Dođe red da održim reč koju dadoh...
Slike sa puta BG-SU, slikano 2011-08-03, dan divan i sunčan (k`o stvoren za slikanje, što se kaže), vremena za zaustavljanje nije bilo, a možda će ga biti u nekom sledećem prolasku ovim putem.
Pa, da počnemo...
Slikanje sam započeo odmah posle OMVove "severne" pumpe kod Beške i nastavio ga sve dok se nisam isključio na petlji "Subotica Istok".
Posle prevoja počinje spust ka mostu. Kolovoz u jadnom stanju, a linija iscrtanih na putu da im se broja ne zna.
Kranovi u funkciji, ovde se kao nešto i radi (doduše, svaki put kad prolazim ovuda, a prolazim često, iz ove perspektive se i ne vidi neki veliki napredak).
Most preko "pecaroškog" kanala. Ogromni nosači konstrukcije su demontirani i izgleda da su "položene" betonske grede mosta.
Početak deonice u punom profilu autoputa koja traje sve do "obilaznice" (!?) oko NS.
Suženje zbog radova na budućoj petlji kod Kovilja.
Buduća NS naplatna rampa. Čini mi se (ako dobro brojim) da je spremaju za čak (!) 6 naplatnih kućica. Odavde počinje (praktično) dvostruki profil autoputa u jednom smeru i to se smatra obilaznicom oko NSa.
Suženje puta zbog izgradnje novog mosta (na putu ka Zrenjaninu) i petlje.
Izlaz Novi Sad. Neverovatno koliko je ova tačka nebezbedna. Profil autoputa se (lepo je iscrtano linijama na tlu) iz 2+1 sužava u 2+0, a onda leva traka suženja produžava za NS/SU, a desna čini izlaz ka ZR, međutim svaki put neki kr**** kreće da "seče" iz desne u levu traku (kao što je slučaj bio i u trenutku kad sam ovo slikao) zato što je očigledno kr****.
Povratak u profil autoputa posle isključenja za NS/ZR.
Početak izlaza za NS/Temerin/Bečej. Užasno loše napravljeno, svaki put nailazim na poneki auto koji se vožnjom unazad vraća na izlaz koji je "promašio". U izbegavanju bliskog susreta sa takvom sortom poluidiota, nisam uspeo da slikam samo isključenje sa autoputa na ovaj izlaz. Inače, taj izlaz neće postojati kada autoput/obilaznica/naplatne rampe kod NSa budu proradile onako kako treba.
Temerinska petlja.
Kraj ove faze radova na temerinskoj petlji. Ovo je ono suženje o kome sam pričao pre nekoliko postova. Deluje veoma neprijatno kada se ide u smeru BGa zbog kratkog prostora na kome se vozila prebacuju iz trake u traku.
Gradilište koje je "Vinci" započeo, "Intermost" nastavio, a kraj radovima se i dalje ne nazire. Ovim mostom se ispravlja velika krivina koja ide preko železničke pruge, a radovi (kako pročitah negde) kasne zbog magistralnog gasovoda koji se ukršta sa trasom autoputa. Most koji se trenutno koristi je u fazi "poluraspada", a trake su zbog moguće zabune razdvojene velikom količinom vertikalnih tabli.
Početak nove deonice autoputa (dužine jedva 10km), a na ovom mestu će biti i naplatna rampa za izlazak/ulazak sa/na NS obilaznicu.
Kraj punog profila autoputa i početak "auto-strade" (ne kao derivat italijanskog jezika, nego kao mesta stradanja
), koja traje sve do petlje Novi Žednik/Čantavir/Senta.
Petlja Zmajevo. Mesto na kome 24h stoji patrola policije koja nikada nikoga nije zaustavila (obično spavaju u kolima, čitaju novine, ...).
Odavde, pa sve do gradilišta na mostu preko kanala DTD malo pre petlje Vrbas gotovo da nema nikakvih aktivnosti, osim što je trasa autoputa nasuta peskom, osim kod motela Mandić gde postoji jedno parče asfalta od jedva 2km.
Gradiliše mosta preko kanala DTD i petlja Vrbas.
Od Vrbasa do Feketića - nula bodova. Sasvim je normalna pojava da druga vozila izlaze sa bivše Rodićeve, a sada ELP pumpe u kontra smeru (preko duple pune) da bi se uključila na put u smeru severa.
Od Feketića pa do Čantavira gomile nasutog šljunka, malo asfalta, ponegde se već i nova "razdvojna" bankina postavlja, sve u svemu, reklo bi se da se ovde nešto kao i radi.
Od petlje Novi Žednik/Senta/Čantavir nekih 10ak km autoputnog profila. I to se završava negde kilometar-dva pred "subotički Y" petlju...
Do granice ima još (kako znak kaže) 27km, a ja sam sa "autoputa" izašao na petlji Subotica-Istok i od nje do granice ima još 20ak km tako da taj poslednji deo nisam prošao. Rekao bih da će ova deonica biti puštena u saobraćaj u nekom skorijem vremenskom roku (postavljaju se bankine & znakovi, iscrtava se horizontalna signalizacija, ...).
Tol`ko od mene i ove šezdesetčetvorodelne foto-reportaže.