Šta je novo?

Koridor 10

Zdravo svima posle kratkog ali više nego zasluženog odmora :cool:

Da se ponovim (pošto vidim da je dobro prihvaćeno): Bio u prolazu.... opalio.....:

Prvo jedna slika postojeće deonice posle Leskovca koja je u odličnom stanju (za razliku od deonice Niš-Leskovac):



Zatim imamo deonicu Grabovnica Grdelica (radi Grčka Terna od ove sezone). Deonica je oko 4km i samo na početku je odmah pored postojeće magistrale, a kasnije se nešto malo udaljava. Otpočeli su grubi zemljani radovi, ali i počeci betonske konstrukcije. Odlično je što je odvojena od magistrale jer se od starta radi pun profil. Slikao sam samo početak radova, jer se kasniji deo trase teško vidi:



Kroz Grdeličku klisuru nema radova, jer će trasa ići nešto dalje, sve do Vladičinog Hana. Odmah posle Vladičinog Hana u toku su radovi, koje u okviru istog lota sa prvom deonicom kod Grabovnice izvodi Terna. Primetno je da su zemljani radovi na nivou daleko odmakli, ali da radovi gde se vrše ukopi ili prave nadvožnjaci tek počinju na većini mesta, verovatno zbog toga što sele mehanizaciju sa jednog na drugo mesto. Takođe na jednom delu (na žalost nisam uslikao), ima pauza od 100 metara gde stoje netaknuti objekti koji očigledno nisu eksproprisani :|







 
Posle kratke pauze kod Vranja radovi se nastavljaju kod Donjeg Neradovca. To je deonica koju od prošle godine radi Grčki Aktor:



U odnosu na prošlu sezonu (kad je čak bila i pauza zbog nekih arheološkoh nalaza), radovi su prilično odmakli:



Radovi su na kompletnom punom profilu, a sagrađen je privremeni obilazak:



Ovde se vide kamioni Aktora kako se odvajaju na gradilište:



A ovde se kao obilazak koristi stara ali asfaltirana deonica koja je služila kao pomoćni put (i koja će verovatno ostati kao alternativa):



Vide se i radovi na 2 konstrukcije (jedna u odmakloj a druga u početnoj fazi):





Nakon prolaska kroz selo Davidovac u toku su radovi na budućoj petlji:



I nakon petlje sam kraj ove deonice na kojoj se radovi najdalje otišli:

 
Za kraj ostaje Mrkina "comeback" deonica Levosoje-Preševo. Od završetka Aktorove deonice postoji pauza kod Bujanovca, a deonica koja je 2009-2010. otvorena kao autoput konačno je blizu završetka.



Ovde se vide radovi na izgradnji poslednje naplatne stanice za putarinu:



U međuvremenu (slikano je 1.9.) u povratku 9.9. su betonske kontrukcije završene :cool:



Preostali deo puluprofila samo čeka habajući sloj i signalizaciju:



Zatim slede još 2 prelaska sa jedne na drugu stranu:





Ovde su ostale da se urade i kućice za putarinu na drugom profilu, pa se čini da do kraja sezone ova deonica će konačno biti puštena u saobraćaj.
 
Opet sam juče prolazio od Grčke...

Vidljiv je napredak na deonici "Srpska kuća - Donji Neradovac". Ne vidi se baš dobro i nisam mogao da slikam, ali na jednoj kratkoj deonici je ili postavljena tamna hidroizolaciji, ili čak prvi sloj asfalta...
 
išao juče za segedin, kao i pre godinu dana - petlja kod nsa mrdnula za godinu dana nije, traka su-ns je sad još gora nego pre god dana, toliko o koridorima
 
Meni je zanimljiv potez od Pirota do bugarske granice,

Naime decenijama je na ovom potegu postojao samo Sukovski most nad Jermom,

Sada ima desetak nadvožnjaka preko magistralnog puta, totalno novi kraj, a preko Dimitrovgrada prolazi ceo put ... ne smem ni da zamislim šta bi se desilo ljudima ispod da neki šleper sleti ...
 
Mile87":h10ls6xk je napisao(la):
ne smem ni da zamislim šta bi se desilo ljudima ispod da neki šleper sleti ...
Treba uvesti propise da svaki kamion koji prolazi tim pravcem mora imati ugrađene padobrane! :mrgreen:
 
Обилазница око Димитровграда

01.jpg


Слика са сајта Пут Инжењеринга.
 
Ima li neko informaciju kako napreduje pravac Nis - Dimitrovgrad ???/
ako moze jos neka propratna slika, bilo bi lepo :)
 
Španska građevinska kompanija Azvi objavila je da je pobedila na tenderu za gradnju deonice autoputa na južnom delu Koridora 10 u Srbiji, vredne 39,4 miliona €.

Kako se precizira na sajtu kompanije http://www.azvi.es, reč je o teškoj deonici, dugoj 6,1 kilometar, od Grdelice do tunela Predejane, sa devet vijadukata i nadvožnjaka.

Rok za završetak radova je 24 meseca. Navodi se i da će izgradnja te deonice zahtevati iskopavanje oko miliom kubnih metara zemlje i primenu značajnih mera zaštite životne sredine.

Poslom na gradnji deonice autoputa na Koridoru 10, na delu od Niša ka makedonskoj granci u klisuri Južne Morave, kompanija Azvi će ojačati prisustvo na tržištu u Srbiji, gde već gradi Žeželjev most preko Dunava kod Novog Sada, navodi se na sajtu kompanije.

Kako su agenciji Beta kazali u Koridorima Srbije, potpisivanje ugovora sa izabranim izvodjačem radova, zajedničkom firmom španske kompanije Azvi i italijanske firme Tadeti, očekuje se u narednih 10 od 15 dana.

Izgradnja se finansira iz kredita Evropske investicione banke. Iz Koridora Srbije su kazali i da je izgradnju deonice od tunela Predejano do Caričine doline dodeljena kompanijama zajedničkom preduzeću firmi Trace iz Bugarske i Mostovik iz Rusije.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=679698
 
Prošao sam istočnim krakom krajem januara. Slika nema jer je bilo očajno vreme, ali mogu da kažem da je Alpinin deo od Pirota do Dimitrovgrada prilično odmakao, ali naravno o tome je bilo dosta vesti u medijima :(

Ono što raduje je da na ostalim deonicama od izlaska iz klisure do Pirota ima prilično aktivnosti, i dosta vidljivog napretka u odnosu na stanje od pre 8 meseci.
 
Hej, nema me mesec dana, a ono vratili se plusići. U to ime Gago uknjižen i tebi plusiććććć!
 
Kroz Srbiju skuplje za 100 evra


Most "Dunav 2“ na drumskom Koridoru 4, između Vidina i Kalifata, prema najavama
nadležnih, biće otvoren za saobraćaj u aprilu.



Zato veliki autoprevoznici prave nove računice, koje ne idu u prilog našem Koridoru 10.
Tačnije, prolazak kroz Srbiju, po šleperu, biće skuplji za oko 100 evra u odnosu na trasu kroz Rumuniju i Bugarsku.
Iz Ministarstva građevinarstva stižu upozorenja da država hitno mora da ubrza carinske procedure i smanji takse, inače će „teškaši“ uskoro da nas zaobilaze.

Prema kalkulacijama autoprevoznika za polovinu će se smanjiti trošak prelaska Dunava na Koridoru 4. Trenutna cena feribota po kamionu iznosi nešto manje od 100 evra, dok se očekuje da mostarina na "Dunavu 2“ neće prelaziti 50 evra.

Računajući putarine kroz Mađarsku i Rumuniju, korišćenje Koridora 4 sigurno će biti jeftinije za 100 evra po kamionu u poređenju sa Koridorom 10. Međunarodni prevoznici tvrde da im put kroz Srbiju, osim gubitka vremena na granicama, odnosi ukupno oko 200 evra po kamionu.

"Problem pojednostavljenja i ubrzanja procedura na graničnim prelazima je multidisciplinarnog karaktera i mora se uspostaviti efikasna koordinacija rada svih pograničnih službi", kaže Miodrag Jocić, državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva.

Osim pogranične policije i carine, na granicama su privremeno ili trajno locirane i razne inspekcijske službe. Tranzitne troškove za prolazak kroz Srbiju trebalo bi smanjiti.

Trenutno, terminalna taksa za šlepere u Dimitrovgradu iznosi oko 20 evra, toliko košta i tranzitna propratnica, a naknada za korišćenje puteva za strana motorna vozila je oko 55 evra. Tome treba dodati putarinu, koja od Niša do Subotice za „teškaše“ iznosi oko 70 evra. Sa susednim zemljama trebalo bi organizovati zajedničke granične prelaze. Takođe, valjalo bi ubrzati radove na kompletiranju Koridora 10, a posebno obilaznice oko Beograda.

Mane Koridora 4 su: duži je za 100 kilometara od Koridora 10, što znači oko 45 evra veći trošak za gorivo po kamionu, plaćaće se mostarina, deonice kroz Rumuniju, a posebno kroz severoistočnu Bugarsku, pune su krivina i uspona bez izgleda za skoru rekonstrukciju.


Svi šleperi iz Turske za centralnu, severnu i zapadnu Evropu, nakon izgradnje mosta na Dunavu, biće preusmereni na Koridor 4, pravcem koji je duži za stotinak kilometara i nižeg je stepena izgrađenosti od Koridora 10. Ali, transport je jeftiniji i ne gubi se vreme zbog formalnosti na granicama.

izvor: B92
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=685237
 
U tekstu se uopšte ne pominje činjenica da je koridor 4 običan magistralni put skoro u celoj dužini koja je alternativna koridoru 10.
 
Pa malo spinovanja nije na odmet ,inace ma li b92 uopste svojih vjesti na sajtu ili samo preuzimjau od drugih uz navodjenje izvora
 
niko ne komentariše pa ću ja...

lihvari iz alpine ponovo žele da nas oderu za dodatnih 70 miliona eura. pored svega kasne godinu i po sa radovima. žao mi je samo što ih nisu stavili na crnu listu posle mosta kod beške. sad definitivno treba da se nađu na crnoj listi i da više nikad ne urade ni jedan posao u srbiji
Alpina za obilaznicu rok do marta
Izvor: Tanjug
Beograd -- Kompanija Alpina dostavila je plan za nastavak gradnje Koridora 10 kod Dimitrovgrada, rečeno je u preduzeću Koridori Srbije.















Foto: ilustracija (sxc.hu)

Direktor Koridora Srbije, Dimitar Đurović, rekao je da će sa Alpinom biti raskinut ugovor o gradnji ukoliko do polovine marta ne budu nastavljeni radovi na obilaznici oko Dimitrovgrada, jer je Svetska banka najavila mogućnost povlačenja kredita za tu deonicu zbog nepoštovanja predvidjenih rokova, odnosno kašnjenja od godinu i po dana.

Plan Alpine za nastavak radova trenutno analiziraju inženjeri Koridora Srbije. Kompanija je najavila, takodje, da će pooštriti kontrolu svih izvodjača radova angažovanih na izgradnji autoputa. Predstavnici Alpine tvrde da su za probijanje rokova krivi protesti gradjana zbog kojih nije moglo da se radi, kao i veliko klizište za koje se nije znalo kada je sklapan ugovor, i tvrde da će radovi biti nastavljeni početkom gradjevinske sezone i da nema razloga za raskid ugovora.

Đurović je ranije izjavio da Alpina traži dodatnih 74 miliona evra za gradnju autoputa od Pirota do Dimitrovgrada.

Prema nejgovim rečima, Alpina je taj posao dobila za oko 60 miliona evra i sada traži mnogo više zbog nepredvidjenih radova, a pri tome dosta kasni sa radovima čak i u odnosu na opravdano pomereni rok za gradnju tog dela istočnog kraka Koridora 10.

Alpina gradi autoput od Pirota do Dimitrovgrada i obilaznicu oko Dimitrovgrada u dužini od oko 20 kilometara, osim tunela Pržojno Padina i Progon, koje gradi grčka firma Terna.

Đurović je rekao da Koridori Srbije pripremaju dokumentaciju za eventualni raskid ugovora sa Alpinom za obilaznicu oko Dimitrovgrada, i da bi onda bio raspisan novi tender za izbor novog izvodjača.

Takodje, za nastavak radova bila bi iskorišćena postojeća bankarska garancija od šest miliona evra. Đurović je naglasio da će sve firme koje ne budu ispunjavale svoje obaveze biti sankcionisane. Alpina je na obilaznice oko Dimitrvgrada završila oko 75 odsto posla, kažu u Koridorima Srbije.

Alpina je, inače, ranije tužila Srbiju za raskidanje koncesije za gradnju autoputa Horgoš - Požega, a na arbitraži se utvrdjuje i cena novog mosta preko Dunava kod Beške, s obzirom da Alpina traži više novca za obavljene radove.


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=685737
 
Kako to njih uvijek zapanu klizista i neki neplanirani problemi
 
Добро нам се вратио, Гоје. Значи био си у Бугарској и видео крајеве где пролази тај "страшни" Коридор 4. Хоће ли бити слика?

Што се тиче Алпине, МилисаВ је у праву. Ту банду је требало протерати још након мувања са "концесијом" Хоргош-Црна Гора. Да не кажем како је аутопут БГ-НС, који су такође они радили средином прошле деценије, криминално одрађен. Верујем да би за такав "квалитет радова" у матичној држави директори по кратком поступку добили из Лугера. Наравно, јасно је да нису наши главни кривци, јер услове диктирају ЕИБ и ЕБРД као кредитори, а они су се показали као невиђено добронамерни према компанији која из посла у посао покушава да дуплира цену по којој га је добила.
 
Tunel kod Dimitrovgrada uskoro
Izvor: Tanjug

Beograd -- Grčka kompanija Terna će u narednih 15 meseci završiti izgradnju dva velika tunela kod Dimitrovgrada na Koridoru 10, rekao je direktor Terne Statis Natsis.
Foto: ilustracija (sxc.hu)
Foto: ilustracija (sxc.hu)

Povodom današnjeg zvaničnog početka građevinske sezone u Srbiji, Natsis je kazao da će radovi i na ostalim deonicama Koridora 10 biti nastavljeni punom parom.

Terna je imala problema sa zemljištem na terenu, gde je pre oko godinu dana počela gradnja tunela Progon ,dužine 1.100 metara i Pržojno Padina od 540 metara, rekao je Natsis.

Ugovorom je predviđeno da radovi budu završeni za 15 meseci, mada bi, prema rečima Natsisa, tuneli mogli da budu potpuno završeni i za godinu dana.

Trna je ugovorila gradnju tunela za 3,83 milijarde dinara, a radovi se finansiraju sredstvima kredita Svetske banke.

Takođe, Terna gradi i deonicu od Vladičinog Hana do Grdelice, i tu na nekim delovima nije završena eksproprijacija zemljišta, ali se zato na drugim delovima radi sa celokupnom mehanizacijom, rekao je on.

Gradnja deonice od Proseka, kod Niša, do Crvene Reke takođe dobro napreduje, ali je i tu bilo, kako je rekao, teškoća finansijske prirode u vezi sa isplatama, što je prevaziđeno.

"Radimo sa celokupnom mehanizacijom od 140 građevinskih mašina i zapošljavamo 500 srpskih i grčkih radnika, i imamo odličnu saradnju sa 'Koridorima Srbije' i nadležnim srpskim vlastima", kazao je Natsis.

Ta grčka firma u Srbiji relizuje poslove u vrednosti od oko 180 miliona evra, a radovi se finansiraju kreditima Evropske investicione banke i Svetske banke. Grčka Terna je poznata po gradnji puteva, pruga, mostova, energetskih objekata, i trenutno u svetu realizuje tri velike


http://www.b92.rs/biz/vesti/tema.php?id=1088
 
Vrh