Šta je novo?

Koridor 10

Pročitao sam negde izjavu nekog lika iz Strabaga da gradnja kreće na proleće a do tad će izvesti neke pripremne radove.
 
Ма само нека крену више, па макар и са припремним радовима. Наравно да неће асфалтирати преко зиме, али има што-шта пре тога да се уради.
 
Ti ces mi kazes sta da radim krznavi,pa ti ni ne postojis,ti si plod bujne maste,ne znam odakle ti net u zoo vrtu,ali pobrinucu se da ti ga oduzmu!Nisi mi ni do lakoste majice!!!Ugledaj se na druga Bugs Bunney-a,vidis kako on cuti od kada sedi u odboru zeleznica.Nego kad smo kod toga,hoces li jedno mesto u odboru puteva Srbije?Bio bi red da tamo podmladimo clanstvo,ovaj mislim upravu.Malo sveze krvi i to...

mrkonjic400.jpg
 
Wile E. Coyote":y0e26ayg je napisao(la):
Ма само нека крену више, па макар и са припремним радовима. Наравно да неће асфалтирати преко зиме, али има што-шта пре тога да се уради.
Pripremni radovi na tom delu neće trajati dugo jer je dobra deonica, a svi ostali radovi ne mislim samo na asfaltiranje neće pre proleća.
 
Ау Вучко, да смо у 50-им прошлог века, сад бих те пријавио за подривање поретка. ОЗНА све дозна! Овако, ево ти +1. :D Иначе, Мркошић би требало да се стиди гузице кад образа нема. Он је нашао да критикује због пробијање рокова. Нека га ураде и два месеца касније, то је опет за 1000 светлосних година раније од његових обећања. Иди бре више Мркошићу у пензију! Метузалему ниједан.
 
субота, 09. окт 2010, 11:58 -> 14:28
Крећу радови код Димитровграда

После окончања поступка експропријације на целој траси будуће обилазнице око Димитровграда, који су кочили изградњу тог дела аутопута, извођачу радова, аустријској "Алпини" дозвољен улазак на све парцеле.

На целој траси будуће обилазнице око Димитровграда, у дужини од 8,7 километра, решени су проблеми око експропријације земљишта, који су кочили изградњу аутопута на том делу Коридора 10, речено је у предузећу "Коридор 10".

После окончања поступка експропријације 241 власник непокретности је исплаћен, а аустријској "Алпини", која изводи радове, дозвољен је улазак на све парцеле, изјавила је представница за односе с јавношћу "Коридора 10" Сања Ставрић.

Она је истакла да ниједан грађанин Србије није оштећен у процесу експропријације и да се за три случаја незадовољних власника, који су покушали да спрече радове, поступак наставља у складу са законом.

У "Коридору 10" наводе да је процес експропријације транспарентан и у складу са Законом о експропријацији, којим није дозвољено да цену непокретности произвољно одређују власници, већ да се висина накнаде увек одређује на основу тржишне вредности, по процени надлежне Пореске управе.

"Коридор 10" је раније упозорио да би застој у изградњи обилазнице око Димитровграда могао да кошта Србију више од 20.000 евра дневно, јер извођач радова може да тражи накнада за сваки дан ангажовања радне снаге и механизације током блокаде.

Према процени надлежне Пореске управе, износ накнаде понуђене власницима био је у распону од 280 до 360 динара за квадратни метар.

На северу Србије је цена откупа земљишта од 63 до 65 динара по квадратном метру, у Белој Паланци од 220 до 550 динара, у Врању од 650 до 750, у Пироту од 200 до 480 динара.

www.rts.rs
 
Nadam se da ce se ovaj projekat ostvariti, u punom planu. Jer, kad sam bio u srbiji - zabrinuli su me losi putevi, tako da bi jedan ovakav koridor to uveliko promijenio :)
 
ПОТПИСАН УГОВОР ЗА ИЗГРАДЊУ АУТОПУТА Е75, ДЕОНИЦА СРПСКА КУЋА- ДОЊИ НЕРАДОВАЦ
објављено 19. 11. 2010.

У присуству представника грчке владе и министра за инфраструктуру Милутина Мркоњића, у петак, 19. новембра 2010. године потписан је Уговор за изградњу аутопута Е75, деоница Српска кућа- Доњи Нерадовац.

Потписници уговора за изградњу Е75, деоница Српска Кућа – Доњи Нерадовац су члан Управног одбора Коридор 10 д.о.о., г-дин Ненад Иванишевић, Национални координатор за ХиПЕРБ, г-ђа Весна Арсић (Министарство економије и регионалног развоја), Национални координатор за ХиПЕРБ, г-дин Constantine Papadopoulos, Председник Борда Директора Aktor S.A.г-динDimitrios Koutras.

Вредност уговорених радова: 21.847.837.71 EUR, а рок изградње је 540 дана (18 месеци).

Финансирање извођења радова се обавља из ХиПЕРБ плана, према Споразуму о програму петогодишње развојне сарадње од 2002-2006. између Владе Републике Грчке и Владе Републике Србије, чија је реализација продужена до 2011. године. Тендерска документација и процедура су дефинисане билатералним споразумом Владе Републике Грчке и Владе Републике Србије, у складу са општим контекстом процедура Европске комисије.



ИНФОРМАЦИЈЕ О ДЕОНИЦИ Српска кућа – Доњи Нерадовац:

Потез Српска кућа- Доњи Нерадовац део је деонице Левосоје–Доњи Нерадовац.

Левосоје – Д.Нерадовац обухвата део трасе Коридора 10 - аутопут Е75 од Ниша до границе са БЈРМ, која ће бити финансирана из ХИПЕРБ плана у укупној дужини од 16 км.

Деоница Левосоје –Доњи Нерадовац подељена је на два ЛОТ-а:

ЛОТ 1- Левосоје – Српска кућа (дужина: 8,06 км)

ЛОТ 2- Српска кућа – Доњи Нерадовац

Дужина аутопута од Српске куће до Доњег Нерадовца је 7,97 км.

Предвиђено је да нови аутопут садржи укупно 16 саобраћајних објеката у функцији аутопута (мостови, надвожњаци, петље и друго).

www.koridor10.rs


Izgleda da će Grci i pored financijske krize u kojoj se nalaze ispuniti svoj deo dogovora. Mene su prijatno iznenadili.
 
....Donji Neradovac. izgleda da su nam svi potezi na koridoru 10, od necega do nekog Neradovca. smejao bih se da nije zalosno
 
@Politika

Da nije tuzno bilo bi smesno

Коридор 10 ударио у далековод

За „ипсилон” крак, део Коридора 10, није урађен главни пројекат, траси пута смета далековод, док је тендер расписан за страну пута која се не гради, па су градитељи на погрешној страни

Суботица – Између кратког рока и великих циљева путари су залутали на погрешну страну пута, „сударили” се са бандером, а немају ни главни пројекат који би их упутио како и шта да раде. Ово је тек део невоља са којима се суочавају извођачи радова на деоници „ипсилон” крака као дела Коридора 10.

Ова обилазница око града према граничном прелазу Келебија вероватно је саобраћајница до које је Суботичанима највише стало, а при томе њених 23,6 километара гради се већ пуних 20 година. До сада су радови на заобилазници пет пута отварани, последњи пут 27. априла ове године у присуству министара Милутина Мркоњића и Оливера Дулића, а за све ове године је изграђено тек око 11 километара пута.

Читаве две деценије грађани су убеђивани да је припремљена комплетна документација за изградњу ове саобраћајнице, али да за одлуку о инвестирању у ову трасу недостаје политичка воља. Међутим, кад се стекла политичка воља а радови поново кренули овог пролећа, багери су већ 24. маја застали, јер се испоставило да нема документације. Према званичном ставу „Коридора 10”, радови на „ипсилон” краку касне због тога што је потребно изместити високонапонски далековод од 400 киловолти, због тога што није завршен главни пројекат и због „концепцијске неусаглашености” пројеката мостова у главном и идејном пројекту.

Тако се испоставља да радови теку, али је траса „ипсилон” крака тек на нивоу идејног пројекта јер главни пројекат није направљен, није урађена експропријација на целој дужини трасе, а по изласку на терен примећено је да траса „удара” у високонапонске стубове. Уз све то, тендерска документација не одговара ситуацији на терену.

Душан Дражић, директор „Вој-пута”, подсећа да је јануара ове године Министарство за инфраструктуру расписало јавну набавку радова на изградњи леве траке аутопута од Хоргоша до Новог Сада и деонице од граничног прелаза Келебија до петље Суботица–југ, што је званично име „ипсилон” крака. У овом тендеру било је предвиђено да се гради пун профил аутопута на „ипсилон” краку, односно да се заврши лева и изгради цела десна трака у дужини од 23,6 километара.

– Међутим, Министарство 1. фебруара доноси допуну овог тендера где одлучује да на „ипсилон” краку гради само десну траку аутопута, дакле ону која још није ни почела да се ради, у дужини од 23,6 километара. При томе, предузеће „Коридор 10” шаље извођаче да наставе да граде леву страну пута – каже нам Дражић.

За „Политику” је у „Коридору 10” потврђено да на „ипсилон” краку они граде леву страну аутопута, дакле надовезују се на постојећих 11 километара изграђеног пута.

Али, без обзира на то коју страну аутопута граде, остаје питање шта са далеководом од 400 киловолти чије је померање сложен поступак јер је он део паневропске енергетске мреже и може да се искључи тек ако се најави годину дана унапред. Додуше, у овом случају не ради се о измештању стуба, већ о подизању његове висине како би између проводника и аутопута био законом прописани размак.

– Инвеститор је поднео захтев „Електромрежи Србије” за уградњу новог стуба, а пошто је то интерконективни (међународни) стуб чије се искључење мора најавити годину дана унапред и добити сагласност мађарског оператера преносног система, очекујемо да ћемо дозволу за искључење добити у пролеће 2011. године – каже Милдан Вујичић, из одељења за односе с јавношћу ЈП „Електромрежа Србије”.

ЕМС мора још на две локације да измести четири, односно два стуба снаге од 110 киловолти, али иако се и ту ради о високонапонској мрежи она је задужена за снабдевање струјом делова Србије и њихово премештање не изазива тако велике поремећаје у снабдевању. Занимљиво, али је испод далековода од 400 киловолти пут већ прошао средином деведесетих година прошлог века и ту је остало да се уради тек мањи део радова. Ови стубови су, према речима запослених у „Вој-путу”, предузећу које је и изградило досадашњих десетак километара, постављени пре две до три године, па је одмах требало да се поставе на прописану висину, јер је било јасно да испод њих пролази аутопут.

Можда ова збрка о томе куда иде пут и на шта наилази и није необична будући да још није завршен главни пројекат. Идејни пројекат овог пута урађен је још почетком ове деценије у Центру за путеве Војводине, коме је поверена и израда главног пројекта.

На питање „Политике” информативна служба Центра за путеве Војводине каже да су посао израде главног пројекта „ипсилон” крака добили 24. фебруара са роком завршетка до 24. јуна ове године.

„Главни разлог кашњења у изради Главног пројекта је изузетно кратак уговорени рок и у тако уговореном року потпуно несналажење главног и одговорног пројектанта и генералног директора у организацији и реализацији уговореног посла. Израда Генералног пројекта ’ипсилон’ крака је у завршној фази и очекује се, уз предузете мере Управног одбора, да до краја године буде завршен”, стоји у писаном одговору Службе информисања ЦПВ-а.

Иако се „ипсилон” крак укршта са три пруге, два магистрална, једним регионалним и више локалних путева, у додатку тендера од 1. фебруара предвиђено је да се брише изградња два моста. Међутим, на питање ЦПВ-у како ће регулисати укрштање са путевима нижег ранга „Политици” је одговорено да се главни пројекат, као и идејни, ради по позитивним прописима што значи да нема дилеме.

По закону пут првог реда, у какве спада и овај „ипсилон” крак, не може се у нивоу укрштати са путевима нижег ранга, а пошто ипак у тендеру није предвиђена изградња свих мостова, остаје нејасно како ће то укрштање бити решено.

Када је постало јасно да „ипсилон” крак неће бити завршен ни ове године, министар Дулић кориговао је своју ранију изјаву да своју политичку судбину везује за ову трасу од око 11 километара, додајући да он никада није рекао до ког рока ће пут бити завршен. Земљорадник Имре Фаркаш, чије економско двориште се налази посред трасе „ипсилон” крака, добио је новчану понуду и рок од шест месеци да се исели са свог салаша. Фаркаш није задовољан новчаним делом понуде, али и ова понуда открива да „ипсилон” крак ни у наредних шест месеци неће бити завршен.
Александра Исаков
објављено: 27.11.2010.
 
Meni je pomalo i drago zbog ovoga, jer iskreno ne znam po čemu je Y krak dobio prioritet u odnosu na obilaznicu oko BG-a, i ostale mnogo važnije deonice. Za sada je dovoljan pun profil do Horgoša, a krak ka Kelebiji nikako ne bi smeo da ima prioritet kraka koridora već obične gradske tranzitne obilaznice.

Ako taj pravac ka Horgošu bude gotov na vreme (još koji mesec je ostao), i ako ne bude fušeraj, onda skidam kapu. Ali najviše me nerviraju ovi novinski članci koji uopšte ne pominju (i ne slikaju) radove na samom koridoru, već pominju taj Y krak kao da je najvažniji na Svetu.
 
Све је добило приоритет у односу на обилазницу. Нећу да по ко зна који пут причам о теорији завере.
 
Ovaj put čak nema ni teorije zavere jer je Dulić to najavio pre Mrke znači politička odluka. Nemati izgradjen glavni pravac a praviti Y krak je veliko mešanje prioriteta. Da se razumemo nemam ja ništa protiv Subotičke obilaznice ali mora da se zna šta je stvarni prioritet a šta politička odluka ili nešto drugo. Što se tiče našeg novinarstva pored nepoznavanja tema i problematike kojom se bave (čast izuzecima) infrastrukturne teme im služe većinom za politička prepucavanja.
 
ma ljudi,zar ne shvatate da je ovaj y krak damage control i da nam sada uvaljuju njega umesto toga sto cela trasa koridora 10 nece biti skoro zavrsena a obilaznice nema ni u naznakama?Klasicno ispiranje mozga ovog tupavog naroda koji ima podanicki metanlitet,zao mi je sto kazem ali tako je
 
vucko, pa ne uvaljuju nam njega, jer on očigledno neće ni da makne.
 
Jedan ljudski život je izgubljen, a drugi još uvek visi o koncu... Tuga. :(

Nego, šta uopšte traži vozilo (kojim se ne vrše radovi) na deonici mosta koja nema kraj? Zašto nije obeležen "kraj" mosta? Zašto nije postavljena barijera? Imam utisak da će ovde nastradati još nečije dupe...
 
Ужас... :(

Откуд неслужбено возило на делу моста у изградњи? Неко би требало озбиљно да преиспита како је до овог дошло, да не би још неко погинуо. :(
 
Jer su ga verovatno sigurno i propisno obelezili. Secate se kad je Ostruznica bila srusena, a blokada puta odradjena sa brdascem sodera. Pa su oni ljudi stradali.
 
stf":3i65p9fs je napisao(la):
Jer su ga verovatno sigurno i propisno obelezili. Secate se kad je Ostruznica bila srusena, a blokada puta odradjena sa brdascem sodera. Pa su oni ljudi stradali.
Obilaznica pred ostruznicki most je bila zatvorena na svim prilazima betonskim blokovima koje su lokalci pomerali da bi koristili put, pa je neko na kraju dosao i do srusenog mosta... nije bas bilo samo 'brdasce sodera'...

...
Zašto je dvoje inženjera u kontrolu izolatorskih radova na mostu tog dana, krenulo službenim automobilom, samo se pretpostavlja. U inspekciji za zaštitu na radu, čiji su inspektori u ponedeljak bili na policijskom uviđaju, objašnjavaju da je taj posao trebalo da odrade peške.
...
hro%20Pad-sa-mosta.jpg
izvor: Novosti
 
Vrh