Šta je novo?

Koridor 10

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=396839#p396839:1oyqleyk je napisao(la):
Earthmoving » Mon Jul 11, 2016 4:06 pm[/url]":1oyqleyk]Problem koji se desio 90ih kada je bila hiperinflacija je sto je Srbija tada stampala pare za rat. I to mnogo mnogo vise procentualno u odnosu na tadasnju novcanu masu pa je rezulat bio drugaciji. Takodje urusio se ceo ekonomski sistem raspadom zemlje i povezanih industrija sa drugim republikama pa su se verovatno i za plate stampale pare. A verovatno i za penzije. To je bilo mnogo stampanja, ja predlazem samo do 1% godisnje i to za samo ovu svrhu. Ratove, teritorije, industriju, resurse smo izgubili, penzioneri su umrli pa je tadasnja inflacija bila cisto bacanje para. U ovom slucaju inflacija bi zauzvrat donela sigurnu zaradu od putarina autoputeva koji bi se tako izgradili. Inflacija stalno postoji, u celom svetu , nismo je mi izmislili.
A sto se tice cene Laki, mislim da bi bilo manje ugradjivanja ako bi sam domaci izvodjaci radili bez ugradnje stranih koji ih sada angazuju kao podizvodjace, i slicna ugradjivanja u cenu, pa mi se cini da bi 1 km bio jeftiniji za izgradnju nego sada, tj za iste pare moglo bi se izgraditi vise kilometara autoputa.

Tebe je neko opasno slagao... Ratovi su se finansirali iz:
1. Zajma za preporod Srbije, koji Milošević nikad nije vratio,
2. Stare devizne štednje, koja je isparila
3. Devizne štednje u piramidalnim bankama (Dafiment, Jugoskandik...)
4. Verovatno i ostalih rezervi SFRJ.
5. Drugim vidovima državnog reketa.

Inflacija je služila da se obezvredi dinar, za koji u suštini nisi mogao ništa da kupiš, a takav bi bio slučaj i u tvom primeru.
Cilj inflacije, tj. devalvacije dinara u tvom primeru (inflacija je suprotno uvreženom mišljenju nešto drugo), bilo je dodatno pražnjenje slamarica naroda, a posebno onog dela, koji se nije upecao na 1 i 3.
Jerbo za 50000000 dinara, koji su vredeli 5 dojčmaraka nisi mogao ništa da kupiš, pa si da bi preživeo morao da vadiš iz slamarice devize.
Džaba imaš 1000000000000 dinara, ako za njih ne možeš ni 1 hleb da kupiš i vrede 1 evrocent.
Ko će da ti proda asfalt, beton, benzin, ko će da ti radi za trilion dinara koji vrede 3 evra?
Ovo što ti predlažeš je perpetuum mobile. Čim odštampaš 1%, evro će da ti skoči za 2%, pa će ti doštampani dinari biti nedovoljni za bilo šta što si planirao i jednostavno, da skratim, ne bi mogao da izgradiš ni 5 metra trotoara, a kamoli kilometre autoputa.
Da je doštampavanje para rešenje za investicione i ekonomske probleme, Topčider bi radio ne u 3, nego u 4 smene.
Tačno je, inflacija postoji svuda, ali se zapitaj zašto su najbogatije zemlje sa najnižom, a ne sa najvišom inflacijom!
Uostalom, ovo je možda trebalo najpre da napišem:
INFLACIJA, po definiciji, predstavlja porast opšteg nivoa cena i nije mi jasno kako bi cene selektivno bile umanjene u infrastrukturi i da se ne upuštam u dalje analize, kako bi uopšte tako država bila u plusu da bi finansirala izgradnju puteva!?
 
Ako bi odstampali za gradnju autoputeva npr 12 mlrd dinara godisnje ili 0,6% ukupne novcane mase dinara (2.000.mlrd din), jasno da bi vrednost dinara pala, tj sve cene u dinarima bi porasle za 0,6% pa i navedene cene opreme i materijala za gradnju autoputa ali bi sa tim novcem mogao da izgradis cak 99,4% onoga od prosle godine , a ne 5m trotoara. Znaci ako si jedne godine npr za 12mlrd din mogao da izgradis 100km autoputa sledece ces za iste pare u ovom slucaju moci 99,4km. Sto uopste nije veliko obezvredjenje
 
Jeste, ali si od tih para prošle godine izgradio 0 km autoputa, jer si za sve puteve trošio pare od kredita (WB, EBRD, EIB, azerbejdžanski, kineski...), koje nisi sam zaradio. Znači 99,6% od 0 je 0, a to nije ni 5m trotoara.
Ajde recimo da se 8km radi iz budžeta na SK-Levosoje, ali ti svejedno računica ekonomski nije realna.
I nemoj da braniš teoriju koja ne pije vodu. Niko nije tako izgradio autoputeve ni na istoku ni na zapadu!
 
@Earthmoving
U teoriji bi se mogle manje količine štampati i upumpavati u sistem. U praksi smo dokazali da to ne umemo da radimo.
 
Pa to jeste problem, neko kaze e a sto ne bi i za ovo, pa za ono i onda ode inflacija u nebo. Tu bi trebala disciplina i drustveni dogovor. Jer postavlja se pitanje sto bi se stampalo samo bas za autoputeve? Moj odgovor je zato sto ce oni sutra doneti sigurne i ne male prihode (za razliku od ranijih stampanja za penzije i plate koje nam nikakve prihode posle nisu vratile).
Sto se tice kako su druge zemlje finansirale - sve velike: SAD, Kina, Jap, Zap Evropa su ih svojih sredstava, ne iz stranih kao mi. Zasto Ameri nisu mogli stampati pare za finansiranje gradnje autoputeva nego su iz poreza na gorivo, kola, gume...? Ne znam, mozda je razlog sto je njihova centralna banka FED privatno a ne drzavno vlasnistvo. A kad je centralna banka privatna ona ne mora raditi za drustvenu korist nego za korist svojih vlasnika.
Kljucno pitanje je da li su za nas jeftiniji strani krediti sa kamatama ili stampanje domaceg novca za to (sa inflacijom ali bez kamata i problema dolaska do deviza za vracanje dugova).
 
Ljudi, samo udjemo u EU, i dobijemo silne pare i grantove, evo kao i Bugari, jurili su za godinu dana da zavrse severnu obilaznicu oko Sofije samo zato sto EU daje te pare iz nekog fonda, i dobijaju dosta grantova, znaci pare na poklon.
Zato se svi i guraju u EU, a ovi sto daju pare izlaze.
A ti krediti se vremenom obezvrede , i mislim da se i manje vrati nego sto je uzeto, kroz 20 godina.
Drugo, autoputevi su uvek sigurna investicija koja se sigurno vraca (naravno ako tu prolaze neka vozila, a ovde prolaze) . Od toga nema bolje investicije, tako da je i to razlog zasto treba zavrsiti to sto pre.
 
psotoji veliki fetish oko gradnje autoputeva! kao, izgradicemo ih mlogo i prosperitet ce sam doci, bojim se da nije bash tako. Neki pravci su fiskalno neopravdani za gradnju skupih autoputeva. Ako se namerava upumpavati novac, bolje je to uraditi za metro u Beogradu
 
Metro bi koštao više nego da se završe svi autoputevi koji se rade i ovih par u najavi.

...a bio vam glup laki metro.
 
Evo jednog teksta s početka godine koji ukazuje na probleme kamata kod modela izgradnje autoputeva putem stranih kredita (za razliku od moje ideje finansiranja iz štampanja dinara):
"...Naime, HAC u ovom trenutku otplaćuje samo kamate, dok je glavnica kredita netaknuta i u ovom trenutku više niko ne može proceniti kada bi Hrvatska mogla otplatiti kredite podignute za gradnju auto-puteva. Ostane li ovaj model otplate, prema kojem Vlada svake godine podiže novi zajam da bi se otplatile kamate u tekućoj godini, krediti zapravo nikad neće biti otplaćeni. Prema rečima nekoliko sagovornika, jedini finansijski model za spas državnih finansija jeste davanje auto-cesta u koncesiju ili privatizacija HAC ONC-a, kompanije za upravljanje auto-cestama..." http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1081599
A evo i jednog teksta šta skuplje košta : inozaduživanje vs primarna emsija. I jedno i drugo košta, samo se prvo plaća strancima, a drugo našoj državi. Pa ako je već tako i mora da košda onda bolje da plaćamo našoj državi nego stranim bankama https://nkatic.wordpress.com/2012/02/29 ... duzivanje/
 
@Nensav,
Na temi regionalni razvoj nije baš lepo reći upumpavati pare u Bg metro. :)
Moje mišljenje je da Država treba u Bg finansirati samo obilaznicu oko Bg i železnicu. Bg metro treba da finansira Grad Bg a Država samo da da garancije za kredit jer je velika suma u pitanju.
 
Evo i ja odoh ponovo do Grčke i nazad, pa da kažem koju:

- Nove deonice južnog kraka su fantastične i stvarno sam oduševljen bukobranima, kvalitetom i ukupnom estetikom i komforom.
- Rampa i isključenje za Vranje su katastrofa i projektantski i signalizacija je očajna (iz Vranja svuda piše Niš i Preševo, umesto da su dodali bar i Beograd i Skoplje).
- Radovi kroz grdeličku klisuru su intenzivni i napredak u odnosu na prošlu godinu impresivan.
- Ostaje nejasno zašto godinama postoji devijacija kod naplatne rampe Preševo, umesto da se prolazi čeono uz adekvatnu signalizaciju i usporenje.
- Deonica oko Bujanovca takođe napreduje odlično, i izvesno je da će u 2017. južni krak biti kompletan.

- Makedonci konačno krpe deonicu od Kumanova do Skoplja, koja je ispod svakog nivoa, ali to će izgleda trajati više godina.
- Deonica od Velesa do Katlanova je konačno rekonstruisana i stvarno je kvalitetna. Smer ka jugu je bio gotov pre 2 godine.
- Deonica do Demir kapije je ostala najveća grozota i sramota u istoriji autoputeva kojima sam vozio (a im'o sam .... ne zna im se broj). Toliki ležeći policajci, razbijači kamena u žučnoj kesi. Automobili na toj deonici mogu da uđu u Ginisa jer bukvalno u nekim trenucima lete.
- Demir kapija - Smokvica je skoro gotova. Možda sledeće godine prespoje i tu poslednju 1+1 deonicu.
- Ka Gevgeliji na par mesta rekonstruišu star, loš kolovoz i proširuju za zaustavnu traku tamo gde je nema.
- Kod Katlanova, u povratku mi je pukla guma u punoj brzini na autoputu bez zaustavne trake, pa zato savetujem VELIKI OPREZ.

Grčka stvarno svake godine sve gore i gore. Ništa posebno nemam da napišem, osim da je na putevima i pored puteva u pitanju potpuno divljaštvo i javašluk.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397221#p397221:3jy7msw7 je napisao(la):
shumar » Wed Jul 13, 2016 11:17 pm[/url]":3jy7msw7]@Nensav,
Na temi regionalni razvoj nije baš lepo reći upumpavati pare u Bg metro. :)


moj stav je da Beograd ima malo veci znacaj za Srbiju. To je nas najveci i najvazniji grad i on ne pripada samo beogradjanima i ne treba drugi da se ljudte sto se on razvija, to je na kraju krajeva dobro za celu zemlju.

A sto se tice metroa, ja ne verujem da ce ikada da se gradi, post sam postavio u malo sarkasticnom maniru. Poenta mi je da ne treba da preterujemo sa autoputevima i da ih gradimo i tamo gde ne mora i gde nisu isplatljivi. Politicare vole te javne radove posto na kratak rok privlace investicije i kredite i raste GDP. Ali posle par decenija dolazi naplata
 
Friško, oko Dimitrovgrada:

a3wav.jpg
 
Ima li iko logično objašnjenje zašto autoput nikako nije mogao da ide paralelno sa magistralnim? Inače posle šumarka nema ništa posebno, osim što su taj prostor verovatno planirali za odmorište. Ako je zbog toga, moglo se to elegantnije rešiti.


Slika je sa Caribrodovog videa na deonici Dimitrovgrad - Sukovo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397443#p397443:3e2rnfez je napisao(la):
blagoje » Pet Jul 15, 2016 8:58 am[/url]":3e2rnfez]Ima li iko logično objašnjenje zašto autoput nikako nije mogao da ide paralelno sa magistralnim? Inače posle šumarka nema ništa posebno, osim što su taj prostor verovatno planirali za odmorište. Ako je zbog toga, moglo se to elegantnije rešiti.


Slika je sa Caribrodovog videa na deonici Dimitrovgrad - Sukovo.
file.php
Zemljopomerac je u pravu, razbijanje monotonije je u sustini pravi odgovor. Jos odavno je usvojena filozofija u projektovanju da se putevi vode u nizu ovakvih s krivina, da se izbegavaju dugacki pravci jer se pokazalo da se na njima dogadja puno nesreca. Sad, na ovoj slici, leva krivina deluje prilicno ostro. Zasto je bas tako, nemam pojma.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=397540#p397540:2h9h9vd4 je napisao(la):
tragac » 15 Jul 2016 02:34 pm[/url]":2h9h9vd4]Mislim da je najbolji vic koji je skovala ovaj vlast taj o završetku južnog kraka A1 sledeće godine, i to u njenoj prvoj polovini.
Misliš na istočni krak pretpostavljam? Za južni krak ne vidim većih problema da bude gotov u 2017.
 
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 9&page=322

Pro;itajte postove korisnika RoadEngineer. Postoje ozbiljni problemi sa tunelima.To mi deluje mnogo uverljivije nego "proverene

" informacije na RTS, Pinku, Informeru... A ono što ti vidiš , mostovi i tuneli, to će svakako biti gotovo dogodine, neke mostovske konstrukcije su već završili. Tunele nažalost nisi mogao da vidiš, kao ni stanje zaštite od odrona, tu su najtanji.
 
Baš ono što sam golim okom video me je uverilo da su za godinu dana napravili veliki pomak i na deonici oko Bujanovca i na deonici kroz klisuru. Takav isti tempo bi garantovao završetak radova na kraju sledeće građevinske sezone za sve što je "napolju".

Tunele naravno nisam video, ali čitajući postove koje si naveo, imamo 2 informacije (obe su trenutno neproverljive), od kojih jedna kaže da je jedna cev tunela Manajle pred probijanjem, a druga da postoje problemi sa jednom stenom u tom tunelu. Za drugi tunel (Predejane) izgleda da nema problema. Ako uzmemo informacije polovično, ispada da problem imamo samo sa jednom cevi u Manajlu, pa bi deonica čak i tada teoretski mogla da se pusti u saobraćaj krajem 2017. uz 1+1 i 40kmh kroz Manajle.

Jedna stena i par kosina ne mogu da produže rok za 3 godine i to ne uzimam za ozbiljno. Odnosno mogu da ih uzmem za ozbiljno onoliko koliko i gospodara Vučića kad zvanično i javno pre nekoliko meseci izjavljuje da će kompletan (id***) koridor X biti gotov do februara ili najkasnije marta 2017.
 
Evo, Goje, pratili su te i odozgo dok si išao pa poslali fotografiju:

005387598f5dcfe1ec054640303c47282372636e06073f20ea7e8ef496261f28f39c0cab.jpg
 
Vrh