Šta je novo?

Koridor 10

Ништа ново није речено "Рокови на Коридору 10 пробијени, мост код Бешке у септембру"

Вест са телевизије са севера Србије:

Рокови на Коридору 10 пробијени, мост код Бешке у септембру

06. јун 2011. | 12:30 | Извор: Танјуг
БЕШКА, НОВИ САД, СУБОТИЦА -

Северна деоница Коридора 10 од Хоргоша до 46. километра према Новом Саду биће, после више "пробијања" рокова градње, потпуно завршена до 20. јула, а мост код Бешке 30. септембра, изјавили су Танјугу извођачи радова на тим објектима.

Сви незавршени радови на Коридору 10 треба да се окончају, према изјави министра инфраструктуре и енергетике Милутина Мркоњића датој почетком ове седмице, до половине 2013. године, док је раније било планирано да се то обави до 1. маја наредне године.
Заменик директора пројекта на изградњи моста код Бешке Слободан Митровић изјавио је за Танјуг да ће тај мост, у дужини од 2,2 километра, бити завршен највероватније до 30. септембра ове године, као и остали радови који ће омогућити несметано одвијање саобраћаја на том инфраструктурном објекту.
На градилишту моста код Бешке ангажовано је, према ономе што је видела екипа извештача Танјуга, више од 100 људи. Они тренутно раде на спајању два поља бетонске конструкције моста, појединачне дужине око 20 метара и на приступним саобраћајницама са обе стране обале Дунава.

Један од проблема који је успорио изградњу моста било је веома мало растојање темељних стубова старог и новог моста, испод дна Дунава, тако да је у сарадњи са страним стручњацима и Институтом "Јарослав Черни" из Београда, нађено решење да се избегне слегање стубова старог моста, објаснио је Митровић.
Додатни проблем је било клизиште на десној обали Дунава. Током градње извођачи радова су установили и да је на левој обали реке била потребна много већа дужина шипова за стубове него што је првобитно планирано.

Најдужи објекат те врсте у Европи
Митровић каже да је мост који се гради код Бешке тренутно најдужи објект те врсте у Европи и да је у ту огромну грађевинску конструкцију уграђено око 70.000 кубних метара бетона, 10.000 тона арматуре, близу 50 километара челичних каблова за преднапрезање, а у дно Дунава је побијено око 14 километара шипова, пречника око 1,2 метра, појединачне дужине од 24 до 46 метара.
Подсећајући да су радови почели 2008. године, Митровић је напоменуо да је конзорцијум, који чине немачки "ДСД" и аустријска "Алпине бау", уговором обавезан да уради реконструкцију постојећег моста на Дунаву код Бешке и изгради други, паралелно са старим на удаљености од 19 метара, са приступним саобраћајницама у дужини од 3,4 километра.
Према његовим речима, стари мост код Бешке градиле су фирме из целе бивше Југославије и завршиле га у року од пет година, а нови ће бити завршен за три и по године.
Рокови завршетка новог моста код Бешке више пута су померани, Мркоњић је првобитно најавио да ће тај објекат бити готов до краја 2010, затим до фебруара, марта, маја и најкасније до половине ове године.

Зaвршни асфалт од Хоргоша до 46. километара ка Новом Саду
Представник фирме "Путеви Ужице" Станко Тејић изјавио је Танјугу да је почетком ове седмице почело постављање завршног слоја асфалта, заштитне ограде између коловоза и саобраћајне сигнализације на деоници од граничног прелаза Хоргош до 46. километра на Коридору 10 ка Новом Саду.
"Два слоја асфалта су постављена и почиње постављање хабајућег слоја, динамиком од око два километра дневно, па ће за 20 дана та деоница бити потпуно завршена", тврди Тејић и напомиње да се грађевински материјал допрема железницом и камионима са удаљености од 300 до 400 километара, "тако да не запиње до материјала".
Извођачи радова на северном краку Коридора 10 кажу да сада раде од "изласка до заласка сунца" и да једину паузу имају када чекају да им камиони допреме асфалт или други грађевински материјал, или кад им довезу храну и воду на градилиште.
Према подацима Министарства за инфраструктуру до сада је завршена градња 60 километара пута на Коридору 10, а у току су радови на још 120 километара и тај посао треба да се оконча до краја ове године.

http://rtv.rs/sr_ci/ekonomija/rokov...ijeni-most-kod-beske-u-septembru-_257508.html
 
Биће, биће, чим стигне крметина и ракијица на градилиште са другом Мрком, онда ће се знати да је 100% готово :vops:
 
Договор о реорганизацији Нибенс групе

17. јун 2011. | 13:51 → 14:45 | Извор: Танјуг
БЕОГРАД -
Представници банака, највећих поверилаца предузећа из "Нибенс групације", постигли су договор о заједничким активностима ради финансијског и оперативног реструктурирања Групе, саопштено је данас из Агенције за приватизацију.
Договор подразумева, између осталог и стварање услова за деблокаду рачуна и постављање новог професионалног менаџмента који ће координирати рад групације, а чији ће задатак бити одржавање континуитета производње и консолидација пословања свих предузећа.
Истовремено ће се одмах приступити припремама за спровођење свеобухватне реорганизације групе, уз подршку свих поверилаца, што би требало да омогући одржив наставак пословања на дужи рок.
Како је наведено, то је могуће искључиво уз сарадњу и свих других поверилаца у смислу хитне деблокаде рачуна предузећа из "Нибенс групације".
Детаљне анализе су показале да је овај систем путарских предузећа, која појединачно имају дугу традицију, доспео у велике проблеме и презадуженост пре свега као последица лошег газдовања и неодговарајућег финансијског пословања у протеклом периоду
Систем, међутим, поседује потенцијал за профитабилно пословање и враћање дугова повериоцима, наведено је у саопштењу.
Агенција је навела да договором није обухваћено Друштво за производњу деривата нафте Фабрика мазива (ФАМ) из Крушевца, које се не бави изградњом путева и за који је Агенција за приватизацију раскинула купопродајни уговор.
Процена Агенције јесте да је ФАМ предузеће које добро послује и које је могуће успешно приватизовати у наредном периоду, али му је у тренутном статусу онемогућено нормално пословање.
Постигнути договор је само први корак у процесу ревитализације Групе и Агенција за приватизацију наставиће да прати рад пет предузећа кроз контролу испуњавања уговорних обавеза и спремна је да подржи договорене активности, у складу са својим законским овлашћењима.
Циљ свих страна у поступку јесте успешно пословање целог путарског система, што ће за последицу имати и ефикасно испуњавање обавеза и према запосленима, повериоцима и држави, али и њихово даље ангажовање на инфраструктурним радовима од највећег значаја за Републику Србију и спречавање губитка значајног броја радних места, наводи се у саопштењу.
Власник Нибенс групе Мило Ђурашковић и седам руководилаца у путарским предузећима из "Нибенс групације", ухапшени су у мају под сумњом да су оштетили ФАМ за 32 милиона евра, а тренутна блокада рачуна ове фирме "тешка" је 1,28 милијарди динара.
Од шест предузећа, чланица Групе чије купопродајне уговоре Агенција за приватизацију још контролише, само једно нема блокиране рачуне у банци, предузеће за производњу грађевинског материјала Будућност из Прешева.
У оквиру Нибенс групе послују и ПЗП Ниш, ПЗП Врање, ПЗП Београд, ПЗП Крагујевац и Војводинапут - Бачкапут.
Радници из ових предузећа у више наврата су протествовали тражећи од државе да се одблокирају рачуни предузећа како би им било омогућено да наставе са радовима на коридорима 10 и 11.
Радници су тражили и исплату заосталих зарада, повезивање радног стажа и раскид уговор са "Нибенс групацијом".
Мркоњић: Предузећа Нибенс групе наставиће да раде
У Влади Србије данас је постигнут договор о почетку реорганизације "Нибенс групе", чија ће предузећа наставити да раде на започетим пословима како би била у могућности да исплате дугове запосленима, банкарском систему, привреди и држави, саопштило је Министарство за инфраструктуру и енергетику.
"Верујемо да ће убрзо доћи у позицију да добију и нове послове, имајући у виду њихов потенцијал и дугогодишње искуство на санацији и изградњи путева", изјавио је министар Милутин Мркоњић.
Влада и остале државне институције ће у оквиру својих надлежности пружити подршку напорима највећих поверилаца "Нибенс групе" у оперативном и финансијском реструктурирању тих компанија које треба да уследи, казао је он.
Мркоњић је навео да у интересу државе да се тај систем очува због његовог значаја за путну привреду Србије и задржавања више од 5.000 радних места.
"Међутим, сада је од највеће важности да и остали повериоци, поред неколико највећих, дају своју подршку ових напорима и деблокирају рачуне компанија из 'Нибенс групе', како би омогућили стабилизацију пословања и отпочињање обимних активности на реорганизацији, која би требало да доведе до одрживог пословања групације на дужи рок", рекао је министар.
Он је апеловао на синдикате да буду конструктивни партнери како би се очувала радна места у предузећима "Нибенс групе", наведено је у саопштењу.

http://rtv.rs/sr_ci/ekonomija/dogovor-o-reorganizaciji-nibens-grupe_259420.html
 
Otvara se prvi "Mek" uz autoput u Srbiji
Izvor: Tanjug

Prvi McDonald's restoran uz autoput u Srbiji biće otvoren u petak, 24. juna, kod Velike Plane, najavila je kompanija.
8589215634e0201b3cfe12525908858_orig.jpg

Novi McDonald's biće otvoren kod hotela "Balkan" i pumpe Naftne industrije Srbije (NIS), na 95. kilometru auto-puta iz pravca Beograda ka Nišu.

Restoran u Velikoj Plani je prvi koji se otvara uz autoput u našoj zemlji, a 15. u Srbiji, od kojih je njih 11 u Beogradu i po jedan u Novom Sadu, Subotici i Nišu.

Novootvoreni "Mek" u Velikoj Plani ima 100 mesta u restoranu, 100 mesta u bašti i 20 u sekciji McCaffe, a u sklopu restorana nalazi se i McDrive.

Restoran brze hrane će zvanično biti otvoren za građanstvo u subotu, 25. juna od 8:30 sati, kada će biti upriličen celodnevni program za sve posetioce.

b92
 
Ууууу...
Па, брзо су завршили.
Када сам пролазио пре 10 дана мислио сам да неће бити пре јула.
 
видео сам у суботу када сам ишао до Ниша, нисам ни претпоставио да су тако близу краја
 
Jel to u sklopu hotela ili su napravili poseban objekat? Trebali bi malo da porade na dodatnim sadrzajima na koridoru, jer i to privlaci vozace. U turskoj recimo na svakih par kilometara imas neke mini trzne centre, sa lancima restorana, supermarketima, neki cak imaju i bazene
 
Išao sam samo do petlje Srbobran Vrbas pre neki dan, i petlja Zrenjanin i Temerin još uvek se "rade", tako da se novosadska obilaznica na kašičicu, svakog meseca po malo otvara :kafa:

Nova deonica koja treba da premosti prugu, i dalje se uopšte ne nazire....

Međutim deo od 98km pa narednih 15 km do petlje, je krenuo sa završnim slojem asfalta i mislim da će biti gotov do 20.7. (onaj novi zvanični rok). Pre petlje postoji nadvožnjak na kome se radi punom parom, ali on sigurno neće biti gotov bar još par meseci.

Živo me interesuje kako je dalje ka Horgošu....
 
Темеринска петља је завршена и пуштена. Друга је прича што се одмах иза петље према Суботици пут сужава. Надвожњаци преко пруге су направљени, а кад ће бити повезани, то је питање на које нико не зна одговор. Ако сам добро разумео, ту је запело нешто око експропријације?

Иначе, на зрењанинској петљи су завршени стубови за други надвожњак. Остаје да се постави конструкција преко њих и онда могу да се заврше рампе. Даље ка Зрењанину је хорор, али то већ не улази у ову причу.
 
Wile E. Coyote":2dp051aj je napisao(la):
Темеринска петља је завршена и пуштена. Друга је прича што се одмах иза петље према Суботици пут сужава. Надвожњаци преко пруге су направљени, а кад ће бити повезани, то је питање на које нико не зна одговор. Ако сам добро разумео, ту је запело нешто око експропријације?

Zbog nedostatka signalizacije i tog suženja, sama temerinska petlja i dalje je neupotrebljiva u pravom smislu.

A veza nadvožanjaka i autoputa tapka u mestu već jako dugo, i nema nikakvih naznaka da će se bilo šta uskoro desiti.
 
И што је најгоре, нико ништа не прича о томе, као ни о другом надвожњаку у Батајници. :(
 
Deo autoputa od Horgoša do Bikova biće otvoren 15. jula

Autoput od Horgoša do Bikova u dužini od 28 kilometara, na koridoru 10, biće otvoren za saobraćaj 15. jula a ceo autoput od Horgoša do Novog Sada u dužini od 88 kilometara biće postepeno otvoren do kraja avgusta, najavilo je danas preduzeće "Koridori Srbije".

Zatim će 20. jula biti otvoren deo severnog kraka koridora 10 od Žednika do Bačke Topole, od 38. kilometra od mađarske granice do 50. kilometra, rekao je Tanjugu direktor "Koridora Srbije" Mihajlo Mišić.

Deo autoputa od Srbobrana do Siriga kod Novog Sada, odnosno od 85. do 98. kilometra, biće otvoren 1. avgusta.

Deonica od Bačke Topole do Feketića, od 50. do 71. kilometra, biće otvorena, prema rečima Mišića, 10. avgusta ove godine a deo kod Feketića, odnosno od 71. do 80. kilometra, biće otvoren 20. avgusta.

Mišić je rekao da će najkomplikovanija deonica od 80. kilometra do 85. kilometra kod Srbobrana biti otvorena 30. avgusta.

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/264108/Deo-autoputa-od-Horgosa-do-Bikova-bice-otvoren-15-jula

Pitam se da li ce Drobnjak i Mrka da otvaraju svaki deo onako svecano kako dolikuje...
 
GOJE":23ciinu0 je napisao(la):
Pa evo mi kao nešto pričamo.... :kafa:

Šta fali nama :cool:
Нама ништа. Фали онима који одлучују.
Uzegli Zejtin":23ciinu0 je napisao(la):
Ал' су га исецкали, к'о куче са стомачним проблемима... :rolleyes:
Јеби га, треба окретати јагњад... :rolleyes:
 
Mrka je rekao da će biti najsavremeniji autoput, te tako, ja očekujem bar da ispuni EU standard, ništa preko toga.
Dakle: elektronsku saobraćajnu signalizaciju, web kamere na svakom isključenju, ograde za zaštitu od buke, sos telefone, uređena odmorišta i parkinge.

:blah:

(ko je putovao hrvatskim autoputevima, zna da se to kod njih radi po defaultu i postoji već deceniju)
 
Ма не, не, ниси схватио, најсавременији аутопут значи раздвојене смерове, ограду између смерова (мада није обавезна, па је можда и неће бити свугде) и денивелисана укрштања...
 
Vrh