Šta je novo?

Koridor 10

MaRkOs":66kjv85k je napisao(la):
Sada nam ostaje jedino taj haos oko Novog Sada.

DA - to je tako bolno sporo, a trebalo bi dodati i radove na uvođenju novih rampi za čeonu naplatu putarine, koji nas očekuju u narednom periodu.
 
Стигле понуде за изградњу дела аутопута од Грделице до Владичиног Хана.


Poslovno Jutro 17.01.2012.

25 ponuda za gradnju puta Grdelica-Vladičin Han

Na tender za izgradnju dela autoputa između Grdelice i Vladičinog Hana u dužini oko 13,5 kilometara, na Koridoru 10, stiglo je 25 ponuda iz 13 zemalja, a radovi bi mogli da počnu krajem maja, saopšteno je danas iz Vlade Srbije.

Izgradnja četiri lota - manjih deonica će se finansirati iz kredita Evropske investicione banke, a posao će biti dodeljen firmama koje budu ponudile najnižu cenu. Tender se realizuje po procedurama Svetske banke, a ponude su dostavile firme i konzorcijumi iz Bugarske, Italije, Češke, Kine, Grčke, Hrvatske, Austrije, Španije, Nemačke, Slovačke, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Srbije.

Od domaćih firmi ponude su dale firme "Energoprojekt - Niskogradnja", "Ratko Mitrović - Niskogradnja", "MBA Miljković" i "Putevi Užice", a iz Kine je stigla ponuda od poznate velike firme "Sinohidro Korporejšn Limitid".

Kako je u saopštenju navedeno, prvi lot je za izgradnju autoputa od Grdelice do tunela Predajane ukupne dužine šest kilometara i obuhvata otvorenu trasu, osam mostova i nadvožnjak. Drugi lot je od tunela Predajane do Caričine Doline dužine 4,6 kilometara i obuhvata gradnju otvorene trase, osam mostova, dva nadvožnjaka i petlju Predajane. Za ta dva lota je rok za izgradnju 720 dana.

Treći lot je izgradnja tunela Predajane dužine oko 1.100 metara, a četvrti je tunel Manajle dužine 1.800 metara, koji se nalazi između Caričine Doline i Vladičinog Hana. Za treći i četvrti lot rok za izvođenje radova je 900 dana.

Za evaluaciju ponuda biće potrebno oko mesec dana, a otvaranje finansijskog dela će biti krajem februara ili početkom marta. Ugovor bi mogao da bude potpisan krajem aprila, a radovi će početi već krajem maja. Ostalo je još da se raspiše tender za dva lota od Caričine Doline do tunela Manajle i od tog tunela do Vladičinog Hana, kao i od Srpske Kuće do Levosoja, dodaje se u saopštenju.

http://www.poslovnojutro.com/details&id=35962
 
а како су они мислили да се иде кроз те тунеле тих 180+ дана разлике? ваљда би било логичније да се прво крене градња тунела, па онда тих 180 дана касније крену и путеви да се граде
 
Mislim da bi sa završetkom Koridora 10 pod hitno trebalo rešiti pitanje naplate na putevima BG- NS i NS - SU. Ovo protivprirodno stanje ne bi smelo da potraje.
Ili vinjete za celu zemlju, ili svuda naplata po pređenoj km, ovo hibridno rešenje me užasava.
 
mekbejn":1cqkaha5 je napisao(la):
Mislim da bi sa završetkom Koridora 10 pod hitno trebalo rešiti pitanje naplate na putevima BG- NS i NS - SU. Ovo protivprirodno stanje ne bi smelo da potraje.
Ili vinjete za celu zemlju, ili svuda naplata po pređenoj km, ovo hibridno rešenje me užasava.
PA od vinjeta nema ništa :bash:

Međutim, naplatne rampe se uveliko planiraju i grade (npr. ispred Novog Sada, i na rampama).
 
Преглед стања из октобра:

pregled-stanja-oktobar-2.jpg
 
јесте ли можда приметили различите дефиниције полуаутопута? Крагујевац-Баточина је у једном делу 2+2, без зауставне траке (на карти полуаутопут) а обилазница је 1+1 (исто полуаутопут)
 
Kragujevac - Batočina je najvećim delom običan put 1+1..
 
A i nije ni zavrsen.Mrkino ministarstvo,ja im ne verujem ni kada kazu da je nebo plavo.
 
Evo baš juče sam išao da NS, pa rek'o da podelim utiske oko naplatnih rampi i nove deonice za isključenje:

Iz Beograda ka Horgošu, postoji stara čeona naplatna putarine blizu Stare Pazove, pretpostavljam da će se tu uzimati kartice, a na isključenjima je većina novih nadvožnjaka već izgrađena i ostalo je da se postave kućice za naplatu. Najveća promena je kod isključenja za NS, koje počinje praktično 2 kilometra pre zrenjaninske petlje, i tu se odvajaju svi koji idu za NS, ZR ili ka Temerinu. Za sve koji idu dalje ka Horgošu, putarina i dalje "teče" dok se ne isključe sa auto puta. Za one koji skreću, odmah postoji sledeća rampa:



Nakon toga put nastavlja paralelno sa autoputem skroz do iza temerinske petlje, ali ono što me nervira je postavljanje duple vertikalne signalizacije, na latinici i ćirilici, na tako malom rastojanju. Gluplju stvar u životu nisam video:



Zrenjaninska petlja je konačno gotova, i ovako izgleda isključenje za NS:



Napomena je da su sve slike sa novoizgrađene trake, koja je potpuno nezavisna i paralelna od samog autoputa ka Horgošu.
 
Grci grade autoput u Srbiji na još dve deonice

Preduzeće "Koridori Srbije" potpisalo je danas sa grčkom "Ternom" ugovor vredan oko 100 miliona evra za izgradnju koridora 10, od Grabovnice kod Leskovca do Grdelice i od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca, u dužini od 31,5 kilometara"

Radovi bi trebalo da počnu polovinom aprila", najavio je u vladi direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić navodeći da će se radovi finansirati iz zajma Svetske banke i da je rok za ceo posao dve godine.


"Na tim deonicama će se graditi veoma složeni objekti na teškom terenu", rekao je Mišić za Tanjug.

Mišić je potpisao ugovor sa tehničkim direktorom "Terne" Tagkasom Teodorosom i tom prilikom izjavio da očekuje što skoriji početak radova.

Ugovor je potpisan nakon održanog javnog tendera prošle godine i razmatranja 20 ponuda zainteresovanih ponuđača, kao i dobijene saglasnosti banke.

Izgradnja autoputa Grabovnica-Grdelica obuhvata prvi lot, ukupne dužine 5,5 kilometara, sa rokom od dve godine.

Izgradnja autoputa na delu Vladičin Han - Donji Neradovac se sastoji od tri lota, ukupne dužine 26 kilometara, a rok je takodje 24 meseca za svaki deo. Prvi lot obuhvata deonicu Vladičin Han-Prevalac u dužini od 10 kilometara, drugi - Prevalac-Suvi Dol u dužini devet kilometara i treći - Suvi Dol-Donji Neradovac u dužini od sedam kilometara.

"Terna" osim ovih deonica izvodi radove na istočnom kraku koridora 10, na gradnji tunela Progon i Pržojno Padina, koji će biti deo obilaznice oko Dimitrovgrada.

Ugovorena vrednost radova za taj posao je 3,83 milijarde dinara. Izvođač je uveden u posao u oktobru prošle godine i ima rok od 720 dana, a trenutno se na terenu obavljaju pripremni radovi.

Sa "Ternom" i grčkim firmama "Aktor" i Subtera" u januaru je potpisan ugovor za gradnju autoputa od Proseka kod Niša do Crvene Reke, a ukupna dužina te deonice je 22,5 kilometara i radovi obuhvataju izgradnju trase, mostova i tunela Brncarevo.

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/311039/Grci-grade-autoput-u-Srbiji-na-jos-dve-deonice
 
Nije loš ugovor u smislu cene od 3.2 miliona Eura po kilometru za tu deonicu, mada je malo preterana konstatacija da se radi o "veoma složenim objektima na teškom terenu".

Sve u svemu, na leto 2014. trebalo bi da imamo kompletan koridor X kroz Srbiju, sa 3 kratka izuzetka:

- Grdelička klisura
- Sićevačka klisura (verujem da će tu biti nekih probijanja rokova)
- Sektor B6 obilaznice oko Beograda i dodatni profil Ostružnica - Avala, uključujući most).
 
medjutim":2311fjbl je napisao(la):
Kragujevac - Batočina je najvećim delom običan put 1+1..
Prošao za vikend tuda.
Put ima oko 20 i neki km.
10ak km je 1+1, onda ide nekoliko km 2+1 (uzbrdo 2 trake, nizbrdo 1) a onda do KG 2 + 2 dužinom oko 10km.
 
Zapravo je pun profil autoputa (nije samo 2+2, kao brzi putevi) i tokom godine je najavljena izgranja punog profila do Batočine, mada će verovatno uraditi manje od pola.
 
Bio juče u KG. Evo malo slika:

Od isključenja sa autoputa je magistralni put 1+1 u dužini od oko 7km.
Zatim sledi 3km 1+1, gde su upravo otvoreni radovi na drugoj traci sa desne strane.
Nakon toga je uspon i silazak gde je 2+1, i nema nikakvih radova (možda je planirano da budući put obiđe brdo).
Onda sledi prošle godine izgrađena deonica 2+2 (moto put, denivelisan 100kmh, u odnosu na pun profil, fali zaustavna traka, i značajno je uži pojas sa desne strane).
Nakon toga je davno izgrađeni pun profil autoputa do samog ulaza u grad.

Sam početak radova:


Deonica 50kmh (3km)


Početak moto-puta:


Profil moto-puta:


Početak punog profila:


Prvi kružni tok (Krst)


Drugi kružni tok (Budući FIAT)
 
Ова крстача је стварно страшна. Где им је био мозак?
 
23.03.12. Radovi na izgradnji petlje Inđija


Obaveštavamo Vas da će doći do potpune obustave saobraćaja, na državnom putu I reda E-75, na naplatnoj stanici „Inđija“, i svim pripadajućim rampama na desnoj strani petlje „Inđija“ (isključenje iz smera Novog Sada i uključenje ka Beogradu).

Radovi će se izvoditi u periodu od 26.03.2012.g. do 01.05.2012.g., ukoliko to vremenski uslovi dozvole.

Alternativni pravac za sva vozila koja se na petlju „Inđija“ isključuju iz pravca Novog Sada je isključenje na petlji “Beška“ i dalje prema Inđiji državnim putem I reda, M-22.1, Novi Sad – Beograd (stari novosadski put), ili prolazak autoputem E-75 pored petlje „Inđija“ pa isključenje na petlji „Stara Pazova“, i opet uključenje na državni put I reda, M-22.1, Novi Sad – Beograd.

Alternativni pravac za sva vozila koja se uključuju na autoput E-75 u smeru ka Beogradu, na petlji „Inđija“, je državni put I reda, M-22.1, Novi Sad – Beograd, (stari novosadski put) preko grada Inđije.

izvor: JP Putevi Srbije
link: http://www.putevi-srbije.rs/index.p...tid=26:obustave-saobracaja&Itemid=280&lang=sr
 
TАДИЋ ОТВОРИО РАДОВЕ НА ДЕОНИЦИ ПРОСЕК-ЦРВЕНА РЕКА
објављено 03. 04. 2012.



На источном краку Коридора 10, 02. априла су отворени радови на изградњи аутопута од Ниша до Беле Паланке у дужини око 23 километра, у присуству председника Србије Бориса Тадића, министра инфраструктуре и енергетике Милутина Мркоњића, шефа канцеларије ЕИБ-а за западни Балкан Андреаса Бејкоса и директора ''Коридора Србије'' Михајла Мишића.

Радове на деоници Просек-Црвена Река изводиће грчка предузећа "Терна" и "Актор" и чешка ''Субтера'', а требало би да буду завршени за две године из средстава Европске инвестиционе банке (ЕИБ) од 96,5 милиона евра.

Председник Србије Борис Тадић је оценио да је реч о пројекту од највишег националног значаја, јер ће Србија по завршетку саобраћајне инфраструктуре бити потпуно другачија држава, са далеко већим потенцијалом за привлачење станих инвестиција.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић је изјавио да је садашња влада затекла неизграђених 330 километара Коридора 10, а да ћеу току свог мандата укупно завршити 200 километара аутопута.

Министар је рекао да је преосталих 130 километара у изградњи и да ће нова влада имати задатак да их заврши у наредне две године.

Директор Коридора Србије Михајло Мишић изјавио је да, поред деонице од Просека до Црвене Реке, ЕИБ финансира и друге делове Кориодора 10 на југу и истоку Србије, односно око половину свих радова.

Мишић је истакао да се одвијају радови и од Црвене реке до Чифлика, од Пирота до Димитровграда, као и на обилазници Димитровграда. Он је најавио да ће 17. маја бити отворен тендер за изградњу последње деонице од Ниша до Димитровграда, Чифлик-Пирот исток, тако да ће се до краја грађевинске сезоне одвијати радови на целој тој траси источног крака Кородора 10, у дужини од око 86 километара.

Мишић је напоменуо да ће до краја 2012. бити започети радови и на преосталим деоницама Коридора 10 на југу Србије.

Шеф канцеларије ЕИБ-а за западни Балкан Андреас Бејкос нагласио је да је деоница Просек-Црвена Река веома важан део Коридора 10 према Бугарској и да се реализује на основу уговора те банке и Владе Србије из новембра 2010. о зајму од 195 милиона евра за Коридор 10.

"Улагање у инфраструктуру је један од важних стратешких приоритета ЕУ и ЕИБ-а," рекао је Бејкос и додао да је Србија део европске стратегије транспорта.Он је истакао да Србија треба да добије развије мрежу модерних и квалитетних путева који ће, када Србија постане чланица ЕУ, бити део трансевропске мреже аутопутева.

Бејкос је нагласио да ЕИБ снажно подржава чланство Србије у ЕУ и да ће наставити да помаже нашу земљу у реализацији инфраструктурних пројеката.

Деоница од Просека до Црвене Реке састоји се из три лота, односно мање деонице, укупне дужине око 23 километра.


http://www.koridor10.rs/
 
Vrh