Šta je novo?

Koridor 10

@Earthmoving, navikao sam da persiram svima koje licno ne poznajem a malo sam mator da menjam navike :)

Sto se banaka tice to mozemo i ovako posmatrati (primer iz moje zgrade): ljudi su uzeli stambeni kredit a investitor jos nije zavrsio zgradu, kasni vise od 8 godina. Nijedna banka nikoga tu nece da juri sve dok onaj koji je uzeo kredit otplacuje isti redovno! A kad prestane da ga otplacuje jurice onoga koji je uzeo kredit a ne onoga koji nije zavrsio posao! Tako da banka nije naivna nego je jednostavno to ne interesuje!

E sad kod izgradnje puteva je to malo drugacije (zavisi od ugovora da li banka direktno placa izvodjacu ili su pare prenete investitoru a on placa izvodjacu). Tako da ceo krug moze biti manji ili veci ali u svakom slucaju se svodi na isto da se neko sa nekim tu dogovorio a ko sa kim se lako moze utvrditi ali i tesko dokazati!!!
 
Детаљније о свему:

Грци без казне за немар

Компанији "Актор" толеришу се бројна кашњења на свим деоницама на Коридору 10 које су јој поверене. Према уговорима ауто-пут требало је да буде готов у јуну 2015.

ДА су поштовали првобитно уговорене обавезе радници грчке компаније "Актор" би још у јуну 2015. завршили посао на свим деоницама на Коридору 10, на којима су ангажовани. Две године касније и са потписаним анексима уговора, они нису ни на пола пута, показао је извештај Радне групе Министарства грађевинарства. У "Коридорима Србије" тврде да је до кашњења дошло јер експропријација није урађена на време. На сајту "Путева Србије", међутим, пише да је још 9. децембра 2013. године окончана експропријација на целој траси од Ниша до Димитровграда, тако да је извођач имао више од три године да заврши посао.

Ни пре објављивања Извештаја Радне групе није била тајна да на ауто-путу ка Бугарској има проблема, али сарадња са "Актором" је настављена. Министарка Зорана Михајловић је још у априлу 2015. упозорила да грчка компанија ужива посебан третман у "Коридорима Србије", да су им дали дупле авансе и да је то било против уговора. Она је још тада истакла да ово предузеће успорено или уопште не ради на Коридору.

Прва деоница коју су започели је Црвена река-Чифлик, у октобру 2011. године, коју је требало да заврше у априлу 2013. Овај део је предат на коришћење у децембру 2015. године без завршног слоја асфалта са роком од годину дана за завршетак, али до данас тај посао није урађен. У извештају се наводи да "Актор" није отклонио недостатке у предвиђеном року, а потрошио је средства која су му "Коридори" за тај посао платили.

Потез од Банцарева до Црвене реке граде од марта 2012, иако је првобитни "договор" био да се овај део заврши до марта 2014. године. После четири и по године тражили су додатно одлагање до 27. фебруара 2018. године. Радови на траси од Станичења до Пирота су почели у јуну 2013. са уговореним роком две године касније. После неколико анекса требало би да буду окончани у октобру.

Када знамо колика се прашина подигла због кашњења од два месеца које су имале домаће фирме на деоници Коридора 11, од Љига до Прељине тешко је разумети одакле толико стрпљење и толеранција за грчког извођача који је на све четири деонице годинама пробијао рокове. И не само да није кажњен, већ је лане изабран за извођача и на Обилазници око Димитровграда.Почетак радова уговорен је за мај прошле године, али у извештају пише да су радови почели тек средином октобра и да се не могу завршити до 21. марта, као што је планирано.

Како ствари стоје, "Актору" ни сада не прете санкције, нити раскид уговора. Јер, Михајловићева је у уторак изјавила да је сигурна да ће успети да отклоне све проблеме.

- Рокови морају бити испоштовани, а видећемо да ли ћемо увести нове извођаче. У сваком случају је најважнији циљ да завршимо коридор на време - рекла је Михајловићева. - Не постоји деоница на Коридору за коју Министарство не прави посебан извештај, а на скоро свим деоницама је било неких проблема. И све смо их решили.

Министарка је поновила да је бивши министар Велимир Илић дошао до радне верзије извештаја и да је тражила да Тужилаштво утврди ко му је дао тај документ.


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... e-za-nemar
 
Ovo boldirano je odlično pitanje? Po meni je opet isti odgovor - strpljenje i tolerancija su zbog šlihtanja i nezameranja bankama koje su kreditirale i suštinski izabrale glavne izvođače. Jer zabole našu vlast za tamo neki nebitni Aktor, da ih narod zbog njih sad proziva. Ali prema ovim bankama su dužnici, a i dalje očekuju njihovu pomoć, pa nisu baš u poziciji da im se zameraju.
 
Tako je u svim državama smanjenog suvereniteta, kao što je danas Srbija.

Smešni su mi naši političari kad udaraju rukom o sto, a u stvari moraju da slušaju MMF, Ruse, Amere, Engleze, Arape, Kineze,...
 
Dok ovde neki tvrde da u Evropi nisu dozvoljene diskrimnacione cene placanja putarina, ova vest pokazuje da je to moguće tako što bi Nemci putarine u svojoj zemlji platili na mostu al bi im se vratilo na ćupriji : "Austrija, ali i nemački susedi poput Holandije i Danske, kritikuju deo zakona koji nemačkim vozačima omogućava da iznos potrošen na godišnju putarinu kompenzuju kroz smanjen porez na lična vozila."
"Ovaj zakon je naišao na veliki otpor susednih zemalja, posebno Austrije, koja i dalje smatra da putarina u ovom obliku diskriminiše ostale građane Evropske unije."
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1224192
I mi lepo treba da konstruišemo neku ovakvu muljačinu da naši ljudi suštinski ne plaćaju ili manje plaćaju putarine u Srbiji, a da stranci više plaćaju.
 
Earthmoving,
stvarno već preteruješ sa konstantnim nametanjem predloga da stranci trebaju da plaćaju više upotrebu autoputa od domačih vozača.
Najveći broj stranaca koji voze našim autoputevima su naši ljudi koji zarađuju novac u inostranstvu i u velikoj meri ga troše u Srbiji.
Domaći vozači placaju pri registraciji održavanje i izgradnju običnih puteva dok autoputevi bi trebali da se održavaju i izgrađuju od putarine ali pošto se novac od putarine ne troši samo na autoputeve već i na održavanje običnih puteva, a novac od registracije ide direkt u budžet kao i porez od motornog goriva i sav taj novac se koristi za još mnogo drugih izdataka države, a ne samo za puteve. Tako da prvo treba postaviti pravi sistem za prikupljanje novca za održavanje puteva, smanjiti korupciju pri raspisivanju tendera, strožije kontrolisati izvedene radove, a tek onda treba razmišljati o načinu povećanja prihoda u kasu za održavanje puteva.
Naplatu putarine za autoputeve treba uvesti na celoj izgrađenoj mreži autoputeva što pre, a ne dozvoliti da se od Novog Sada do Subotice autoput naplacuje simbolično već godinama. Treba strogo kažnjavati sve koji na bilo koji način izbegavaju plaćanje putarine na autoputevima, ko ne želi da plati neka se vozi običnim putem.
 
Domaci ljudi nisu stranaci ;) Cak ni kad sede u kolima sa stranim tablicama. Ako se dobro secam, Srbi iz Bosne su ranije placali istu, nizu cenu putarina dok je nismo izjednacili za domace I strance.
Gornja vest pokazuje da je u Evropi dozvoljena shema gde stranci placaju jednu cenu, a domaci drugu. Preneo sam vest, ne nametnuo. Ne odlucujem ja kad ce se pojaviti koja vest u novinama.
 
Nameces, jer u zadjnoj recenici trazis isto i u Srbiji.
Nemacka je jedva posle tri godine ubedjivanja uspela da progura taj predlog. Prvobitno su dobili zabranu od EU.
Kao sto i sam kazes, to je muljacina, a muljacina nije dobra, samo sto Srbi obozavaju da muljaju i zaje*******avaju sve, pa i svoje Srbe. Izmedju ostalog zato Srbija i zaostaje 100 godina za razvijenim zemljama, zbog takvog primitivnog razmisljanja.
 
Bilo bi korisno napraviti razliku između predlaganja i nametanja. Ja navodim primer koji ide u korist mom predlogu. I to ne bilo koji primer već primer glavne zemlje EU. Slažem se da muljanje nije dobro jer je ono uvek posledica dovijanja da se neki cilj ostvari stranputicom jer ti neka veća sila (ovde EU) to ne da legalnim putem u svom sistemu. To znači da je EU sistem loš jer tera zemlje članice da se bave muljanjem. Ali suština ostaje ista: stranci će plaćati putarinu Nemci neće.
Muljanje: svi zajedno plaćamo putarinu ali se našima refundira, a strancima ne.
Pošteno rečeno: stranci plaćaju putarinu, Nemci ne plaćaju putarinu.
Znači suština je u oba slučaja ista samo je tehnika ostvarenja cilja malo izmenjena zbog Briselse administracije.
I ovo nije slučajnost. U mnogim sferama EU se dešavaju upravo ovakve stvari gde zemlje svoje interese moraju straputicama, muljanjem, da ostvrauju jer im Brisel ne da da iskreno kažu i rade ono što je u njihovim interesima. EU tera svoje članice na loše stranputice - there is something rotten is the state of EU.
 
Ja imam kontra predlog.
Uvodjenje vinjeta i znacajno poskupljenje koriscenja autoputa, ukljucujuci BG obilaznicu!? ;)
Pa bih to prosirio i na 'moto puteve' (put rezervisan za motorna vozila).
Na takav nacin imali bi znacajno vece prihode od putarina zar ne?
Samo je problem, ko bi imao i bio spreman to da plati?
Takodje, je pitanje koliko bi trantitnih putnika ostalo na srpskim autoputevima, jer postoje i alternativni pravci, pa cak i onaj kroz italiju, pa trajekt do grcke, koji se za vreme 90 koristio kao alternativa...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Cenu autoputa treba formirati na 1 km pređenog puta. Tako da bi cena između ulazne i izlazne rampe bila cena po kilometru puta razdaljina između ulazne i izlazne naplatne rampe. Takav sistem bi bio najpošteniji prema svima. Sve ilegalne ulaze i izlaze treba blokirati i vozače koji ih koriste strogo kažnjavati kao i motoriste koji vrlo retko plaćaju autoput. Treba uvesti naplatu na svim relacijama autoputa. Održavanje bi isključivo trebalo da se finansira od putarine i dela poreza na motorna goriva što mislim da bi bilo sasvim dovoljno čak i za otplatu kredita za izgradnju autoputeva. Oko većih gradova na delovima autoputa koji nisu pod naplatom treba prisiliti opštine da plaćaju održavanje ako žele da njeni stanovnici se besplatno voze autoputem. Treba sve više uvoditi elektronski sistem naplate (ENP) tako da nebi bilo potrebno dodatno zapošljavanje radnika na naplatnim rampama. Broj prolaza na naplatnim rampama za ENP bi trebao da bude jednak broju prolaza za klasičnu naplatu. Cena ENP uređaja nebi smela da bude viša od 1000 RSD i morao bi po meni da ima bar 3 ili 5 godina garancije.

Autoput treba da plaćaju svi jednako i protiv sam da stranci trebaju da plaćaju više. Jer ako ćemo tako gledati na naplatu autoputeva onda bi stranci tebali da placaju i upotrebu običnih puteva.

Protiv sam vinjeta jer one prave velike razlike i između domaćih vozača. Beograđanima se vinjete isplate jer bi im bile potrebne i za svakodnevno kretanje po Beogradu ali zato nekom iz Prijepolja koji koristi autoput jednom mesečno se uopšte ne isplate.

A domaćim vozačima ako je autoput skup neka koriste puteve koji nisu pod naplatom, autoput nije za sve vozače, zato i postoje paralelni putevi, paralelni putevi nisu servisne saobraćajnice za upotrebu u nuždi.

Obične puteve koji nisu pod naplatom treba održavati iz poreza na motorna goriva i iz dela registracije na motorna vozila što bi po meni isto moralo da bude dovoljno novca za solidno održavanje.

A država neka nađe druge izvore za popunjavanje buđeta za plate i pencije u javnom sektoru. Prvo neka smanji sivu zonu, povećanje naplate poreza - poreska disciplina, povecanje poreza na cigarete i alkohol - akcizna roba. Iz poreza na cigarete i alkohol treba da ide deo novca u zdravstvo jer za lečenje bolesti prouzrokovane tim navikama se troši jako mnogo novca. Najrazvijenije zemlje imaju manje od 5% stanovništva koje puši, srednje razvijene do 20%, a kod nas puši preko 30% stanovništva.
 
@Earthmoving

Projekt uvodjenja takse za strane registarske tablice je pokrenuo od CSU i postavio malte ne kao Sveti Gral. Naravno namera je povecanje prihoda u Budzetu na ustrb stranih registracionih tablica. CDU je na to pristala a u kolacionom dogovoru sa SPD-om , SPD je rekao moze ali bez dodatnog nameta za Nemacke gradjane. CSU je napravio predlog i objavio, sto je odmah izazvalo ostru reakciju u EU i okolnih drzava. Rekli su Nemcima: Vi takav predlog usvojite mi ga obaramo pred Evropskim sudovima. I sad se CSU nasao u ne zgodnoj situaciji: kako orobiti strane registarske tablice, nemacke ne, da prodje u EU i da koalicioni partner SPD, nema nista protiv toga. Sadasnje CSU resenje je da stranci placaju puni namet a nemci dobijaju povracaj novca kroz CO2 norme. Naravno da od toga za sada nema nista jer je suprotno zahtevu SPD-a (bez povecanja nameta za nemce, a ove na neki Naci i jeste povecanje troskova za nemce jer nema svako auto sa motorom EURO 6). Pa posto su ove godine izbori u Nemackoj, a CDU je lose prosla na nekim pokrajnskim izborima, ideja CSU-a o uvodjenju razlicite naplate koriscenja autoputa u Nemackoj je na ledu. A i pitanje je dali ce se ostvariti jer dolaze novi koalicioni dogovori.
Srbija je vec imala diskriminatorski propis gde strana vozila placaju malte ne duplu cenu koriscenja autopta, pa je morala na pritisak iz EU da je izjednaci sa cenom koricenja za domaceg vozaca. Tako da tvoj predlog nema sanse da prodje.
 
:bg4: Opet odlganje !!! Kasne 9meseci na odlicnom terenu !!! A sta ce biti tek sa Istocnim krakom !!! Afera za aferom ! Tamo AKTOR ima dobrih kasnjenja a kad ce zavrsiti ni sami neznaju ! Deo od Bancareva kroz dolinu Crvene reke je bas zahtevan kao i onaj deo kod granice , gde trebaju pola brda da uklone jer nisu na vreme nasli bolju varijatnu , a i onaj deo sto su pustili prosle god jos nema zavrsni sloj!!! Dokle vise odlaganja ???
 
Ero, Srbija je ipak znači jedno vreme imala skuplje putarine za strance a nisu joj uvedene sankcije niti je bombardovana zbog toga ;) Znači moguće je. EU je izvršila pritisak, a imala je tada i čime jer nam je trebalo mnogo njihovih para i kredita za gradnju autoputeva na K10. Daćemo vam kredite izjednačite putarine. To je po meni bila ok trgovina. Ali pošto se K10 završava i za njega nam ne trebaju novi krediti, a izjasnili su se da ne žele da finansiraju "K11", ne vidim više naš interes da se ostane pri starim, tj sadašnjim pozicijama. Više ne mogu ni da me ucene ulaskom u EU jer ja sada ne želim da uđem. A tek kakve veze ima EU sa našom visinom putarine Turcima koji nisu EU a koji bi kao stranci ovim bili najvećim delom pogođeni.
Što se mene tiče, ne morate strancima povećati putarine i od njihovih para isplaćivati kredite gradnje, sami vraćajte te milijarde eura iz svog džepa ako imate para i ako vam je žao stranaca i njihovih džepova :sesir:
 
I pored opste zatucanosti ove drzave ipak vecina zeli da bude clan EU pa ne bi da u poziciji teske nemoci pravi diskriminatorski propis koji samo problem moze da donese. Ali o tome smo vec pricali X puta pa da te pitam. Zasto svaku smislenu temu otimas sa svojim predlozima nevezanim za temu? Povecanje putarine, predlozi ekonomske politike(namerna inflacija !?!) drzave i slicno? Napisao si nekoliko puta, culi smo te, prodiskutovali, da ne komentarisem kvalitet tih ideja i diskusija, ali stvarno bi bio red da prekines.

Sto se tice ove teme ona mi je posebno bolna tacka. Oslikava potpuno rasulo zvano drzava Srbija. Drzavu kao investitora je odrao ko god je stigao. Najzalije mi je sto smo sami sebe odrali. Drzava naterala projektante da naprave projekte za cetvrtinu neophodnog vremena, a posle, zamisli, problemi. Pa tako imamo po 5 puta vece nepredvidjene troskove od slicnih projekata koji se razvijaju normalno. Posle niko ne odgovara, pojeo vuk magarca. Mogu da svaljuju koliko god hoce krivicu, ali budite sigurni da se stranci ne ponasaju slucajno onako kako se ponasaju.
 
Шта је истинито у следећем? Или је све истинито?

Коридори: „Актору” велики аванси за мало урађеног посла

Анализа показује да су "Коридори" толерисали бројне пропусте грчком извођачу. Нису испоштовали ниједан рок, не раде на свим деоницама, немају раднике. Тражили продужење рока до 27. марта 2018.

КОРИДОРИ Србије нису на адекватан начин пратили и контролисали извођење радова на деоницама ауто-пута ка Бугарској које гради компанија "Актор" и нису раскинули уговор са извођачем иако он није испунио своје обавезе. Грчкој фирми су уплатили више од 23 милиона евра на основу додатних радова, који нису били договорени уговором. То пише у Извештају Радне групе, коју је формирала министарка грађевине, Зорана Михајловић, а чији је задатак био да анализира стање на деоницама Банцарево - Црвена река, Црвена река - Чифлик, Станичење - Пирот исток и на обилазници око Димитровграда, који је пре два дана новинарима доставио Велимир Илић, лидер Нове Србије.

Они су закључили да су "Коридори" толерисали "Актору" непоштовање уговорених обавеза, иако су сви рокови за завршетак деоница на којима је ангажован давно истекли. Како се истиче, рачун овог предузећа је у сталној блокади дуже од годину дана за износе од око 10 милиона евра, а да се "све те чињенице игноришу". Наведено је и да су реакције "Коридора" споре и закаснеле, а да су последице одштетни захтеви извођача.

- Утврђено је да "Актор" не изводи радове на све четири деонице истовремено, нема довољно радне снаге, механизације и опреме, као ни материјала неопходних за континуиран рад - пише у извештају. - То је за последицу имало константно кашњење и кршење уговорених рокова, сталне захтеве за додатним авансним плаћањима, одштетним захтевима и плаћањима за набавку материјала под изговором убрзања динамике извођења радова.

Изградња деонице од Банцарева до Црвене реке је почела 15. марта 2012. године и рок је био две године. У међувремену је датум завршетка радова неколико пута померан, а "Актор" је недавно тражио додатно време, до 27. фебруара 2018. године. У извештају пише да "Коридори" сносе највећу одговорност што је после четири и по године од склапања уговора обављено свега 35 одсто посла.

- Степен реализације на овој деоници у прошлој години је два одсто. Тренутно нема никаквих активности на градилишту - наводе чланови Радне групе. - Објекти су под скелама и чекају раднике већ две године. Проблем је и дуг према пројектантима, па Институт за путеве због тога не предаје пројекте.

Као један до примера "покривања" несавесног извођача, Радна група наводи да је 2014. потписан анекс уговора у којем је прихватио да препројектује решење косина, заврши радове на изградњи моста и да премести електрични стуб, а да ниједан од тих послова још није завршио.

За деоницу од Станичења до Пирота наведено је да је исплаћено 64 одсто уговорених средстава, а да је урађено 46,54 одсто посла. Да је све текло по плану, први аутомобили би овом трасом кренули још у јуну 2015. године, али процена комисије је да се то неће десити ни у овој години.

- Како би се убрзали радови, у октобру прошле године је потписан анекс за плаћање материјала, иако је он већ претходно набављен и у том тренутку је био на градилишту - пише у извештају. - Пошто "Актор" тај материјал није уградио, "Коридори" су га откупили, иако он добављачима није ни плаћен. Материјал дуго "лежи" на градилишту и проблематичног је квалитета, јер је у питању арматура која је деформисана и зарђала.

Ништа боља ситуација по извештају није ни на обилазници око Димитровграда. "Актор" је трећи извођач, јер су са два претходна раскинути уговори. О томе колико се на овој деоници ради најбоље сведочи податак да је у септембру 2012. године степен реализације на траси био 61,50 одсто, а на мостовима 88,38 одсто. У извештају је наведено да је тај проценат у септембру прошле године био - исти.

Зато чланови Радне групе сматрају да се ни ови радови не могу завршити до уговореног рока, 21. марта, већ да је реално очекивати да буду готови у другој половини године.


"КОРИДОРИ": КАШЊЕЊЕ ЗБОГ ОТКУПА ЗЕМЉЕ

У "Коридорима Србије" тврде да су авансна плаћања, одштетне захтеве и рачуне плаћали искључиво на основу уговорних обавеза и после добијања сагласности и одобрења банака које финансирају пројекте.

- Сва закашњења су настала првенствено због нерешене експропријације, која је уместо до 2012. исплаћивана сукцесивно чак до 2016. године - истичу у "Коридорима". - Лоша и непотпуна пројектна документација из периода 2009 - 2012. је проузроковала закаснели почетак радова и кашњења. Плаћања и измене уговора обављамо на основу строге процедуре која је прописана како извођачким уговорима, тако и Споразумима о зајму са међународним кредиторима (Светска банка, ЕБРД, ЕИБ).


ТУЖИЛАШТВО
Извештај Радне групе медијима је у недељу доставио лидер Нове Србије Велимир Илић. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре није ниједном речју коментарисало анализу коју је Радна група направила. Уместо тога, објавили су да ће позвати представнике Тужилаштва за високотехнолошки криминал да помогну у утврђивању на који начин су неовлашћена лица дошла у посед радних докумената овог министарства.


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... enog-posla

Киша укочила Коридор 10?!

Изградња ауто-пута код Левосоја продужена за десет месеци. Ова траса од 8,06 километара требало је да буде пуштена у саобраћај пре тачно месец дана. Правдају се са 49 кишних и снежних дана и поплавама

ЗБОГ 49 кишних и снежних дана, поплава и пројеката који су морали на дораду, рок за изградњу деонице Српска Кућа - Левосоје је продужен десет месеци. Ова траса од 8,06 километара требало је да буде пуштена у саобраћај пре тачно месец дана, али ће у најбољем случају први аутомобили овим делом ауто-пута на јужном краку Коридора 10 проћи тек после 30. октобра.

Изградња ове деонице поверена је конзорцијуму домаћих фирми, а радове изводе предузећа "МБА-Миљковић", "Србија ауто-пут" и "Централна путна лабораторија", који су посао започели у августу 2015. Ова деоница финансира се из буџета Србије, а уговорена вредност је четири милијарде динара.

Премијер Александар Вучић је више пута рекао да на овој деоници постоје проблеми и напоменуо да домаћи извођачи нису на висини задатка, који им је поверен. То је поновио и пре неколико дана, када је "испливао" извештај о пропустима грчког "Актора" на источном краку.

У "Путевима", који су инвеститор радова кажу да је рок продужен из објективних разлога и не помињу немар српских предузећа.

- Због непредвиђених догађаја који су били ван разумне контроле уговорних страна, планирани радови нису могли бити изведени у року - тврде у "Путевима". - Велики проблем је била неусаглашеност пројеката са стварним стањем на терену. То се односи на измењено корито Јужне Мораве и Моравице после великих поплава. На то је утицала и неконтролисана експлоатација шљунка у зони ауто-пута. Зато су настале разлике у односу на пројекат из 2010. и 2013. То је захтевало препројектовање и додатну експропријацију. Неповољни временски услови, велики број кишних и снежних дана, којих је било 49, додатно су утицали на рок за обављање радова. Такође, радови на изради насипа нису могли да се изводе 86 дана.

У "Путевима" наводе да су мајстори до сада били ангажовани на доњем слоју ауто-пута, земљаним радовима, дренажама и пропустима, а као и на мостовима и надвожњацима. Радило се и на делу уговорених регулација водотокова, измештању постојеће електроенергетске инфраструктуре и реконструкцији контактне мреже.

"Новости" јуче из "Путева" нису добиле прецизан одговор колики је степен физичке реализације посла на овој деоници, односно који радови су до сада окончани. На сајту Министарства грађевине као последњи податак стоји информација из фебруара 2016. да је урађено 20 одсто посла.


ПЛАЋАМО УМЕСТО ГРКА

Уговор о извођењу радова на овој деоници је последњи закључени уговор на јужном краку Коридора 10 и његовом изградњом се завршава путни правац ка Македонији. Изградња је годинама каснила због проблема са финансирањем. Првобитно је требало да плате Грци преко Грчког плана за економску реконструкцију Балкана, али су одустали. Средином 2015. године одлучено је да ће се финансирати из буџета, а градња је додељена конзорцијуму домаћих фирми.


ВАЉЕВО ЖЕЛИ ВЕЗУ СА АУТО-ПУТЕМ КА ЦГ КОД НЕПРИЧАВЕ

Влади Србије град на Колубари упутиће иницијативу да држава финансира градњу 16,6 километара пута до Непричаве, код Лајковца, односно до велике петље, укључења на Коридор 11. Недавно је, наиме, градоначелник Ваљева Слободан Гвозденовић обавестио Градско веће да постоји могућност да држава инвестира у ову саобраћајницу, што би, како је рекао, за град на Колубари било од огромног значаја.

Милорад Илић, председник Скупштине града, сагласан је да се указала јединствена прилика да Ваљево, када буду дефинисани услови кинеског кредита, овим пројектом конкурише за средства за изградњу пута до укључења на Коридор 11, у Непричави. Приликом посете Ваљеву у новембра 2016, премијер Александар Вучић наговестио је могућност изградње саобраћајнице до петље код Лајковца.

- Постоје две варијанте за изградњу пута Иверак - Непричава и излазак на ауто-пут - подсећа Драган Јеремић, заменик градоначелника Ваљева. (Б. П.)


МОСТОВИ
На овој деоници ауто-пут се укршта са више природних и вештачких препрека, међу којима су Јужна Морава, Моравица, Богдановачка и Бујановачка река, два потока, алтернативни пут М-1, железничка пруга Београд - Скопље, као и два локална пута. Због тога је на овој траси од свега осам километара предвиђена изградња осам мостова.


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... Koridor-10

Ауто-пут "проклизао" на шљунку

Због неконтролисаног ископа на Јужној Морави кашњење од Српске Куће до Левосоја. Пројекти и из 2010. и 2013. враћени на дораду јер су реке промениле ток

НЕКОНТРОЛИСАН ископ шљунка из Јужне Мораве један је од разлога кашњења радова на деоници Српска Кућа - Левосоје, на јужном краку Коридора 10. То су "Новостима" потврдили у "Путевима Србије". Корито ове реке измењено је и због поплава, али су га додатно "преусмерили" и багери у зони будућег ауто-пута. Због тога су пројекти из 2010. и 2013. године морали на дораду, а надлежни су били приморани да откупљују нове плацеве за експропријацију, јер је река променила ток. Инспектори, међутим, нису имали среће са откривањем крадљиваца шљунка.

У "Путевима" напомињу да контролу експлоатације шљунка обавља Јавно водопривредно предузеће "Србијаводе" и "Републичка дирекција за воде" са својим надлежним инспекцијским органима.

- Највеће промене корита река настале су након поплава река Јужне Мораве и Моравице и неконтролисане експлоатације шљунка - истичу у "Путевима". - То се дешавало у периоду од завршетка израде пројекта за изградњу предметне деонице до започињања радова. Од момента када је извођач ступио на терен, експлоатације шљунка нема.

Ненад Митровић, народни посланик из Бујановца, каже за "Новости" да је нелегална експлоатација песка и шљунка из корита Јужне Мораве дугогодишњи проблем.

- Још пре неколико година док сам био одборник у скупштини општине Бујановац, људи из Српске Куће, Карадника и Раковца су долазили и жалили се на експлоатацију - каже Митровић. - Контактирао сам с јединим инспектором у Пчињском округу који је задужен за ову делатност и када је човек излазио на терен никада никог није затекао. Проблем је што у целом округу имамо једног инспектора и поставља се питање да ли има ко да контролише оне који се баве експлоатацијом и да ли имају дозволе за тај посао.

Према Митровићевим речима, мештани су се жалили да се песак и шљунак из Јужне Мораве експлоатишу на бројним деловима дуж реке од Бујановца до села Павловац у близини Врања.

У Републичкој водној инспекцији, при Министарству пољопривреде су у току прошле године, 11 пута обављали контролу на предметној локацији, али тврде да нелегалног ископа није било.

- Утврђено је да вађење речног наноса обавља једино "Nikki kоm" из Рајинца у општини Прешево. Они су имали водну сагласност до септембра прошле године, након чега нису ни затицани у раду. Од вађења речног наноса није утврђена никаква штета више година уназад.


КОПАЈУ ПО ДВЕ ГОДИНЕ

ПРЕМА Закону о водама из 2010. године, надлежност за издавање сагласности за експлоатацију шљунка и песка је подељена на три институције. У Војводини сагласност даје Покрајински секретаријат за пољопривреду, водопривреду и шумарство, за територију Београда - службе Градске управе, док је за остатак Србије надлежна Републичка дирекција за воде. Да би нека фирма добила сагласност мора направити и пројекат експлоатације и добити мишљење ХМЗ. Сагласност се може добити најдуже на две године, а у њој су тачно одређени место и количина материјала који се може извадити.


РАДОВИ ДО НОВЕМБРА

РОК за изградњу деонице Српска Кућа - Левосоје је продужен десет месеци. Ова траса од 8,06 километара требало је да буде пуштена у саобраћај пре тачно месец дана, али ће у најбољем случају први аутомобили овим делом ауто-пута на јужном краку Коридора 10 проћи тек после 30. октобра.

Ова деоница финансира се из буџета Србије, а уговорена вредност радова је четири милијарде динара.


Извор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... na-sljunku
 
Aleksandre jel ti cilj bio da ja prekinem ili da prekineš čitavu temu? Izvoli piši sad, oživi je pošto si je danima umrtvio.
 
Ajd, ajd...
Nema razloga za licnu prozivku. Ova tema zaista nije mesto u kome bi raspravljali o putarinama, jer A1 nije jedini autoput u Srbiji.

Ima li neko informacija sta se desava sa najavljenim nastavkom davno zapocetih radova na 'Y' kraku kod Subotice?
Jer veliki broj ljudi i dalje koristi i koristice GP Kelebija, a sramotno je da tranzit ide kroz sam grad, kada je vec dobar deo alternativnog pravca uradjen ili zapocet

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hylCys4hGw8[/youtube]
Објављено је 29.01.2017.
 
море, ја бих им дао 6 месеци да све заврше, па им тек онда платио. и за сваки дан кашњења -2%
 
Da li možda neko nešto više zna o predloženoj novoj dinamici radova od strane 'Aktora'?
Zanimaju me okvirni rokovi koje oni predlažu.
 
Vrh