Šta je novo?

Koridor 10

Pa i ne treba. Dulić je svoju političku sudbinu vezao za njega, a pošto je izgleda ta politička sudbina večna, onda nek i izgradnja bude večna... :p
 
Pa obzirom kako napreduju određene deonice na ostatku koridora 10, može se reći da Y krak napreduje dobro.
 
shumar":30ik95wg je napisao(la):
Pa obzirom kako napreduju određene deonice na ostatku koridora 10, može se reći da Y krak napreduje dobro.

Pa baš se i ne bih složio. Mislim da je to jedini primer na Koridoru X, gde su ugovoreni rokovi baš drastično probijeni.
 
Tačno ali nije rekorder po probijanju rokova (Straževica). U svakom slučaju Y krak biće završen pre mnogih deonica na koridoru 10.
 
Pa da, ali Straževica se finansira na kašičicu iz budžeta, i nema jasnog projektnog ugovora sa obezbeđenom finansijskom konstrukcijom.

Y krak je takođe finansiran iz budžeta, ali je čitav projekat bio precizno ugovoren, slično ostalim deonicama koridora.
 
Ne shvatam šta hoćeš da kažeš?
Oba projekta se finansiraju iz budžeta a to što naši političari preusmeravaju pare sa jednog na neki sasvim drugi projekat ili popunu neke "rupe" je loše ali je to neka sasvim druga priča koja će nadam se jednog dana biti iskorenjena.
 
Hoću da kažem da je Straževica baš specifična priča i ni sa čim povezana, jer su je radili tako kad se nekom ćefne, a Y krak je deo vrlo jasnog projekta za koji je ministar ortoped lično vezao svoju političku sudbinu.
 
Ne znam šta bih ti rekao, da je Straževica specifična jeste ali opet i povezana.
Moje mišljenje o pomenutom ministru je da nije njega obilaznica oko Subotice ne bi ni bila deo koridora 10. Isto tako mislim da Y krak nije trebao imati prioritet pre završetka ostalog dela koridora ali kod nas je politika često ispred logike.
 
Jedno jako glupo pitanje... neobavestenost ili sta drugo:

Ali cini mi se da u poslednja dva a mozda i cela tri meseca niko nije pomenuo dokle se stiglo na Y kraku tj cuvenoj Subotickoj obilaznici. Bukvalno nema ni reci o tome od kako su izmestili onaj cuveni dalekovod.

Cujem samo da su Suboticani kivni na sve Dulice i Mrkonjice koji po ko zna koji put lazu narod. Zna li se kada ce taj projekat piti zavrsen i pusten u saobracaj.
 
Nije me bilo neko vreme, pa je red da se vratim sa par sličica sa dela koridora 10, o kome neko vreme nismo imali vesti, a kamoli slika.

Na trasi od Sićeva do Pirota, na par mesta postoje table Terne i Aktora sa obaveštenjima o radovima, ali pošto su ti lotovi tek otvoreni, pretpostavljam da radovi tek treba da krenu, a tamo gde su krenuli trasa je udaljena od postojećeg magistralnog puta.

Odmah par kilometara iza Pirota ka prelazu Gradina-Kalotina kreću vidljivi radovi - lotovi koje je dobila Alpina još ranije:

Površinska trasa novog punog profila (Postojeći put ostaje paralelno) i nadvožnjak u izradi:


Odvajanje trase kroz nešto više delove da bi se Dimitrovgrad obišao sa leve strane:


Semafor sa naizmeničnim propuštanjem vozila gde poslednji nadvožnjak u izradi pomera trasu novog puta na desnu stranu postojećeg puta:


I sam nadvožnjak:


Mesto na kome se trasa vraća na postojeći put 500m pred sam prelaz:


I par slika sa puta u povratku od prelaza ka Pirotu:


 
Na osnovu ovih radova čini se da će trasa od Pirota do Gradine u dužini od skoro 20km biti gotova možda čak i na kraju ove godine (ako budu radili tempom koji je viđen u poslednjih par meseci na projektima obilaznice :cool: ). Svakako bi bilo značajno da bude pred sledeću turističku sezonu, jer će ova sigurno proći bez nove deonice.

Ako nekoga zanima situacija u Bugarskoj je kao i obično depresivna, pa zato nisam ni slikao. Deonica Kalotina-Sofija je 1+1 sa ograničenjem 50 i 90 (iako nema naselja), a pred Sofiju ima jedna 2+2 deonica sa ograničenjem 50 (naravno pre naselja). Mnogo je bolje ići kroz centar Sofije, nego 1+1 severnom obilaznicom koja izgleda identično našoj deonici (Orlovača-Bubanj potok iz 2008. Kuku lele, zlo i naopako). Sofija je kao Beograd 1999 otprilike, osim naravno par delova gde su nikli šoping molovi i poslovne zgrade.

Od Sofije do Plovdiva je stara deonica autoputa, koja je najgori autoput kojim sam ikada vozio (a vozio sam kroz priličan broj zemalja u Evropi). Od Plovdiva do prelaza ka Turskoj je 1+1, sa 20km punog profila, i još 20 u izgradnji. Sve deluje traljavo, sporo i katastrofalno. Deonica koja je stara 2,3 godine, je već prošla kroz 1 ili čak 2 krpljenja. Deo starog puta 1+1 ima ograničenja 40-90 (naravno van naselja), i kljunovi stoje na svakom koraku sa tolerancijom 0.

Sve u svemu kome je do utehe, put kroz Bugarsku je idealna varijanta.

Interesantno je da kroz Tursku je sve vreme 2+1 + 2+1 ili čak 3+1 + 3+1, iako je na Google maps ucrtano da fali skoro 50km autoputa. Jedino što prvih 10km punog profila nije deklarisano kao autoput i ograničenje je 50-90 uz semafore. Mada za razliku od Bugarske tamo niko ne ferma ograničenja, a policije kad ima, isključivo se bave nekim privatnim problemima :cool: Takođe, vožnja po Turskoj je 100% drugačija od svih iskustava po Evropi (putarine, pravila, drugi vozači, gradska vožnja...).

Nadam se da nisam udavio, jer nemam običaj da pišem duge postove, ali možda će nekom biti od koristi sve ovo...
 
затворен је стари мост код Бешке. сав саобраћај иде преко новог
 
Претходни пост ЏониЛиа ме подсети да поставим слике везано за деоницу аутопута од оба моста Бешка до иза темеринске петље и то у оба правца. Да се види у каквом је стању на тој деоници "аутопут" и да скренем пажњу члановима који скоро нису ишли овим правцем, да мало обрате пажњу, на не изграђене деонице код Новог Сада. Тај део је у очајном стању.
Добро је што су стари мост Бешка затворили и што ће се коначно реконструисати.

Али идемо редом, а слике сам снимио 17. маја о.г.

Правац од моста Бешка према темеринској петљи:

Прилаз новом мосту Бешка, ту је асфалт добар, па наравно нов је:


На самом мост:


У даљини на мосту се виде благи таласи на коловозу, кад возите брже може и да делује интересантно :D . Кад прођете мост Бешка и мост изнад канала, на средњој траци су мања попречна издигнућа где кола почињу да "труцкају". То нисам сликао јер је иза мојих кола био полицијски пресретач, па нисам хтео да "привлачим пажњу" сликањем из руке у току вожње, а препознао сам пресретача у ретровизору (скоро набављени Бентли), а њега је баш "тешко препознати".



Најава излаза са аутопута према Новом Саду, Зрењанину и Темерину. Водите рачуна, посебно они који још нису ишли овом деоницом од како су направњене петље, кад идете за НС, Темерин, овде изађете. Многи возачи се пређу наставе даље да возе аутопутем, мислећи да могу да изађу са аутопута где се некад излазило за Нови Сад, па сад возе у назад жутом траком до новог излаза ! Колико сам видео милиција још не кажњава, али....


После неких непуних 300 метара је излаз са аутопута, а ту је близу и будућа наплатна рампа


Од излаза са аутопута па следећа 2 км даље, паралелно са аутопутем иде деоница пута 2+2 до излазне рампе за Нови Сад. Тај правац се наставља још даље паралелно уз аутопут све до петље "Темерин".



На слици се види новосадска петља са излазном рампом за Зрењанин и улазном рампом из правца Нови Сад-исток


Улазна рампа из правца Новог Сада према Суботици


Почетак излазне рампе за Нови Сад (овде се некад излазило са полу аутопута за НС:



Приближавање петљи "Темерин", а са аутопутем и даље иде паралено деоница пута 2+2 све до излазне петље за Темерин и улазне рампе у правцу Суботице. То растојање параленог пута 2+2 од новосадске петље до темеринске петље је 2,5 км:


Надвожњак којим улица Сентандрејски пут премошћава аутопут. Овде почиње сужење, а одмах после надвожњака и стара деоница полупрофила са великим оштећењима где треба посебно водити рачуна:


Немојте ни случајно да возите 80 км колико је наводно дозвољено!, обавезно смањите брзину. Овакво стање пута 1 + 1 је непуних 500 метара иза овог надвожњака изнад пруге, а где почиње аутопут:



Овакво стање пута је непуних 500 метара иза овог надвожњака изнад пруге:


Правац од темеринске петље до старог моста Бешка:

Од пружног надвожњака, а након леве кривине према темеринској и новосадској петљи. Пут 1 + 1 је у лошем стању:



Пред темеринском петљом почиње аутопут, али је он, као што видите, катастрофа. Није ништа обнављано:



Пивара МБ, нисам одолео да не сликам, живели :vops:


Аутопут између темеринске и новосадске петље у правцу Београда. Стање, благи очај, кад возите покушајте што више да избегавате средњу траку, што више возите претицајном и зауставном (онолико колико можете), оне су "као" у нешто бољем стању, сачуваћете кола колико можете:




Излазна рампа за Нови Сад и улазна рампа из правца Зрењанина, гледано из правца Београда:


Излазна рампа за Зрењанин, а "аутопут" је као што видите:


Са бочне десне стране се види паралелна деоница пута 2+2, која је дужине скоро 5 км, од нешто пре темеринске петље до будуће наплатне рампе пре изласка на аутопут:


Надвожњак изнад пруге, стање као на слици, а уживо још горе:


Идемо даље, а стање је и даље исто све до пред будућу наплатну рампу на улаз аутопута, паралелно иде 2+2:



Коначно пре будућу наплатну рампу, аутопут је засјао у правом стању какав и треба да буде:


Код ових црвено-белих (звездашких :D ) "каменчића" биће будуће наплатне рампе за улаз на аутопут, а након 400 метара је улазна рампа:


Испред и на старом мосту Бешка, стање катастрофа, а има и ударних рупа:







Надам се да сам донекле помогао где треба обратити пажњу при вожњи на овој деоници "аутопута".
 
Кад смо код тих наплатних рампи, јел се то планира да аутопут коначно постане затворен систем са улазним и излазним рампама?
 
Да. Свуда су рампе направљене, али нису у функцији на излазима са ауто-пута.
 
Као што и ЦГМики каже, аутопут ће бити затворен систем, али тек кад ураде ове делове аутопута које сам описао у фоторепортажи. Наплатне кућице су већ поставили на скоро свим улазно-излазни рампама од Новог Сада према Суботици.
 
evo malo svežih slika od naših drugara iz svemira

stanje 17-Jul-2012, vide se zemljani radovi na trasi

11tml9l.jpg


2uyhdgo.jpg
 
@kartograf,

Kako si ovo dobro iskopao, svaka čast. Pošto trasa ne ide blizu postojeće, pogled iz svemira ili insajder je jedini način da dobijemo bilo kakav izveštaj o napretku ove deonice.
 
Izveštaj sa juga-nažalost bez slika pošto na tamo nisam imao aparat, a u povratku smo se duže zadržali u Mk i bila je već noć u Sr. :(
Nakon Grabovnice vide se prvi radovi posle krivine oko brda gde su odradili malo zemlanihradova na krtkom delu i vidi se početak nekih stubova sa leve strane puta-dal' je nadvožnjak ili most preko reke ne znam-no to je sve pre petlje za Grdelicu gde se ne vide radovi kao ni dalje ka novom Sarajevskom mostu.
Na delu gde su radovi vidi se i manji kamp i stoje oznake Terne.
Od Grdelice do Vladičinog Hana naravno ništa za sad. :/

Od Vladičinog Hana odmah se vide sveži zemljani radovi sa obe strane puta-buldožeri su sve raščistili maltene celom dužinom do Vranja-nema ništa jedino kod mosta pre V. Banje, ali tu će AP ionako ići novom trasom. Vidi se po negde i koja mašina sa radnicima, nosi se zamlja-rade buldožeri-sve u svemu Terna je ovu veću deonicu krenula mnogo ozbiljnije i obimnije :kk: nego ono malo kod Grdelice. :notok:
Njihov spoj kod Vranja je dole u polju sa sledećom deonicom od D. Neradovca i tu se vide najozbiljniji radovi koje izvodi Aktor-počeli inače još prošle godine. Sa obe strane puta nasut tucanik-levo širine poluprofila-desno za buduću zaustavnu traku-maltene celim putem-ima oko dva prekida zbog dvorišta nekih kuća-odložena eksproprijacija? Naravno brežuljci su probijeni, rupe ispunjene, ima i par starih nadvožnjaka pored kojih se prave novi širi, a stare će morati da ruše kao što je bilo kod Preševa. :kafa:
Pred kraj kod Srpske kuće ono je definitivno započeta petlja za Bujanovac pošto ima dosta betonskih stubova, a nasipa se i tucanik za rampe ka njima. Ovde sad ide deo Srpska Kuća-Levosoje-Bujanovačka obilaznica gde pak na drugom kraju kod Levosoja nema nikakvih radova.

Za kraj ona tragedija od Levosoje-Preševo zapravo deluje završena. :shok: Stari deo puta je komplet proširen, asfaltiran kao 2+1, postavljena metalna ograda između dve trake, upravo postavljaju i žičanu ogradu-prvo oko te nove-stare trake/jedini radnici na tom delu. Završeni su novi nadvožnjaci, stari uklonjeni, petlja za Preševo deluje završeno, a vide se asfaltne mašine koje su zavšile asfaltiranje do samog GP. U suštini ostalo je malo radova pa da konačno puste to kao AP-verovatno dok dogovore novu ekipu da ga ponovo otvori sa sve vrpcom. :violina:

I tako-radovi na jugu napreduju-ili su barem krenuli, nije loše-pogotovo deo Vranje-Bujanovac me je iznenadio napretkom radova :vops: samo šteta što nisam mogao da uslikam sve to.
Ako neko bude išao ka Gr/Mk da uspe da uslika-od mene ovoliko... :)
 
@MisterNotyzen,

Puno hvala za detaljnu reportažu. Dugo nismo imali pravi izveštaj sa ovog dela trase....
 
stanje: 28-07-2012

kad se uveca, vidi se da rade petlju kod Srpske kuce cini mi se, i ponesto jos od radova juznije

qxqdlu.jpg
 
Dolazimo do onog čega smo se i bojali, para za eksproprijaciju nema ni za koridor 10, a ako je verovati Veljinoj izjavi od pre neki dan "u budžetu za 2012 nije ni bila predviđena ta stavka" i da između ostalog zbog toga treba smeniti Mišića.

Nema para za eksproprijaciju
Izvor: Politika

Beograd -- Mašine čekaju na međama dok se ne obezbedi novac za otkup parcela na trasi autoputeva, piše Politika.

Manjak para za eksproprijaciju usporio je radove na autoputu od Ljiga do Preljine, za koji je vlada Azerbejdžana odobrila kredit od 300 miliona evra.

Dug prema vlasnicima njiva koje se nalaze na trasi buduće saobraćajnice mogao bi da odloži i završetak autoputa prema makedonskoj granici. Jer prema računici Velimira Ilića, ministra građevine, država na Koridoru 10 duguje oko 1,8 milijardi dinara, a na Koridoru 11 oko 700 miliona dinara. Mlađan Dinkić, ministar finansija i privrede, obećao je iz budžeta oko milijardu dinara, što ipak nije dovoljno za namirenje duga prema seljacima.

Prema podacima „Puteva Srbije”, koji su zaduženi za izuzimanje zemljišta na Koridoru 10 i delu Koridora 11 od Obrenovca do Ljiga, od 2008. godine podneto je 15.000 predloga za eksproprijaciju. Do sada je isplaćeno 12.700 vlasnika u iznosu od 8,7 milijardi dinara i pri tome izuzeto oko 2.400 hektara zemljišta.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=08&dd=15&nav_id=635125
 
Zašto su srpski putevi puni rupa
Izvor: Novosti
Beograd -- Decenija eksploatacije pokazala je da su radovi na brojnim putevima debelo preplaćeni. Oštećenja na kolovozu se pojavljuju već za dve-tri godine, pišu Novosti.
Srbija je u prethodnoj deceniji za gradnju puteva dala 1,5 milijardi evra. Hrvati su dali tri puta više. Međutim, razlika u kvalitetu saobraćajnica sa onima u regionu, definitivno, ne može da se opravda narodnom - “koliko para toliko muzike”.
Standardi za auto-puteve su isti, što znači da je dobar deo radova izvedenih u Srbiji preplaćen, odnosno za uloženi novac dobili smo loš kvalitet, a zakonski okvir je takav da krivca nema.

Od Rijeke do Batrovaca nema nijednog kolotraga, gotovo nijedne zakrpe. Odlična vertikalna i horizontalna signalizacija. Tuneli besprekorni. Posle ugodnih gotovo 600 kilometara auto-puta, prelazi se granica. Trese se auto na deonici Šid - Beograd, koja je pre pet-šest godina obnovljena. Zakrpa do zakrpe.

Kroz rehabilitaciju auto-puta ne menjaju se geometrijske karakteristike, već se radi zamena dotrajalih slojeva asfalta. Ako se posao odradi kako nalažu propisi, onda pukotina, udarnih rupa i kolotraga ne sme da bude u periodu od deset godina. To je, naime, vek trajanja rehabilitovanog auto-puta. Ali, ako se već posle tri godine pojave oštećenja, onda je primenjena loša tehnologija, ugrađeni nekvalitetni materijali ili loše izvedeni radovi.

Garantni rok koji se predviđa ugovorima je dve do tri godine i u tom periodu svaku nepravilnost koja se uoči na putu uklanja izvođač, a nakon isteka tog roka održavanje preuzimaju “Putevi Srbije”. I tako posle pet godina mogu da se pojave pukotine, udarne rupe, a da odgovornih nema.

"Održavanje puteva u Hrvatskoj ili Mađarskoj se radi po najvišim normativima tako da saobraćajnice ne izgledaju kao zakrpljene pantalone, već pružaju sigurnost i udobnost. Kod nas se sanacija na dobrom delu putne mreže vrlo loše radi. Firme koje izvode te radove su pretežno nereferentne ili rade kao podizvođači firmama koje su ugovorile poslove po damping cenama, što se odmah odrazi na kvalitet radova, probijanje rokova i dodatne troškove. Samo sedam odsto puteva u Hrvatskoj su radili stranci, a sve ostalo domaća operativa, a kod nas je suprotno", kaže Goran Rodić iz PKS..
Najbolji primer loše izvedenih radova je leva traka auto-puta od Beške do Beograda. Izgradnja ovog dela Koridora 10 završena je 2003. godine, a habajući sloj asfalta udaren je godinu dana kasnije. I nakon samo dve godine pojavile su se pukotine, koje su izvođači zakrpili takozvanim grafitnim trakama. Za ovu sramotu niko nije odgovarao, a nadležni su se pravdali time da izvođač nije mogao da popravi sve ono što je prethodni - konzorcijum “Rast” nestručno odradio na trasi.

"Oko 30 odsto vrednosti Srbije je u putevima. Niko ne može da ugovori radove tako da put ne bude ravan. Dakle, za sve što se ne odradi kako je ugovoreno, izvođača treba naterati da posao radi iznova, naravno o svom trošku. Ulica kralja Milana u Beogradu je najbolji primer kako se poštuju propisi i kako domaća operativa zna posao", kaže prof. dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2012&mm=09&dd=07&nav_id=641038
 
Izvor: Novosti
Od Rijeke do Batrovaca nema nijednog kolotraga, gotovo nijedne zakrpe. Odlična vertikalna i horizontalna signalizacija. Tuneli besprekorni. Posle ugodnih gotovo 600 kilometara auto-puta, prelazi se granica.

Ovo baš i nije najtačnije. Naime deonica oko Županje u HR je na pojedinim mestima ozbiljno oštećena iako je tek nedavno uradjena.
No kod njih je to izuzetak, nažalost kod nas je takva situacija postala pravilo
 
Vrh