Šta je novo?

Koridor 10

А на крају снимка се види како се полиција провлачи између претицајне и возне уместо зауставном. Наравно, јер се не кажњава вожња зауставном.

Чујем малопре на радију да има више судара од Умчара до Бубањ потока. Ево и информација са сајта Путева Србије:

21.04.2025. СЕРВИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ - 20.20

• Ауто-пут Е-75, петља Умчари - петља Бубањ Поток, ка Београду, због више саобраћајних незгода саобраћај се одвија успорено (слободним саобраћајним тракама).
Екипе су на терену.
Молимо учеснике у саобраћају да прилагоде брзину кретања условима на путу.
 
U 18h od kada su fotografije a kako mi deluje po uglu Sunca i ovaj dron, još nije bilo sudara, ali zbog velike vozačke nekulture bilo je sasvim očekivano da će biti čukanja.

Najveći problem je od Malog Požarevca do Bubanj potoka, koji i jeste većim delom 3 trake bez zaustavne.
Konkretno, ovde gde se gura policija je deo pored benzinske. Na prethodnoj stranici kolega smatra da policija nema kapacitet da se bavi vožnjom u zaustavnoj.
 
Na dobrom delu deonice od Beograda do Niša nije urađeno odvodnjavanje.
Znam da od Paraćina ka Nišu nema do Ražnja sigurno.
 
Pomislio bi čovek da će to biti dorađeno kroz redovno održavanje na manjim sekcijama tokom godina…
 
Na dobrom delu deonice od Beograda do Niša nije urađeno odvodnjavanje.
Znam da od Paraćina ka Nišu nema do Ražnja sigurno.
Na koje odvodnjavanje konkretno misliš?
U razdelnom pojasu postoji kanaleta i verovatno drenaža povezana kolektorskim sistemom. A na stranu ide preko bankine niz kosinu ako je u nasipu odnosno u rigole ako je usek u pitanju. Nije zatvoren sistem kakav se danas gradi, nego otvoren.
Problematika mogu da budu obodni kanali za pribrežnu vodu, to je verovatno ovde bio problem.
 
Na koje odvodnjavanje konkretno misliš?
U razdelnom pojasu postoji kanaleta i verovatno drenaža povezana kolektorskim sistemom. A na stranu ide preko bankine niz kosinu ako je u nasipu odnosno u rigole ako je usek u pitanju...
Nisam stručan po tom pitanju, ali su mi pričali ljudi koji znaju.

Od Beograda do Niša na većem delu ne postoji kanaleta u razdelnom pojasu, a ne postoje ni bankine.
Voda se slobodno spušta u okolne njive i kuće na navećem delu.

Odvodnjavanje nije samo problem odvođenja vode sa kolovoza, nego i rešavanja gde ide ta voda.
U tu svrhu se po potrebi prave kanali do najbliže reke.
O odvodnjavanju se malo piše i malo razmišlja a to je ozbiljan problem, jer voda sa puta ne bi smela da završi u njivi.
A put je širok. Ako padne pljusak sa 5l/m2 a put je širok 2x10m to je 100l vode po dužnom metru puta.
100 tona vode po kilometru.
Ako se dobro sećam priče, primer kako treba raditi je kanal između Ćuprije i Paraćina:
Ako neko zna konkretnije kako treba da bude a kako jeste, neka napiše.
 
Nisam stručan po tom pitanju, ali su mi pričali ljudi koji znaju.

Od Beograda do Niša na većem delu ne postoji kanaleta u razdelnom pojasu, a ne postoje ni bankine.
Voda se slobodno spušta u okolne njive i kuće na navećem delu.

Odvodnjavanje nije samo problem odvođenja vode sa kolovoza, nego i rešavanja gde ide ta voda.
U tu svrhu se po potrebi prave kanali do najbliže reke.
O odvodnjavanju se malo piše i malo razmišlja a to je ozbiljan problem, jer voda sa puta ne bi smela da završi u njivi.
A put je širok. Ako padne pljusak sa 5l/m2 a put je širok 2x10m to je 100l vode po dužnom metru puta.
100 tona vode po kilometru.
Ako se dobro sećam priče, primer kako treba raditi je kanal između Ćuprije i Paraćina:
Ako neko zna konkretnije kako treba da bude a kako jeste, neka napiše.
Ma nema frke, volim ja da mi se objasni, nauči čovek od svakoga po nešto, no što se tiče koncepta odvodnjavanja veruj mi znam kako sve funkcioniše.

Ako sagledamo poslednji slučaj, nije problem napravila voda sa kolovoza nego pribrežna voda, što ukazuje ili na nepostojanje ili na neodržavanje postojećih kanala i na ogromnu količinu vode koja je pala u tom trenutku.
Da ne postoji kanaleta u razdelnom, AP bi bio u mnogo gorem stanju. Kanalete nema u razdelnom, samo na deonicam gde je poprečni nagib oba kolovoza ka spolja, što je najčešće na pravcima, ali može biti i u krivinama velikog radijusa.
Kako svake nedelje vozim deonicu BG-Ni u oba pravca unazad 5 i više godina, mogu ti reći da kanalete ima svuda gde treba da bude. Proverljivo je i na google streetview i na GIS portalu Puteva Srbije. Naredne slike su sa deonice Paraćin-Ražanj
1745409472569.png
1745409528908.png

Tačno je što si napisao da je problematika odvođenje vode do recipijenta, ali ono što sam ja primetio da nedostaje su upravo kanali za pribrežnu vodu, odnosno vodu koja ide prema AP sa okolnog terena i verovatno stanje/postojanje postojećih kanala duž AP koji odvode vodu do recipijenta što si i ti napisao.
I veruj mi pri projektovanju se danas i unazad 10-15 godina mnogo razmišlja o odvodnjavanju. Sve to možeš proveriti uvidom u bilo koje lokacijske uslove za izgradnju AP.
Tako da se ide na zatvorene sisteme, gde se sva voda sa kolovoza prikuplja i odvodi do separatora pa kanalima do najbližeg recipijenta. Zato je npr. sada bankina u razdelnom pojasu betonirana sa strane gde je nagib kolovoza ka razdelnom.
Evo i primera sa istoka A4, uokvirio sam betonski kanal koji vodi od AP, ispod pruge sve do Nišave.
1745409050971.png
 
Vrh