Šta je novo?

Koridor 10

Не касне само и радовима. Мркино министарство највише касни и у припреми европских закона. Рекордер је, јер заостаје са 6 закона.
 
Као што сам и рекао у мом посту бр. 569 од 1. фебруара, ипак ће цео аутопут Београд-Хоргош бити завршен до краја 2011. године. Наравно ту мислим на све радове око аутопута - изградња леве траке, мост Бешка, мост преко канала ДТД, сви надвожњаци, обнова постојеће траке ! За "ипсилон" крак Суботица - Келебија исто не вереујем да ће испоштовати рок 20. октобар ове године, а до краја године, можда ! Уосталом видећемо.

Што каже "Железничар" јел' може мало слика да се објави, кад неко иде тим правцем да мало шкљоцне коју.

Како су иначе урадили "Темеринску петљу", да ли има неко неки цртеж-скицу или неке слике ? Да ли можда има неки сајт где све то може да се погледа ? Хвала унапред.
 
Мене исто занима, јер ипак држим још неку малу наду, да ћу при следећем одласку у Србију стићи у Београд правим аутопутем на целој траси...
 
Železničar":kkmrwh3h je napisao(la):
Ima li nigde slika o napredovaju radova od Novog Sada do Subotice? Kako teku radova, ima li im kraja?
Гага":kkmrwh3h je napisao(la):
Што каже "Железничар" јел' може мало слика да се објави, кад неко иде тим правцем да мало шкљоцне коју.

Како су иначе урадили "Темеринску петљу", да ли има неко неки цртеж-скицу или неке слике ? Да ли можда има неки сајт где све то може да се погледа ? Хвала унапред.
Probaću ja... Idem sutra popodne u te krajeve i ukoliko budem putovao tokom dana slikaću šta budem mogao...
Temerinska petlja? Umh... Za sad izgleda jezivo, po mom skromnom mišljenju. Tamo gde se završava suženje (zbog onog Vincijevog mosta koji nikad neće završiti) i počinje zona petlje svaki put imam utisak da će neko ko prvi put prolazi tuda naleteti na mene (ili bilo koga drugog). Uljučenje kod pivare na postojeći autoput iz NSa je isto kriminalno izvedeno (sve se nešto tešim da će tako biti samo dok ne završe izgradnju kompletne petlje). Isključenje iz pravca BGDa u smeru ka SU je isto toliko loše koliko je loše i uključenje u pravcu BGDa.
A o zrenjaninskoj petlji nemam reči. Prelasci iz trake u traku su toliko "naglo" izvedeni da svaki put kad prolazim vidim da vozači stalno greše (izvedeno je sa "pomoćnim" - preusmeravajućim, žutim linijama koje naročito kamiondžije ne "fermaju" dva %. Čudi me da do sada nije bilo nekog težeg udesa. Naravno, policija i dalje služi da plaši ljude umesto da bude (kao što je svuda red) samo servis građana.
Kad pomenuh policiju... Na Siriško/Zmajevskoj petlji uvek stoji P307 u kome dva uniformisana lica ili čitaju novine ili spavaju. Za ne znam ni koliko godina koliko prolazim tuda nikada ih nisam video van automobila i/ili da nešto rade. Čak kamioni, na njihove oči, prave nepropisno skretanje (polukružno okretanje na moto-putu, preko duple pune) da bi izbegli plaćanje putarine.
 
Y krak ne moze uopste ove godine da se zavrsi zbog dozvola za izmestanje medjunarodnog dalekovoda,tek sledece godine.Mogu jedino sada da ga nabudze u standardnom mrka poluprofilu
 
Ненаде, мислим да ће, кад буде све готово, обе петље (и Каћка и Темеринска) да буду сасвим ОК. На аутопуту је предвиђена помоћна саобраћајница (која, међутим, још увек није пуштена) са које и на коју ће се укључивати и имам утисак да ће то све бити како ваља. Сад је јако чудна ситуација кад се иде поред Новог Сада: долази се аутопутем, онда се испод Каћке петље пут сужава, затим се поново проширује на две траке до иза сентандрејског надвожњака, ту се сужава на једну траку (уопште ми није јасно зашто нови надвожњак преко пруге није пуштен, кад је завршен и остало је још сам нешто земљаних радова, а најмање ми је јасно зашто су уопште ту измештали трасу пута?) до следећег надвожњака, па се поново шири на две траке, да би се непун километар пре наплате код Змајева сузио. Овај, што би рекао наш народ, "пачворк", је екстремно иритирајућ. Боље да нису ништа пуштали док не заврше све.
 
nenad78":y59zxh43 je napisao(la):
Železničar":y59zxh43 je napisao(la):
Ima li nigde slika o napredovaju radova od Novog Sada do Subotice? Kako teku radova, ima li im kraja?
Гага":y59zxh43 je napisao(la):
Што каже "Железничар" јел' може мало слика да се објави, кад неко иде тим правцем да мало шкљоцне коју.

Како су иначе урадили "Темеринску петљу", да ли има неко неки цртеж-скицу или неке слике ? Да ли можда има неки сајт где све то може да се погледа ? Хвала унапред.
Probaću ja... Idem sutra popodne u te krajeve i ukoliko budem putovao tokom dana slikaću šta budem mogao....
Ненаде78, хвала унапред за слике. Колико сам схватио из твог и Вилијевог коментара, та деоница је сад благи очај од организације саобраћаја - што да буде једноставно, кад може и компликовано !!!

Баш из тог разлога кад будеш ишао немој баш да сликаш из кола и то у току вожњи. То се види по оним сликама које си направио на мосту код Бешке ! Стани тамо где можеш и сликај, а ако не можеш нигде да станеш, пусти слике биће други пут.

Извини за мој мали савет, али знаш и сам како се вози на том аутопуту, а савет је чисто другарски и не замери.
 
Dođe red da održim reč koju dadoh...
Slike sa puta BG-SU, slikano 2011-08-03, dan divan i sunčan (k`o stvoren za slikanje, što se kaže), vremena za zaustavljanje nije bilo, a možda će ga biti u nekom sledećem prolasku ovim putem.

Pa, da počnemo...
Slikanje sam započeo odmah posle OMVove "severne" pumpe kod Beške i nastavio ga sve dok se nisam isključio na petlji "Subotica Istok".


Posle prevoja počinje spust ka mostu. Kolovoz u jadnom stanju, a linija iscrtanih na putu da im se broja ne zna.


Kranovi u funkciji, ovde se kao nešto i radi (doduše, svaki put kad prolazim ovuda, a prolazim često, iz ove perspektive se i ne vidi neki veliki napredak).


Most preko "pecaroškog" kanala. Ogromni nosači konstrukcije su demontirani i izgleda da su "položene" betonske grede mosta.


Početak deonice u punom profilu autoputa koja traje sve do "obilaznice" (!?) oko NS.


Suženje zbog radova na budućoj petlji kod Kovilja.


Buduća NS naplatna rampa. Čini mi se (ako dobro brojim) da je spremaju za čak (!) 6 naplatnih kućica. Odavde počinje (praktično) dvostruki profil autoputa u jednom smeru i to se smatra obilaznicom oko NSa.


Suženje puta zbog izgradnje novog mosta (na putu ka Zrenjaninu) i petlje.


Izlaz Novi Sad. Neverovatno koliko je ova tačka nebezbedna. Profil autoputa se (lepo je iscrtano linijama na tlu) iz 2+1 sužava u 2+0, a onda leva traka suženja produžava za NS/SU, a desna čini izlaz ka ZR, međutim svaki put neki kr**** kreće da "seče" iz desne u levu traku (kao što je slučaj bio i u trenutku kad sam ovo slikao) zato što je očigledno kr****. :)


Povratak u profil autoputa posle isključenja za NS/ZR.


Početak izlaza za NS/Temerin/Bečej. Užasno loše napravljeno, svaki put nailazim na poneki auto koji se vožnjom unazad vraća na izlaz koji je "promašio". U izbegavanju bliskog susreta sa takvom sortom poluidiota, nisam uspeo da slikam samo isključenje sa autoputa na ovaj izlaz. Inače, taj izlaz neće postojati kada autoput/obilaznica/naplatne rampe kod NSa budu proradile onako kako treba.


Temerinska petlja.


Kraj ove faze radova na temerinskoj petlji. Ovo je ono suženje o kome sam pričao pre nekoliko postova. Deluje veoma neprijatno kada se ide u smeru BGa zbog kratkog prostora na kome se vozila prebacuju iz trake u traku.


Gradilište koje je "Vinci" započeo, "Intermost" nastavio, a kraj radovima se i dalje ne nazire. Ovim mostom se ispravlja velika krivina koja ide preko železničke pruge, a radovi (kako pročitah negde) kasne zbog magistralnog gasovoda koji se ukršta sa trasom autoputa. Most koji se trenutno koristi je u fazi "poluraspada", a trake su zbog moguće zabune razdvojene velikom količinom vertikalnih tabli.


Početak nove deonice autoputa (dužine jedva 10km), a na ovom mestu će biti i naplatna rampa za izlazak/ulazak sa/na NS obilaznicu.


Kraj punog profila autoputa i početak "auto-strade" (ne kao derivat italijanskog jezika, nego kao mesta stradanja :( ), koja traje sve do petlje Novi Žednik/Čantavir/Senta.


Petlja Zmajevo. Mesto na kome 24h stoji patrola policije koja nikada nikoga nije zaustavila (obično spavaju u kolima, čitaju novine, ...).


Odavde, pa sve do gradilišta na mostu preko kanala DTD malo pre petlje Vrbas gotovo da nema nikakvih aktivnosti, osim što je trasa autoputa nasuta peskom, osim kod motela Mandić gde postoji jedno parče asfalta od jedva 2km.


Gradiliše mosta preko kanala DTD i petlja Vrbas.


Od Vrbasa do Feketića - nula bodova. Sasvim je normalna pojava da druga vozila izlaze sa bivše Rodićeve, a sada ELP pumpe u kontra smeru (preko duple pune) da bi se uključila na put u smeru severa.


Od Feketića pa do Čantavira gomile nasutog šljunka, malo asfalta, ponegde se već i nova "razdvojna" bankina postavlja, sve u svemu, reklo bi se da se ovde nešto kao i radi.



Od petlje Novi Žednik/Senta/Čantavir nekih 10ak km autoputnog profila. I to se završava negde kilometar-dva pred "subotički Y" petlju...



Do granice ima još (kako znak kaže) 27km, a ja sam sa "autoputa" izašao na petlji Subotica-Istok i od nje do granice ima još 20ak km tako da taj poslednji deo nisam prošao. Rekao bih da će ova deonica biti puštena u saobraćaj u nekom skorijem vremenskom roku (postavljaju se bankine & znakovi, iscrtava se horizontalna signalizacija, ...).


Tol`ko od mene i ove šezdesetčetvorodelne foto-reportaže. ;)
 
N46.01.48 & E19.14.17, severozapadno od sela Bikovo.
Čak se na GE vide i obrisi puta i tačna lokacija dalekovoda koji "ometaju" izgradnju Y kraka ka Kelebiji.
 
nenad78":3hi8ja97 je napisao(la):
Od Vrbasa do Feketića - nula bodova. Sasvim je normalna pojava da druga vozila izlaze sa bivše Rodićeve, a sada ELP pumpe u kontra smeru (preko duple pune) da bi se uključila na put u smeru severa.
класика, то је сасвим нормално ту, као да дупла пуна не постоји
 
Лепа фоторепортажа са пуно корисних детаља и кратког језгровитог текста о тренутној грађевинско-саобраћајној ситуацији са аутопута БГ-СУ. Наравно +1, кад не може више.

Од шуме саобраћајних знакова и знакова обавештења и упозорења човек по неки пут не обрати довољно пажње на сам пут где треба да вози, али и то ће надамо се до краја године да прође и да се коначно каже "пун профил аутопута Београд-Хоргош" !

На неким деоницама аутопута стварно опасно касне за градњом, тако да ми сад крај године изгледа јако близу, а завршетак јако далеко !
 
Па тешко да се може говорити о пуном профилу Београд-Хоргош до краја године, пре се може говорити о аутопуту Батајница-Хоргош (знам да и Батаја припада Београду, али разумете да је разлика суштинска).
 
Tako je Wille. To stalno mora da se potencira, jer toliko bode oči. Inače sam i ja (dežurni optimista), počeo da se nerviram oko tog puta ka severu.
 
сазнао сам када ће бити готов Коридор 10. када урадимо Коридор 13 у пуном профилу и дигнемо пруге на 400 км/х
 
Na leto gradnja dela Koridora 10
Izvor: FoNet

Vranje -- Na leto bi trebalo da počne izgradnja dela Koridora 10, autoputa E75 na deonicama Grabovnica – Grdelica i Vladičin Han – Donji Neradovac.

Sredstva za izvođenje radova u iznosu od 275 miliona evra obezbeđena su kreditom kod Svetske banke.

"Tim sredstvima biće finansirana izgradnja trase Koridora 10 na autoputu E80 i E75, a očekuje se da radovi počnu do kraja juna", rekao je zamenik predsednika Skupštine preduzeća Koridori Srbije Nenad Ivanišević.

On je dodao da će pre početka radova na deonici Vladičin Han – Donji Neradovac u dužini od 26 kilometara morati da bude završena eksproprijacija zemljišta, što je jedan od uslova za dobijanje kredita od Svetske banke.

"Rok za završetak radova je dve godine, a trebalo bi da počnu ovog leta. Radovi su podeljeni u tri etape. Prvi deo je deonica Vladičin Han – Prevalac u dužini od deset kilometara, druga deonica u dužini od devet kilometara je od Prevalca do suvog Dola i treća od suvog Dola do Donjeg Neradovca u dužini od sedam kilometara", rekao je Ivanišević.

Tendersku proceduru prošla je 21 kompanija iz više država, a rok za podnošenje ponuda je 20. april.

http://www.b92.rs/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=03&dd=23&nav_id=501202&fs=1


Ključne reči u tekstu su: TREBALO bi da počnu ovog leta i nije završena eksproprijacija. :bash:
 
Update sa "severa"...
Most kod Vrbasa (preko kanala DTD) - postavljeni stubovi.
Intenzivirani radovi na delu od petlje Čantavir do petlje Subotica Y (cca 10km).
Postavlja se bankina na delu Bačka Topola - Čantavir.
Deo Sirig (naplatna rampa) - Vrbas u procesu velikog nasipanja materijala.
Most Beška - ne vidim nikakav napredak.

Novi update (možda sa slikama) sledeće nedelje. :)
 
i tako....

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=04&dd=04&nav_id=503936

Dulić: Koridor 10 čeka novu vladu
Izvor: Tanjug

Beograd -- Ministar životne sredine, rudarstva i prostornog planiranja Oliver Dulić kaže da Koridor 10 neće biti završen do kraja mandata ove vlade.

Dulić je istakao da će biti završen ceo posao oko obezbeđivanja finansija završetka javnih nabavki i eksproprijacije zemljišta.

Dulić je obećao da će na svakoj deonici Koridora 10 biti vidljivo prisustvo građevinske operative i radnika.

On je priznao da posao oko izgradnje Koridora 10 nije išao po planu zato što je bilo nedostataka u organizovanju građevinaca na terenu i ponovio da opet tu nije bio problem organizovanje političkih institucija.

Recimo, naveo je primer Dulić, nije postojalo dovoljno železničkih kompozicija da bi se "doturio" kamen na severnom kraku Koridora 10, ili pak nije bilo dovoljno ljudi da se projektna dokumentacija uradi na vreme ili da se organizuje posao eksproprijacije.

Bez obzira na sve, rekao je Dulić, cilj je da se do 15. jula pusti u saobraćaj deonica od Horgoša do Novog Sada, a da se do kraja godine ima potpuno profilisan autoput od Horgoša do Beograda.
o retardi nesposobni
 
Оливер Дулић":21j866ns je napisao(la):
Bez obzira na sve, rekao je Dulić, cilj je da se do 15. jula pusti u saobraćaj deonica od Horgoša do Novog Sada, a da se do kraja godine ima potpuno profilisan autoput od Horgoša do Beograda.
Тешко да ће и сектор Батајница-Добановци са петљом у Батајници да буде завршен до краја године.:grand:
 
Verovatno misli do Batajnice. Ono sto je katastrofa za koridor 10 je da ni do dan danas nije zatvorena financijska konstrukcija i nije zavrsena eksproprijacija kao ni glavni projekti.
 
И ја претпостављам да мисли до Батајнице, али онда то треба и да каже. :grand:
 
Bitno je da ce biti vidljivo prisustvo radnika i gradjevinske operative :shok:

sto se tice samog koridora ka horgosu, zaista ima masina na pojedinim lokacijama, ali se radi izuzetno slabim intenzitetom (izuzimajuci most kod Beske).
 
:violina:
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=04&dd=06&nav_id=504353

Novi "rok" za Koridor 10 jul 2013.
Izvor: Press

Beograd -- Koridor 10 sigurno neće biti završen pre jula 2013. godine, a za nepune dve godine završeno je tek 20 kilometara puta u Vojvodini.

U Savetu za infrastrukturu ipak tvrde da planiraju da do kraja mandata sadašnje Vlade makar započnu radove na svim deonicama koridora.

Ministar za prostorno planiranje Oliver Dulić priznao je prekjuče da Koridor neće biti završen tokom mandata ove Vlade, iako su se u više navrata mogla čuti obećanja nadležnih da će se to desiti do proleća 2012.

U preduzeću „Koridor 10", ipak, kažu da je "ugovorom o zajmu sa Svetskom bankom definisano da će Koridor 10 biti izgrađen do kraja 2015. Dinamikom koju smo ostvarili to ćemo omogućiti znatno ranije".

Mirko Cvetković, 11. maj 2009.
- Za mesec dana počinju radovi na južnom kraku koridora i time će biti ispunjen ovogodišnji plan - završetak 40 kilometara. Žao mi je što u proteklim godinama nije rađeno bar po toliko kilometara autoputa godišnje, jer bi u tom slučaju veliki deo Koridora 10 već bio završen.
Milutin Mrkonjić, 26. maj 2010.
- Stvari držim pod kontrolom, radove više ništa neće zaustaviti. Ne osećam se krivim za kašnjenje Koridora 10, jer kašnjenja nema. Radove ništa neće zaustaviti. Ako u tome ne uspem - podneću ostavku. Koridor će, tvrdim, biti završen do 1. maja 2012.
Oliver Dulić, 4. april 2011.
- Posao nije išao po planu, jer je bilo nedostataka u organizovanju građevinaca. Bilo je problema i sa prevozom materijala.

"Očekujemo da tokom 2011. budu okončane druga traka autoputa Horgoš - Novi Sad i deonica Subotica-Kelebija, a u 2012. obilaznica oko Beograda. Tokom 2012. trebalo bi da bude završen i krak Niš-Dimitrovgrad, a sve preostale deonice na autoputu E-75 godinu dana kasnije", kažu u „Koridoru 10".

Međutim, izvor Presa kaže da nije sve tako jednostavno. "Trenutno je plan da radovi budu završeni do juna 2013, ali to se ne objavljuje jer bi mogli da nastanu novi problemi na nekim deonicama kao što je Grdelička klisura, pa bi opet moglo da se kasni. Ni eksproprijacija nije svuda završena. Ako bude dovoljno novca, ona bi mogla da bude kompletirana za pola godine", kaže naš izvor.

Ministar Dulić je prekjuče objasnio da je bilo mnogo tehničkih problema sa domaćom operativom koja je radila u Vojvodini. Tako, na primer, nije bilo dovoljno železničkih kompozicija da bi se doturio kamen na severni krak Koridora 10.

Međutim, on nije želeo da navede koji su još problemi mučili građevince. O tome nije hteo da govori ni Milan Bojović, direktor „Puteva Užice", kompanije koja predvodi radove na severnom kraku.

Ni ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić, koji je prvi najavio da ćemo poslednje radove na koridoru videti u maju 2012. godine, nije hteo da komentariše zbog čega se kasni sa radovima.

Prema našim izvorima, Vlada Srbije već duže vreme zna da Koridor 10 neće biti gotov na vreme, a toga je svestan i sam predsednik Srbije Boris Tadić, koji se nalazi na čelu Saveta za infrastrukturu. Zato je sada na snazi rezervni plan, po kojem u mandatu ove Vlade treba da počnu radovi na svim deonicama.

"Što se tiče severnog dela koridora, plan je da do jula profunkcioniše za saobraćaj trasa kroz Vojvodinu, kao i most kod Beške. Na jugu zemlje, do kraja mandata Vlade biće završeni projektna dokumentacija, tenderi, eksproprijacija i radovi će početi na svim deonicama", kaže izvor Presa.


Kasni i Koridor 11, radi se u Nepričavi

Radovi na izgradnji budućeg autoputa Beograd - Južni Jadran, na deonici od Lajkovca do Uba, koje je u julu prošle godine pompezno otvorio ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić, debelo kasne.

Zbog finansijskih problema PZP Beograd, člana konzorcijuma koji gradi tu deonicu, došlo je do zastoja radova u ubskoj opštini.

Na deonici dugoj 12,6 kilometara radi se jedino u Nepričavi. "Izvođači radova su u dugom zimskom snu i radovi su posustali", kaže zamenik predsednika opštine Ub Sava Sarić. U Nepričavi je angažovano 250 radnika, a do sada su postavljeni šipovi za šest mostova.

Zvaničnu informaciju o tome zašto kasne radovi nismo uspeli da dobijemo. U preduzećima koja izvode radove kažu da im je zabranjeno da govore, dok se Ministarstvo infrastrukture, pored obećanja da će nam dostaviti odgovore na brojna pitanja, nije oglasilo.

Kako nezvanično saznaje Pres, novi nosilac projekta na izgradnji deonice od Lajkovca do Uba, „Putevi Užice", tražiće izmenu postojećeg projekta, što bi dodatno produžilo rok za završetak radova.
:shok:
 
Vrh