom zime, nemaju gde rade!
Na poslednjih 800m Rubau je u zastoju zbog novootkrivene "bazilike", tj. kamenja za koje se osnovano sumnja da je bilo temelj bazilike, a koji smo decenijama mi i Turci sram nas bilo, gazili jer je to na trasi starog magistralnog.
Hvala qrtzu, čim su arheolozi završili, Đokovićev Ferbild je to "konzervirao", čitaj: izbetonirao i sada već Rubau piči 0-100, 0-63 u budućoj desnoj strani autoputa. Kad nju završi, saobraćaj se izmešta u nj i tek onda može Trace da nastavi da radi paralelni na kosini iznad. Nemo se ljutiš, ali ti tu ne prolaziš, ja prolazim stalno, ne bih voleo da mi se ona kosina radi iznad glave dok prolazim. Dakle, prvo desna autoputa Rubau, pa saobraćaj u desnu, pa onda Trace i paralelni.
U nastavku pre nadvožnjaka ih koči Aktor zato što je Aktor, ali ona njihova kosina sa bermama na početku snimka baš lepo izgleda. Trenutno dosta rade na toj kosini upravo da bi Trace mogao da nastavi paralelni, ujedno rade i levu stranu autoputa od nadvožnjaka do mosta Nišava 2.
Deo paralelnog puta od mosta Nišava 4 jeste bio malo u zastoju. Nemam inside informacija, ali je zimus veliki usek od početka do budućeg odmorišta izgledao baš loše. Sada se osim na poslednjih 50m oko odmorišta stiglo skoro do asfaltnog sloja, koji je i uži i tanji na paralelnom, ne više od mesec dana posla. Ostaje i tzv. kružna raskrsnica na petlji Pirot zapad, gde je u ugovoru Trace sve što je desno od autoputa osim rami petlje (komplikovano zar ne),tj. bivši put za azil i regionalnu deponiju, gde takođe rade. To je što je ostalo od paralelnog koji gradi Trace, a paralelni gotovo isključvo radi Trace PZP Niš. Oni ujedno rade i održavanje državnih puteva od Niša ka istoku, prisutni su i nemaju nikakvog razloga da ne završe što pre i uzmu pare. Trebalo bi da sve što sam pobrojao završe do septembra, oktobra, zavisi i od Aktora i Rubau. Pritom, deo posle tunela Sopot neće imati nikakvu funkciju dok se ne završi autoput.
Nešto sasvim drugo je veza petlje Pirot zapad sa starim tunelom Sarlah, gde su u poslednje vreme samo postavljene grede na prvom mostu preko Nišave, pa pretpostavljam da na to misliš. Tačno je da se tu ništa ne radi, ali ni promil krivice ne ide Aktoru na dušu. Spor je na relaciji grad Pirot-Republika Srbija. Grad Pirot je tražio da se stara deponija, koja stoji na sred trase, izmesti i da se tlo rekultiviše, što država nije htela jer bi to značajno poskupelo i usporilo izgradnju. E onda je neka pametna glavica našla solomonsko rešenje, koje je trebalo da bude brže i jeftinije - da se izmesti Nišava :bash: na nekih 500-600 metara, a da se rekultiviše samo mali deo oko puta. Taj projekat regulacije Nišave i nove trase veze još uvek nije završen, a kaće ne znamo... U izradi je, priča se da bi vrlo brzo trebalo da bude gotov. Jedino što je Aktor na tom delu mogao da radi (a nije) jeste da asfaltira vijugavi deo od ničega do ničega, od pirotske saobraćajnice 1 koja nije izgrađena do monolitnog mosta na kraju, koji ne izlazi nigde. Malo je bezveze da sada asfaltiraju 2 km, a posle kad regulišu Nišavu još 2 km. Možda su mogli da nasipaju i spoje most rampama sa obe strane, ali će to imati smisla tek za nekih godinu, godinu i po dana, kad se pušta novi Sarlah i autoput u punom profilu generalno.
Što se tiče same trase autoputa, nisam ni prezadovoljan ni razočaran. Relativno tanko, ali podnošljivo ako se zna da se intenzivnije radi na sledećoj 5B poddeonici, koja se pušta u saobraćaj krajem juna ili početkom jula, možda čak i sa habajućim slojem. Konkretno, od početka građevinske sezone u martu (januar i veći deo februara bili su pod snegom) uradili su ili rade sledeće:
1. Kosina na početku deonice i nasip u levoj strani pre mosta Nišava 2.
2. Postavljeno 30 greda na mostu Nišava 2, na levom se rade venci i priprema se za armiranje kolovozne ploče.
3. Pokrivene obe cevi cut&cover tunela Sopot. Sada se rade pripreme za zatrpavanje.
4. Postavljeno 20 greda na mostu Nišava 3, na levom se rade venci.
5. Postavljeno 35 od 50 greda na mostu Nišava 4, ostalo je još 15 da se postave, sa današnjim danom možda i manje.
6. Položeno 4-4,5km asfalta 2.sloj BNS u levoj, gde je bio 1. sloj ponegde i CS pre NG, 800m 1.sloja BNS gde nije bilo ni stabilizacije.
7. Radi se tampon, uskoro će i stabilizacija i asfalt u levoj na 800m, gde je izmeštena Nišava, nakon čega će saobraćaj biti izmešten u levu na nekih ~5km, kako bi od sadašnjeg magistralnog mogla da se radi desna strana autoputa.
8. Rade se ploča i pešačke staze na oba nadvožnjaka petlje Pirot zapad, osim na poljima, koja idu preko sadašnjeg magistralnog.
9. Rade se bankine i beton na samom kraju asfaltiranog dela, sa leve strane prema Nišavi, tu se dosta radi, ne znam šta tačno.
Sigurno da je moglo i više, nije to neka masovna mobilizacija, ali nije ni zanemarljivo.
I ono što je možda i najvažnije: načuo sam da je Aktorov veliki podizvođač iz Grčke (nije ni Svolos ni Terna) za Bancarevo-Crvena reka već došao u Srbiju, uvezao mašine i posle praznika trebalo bi da krene udarnički!
Izvinjavam se na kilometarskom postu svima kojima to smeta!!!