Šta je novo?

Koridor 10

Ако је веровати следећим коментарима, изгледа да ће потрајати изградња "Коридора 10".

Vucetic 31. januar 2017. 19:41 #4394416

Aktor je u blokadi poslednje 3 godine. Trentno je u blokadi 1.241.000,00 dinara.

Koridor 31. januar 2017. 19:35 #4394409

EKSKLUZIVNO - Slučajno ili ne, upravo je danas stigao izveštaj komisije za nadmetanje javnih radova u Grčkoj, a mediji pišu: "ODZVONILA ZVONA AKTOR KARTELU"! Po tome bi jednu trećinu (45.000.000 evra) od ukupne kazne od 130.000.000 evra, trebao da plati AKTOR, i njihov prvi čovek od poverenja porodice Bobolas, Dimitris Koutra čini se da je imao vodeću ulogu u koordiniranju ilegalnih sporazuma. Oni su uspevali desetinama godina unazad da nameštaju polsove u Grčkoj. Danas preneli Grčki mediji.

Извор за коментаре:

Михајловић са председником грчке компаније Актор о радовима на Коридору 10


Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић разговарала је данас са председником грчке компаније "Актор" Димитриосом Кутрасом о радовима које та компанија изводи на саобраћајном Коридору 10 у Србији.

На састанку је анализиран степен реализације на четири деонице источног крака Коридора 10, укупне дужине 48 километара, на којима је "Актор" извођач радова, саопштено је после састанка.

Председник те компаније уручио је министарки Михајловић нови предлог динамичког плана за завршетак радова, који ће, како је наведено, "Министарство анализирати у наредних седам дана".

Наредни састанак Михајловићеве и Кутраса заказан је за 8. фебруар, најавило је министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

"Вечерње новости" пренеле су 24. јануара да Коридори Србије нису на одговарајући начин пратили и контролисали радове грчке фирме Актор на деоници аутопута ка Бугарској, и да нису раскинули уговор са том компанијом иако она није испунила уговорене обавезе.

Лист је пренео да је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије закључило да је Актору толерисано непоштовање угворених обавеза, иако су истекли сви рокови за завршетак деонице на којој је радила та компанија.

Актор ради на деоницама Банцарево-Црвена река, Црвена река-Чифлик, Станичење-Пирот и на обилазници око Димитровграда.


Изор:
http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... oridoru-10
 
Bojim se da sa Aktorom nema sta vise da se pregovara.
Po meni postoje 2 scenarija.
1. Odmah raskinuti ugovore i suditi se za 'povracaj love'.
2. Dati im produzen rok, sve u nadi da "mleko nije prosuto", ali bojim se da bi ro bilo uzaludno gibljenje vremena i sodatnog novca.

U ove varijante, sanse da ta kompanija zavrsi dodeljen posao su minimalne

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Postoji i varijanta da se neke deonice koje su blizu završetka ostave njima uz produženi rok i penale, a deonice gde ima još dosta da se radi, dati nekom drugom.

A postoji i suprotna varijanta, da im se oduzmu deonice na kojima su blizu kraja (jer svakako su probili rokove), a da im se uz penale ostave deonice na kojima su dalje od završetka.

U prvom slučaju bismo dobili neke deonice na korišćenje skoro, ali bismo na druge čekali još najmanje 2 godine, jer bi ova građevinska sezona propala u formalnim tenderskim procedurama. U drugom slučaju bismo sledeće godine mogli da imamo završen istočni krak, uz uslov da se Aktor natera da ovaj put ispoštuje nove rokove.

Treba imati u vidu činjenicu da se nama nikako ne isplati raskid zbog: 1) gubitka cele građevinske sezone, 2) duplih tenderskih procedura, 3) prolongiranja starta naplate putarine, 4) ulaska u rizične procese artitraže.
 
Za gubljenje vremena oko tenderskih procedura (ali i raskida ugovora) meni su opet kirive Zapadne banke kreditori (EBRD, EIB, SB) jer one tu diktiraju najveći deo uslovljava. Suprtono, u slučajevima azerskog i kineskog kreditiranja na "K11", bilo je mnogo lakše jer oni pošalju svog izvođača (nema pdovlačenja pod cenu na tenderima po kojoj kasnije ne mogu da završe pa muljaju kako da naknadno povećaju cenu kroz nepredviđene troškove), mi izabaremo svog podizvođača koji radi 49% posla i nema većih kašnjenja i raskidanja ugovora. Kineski i azerski sistem je superiorniji od evropskog sa nenormalnim kašnjenjima. Jedini ozbiljniji problemi koji mogu značajnije ugroziti poštovanje roka izgradnje kod Kineza i Azera su bile obeveze naše vlasti poput eksproprijacije i zbog toga očekujem sad kašnjenje od pola godine Obrenovac-Ljig. Ali ne očekujem probleme sa samim Shangongom ili drugim njihovim izvođačima koji ne rade kao ovaj Aktor.
 
Za gubljenje vremena smo krivi mi - Srbija.
Ima nekoliko godina kako je ovde na forumu izneseno misljenje jednog od nasih clanova da odredjeni izvodjaci ozbiljno kasne i da ne postuju odredjenu dinamiku radova. Umesto da su nadlezni (koridori, ministarstvo, nadzor i sl) tada obavili razgovore koje sada obavljaju, NEKO je redovno prebacivao lovu Aktoru. Taj isti nije reagovao na kasnjenja.
Taj neko je trebao pre nekoliko godina raskinuti ugovor, i po nekom modalitetu ubrzanog tendera (sigurno da postoje neke takve varijante) uvesti drugog izvodjaca.
Sve je to bilo moguce, mnogo ranije, zakasnjenje bi bilo manje, troskovi manji...
Neko je sve ove godine CUTAO, nije radio svoj posao, a sad se pojavljuje kao 'strogi policajac' koji ce uvesti red...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431278#p431278:2mkj3d09 je napisao(la):
Живојин Мишић » Sre Feb 01, 2017 6:48 am[/url]":2mkj3d09]Ако је веровати следећим коментарима, изгледа да ће потрајати изградња "Коридора 10".

Vucetic 31. januar 2017. 19:41 #4394416

Aktor je u blokadi poslednje 3 godine. Trentno je u blokadi 1.241.000,00 dinara.

Nadovezaću se na ovaj komentar pa da vidite kakva je muljaža oko Aktora.
Naime glavna firma AKTOR A.T.E. OGRANAK BEOGRAD je u blokadi 562 dana i trenutna iznos blokade po osnovu prinudne naplate je cca 10 mil EUR!!!

Grčka braća po već oprobanom sistemu su osnovali doo (isti osnivač kao i glavnog predstavništva je "AKTOR ANONIMI TECHNIKIETAIREIA" samo je drugi oblik organizovanja) AKTOR ATE DOO BEOGRAD koji je osnovan 2012.god ali ništa nije radio dok nije lepo 01.08.2016. ušao u PDV sistem i započeo "rad".
Sada verovatno svima postaje jasno kako je moglo da se pare šetaju tamo-vamo a aktor u blokadi. Neko je uzimao debeo procenat za puštanje tih avansa! Ovo je nezapamćeno da je jedna firma kao glavni nosilac više ogromnih infrastrukturnih projekata skoro 2 godine u neprekidnoj blokadi i da visina blokade non-stop raste...
Malo sam se ovime pozabavio ali bilo kakva detaljnija analiza bi me dovela do ludila pa sam stao.

Za ovu muljažu i kazna zatvora je mala.

Ja se izvinjavam ako je off ali ovo nisam mogao da prećutim, pošto je njima plaćeno novcem poreskih obveznika RS...

EDIT: A toliko mi je muka od ove ministarke koja jelte nije bila upućena u rad AKTOR-a ipak su oni od skoro na vlasti (4god). I sad prima vlasnika AKTOR-a na sastanak da razmotre šta će i kako dalje! Ma najbolje još jedan avans od 20 mil EUR pa da malo poteraju priču. :bash: :bash: :bash:
 
:bg4: Da malo dodamo soli na temu , prosle godine je Aktor izabran za novog izvodjaca na obilaznici oko Dimitrovgrada ! A kako je to moguce ako ti je firma u blokadi to neka odgovore oni sto su odlucili o tome ! Zasto su opet posao dali njima mozemo samo da nagadjamo !!!
 
Odgovrne su Zapadne banke finansijeri, za deonicu obilaznice oko Dimitrovrgada konkretno Svetska Banka. Sve lepo piše u vesti od 05.01.2016.:
"Koridori Srbije" raspisali su tender za preostale radove na obilaznici oko Dimitrovgrada... Rok za izgradnju je 300 dana, a ponude se dostavljaju najkasnije do 1. februara. Postupak nabavke će biti sproveden u skladu sa ICB procedurom (international competitive bidding), a prema procedurama navedenim u vodiču Svetske Banke. ... Podsetimo, radovi na istočnom kraku Koridora 10, na obilaznici oko Dimitrovgrada nedaleko od granice sa Bugarskom, prekinuti su u oktobru zbog raskida ugovora sa bugarskom kompanijom "Trace Group Hold". Za nastavak radova JP "Koridori Srbije" čekali su instrukcije Svetske banke, iz čijeg se kredita finansira nastavak izgradnje ove deonice."
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... oridoru-10
Ko je odredio procedure izbora izvođača (koje su sem toga onemogućile da ijedna naša firma bude glavni izvođač) na ovoj deonici , na čije se instrukcije čekalo - na Svetsku Banku. Šta se tu iko od naše vlasti pitao - ništa, pa onda kako sad da imaju krivicu i odgovornost?
Sedam godina za 5,8 km autoputa
 
Krivi smo sami sto nemamo kintu da finansiramo sve to, a ne drugi koji nam pozajme pare.
Srbima vecito zapad kriv za sve.
 
Koja je razlika da li Srbija naštampa recimo 100 mlrd dinara godišnje za gradnju autoputeva ili se zaduži 100 miliona evra? Sem što na strano zaduženje kasnije moramo opet nekako doći do eura da bi ih vratili kreditorima i što takvo zaduženje traje decenijama i prenosi se na decu. U prvom slučaju plaćamo cenu inflacijom ali u drugom kamatom. Inače i jednu i drugu stvar na kraju plaća narod.
Možda su mogle i radne akcije gde bi umesto desetina uvezenih mašina radilo hiljade nezaposlene domaće radne snage (ko nema izlaza i prihoda, mogao bi uvek da ode i tamo radi) ili gde bi za te svrhe proizvodili mašine u Srbiji (sami ili ako je to nemoguće onda u dogovru sa nekim svetskim proizvođačem koji bi za otvaranje fabrike zauzvrat dobio recimo monopol na snabdevanje mašinama na autoputu, šumama, komunalijama i ostalim državnim firmama koje ih koriste - dobio bi lepo tržište od 200-ak većih mašina godišnje). Poslodavac bi radnicima bila direktno država (a autoputevi i jesu posle firma državnog vlasništva) umesto domaćih vlasnika građevinskih firmi čija je sada umetnost (kao podizvođači) da samo politički dobijenim poslovima kupe kajmak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431665#p431665:129102sh je napisao(la):
Vladica-86 » 03 Feb 2017 07:23 am[/url]":129102sh]Krivi smo sami sto nemamo kintu da finansiramo sve to, a ne drugi koji nam pozajme pare.
Srbima vecito zapad kriv za sve.

Da se taj zapad nije umesao u raspad SFRJ mozda bi danas imali kintu da finansiramo to.
 
Bolje receno, da zapad nije umesao svoje ruke u raspad SFRJ, taj koridor 10 bi bio zavrsen pre 10 godina.
 
Cutite bre, dobro ne srusise glavni raspon koliko su bahati...



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Koliko sam ja u ta doba čuo, možda nije tačno, mada mislim da jeste, rušen je ovaj kratki raspon nad ritom iz dva razloga - da ipak moze da se okrpa relativno brzo (ko zna možda su računali da će njima da ustreba), a drugi mnogo bitniji, na stubu koji je bliže Dunavu nakon ovog raspona koji je tada srušen, na most se penje međunarodni gasovod za Sarajevo, koji valjda nije smeo da bude oštećen zbog Rusa.
 
U 21. veku mi nemamo:

-Obilaznicu oko glavnog grada
-Obilaznice oko svih vecih gradova
-Kompletnu autoputnu deonicu glavnog tranzitnog pravca kroz zemlju
-Autoputno međusobno povezane regije
-Metro u glavom gradu

Malo li je?

A sve to imaju drzave za koje smo u vreme SFRJ bili misaona imenica i simbol boljeg zivota...Ja nisam idealista tog vremena, mnogo loseg imam da kazem za isto, ali ono sto smo tada imali, a sto sada nemamo i sto bi smo imali da se ta drzava nije rasturila, mora posteno da se kaze.

Ali neka. I treba da nas prave majmunima kada se ne bunimo. Oni ce da raskidaju i sklapaju nove ugovore zahvaljujuci tome sto plackaju ovaj narod i zato sto te poslove vode nestrucni ljudi.

Za moj pojam, ceo autoputni K10 kroz Srbiju je projekat koji do danasnjeg dana kasni 15 godina. Najmanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431876#p431876:2jdmzmmb je napisao(la):
Blade » 04 Feb 2017 02:44 pm[/url]":2jdmzmmb]U 21. veku mi nemamo:

-Obilaznicu oko glavnog grada
-Obilaznice oko svih vecih gradova
-Kompletnu autoputnu deonicu glavnog tranzitnog pravca kroz zemlju
-Autoputno međusobno povezane regije
-Metro u glavom gradu

Malo li je?

Ne vidim da bugari i rumuni koji su vec 10 godina u EU imaju to sto si naveo.
Naravno slazem se da to treba sto pre da se kompletira ali ipak nismo rupa evrope.
 
Bugari nemaju lose autoputeve i napreduju i dalje. A imaju i metro u glavnom gradu, obilaznicu oko glavnog, na ostalima rade...I nemoj nas bas upoređivati sa najgorima. Dok stignemo Bugare, Rumune, Hrvate,...Mi imamo da se vozimo. Do standarda Slovenije, Italije, Spanije...da i ne govorim. A koliko nam bezi Nemačka ili Engleska, za to ime jos nije izmisljeno.
 
Bugari nemaju nista bolje zavrsenu obilaznicu nego mi.
Sto se tice mreze autoputeva tu smo od prilike kao oni, slican broj kilometara.
Sto se metroa tice slazem se da su tu 3 komlja izpred nas.
 
Samo kartu gledajuci mozes da zakljucis da su autoputno bolje povezani od nas. Imaju kruznu obilaznicu oko Sofije, ne u fullu autoputnu, ali imaju. Mi nemamo ni kompletnu kakvu bilo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431691#p431691:1i3pjwqz je napisao(la):
Earthmoving » 03 Feb 2017 11:42 am[/url]":1i3pjwqz]Koja je razlika da li Srbija naštampa recimo 100 mlrd dinara godišnje za gradnju autoputeva ili se zaduži 100 miliona evra? Sem što na strano zaduženje kasnije moramo opet nekako doći do eura da bi ih vratili kreditorima i što takvo zaduženje traje decenijama i prenosi se na decu. U prvom slučaju plaćamo cenu inflacijom ali u drugom kamatom. Inače i jednu i drugu stvar na kraju plaća narod.
Možda su mogle i radne akcije gde bi umesto desetina uvezenih mašina radilo hiljade nezaposlene domaće radne snage (ko nema izlaza i prihoda, mogao bi uvek da ode i tamo radi) ili gde bi za te svrhe proizvodili mašine u Srbiji (sami ili ako je to nemoguće onda u dogovru sa nekim svetskim proizvođačem koji bi za otvaranje fabrike zauzvrat dobio recimo monopol na snabdevanje mašinama na autoputu, šumama, komunalijama i ostalim državnim firmama koje ih koriste - dobio bi lepo tržište od 200-ak većih mašina godišnje). Poslodavac bi radnicima bila direktno država (a autoputevi i jesu posle firma državnog vlasništva) umesto domaćih vlasnika građevinskih firmi čija je sada umetnost (kao podizvođači) da samo politički dobijenim poslovima kupe kajmak.
Prvo mala ispravka, 100 milijardi dinara nije 100 miliona evra ,vec 800 miliona,ali pretpostavljam da si islio na 10 milijardi dinara.
E sad, ne znam zasto sve vreme bežite od notornih stvari,a to je da ova zemlja ovakva kakva je danas ima bez problema da iz budzeta izdvoji 100 miliona evra godisnje za auto-puteve ali MORA MANJE DA SE KRADE!!
Jednostavna stvar, ako je Tadic 2009. godine mogao da planira da izdvoji oko 70 miliona evra za Ub-Lajkovac u onoj bedi na samom pocetku najvece ekonomske krize u istoriji covecanstva, kako to mislite da danas nema tih para! Ima para ali se krade i rasipa kao nikada u istoriji ove zemlje. Pogledajte oko sebe koliko botova radi po drzavnim preduzecima, odnosno ne radi a primaju palte 50-100.000 dinara. itd,itd.
 
Vučić : "Nisu problem samo Grci, ali šta da radimo?" "Postoje problemi u našim projektima i tenderskim procedurama" Pošto su tendersku proceduru ovde na istočnom kraku K10 odredile: Svetska Banka, EIB, EBRD ja ovo čitam i kao kritiku njima. Šteta što je marioneta pa ne sme da kaže direktnije i više. I tačno - šta sad da radi... Ali nek ne pita nas, nismo mi marionete nego on, pa je red da on sad i smisli šta će.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1227759
 
Vrh