Šta je novo?

Koridor 10

Zapad je SFRJ spasavao nekoliko puta bankrota, tako da ne bulaznite. Mogli su i da kazu zabole nas pa se snalazite i delite, da im je cilj bio da se podele Republike.
 
Zapad je ne spasavao, već potplaćivao SFRJ da ne bi otišla ka Rusiji, tj da Varšavski pakt ne bi imao izlaz na Mediteran (a to su mogli samo preko Ju, Grčke i Turske, a zadnje dve su preuzeli u NATO). Kada je u Bugarsku i Rumuniju ušla "demokratija" tj kad je Rusija bila i fizički odvojena od Jugslavije, nestalo je potrebe za tim, onda je postalo važnije "pomagati" Rumune i Bugare i vojsku pomeriti dalje ka istoku. Još uvek je teritorija osnova ekonomije.
 
zapad spasavao, zapad potplacivao... braca nas podrzala... (?)

pa o cemu vi bre pricate?
Pa naravno da je `potplacivao` ili placao.
Isto kao sto i ovi drugi koje neko zove `bracom` `placaju i podplacuju`
Pa sve je u savremenom svetu stvar interesa.
Nisu nam to tata i mama da nas izdrzavaju, a mi da doveka troskarimo i zaje*******avamo se
i zivimo kako je to i danas popularno da se kaze ``opusteno`` !!
To sto mi ni u Jugoslaviji, a nazalost ni danas u samostalnim republikama nastalim od nekadasnje drzave
nismo shvatili da smo `odrasli` i da moramo sami da vodimo racuna o sebi (svojoj drzavi) nije njihov problerm.
I dalje ce nam i jedni i drugi `pomagati` taman toliko da oni drugi nemaju korist. Sta vam tu nije jasno?

Jesmo li imali gradjevinsku operativu?
jesmo imali domace drzavne proizvodjace gradjevinskog materijala?
Jesmo li imali domacu drzavnu naftnu kompaniju sa rafinerijama uPa i NS ?
Jesmo li imali primarnu emisiju koja je bila u sluzbi inflatornog finansiranja drzave (samokreditiranje)?
Jesmo li jos devedesetih prodali pola Telekoma Srbije, za lepu svotu novca?
Jesmo li od 2000 do danas prodali sve sto smo imali?

PA STO NE NAPRAVISMO NESTO?

Veciti luzeri, koji uvek sebi nadju opravdanje. Uvek je drugi kriv. E pa NIJE! Mi smo krivi. Mi i niko drugi.
I zapad i istok su nam radili samo ono sto smo mi dozvolili da nam rade.
Na slabom se svako izivljava, a to sto smo mi dopustili da se srozamo tako nisko,
da cemo uskoro biti inferiorni i na africke `kvazidrzave` ...
Ko nam je kriv..
(a da, rekoh vec. mi sami)
 
Ne pratis na casu ;)
Sve sto predlazes smo vec imali.
I skuplju putarinu za strance i finansiranje iz primarne emisije i sve ostalo (da ne nabrajam ponovo)...
Efekat = 0

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa cekaj Laki ove godine bi trebali pustiti preko 100km autoputeva Obrenovac-Ljig, delove istocnog I juznog kraka K10, kako je to 0? Sa kolko bi ti godisnje novih km bio zadovoljan? Priblizavamo se 900km autoputeva sa ugovorenim projektima poput zavrsetka Obilaznice I Surcin-Obrenovac... To je ozbiljna kilometraza koja se gradila 40 godina I pored naftne krize, ratova, sankcija, promene drzave I citavog ekonomkog sistema, bombardovanja, ekonomske krize... Ne bih reko da smo samo mi krivi za navedeno I da bi ovih 900km bilo tu da su nam dovijanja bila losa. Ok, bilo je promasaja poput koncesije sa Alpinom I ovih kasnjenja na K10 ali ako pogledamo velicinu nase teritorije, ekonomsku snagu I istorijat I uporedimo 900km autoputeva sa velikom vecinom drugih zemalja na svetu - nismo tako losi.
 
Ma Srbija je super izgurala ovu izgradnju autoputeva s'obzirom kroz sta je sve prosla. Ne znam sta ljudi ocekuju od osakacene i iznemogle drzave.
 
Njemacka ima 13000 km autoputeva i brzih puteva koji su klasificirani kao autoput.

-Kada se usporedi povrsina

77474 km^2 prema 357375 km^2

Srbija bi morala da ima oko 2900km autoputeva kako bi dostigla Njemacku po gustoci mreze autoputeva (duzina kroz povrsinu)


-Kada se usporedi stanovnistvo

7 mln prema 80mln

Srbija bi morala da ima ca 1150 km autoputeva da bi dostigla Njemacku po duzini autoputeva po stanovniku



e ja cu sada reci da je Srbija treba da ima negdje oko 2000km autoputeva da bi bila tu negdje sa Njemackom s obzirom da je centralisticka drzava dok je njemacko stanovnistvo daleko vise rasprostranjeno po cijeloj drzavi


PS: Njemacka je 1990 godina posjedovala 8800km autoputeva
Srbija je tada imala 277km

PPS: Austrija ima 1720km autoputeva i 288 km brzih puteva koji ispunjavaju uvjete za autoput, znaci ca 2000km zajedno.

S obzirom na to da je Austrija jednako centralisticka drzava kao i Srbija ovo je bolja usporedba
 
Zanimljiva poredjenja :) Jos bi mozda dodao I poredjenje po bogatstvu od kog se ipak autoputevi prave, recimo BDP-u koji je u 2013. u Nemackoj 3,73 trilijarde $, a u Srbiji 45 mlrd ili 80 puta manje, po cemu bi Srbija bila ekvivalent Nemackoj sa svega 162km autoputeva ali imamo mnogo vise. Ali dobro, Nemacka je ipak jedna od zemalja sa najrasprostranjenijom mrezom autoputeva u svetu pa nije sramota biti nesto losiji od nje.
 
@Earthmoving
Nisam napisao da je rezultat izgradnje 0km.

Nula je rezultat inflatornog finansiranja i dirigovane ekonomije za koje se neki forumasi zalazu.

U teoriji, to je lako ostvarivo i zaista je u trenutku kada je drzava bila pod sankcijama pa su proizvodni kapaciteti bili jako malo iskorisceni, a svi proizvodni i izvodjacki kapaciteti u drzavnom vlasnustvu, to bilo jedno od boljih resenja.

Nazalost, to nije uradjeni, a inflacija se otrgla kontroli.
Zakljucak? Ne treba se baviti onim cime ne umemo da se bavimo (generalno).
Dakle, ne umemo da organizujemo javne radove uz inflatorno finansiranje.
Kao los domacin i roditelj, koji svakog pr og u mesecu ostavi u stek neki dinar za skolovanje dece, a onda 10-15 u mesecu uzme tu lovu za nesto drugo.


Sto se tice poredjenja sa razvijenim i bogatim drzavama poput Nemacke i Austrije...
Sta reci? Isto kao sto su se bogati stari rimljani banjali u kupatilima, a robovi radili za ciniju kase te se nisu mogli porediti, tako se ni mi ne mozemo i ne trebamo porediti sa bogatim i razvijenim zemljama.

I bojim se da nismo svesni koliko nam je u opcinjenosti autoputevima (ok i ja ih volim), paznja popustila po pitanju stanja magistralnih puteva koji su vecinom ocajni.
Ocajni jer nisu 'magistralni' po svojim saobracajnim karakteristikama, vec su se pretvorili u ulice.
Pogledajte samo potez oko preljine na ibarskoj magistrali.
Pre 20 godina, magistralni put, pravac, maksimalno ogranicenje i maksimalna preglednost i sigurnost.
Danas, ulica, sa bezbroj firmi koje imaju direktan izlaz na Ibarsku magistralu, vecinom sa ogranicenjem 50 .
Ista stituacija je i na obilaznici oko G.Milanovca, kao i na vecini putnih pravaca u Srbiji.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Slazem se Laki. Dobro, imali smo gradnje nekih kilometara I u tim periodima, ali generalno se slazem da ne idem bas u detalje. I da dodam da ipak sve te autoputski najrazvijenijee zemlje, sem mozda Kine koja ima trenutno oko120.000 km autoputeva a prvi km je izgradila tek 1988., su pocele da grade autoputeve davno pre Srbije pa I odatle ne cudi da imaju vise. Italijani od 1920ih, Nemci 1930ih, Ameri 1950ih... a mi od 1970ih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432571#p432571:32bqh0sl je napisao(la):
Earthmoving » 09 Feb 2017 08:33 am[/url]":32bqh0sl]Zapad je ne spasavao, već potplaćivao SFRJ da ne bi otišla ka Rusiji, tj da Varšavski pakt ne bi imao izlaz na Mediteran (a to su mogli samo preko Ju, Grčke i Turske, a zadnje dve su preuzeli u NATO). Kada je u Bugarsku i Rumuniju ušla "demokratija" tj kad je Rusija bila i fizički odvojena od Jugslavije, nestalo je potrebe za tim, onda je postalo važnije "pomagati" Rumune i Bugare i vojsku pomeriti dalje ka istoku. Još uvek je teritorija osnova ekonomije.

Odosmo u off, ali ajde samo jos da kazem jedno. Recimo da je zapadu bio cilj da se raspadne SFRJ iz kojeg god razloga, nasi primitivci su krivi za rat. Cehoslovacka se podelila bez ratova, Sovjetski savez isto, samo smo mi eto pametni pa bismo i da ratujemo sa ljudima sa kojima smo do juce ziveli. Kad pisem mi, mislim na sve narodne SFRJ koji su ratovali.

Zato bi bilo dobro da konacno pocnemo da shvatamo da smo za 90 % losih stvari sami krivi, a ne neko drugi. Ali eto, to sa nasim primitivnim razmisljanjem necemo moci da shvatimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432666#p432666:338c0xkr je napisao(la):
Earthmoving » 09 Феб 2017 11:00 pm[/url]":338c0xkr]Zanimljiva poredjenja :) Jos bi mozda dodao I poredjenje po bogatstvu od kog se ipak autoputevi prave, recimo BDP-u koji je u 2013. u Nemackoj 3,73 trilijarde $, a u Srbiji 45 mlrd ili 80 puta manje, po cemu bi Srbija bila ekvivalent Nemackoj sa svega 162km autoputeva ali imamo mnogo vise. Ali dobro, Nemacka je ipak jedna od zemalja sa najrasprostranjenijom mrezom autoputeva u svetu pa nije sramota biti nesto losiji od nje.
Ne razumem, zar nije premijer rekao da nam ide bolje nego nemačkoj? :?: Zbunjen sam...
 
laki72":1qy8oay6 je napisao(la):
@Earthmoving
Nisam napisao da je rezultat izgradnje 0km.

Nula je rezultat inflatornog finansiranja i dirigovane ekonomije za koje se neki forumasi zalazu.

U teoriji, to je lako ostvarivo i zaista je u trenutku kada je drzava bila pod sankcijama pa su proizvodni kapaciteti bili jako malo iskorisceni, a svi proizvodni i izvodjacki kapaciteti u drzavnom vlasnustvu, to bilo jedno od boljih resenja.

Nazalost, to nije uradjeni, a inflacija se otrgla kontroli.
Zakljucak? Ne treba se baviti onim cime ne umemo da se bavimo (generalno).
Dakle, ne umemo da organizujemo javne radove uz inflatorno finansiranje.
Kao los domacin i roditelj, koji svakog pr og u mesecu ostavi u stek neki dinar za skolovanje dece, a onda 10-15 u mesecu uzme tu lovu za nesto drugo.


Sto se tice poredjenja sa razvijenim i bogatim drzavama poput Nemacke i Austrije...
Sta reci? Isto kao sto su se bogati stari rimljani banjali u kupatilima, a robovi radili za ciniju kase te se nisu mogli porediti, tako se ni mi ne mozemo i ne trebamo porediti sa bogatim i razvijenim zemljama.

I bojim se da nismo svesni koliko nam je u opcinjenosti autoputevima (ok i ja ih volim), paznja popustila po pitanju stanja magistralnih puteva koji su vecinom ocajni.
Ocajni jer nisu 'magistralni' po svojim saobracajnim karakteristikama, vec su se pretvorili u ulice.
Pogledajte samo potez oko preljine na ibarskoj magistrali.
Pre 20 godina, magistralni put, pravac, maksimalno ogranicenje i maksimalna preglednost i sigurnost.
Danas, ulica, sa bezbroj firmi koje imaju direktan izlaz na Ibarsku magistralu, vecinom sa ogranicenjem 50 .
Ista stituacija je i na obilaznici oko G.Milanovca, kao i na vecini putnih pravaca u Srbiji.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Ovo je istina i treba se sto prije obratiti ovom problemu

Magistralni putevi zadnjih 25 godina cesto:

-nisu propisno odrzavani ili obnovljeni
-nisu preprojektirani kako bi se ispravile nepotrebne krivine i umanjila kilometraza (znaci projekti iz 1950ih)
-su postali zrtve bezvladja 90ih tako sto su se odmah nadomak njih naselile kojekakve radnje i prodavnice, degradirajuci ih tako u kako vec kazes ulice


Ona inicijativa vlade da se do 2020 godine obnovi dobar komad cesta je dobar, ali obuhvaca tek 10% cijele mreze.

Po meni nakon zavrsetka autoputeva koji su trenutno u izgradnji te moravskog autoputa i obilaznice Beograda fokus treba da se prebaci na obnovu i dizanje kvaliteta magistralnih puteva , jer ni najbolja autoputna mreza ne vrijedi nista bez kvalitetnih dopunjavajucih magistrala
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432622#p432622:lyo996jk je napisao(la):
spatiotecte » Čet Feb 09, 2017 6:26 pm[/url]":lyo996jk]Ma Srbija je super izgurala ovu izgradnju autoputeva s'obzirom kroz sta je sve prosla. Ne znam sta ljudi ocekuju od osakacene i iznemogle drzave.
Evo sta ja ocekujem.
Da se radi po struci, a ne da bi se zadovoljile siroke narodne i medjunarodne mase.
Da se napravi kvalitetan projekat sa kvalitetnim prethodnim i istraznim radovima, a da se isti zatim postuje.
Da se izvodjac bira prema kvalitetu i ponudjenoj ceni, a da se ugovor s njim sklapa vodivsi racuna o interesima drzave i gradjana.

Iz navedene tri stavke mi ne ispunjavamo nista ni na jednom autoputu koji se gradi. Tu i tamo nam se posreci pa nesto od ovoga troje bude korektno, valjda jer smo toliko nerazvijeni i nesposobni(politicki), da nam sve donosi bar nekakvu korist. Ne bih upotrebio onu sa coravom kokom i zrnevljem jer koka bar zna sta hoce. I onda smo jos na kraju i srecni jer nam je lepse da imamo preskup most ili nepotreban autoput nego da te pare odu na pedesetu vilu, hiljaditi audi ili milionitu kurvu nekog lopova.
 
Kako je najavljivano, mi smo trebali jos proteklog nam leta da imamo kompletan autoput do Makedonije. A necemo ga imati ni dolazeceg nam leta. Da je ovo normalna drzava, za to bi neko davno odgovarao. Ali jbg, pašaluk...
 
B92, 17.02.2017.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1231483

Aktor tražio probijanje roka za po pola godine

Grčka kompanija Aktor tražila je produžetak rokova za sve četiri deonice na Koridoru 10 po pola godine, rekla je ministarka infrastrukture Zorana Mihajlović.

Ona ja na konferenciji za novinare u Vladi Srbije istakla da je ministartstvo zauzelo stav nakon izveštaja Radne grupe i Nadzorne komisije o kašnjenju radova i prosledilo ga javnom preduzeću Koridori Srbije.

"Potpisnik ugovora sa Aktorom je kompanija Koridori Srbije koja je nadležna za njihovu realizaciju. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je definisalo stav i čeka odgovor", rekla je Mihajlović.

Ona je istakla da je "normalno da ponekad ima problema ali da je glavni razlog u kašnjenju radova Aktora nedovoljno ljudi na trasama".

Rokovi za završetak radova na Koridoru 10 na trasama koje gradi ta grčka kompanija su, prema njenim rečima, kraj ove godine i prvo tromesečje naredne.

Aktor radi na deonicama Bancarevo-Crvena reka, Crvena reka-Čiflik, Staničenje-Pirot, dužine 48 kilometara, i na obilaznici oko Dimitrovgrada.
 
Išao do Banskog, pa k'o velim, da vidimo napredak, jer sam radio slične reportaže i prošle i pretprošle godine.

Prvo deonica Prosek - Bancarevo:

Pušteno je u saobraćaj nekoliko stotina metara, kako bi se spojila nova deonica sa postojećom, a u daljini na poslednjoj slici vidi se i da je nastavak spreman za otvaranje. Ono što naravno nisam uspeo da vidim je tunel Bancarevo, ali kolega forumaš @caribrod nas je nedavno izvestio o statusu njegove izgradnje.
 
Nakon vožnje postojećom magistralom (koja je i dalje u prilično dobrom stanju) kroz sićevačku klisuru, dolazimo do devijacije koja vodi na deonicu puštenu pre godinu dana. U odnosu na prošlu godinu sada je cela deonica u punom profilu, a vidljivo je i da je na dosta mesta asfalt presvlačen.
 
Ovde sledi prelazak na deonicu Staničenje - Pirot. Odmah pada u oči da na deonici ima još puno posla (uklanjanje ili usecanje celog brda, navlačenje greda na stubove nadvožnjaka, veza sa ulaskom u novi tunel pred ulazak u Pirot.
 
Ne znam koliko su stigli sa tunelskim cevima, ali nakon Pirota, nova deonica je sa desne strane, a zatim opet prelazi na levu, i taj dugačak pravac je kompletno gotov sa sve horizontalnom i vertikalnom signalizacijom, sve do nesrećne deonice obilaznice oko Dimitrovgrada.
 
I za kraj šta se može može uslikati oko Dimitrovgrada, pa do poslednjeg kilometra pred granicu (koji je već odavno u funkciji):
 
Vrh