C
caribrod
Guest
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396839#p396839:1oyqleyk je napisao(la):Earthmoving » Mon Jul 11, 2016 4:06 pm[/url]":1oyqleyk]Problem koji se desio 90ih kada je bila hiperinflacija je sto je Srbija tada stampala pare za rat. I to mnogo mnogo vise procentualno u odnosu na tadasnju novcanu masu pa je rezulat bio drugaciji. Takodje urusio se ceo ekonomski sistem raspadom zemlje i povezanih industrija sa drugim republikama pa su se verovatno i za plate stampale pare. A verovatno i za penzije. To je bilo mnogo stampanja, ja predlazem samo do 1% godisnje i to za samo ovu svrhu. Ratove, teritorije, industriju, resurse smo izgubili, penzioneri su umrli pa je tadasnja inflacija bila cisto bacanje para. U ovom slucaju inflacija bi zauzvrat donela sigurnu zaradu od putarina autoputeva koji bi se tako izgradili. Inflacija stalno postoji, u celom svetu , nismo je mi izmislili.
A sto se tice cene Laki, mislim da bi bilo manje ugradjivanja ako bi sam domaci izvodjaci radili bez ugradnje stranih koji ih sada angazuju kao podizvodjace, i slicna ugradjivanja u cenu, pa mi se cini da bi 1 km bio jeftiniji za izgradnju nego sada, tj za iste pare moglo bi se izgraditi vise kilometara autoputa.
Tebe je neko opasno slagao... Ratovi su se finansirali iz:
1. Zajma za preporod Srbije, koji Milošević nikad nije vratio,
2. Stare devizne štednje, koja je isparila
3. Devizne štednje u piramidalnim bankama (Dafiment, Jugoskandik...)
4. Verovatno i ostalih rezervi SFRJ.
5. Drugim vidovima državnog reketa.
Inflacija je služila da se obezvredi dinar, za koji u suštini nisi mogao ništa da kupiš, a takav bi bio slučaj i u tvom primeru.
Cilj inflacije, tj. devalvacije dinara u tvom primeru (inflacija je suprotno uvreženom mišljenju nešto drugo), bilo je dodatno pražnjenje slamarica naroda, a posebno onog dela, koji se nije upecao na 1 i 3.
Jerbo za 50000000 dinara, koji su vredeli 5 dojčmaraka nisi mogao ništa da kupiš, pa si da bi preživeo morao da vadiš iz slamarice devize.
Džaba imaš 1000000000000 dinara, ako za njih ne možeš ni 1 hleb da kupiš i vrede 1 evrocent.
Ko će da ti proda asfalt, beton, benzin, ko će da ti radi za trilion dinara koji vrede 3 evra?
Ovo što ti predlažeš je perpetuum mobile. Čim odštampaš 1%, evro će da ti skoči za 2%, pa će ti doštampani dinari biti nedovoljni za bilo šta što si planirao i jednostavno, da skratim, ne bi mogao da izgradiš ni 5 metra trotoara, a kamoli kilometre autoputa.
Da je doštampavanje para rešenje za investicione i ekonomske probleme, Topčider bi radio ne u 3, nego u 4 smene.
Tačno je, inflacija postoji svuda, ali se zapitaj zašto su najbogatije zemlje sa najnižom, a ne sa najvišom inflacijom!
Uostalom, ovo je možda trebalo najpre da napišem:
INFLACIJA, po definiciji, predstavlja porast opšteg nivoa cena i nije mi jasno kako bi cene selektivno bile umanjene u infrastrukturi i da se ne upuštam u dalje analize, kako bi uopšte tako država bila u plusu da bi finansirala izgradnju puteva!?