Šta je novo?

Koridor 10

Довољно би било да кажу да је од мега значаја за Западну Србију и тачка.
 
Ne vredi to kod prosecnog srbina,moras ga podsetiti da se svet okrece oko srbije kao sto se i ostale planete i sunce okrecu oko zemlje.
 
RockerSVK":35sjc4q1 je napisao(la):
Сигурно да тамо неки кадрови тренутне клике имају викендице или шта, ја у томе што гурају глупости не видим ни трунак логике. Ваљда ће ипак неко изгурати да победи здрав разум а не којекакви лични интереси.
Бојим се да баш зато неће.:(
 
Trasu koridora 10 hoće da skrenu zbog motela

Evropska investiciona banka u oktobru prošle godine odobrila je kredit od 384 miliona evra za južni krak koridora 10, ali do danas ni evro od tih para nije povučen jer Srbija još nije dostavila idejni projekat i dokaze o eksproprijaciji. Ceo projekat koči vlasnik motela u Predejanima, jer autoput ne prolazi tik do motela, već jedno pet kilometara dalje. On traži da autoput prolazi pored motela, koji inače živi od tranzitnih turista i vozača kamiona.

Tokom nedavne posete predstavnika EIB, prilikom otvaranja njihove kancelarije u Beogradu, na ovaj problem skrenuta je pažnja i predsedniku Srbije Borisu Tadiću, koji je zatražio da se čitav slučaj ispita. Dubravka Đedović, kreditni referent i prvi čovek EIB za kredite za Srbiju i Makedoniju, potvrđuje da je EIB finansirala deonice koridora 10 između Niša i makedonske granice u iznosu od 384 miliona evra, kao i da je ugovor potpisan oktobra 2009. godine između ove banke i Republike Srbije. Ona, međutim, ne pruža direktan odgovor na pitanje ko je kriv što novac nije povučen, i da li interese vlasnika hotela štiti Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, i garnitura socijalista, ali kaže da je za implementaciju projekta odgovorna firma “Koridor 10”, a za izradu glavnog projekta i eksproprijaciju javno preduzeće “Putevi Srbije”.

- Obe firme su pod jurisdikcijom Ministarstva za infrastrukturu - kaže ona.

Prema ugovoru, firma “Koridor 10”, kako objašnjava naša sagovornica, trebalo bi da obezbedi redovni izveštaj o napretku na projektu EIB u vezi sa pripremom projekta i njegovom implementacijom. Ali banka još nije dobila dokaze o implementaciji, kao ni o postojanju projektne dokumentacije, niti potvrdu da je izvršena eksproprijacija.

- Nema osnova da sredstva budu povučena - zaključuje Đedovićeva.

Na pitanje da li je moguće da je jedan mali hotel zaustavio izgradnju južnog kraka koridora 10, i da li je to jedini problem zbog kojeg novac EIB nije povučen godinu dana, Nenad Ivanišević, član UO firme “Koridor 10”, odgovara:

- Samo taj hotel je problem, tako sam ja razumeo.

Potom potvrđuje da postoje protivljenja vlasnika hotela vezano za trasu, jer kako je planirano, ona će se nalaziti s druge strane reke u odnosu na postojeći hotel.

- Ljudi se plaše da ako se napravi autoput, hotel neće imati dovoljno gostiju i pretpostavljam da je to problem. Ali, mi, niti rušimo hotel, niti rušimo Predejane, naprotiv, sve je učinjeno da se što manje ruši. Kada se projekti rade, trudimo se da se zaobiđu naselja da ne bi došlo do rušenja. Znam da je pokrenuta inicijativa za promenu trase puta, ali je sada odluka o tome na drugom mestu. Imali smo razgovor prošle godine u Leskovcu u Skupštini opštine i pokušali da nađemo racionalno rešenje - kaže Ivanišević.

On tvrdi da ne zna ko je vlasnik hotela, ali ima informaciju da nije u pitanju pojedinac, već neko preduzeće. Ne zna, takođe, da li ono ima bilo kakve veze sa Mrkonjićem ili s nekim iz JP “Putevi Srbije” ili socijalistima.

Ivanišević objašnjava da je pitanje hotela potrebno što pre rešiti jer je povlačenje novaca EIB uslovljeno završetkom izrade glavnih projekata, a tek po izradi glavnih projekata može da se krene u postupak eksproprijacije. Tada se raspisuje postupak nabavke u skladu sa pravilima međunarodnih finansijskih institucija. Za izradu projektne dokumentacije, prema navodima Ivaniševića, zaduženi su “Putevi Srbije”.

- Vidite s njima kada će to biti gotovo. Imam informaciju da je izrada projekta u završnoj fazi, ali to morate s njima da proverite - dodaje on.

Do zaključenja izdanja „Blic“ nije uspeo da kontaktira sa vlasnikom hotela, kao niti sa nadležnima u JP „Putevi Srbije“.

Iako se godinu dana već govori o smenama u ovom preduzeću, ministar Mrkonjić ne preduzima niti jedan korak. “Putevi Srbije” bez tendera dobijaju da rade projektnu dokumentaciju za koridor 10. Niko osim njih ne može ni da proviri državnim parama za ovu namenu. Međutim, u budžetu često nema para, kao i sada projekti stoje. Kako su “Putevi Srbije” monopolista za izradu projekata za koridor 10, država ne može da iskoristi poklon koji joj se nudi.


Drobnjak: Šta ste zapeli za taj motel, pitajte nekog merodavnog

Kasnite sa izgradnjom južnog kraka koridora 10 i godinu dana ne povlačite novac EIB, 384 miliona evra, jer štite interese vlasnika hotela u Predejanima?
- Nema to veze sa hotelom!

Ko je vlasnik hotela?
- Rekao sam da nema veze sa hotelom! Čekamo saglasnost “Železnica Srbije” kako bismo izmestili prugu na dužini od dva kilometra, da tu prođe autoput, kako bismo izbegli gradnju tunela i mosta i uštedeli 10-15 miliona evra. U utorak imamo sastanak sa predstavnicima “Železnica Srbije” i tražićemo njihovu saglasnost.

Zašto, ako je problem pruga a ne motel, niste ranije tražili saglasnost “Železnica”?
- Ko kaže da nismo?!
Izvor: Blic

Pa dobro bre jbt, je li moguce??
 
Све је то нека врста комедије, ал да није тужно, било би смешно :notok: Стварно немам речи :bash:
 
JohnnyLee":108nqg62 je napisao(la):
slažem se sa tobom. zato je to i nazvano Koridor XI
Ja jesam koridor XI stavio pod navodnike, jer naravno nije nikakav zvanični projekat, međutim mislim da itekako ima šanse da to postane, jer prvih X koridora ionako se pojedinačno odnose samo na nekoliko zemalja istočne Evrope. Npr. koridor V od Budimpešte do luke Ploče. Mrkonjić sa pravom forsira tu trasu i tu priču o koridoru XI i ja mu želim uspeh, jer bi obezbedio znatno jeftinija sredstva za njegovu izgradnju.

Sa druge strane načeo sam tu priču, samo iz razloga da se diskusija o sremskoj trasi autoputa ka Čačku, prebaci u odgovarajuću temu (npr. Horgoš Požega...), jer realno nema veze sa ovom temom.
 
ZAKLJUCCI strucni skup Banja Vrnjci
Opis
ZAKLJUČCI Stručnog skupa u organizaciji

Srpskog društva za puteve “VIA-VITA”,
Inženjerske akademija Srbije IAS i
Udruženje građevinskih inženjera Srbije UGIS
sa stručnog skupa na temu

" POVEZIVANjE AUTOPUTA BEOGRAD-JUŽNI JADRAN SA KORIDOROM X I OSNOVNOM SAOBRAĆAJNOM MREŽOM BEOGRADA"

Ime datoteke ZAKLJUCCI strucni skup Banja Vrnjci.pdf
Veličina datoteke 66.04 kB

http://via-vita.org.rs/index.php?option=com_docman&task=doc_details&gid=42&Itemid=93

http://via-vita.org.rs/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=42&Itemid=93

eko-Put.jpg
 
Колико ме памћење служи, Савска магистрала је и била саграђена као почетак аутопута ка Црној Гори. Пошто се простире до Барича, испада да коридор аутопута до тамо већ постоји. То само додатно смањује трошкове, јер на том потезу нема експропријације (а уствари баш у томе је квака 22).
 
@HaLyl
Trasu koridora 10 hoće da skrenu zbog motela
Pa dobro bre jbt, je li moguce??


Могуће, јер је ипак траса Коридора 10 „скренула“ !!!

Promena trase Koridora 10 na jugu
Leskovac -- Na predlog lokalne samouprave promenjeno je idejno rešenje za novu trasu autoputa Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru kojim se sada ne zaobilazi varoš Predejane.

Ево целе вести на:

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=12&dd=21&nav_id=480938

Ову вест је иначе објавила Новинска агенција Бета, а остали су је пренели, Б92, Блиц, чак и једна агенција из Републике Српске: www.capital.ba
 
Meni je to skroz logično, samo me nervira što nije u startu bilo tako, ili bar razdvajanje smerova.
 
Pa sad kad se procita i kad se sazna i taj drugi deo price, skretanje je potpuno logicno. Sta vise, vrlo korisno.
Samo se postavlja pitanje da li su novinari u prethodnom tekstu zeleli da naprave skandal ili su ovi sada, u novom tekstu, drzali neciju stranu.
U svakom slucaju, sa novinarima i vestima treba biti vrlo oprezan pre nego sto se donese zakljucak :grand:
 
e bre Njile svugde te ima. anyway, što se tiče punog profila do Horgoša, to možda i može da se ostvari do 01.03., na osnovu onoga što sam video. što se tiče ostatka... moraju prvo da naprave put do motela, posle ćemo lako ;)
 
Ja sam za sremsku varijantu autoputa ka Pozegi. Imao sam nastavu na klizistu Duboko pre par godina i profesori su nam rekli da ne postoji ni jedan nacin za potpuno saniranje velikih klizista i da su to samo price da se moze sanirati. Imamo i kliziste na Begaljickom brdu, pa vrlo cesto klizi Auto put ka Bubanj potoku, zatvaraju se trake, vrsi saniranje. Bas mi taj naziv skupa i firma Via vita zvuce kao one reklame za razne kreme, cajeve i pilule koji lece sve. Uzece velike pare, kliziste ce mirovati par godina i onda nas ocekuje vecita sanacija tog dela auto puta...
 
A ovi iz udruzenja gradjevinskih inzenjera su neke babe gatare ili sta?

U pitanju je sto je sa sremske strane i potencijalno vodno izvoriste,postavicu i onaj stariji pdf gde se to analizira,a evo,bas gledam plan opstine surcin gde nije ucrtan taj autoput ali jeste jasno to vodoizvoriste.
 
Necu da se mesam ni u ciju struku, niti nekoga da vredjam, ali mislim da gradjevinci misle da su jaci od prirode i ne zele da priznaju da oni nesto ne mogu da rese, a mislim da ovo ne mogu da rese. Sto kada su sanirali Begaljicko brdo nisu to uradili, a ne i danas imamo problem na tom delu auto puta. Takodje je i javna tajna da upravo mnogi poznati gradjevinski inzenjeri imaju vikendice na klizistima u Grockoj, pa im se kuce ruse ili klize, jer su mislili da nekim potpornim zidovima mogu nesto resiti :lol:
 
Ovo su hidrogeolozi radili takodje,postavicu taj pdf vec veras.Direktor insituta za geotehniku je projektant Mr neki.
 
Vrh