Šta je novo?

Koridor 10

А на крају снимка се види како се полиција провлачи између претицајне и возне уместо зауставном. Наравно, јер се не кажњава вожња зауставном.

Чујем малопре на радију да има више судара од Умчара до Бубањ потока. Ево и информација са сајта Путева Србије:

21.04.2025. СЕРВИСНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ - 20.20

• Ауто-пут Е-75, петља Умчари - петља Бубањ Поток, ка Београду, због више саобраћајних незгода саобраћај се одвија успорено (слободним саобраћајним тракама).
Екипе су на терену.
Молимо учеснике у саобраћају да прилагоде брзину кретања условима на путу.
 
U 18h od kada su fotografije a kako mi deluje po uglu Sunca i ovaj dron, još nije bilo sudara, ali zbog velike vozačke nekulture bilo je sasvim očekivano da će biti čukanja.

Najveći problem je od Malog Požarevca do Bubanj potoka, koji i jeste većim delom 3 trake bez zaustavne.
Konkretno, ovde gde se gura policija je deo pored benzinske. Na prethodnoj stranici kolega smatra da policija nema kapacitet da se bavi vožnjom u zaustavnoj.
 
Na dobrom delu deonice od Beograda do Niša nije urađeno odvodnjavanje.
Znam da od Paraćina ka Nišu nema do Ražnja sigurno.
 
Pomislio bi čovek da će to biti dorađeno kroz redovno održavanje na manjim sekcijama tokom godina…
 
Na dobrom delu deonice od Beograda do Niša nije urađeno odvodnjavanje.
Znam da od Paraćina ka Nišu nema do Ražnja sigurno.
Na koje odvodnjavanje konkretno misliš?
U razdelnom pojasu postoji kanaleta i verovatno drenaža povezana kolektorskim sistemom. A na stranu ide preko bankine niz kosinu ako je u nasipu odnosno u rigole ako je usek u pitanju. Nije zatvoren sistem kakav se danas gradi, nego otvoren.
Problematika mogu da budu obodni kanali za pribrežnu vodu, to je verovatno ovde bio problem.
 
Na koje odvodnjavanje konkretno misliš?
U razdelnom pojasu postoji kanaleta i verovatno drenaža povezana kolektorskim sistemom. A na stranu ide preko bankine niz kosinu ako je u nasipu odnosno u rigole ako je usek u pitanju...
Nisam stručan po tom pitanju, ali su mi pričali ljudi koji znaju.

Od Beograda do Niša na većem delu ne postoji kanaleta u razdelnom pojasu, a ne postoje ni bankine.
Voda se slobodno spušta u okolne njive i kuće na navećem delu.

Odvodnjavanje nije samo problem odvođenja vode sa kolovoza, nego i rešavanja gde ide ta voda.
U tu svrhu se po potrebi prave kanali do najbliže reke.
O odvodnjavanju se malo piše i malo razmišlja a to je ozbiljan problem, jer voda sa puta ne bi smela da završi u njivi.
A put je širok. Ako padne pljusak sa 5l/m2 a put je širok 2x10m to je 100l vode po dužnom metru puta.
100 tona vode po kilometru.
Ako se dobro sećam priče, primer kako treba raditi je kanal između Ćuprije i Paraćina:
Ako neko zna konkretnije kako treba da bude a kako jeste, neka napiše.
 
Nisam stručan po tom pitanju, ali su mi pričali ljudi koji znaju.

Od Beograda do Niša na većem delu ne postoji kanaleta u razdelnom pojasu, a ne postoje ni bankine.
Voda se slobodno spušta u okolne njive i kuće na navećem delu.

Odvodnjavanje nije samo problem odvođenja vode sa kolovoza, nego i rešavanja gde ide ta voda.
U tu svrhu se po potrebi prave kanali do najbliže reke.
O odvodnjavanju se malo piše i malo razmišlja a to je ozbiljan problem, jer voda sa puta ne bi smela da završi u njivi.
A put je širok. Ako padne pljusak sa 5l/m2 a put je širok 2x10m to je 100l vode po dužnom metru puta.
100 tona vode po kilometru.
Ako se dobro sećam priče, primer kako treba raditi je kanal između Ćuprije i Paraćina:
Ako neko zna konkretnije kako treba da bude a kako jeste, neka napiše.
Ma nema frke, volim ja da mi se objasni, nauči čovek od svakoga po nešto, no što se tiče koncepta odvodnjavanja veruj mi znam kako sve funkcioniše.

Ako sagledamo poslednji slučaj, nije problem napravila voda sa kolovoza nego pribrežna voda, što ukazuje ili na nepostojanje ili na neodržavanje postojećih kanala i na ogromnu količinu vode koja je pala u tom trenutku.
Da ne postoji kanaleta u razdelnom, AP bi bio u mnogo gorem stanju. Kanalete nema u razdelnom, samo na deonicam gde je poprečni nagib oba kolovoza ka spolja, što je najčešće na pravcima, ali može biti i u krivinama velikog radijusa.
Kako svake nedelje vozim deonicu BG-Ni u oba pravca unazad 5 i više godina, mogu ti reći da kanalete ima svuda gde treba da bude. Proverljivo je i na google streetview i na GIS portalu Puteva Srbije. Naredne slike su sa deonice Paraćin-Ražanj
1745409472569.png
1745409528908.png

Tačno je što si napisao da je problematika odvođenje vode do recipijenta, ali ono što sam ja primetio da nedostaje su upravo kanali za pribrežnu vodu, odnosno vodu koja ide prema AP sa okolnog terena i verovatno stanje/postojanje postojećih kanala duž AP koji odvode vodu do recipijenta što si i ti napisao.
I veruj mi pri projektovanju se danas i unazad 10-15 godina mnogo razmišlja o odvodnjavanju. Sve to možeš proveriti uvidom u bilo koje lokacijske uslove za izgradnju AP.
Tako da se ide na zatvorene sisteme, gde se sva voda sa kolovoza prikuplja i odvodi do separatora pa kanalima do najbližeg recipijenta. Zato je npr. sada bankina u razdelnom pojasu betonirana sa strane gde je nagib kolovoza ka razdelnom.
Evo i primera sa istoka A4, uokvirio sam betonski kanal koji vodi od AP, ispod pruge sve do Nišave.
1745409050971.png
 
Одувек ме је занимало зашто петља Јагодина није изграђена на овом месту где је обележено чиодом тј. на држ. путу 185. Да ли неко зна зашто је петља отишла горе?
1000074641.jpg
 
Tu je bila stara petlja.
Hteli su i dobili pravu petlju.

...inače,ponovo potop kod Smederevske petlje

IMG-c702c9ca5f95241141853a9d2910300b-V.jpg


sa Vibera
 
Zatvara se most koji spaja Svilajnac s autoputem do daljnjeg
Može se pretpostaviti koliko je zapravo užasno stanje ovog mosta kad je ministarstvo odlučilo da je bolje da meštani idu na put oko sveta preko Plane i Vojske
Srećno privremeno stanje svima koji slave
Taj most je odavno nebezbedan. Mrtva trka sa Pančevačkim.

Za sve ove godine nisu uspeli da naprave novi ili rekonstruišu taj. I zaista, mora da je situacija jako kritična čim su konačno priznali da mora da se zatvori. Sreća pa se nije desila neka tragedija.

A kad će neka korisna alternativa? Verovatno ništa pre Expo 2027. Zaista srećno nam svima novo privremeno stanje.
 
Taj most je odavno nebezbedan. Mrtva trka sa Pančevačkim.

Za sve ove godine nisu uspeli da naprave novi ili rekonstruišu taj. I zaista, mora da je situacija jako kritična čim su konačno priznali da mora da se zatvori. Sreća pa se nije desila neka tragedija.

A kad će neka korisna alternativa? Verovatno ništa pre Expo 2027. Zaista srećno nam svima novo privremeno stanje.
Sad bi država trebala munjevito da reaguje i otvori bočno naplatno mesto kod mosta Vojska....Ćak bi i moglo ostati stalno jer deonica od Jagonine do Batočine nema ni jedan izlaz a onda od Batočine do V;plane imate 4 rampe.
 
Znam da ovaj deo ne pripada Koridoru 10, ali ne znam koja je tema za autoput Šid - Beograd?

Uglavnom, zbog radova trenutno nije moguće iz pravca Beograda izaći na petlji Sremska Mitrovica, a isto tako, nije moguće iz Mitrovice uključiti se na autoput u pravcu Šida.

Meni se desilo da nisam znao za radove (google i waze redovno navode) i kada sam iz Mitrovice hteo na autoput u pravcu Šida, znak je postavljen TEK NAKON naplatne rampe da izlaz za Šid/Zagreb nije moguć. To je užasno glupo jer kad prođem rampu šta mi znači ta informacija. Da sam znao pre rampe, npr na kružnom toku ne bih ni prošao rampu već bih nastavio do Kuzmina magistralom.

Interesuje me da li su putari obavezni da ovako neke radove naznače i pre same naplatne rampe i kome može i treba da se prijavi ta nepravilnost? Ovako nema izbora nego da se ide do Rume i okrene nazad.
 

Prilozi

  • Screenshot 2025-06-11 104607.jpg
    Screenshot 2025-06-11 104607.jpg
    79 KB · Pregleda: 28
Poslednja izmena:
I dodatno pitanje u vezi putarine, kada sam prošao naplatnu rampu u Mitrovici i došao do petlje Ruma, postoji opcija da se na samoj petlji okrenem u pravcu Šida, ali se nisam usudio jer ne znam da li je tako nešto dozvoljeno pa sam izašao na naplatnoj rampi i ponovo ušao na autoput. Pošto imam tag, ne znam šta bi se desilo da sam se okrenuo i praktično vozio 20km besplatno, iako nisam imao izbora? Verujem da me neka kamera negde zabeležila da sam prošao između SM i Rume pa bi to moglo da bude računato kao nelegalan prolazak?
 
I dodatno pitanje u vezi putarine, kada sam prošao naplatnu rampu u Mitrovici i došao do petlje Ruma, postoji opcija da se na samoj petlji okrenem u pravcu Šida, ali se nisam usudio jer ne znam da li je tako nešto dozvoljeno pa sam izašao na naplatnoj rampi i ponovo ušao na autoput. Pošto imam tag, ne znam šta bi se desilo da sam se okrenuo i praktično vozio 20km besplatno, iako nisam imao izbora? Verujem da me neka kamera negde zabeležila da sam prošao između SM i Rume pa bi to moglo da bude računato kao nelegalan proIaz.
Imaju kamere na mostovima kao i kamere uz put.Dobro je što si platio deonicu koju si korirtio.
 
Zašto bi bilo nelegalan prolazak nešto što je po saobraćajnim pravilima dozvoljeno, nigde nije naznačeno da je zabranjeno, a pritom si na njega prinuđen jer ti je normalan prolazak ka Šidu onemogućen bez prethodnog obaveštenja? Pa ti si u minusu zbog više potrošenog goriva i vremena.
 
Zašto bi bilo nelegalan prolazak nešto što je po saobraćajnim pravilima dozvoljeno, nigde nije naznačeno da je zabranjeno, a pritom si na njega prinuđen jer ti je normalan prolazak ka Šidu onemogućen bez prethodnog obaveštenja? Pa ti si u minusu zbog više potrošenog goriva i vremena.
Sve razumem da je tako nešto logično, ali nisam hteo da budem zamorče i da testiram šta će se desiti jer sam žurio. Zato pitam da li je neko probao i da li su mu naplatili neki penal?
 
Mislim da ne bi smeli da te kazne.
Put je tako napravljena. Kad neko krene i SM ka Rumi on koristi tvoju putanju, kao i neko kada krene iz Šabca ka SM. Ti si samo spojio njihove putanje.
Neobično jeste ali to je sve saobraćajno po propisima i nisi izašao iz zatvorene naplate negde na divljaka pa se ponovo uključio.
 
Ljudi ovo za Svilajnac je za svaku osudu. Odseci jedan grad od autoputa ovako. Ja sam upozoravao na ovaj most odavno. Most nije ništa krv ali je trebalo odavno nov da se napravi. Ovo nije ni za sanaciju ovo je za rušenje. Sanacija je bacanje para po meni. Popravljati ovako truo most od preko 100 god. Ma idi shaped charges samo i pravac V. Morava. Po meni je bila jedna od opcija da se Svilajncu da Savski most ili bar delovi, ali mislim da V. Morava nije toliki problem da se napravi nov. Kad su kod Vojske napravili most mogu i ovde. Stari most ako se nekako sanira ili napravi da bude samo železnički a novi most treba da ima 2 trake sa stazama pored. Slična situacija je i u Ćupriji gde se uski stari most koristi za vezu ka Jagodini. I onda hoće da ga čuvaju. Nefunkcionalno zastarelo gvozdeno smeće preko koga se ljudi pate decenijama.

Most treba da služi ljudima a ne da ljudi robuju zbog mosta. Tu se svaka sentimentalnost završava i počinje racionalno razmišljanje.

Reportaža od pre 2 godine.
50 milki. Pa ovi na Expu toliko mesečno prospu na sitan invetar.
 
Ovo nije ni za sanaciju ovo je za rušenje. Sanacija je bacanje para po meni. Popravljati ovako truo most od preko 100 god.
lična situacija je i u Ćupriji gde se uski stari most koristi za vezu ka Jagodini.
Oba mosta su serijski izrađeni u Beču, mislim 1923. i dati Srbiji kao ratna reparacija, gde su postavljeni 1924.
Postoji još jedan kao kod Ćuprije, između Jagodine i Svilajnca. On je u najlošijem stanju, ali je tamo i najmanji saobraćaj.

I onda hoće da ga čuvaju. Nefunkcionalno zastarelo gvozdeno smeće preko koga se ljudi pate decenijama.

Most treba da služi ljudima a ne da ljudi robuju zbog mosta. Tu se svaka sentimentalnost završava i počinje racionalno razmišljanje.
Kod Svilajnca je umeren saobraćaj, 3 380 PGDS, dok je kod Ćuprije sigurno više od njihovih 8 722 PGDS, dobijenih interpolacijom.
Ćuprijsku ćupriju spašava samo to što većinu saobraća čine putnička vozila i autobusi gradskog prevoza, gde ga nesrećnici pređu po 8 puta u smeni.

Lepo je sačuvati stare mostove, ali je moj stav da ovakve mostove treba zameniti novim i savremenim.
Ovo je neefikasno i nebezbedno.
 
Vrh