Šta je novo?

Koridor 10

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607845#p607845:g3wjuto3 je napisao(la):
tragac » Uto Mar 12, 2019 12:53 pm[/url]":g3wjuto3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607726#p607726:g3wjuto3 je napisao(la):
slaninar » 11 Mar 2019 10:30 pm[/url]":g3wjuto3]Madjari vec 5 godina imaju e-vinjete.
Najbolja stvar koja moze da postoji, a prosle godine su uveli i austrijanci, ali kod njih jos postoji i ova za lepljenje.Slovaci isto vec par godina imaju. Ne znam zasto se ovde nemci spominju? Kod njih se za putnicka vozila trenutno jos ne placa putarina i za vozila do 7,5t. Trenutno putarinu u nemackoj placaju samo gradjani nemacke, kroz porez i raznorazne eko takse a ne stranci a radi se o autoputnoj mrezi od 13.000 km.Koriscenje autoputa u nemackoj se nikad nije naplacivalo za gore navedene kategorije, tako da ne razumem o kakvoj „sebicnosti“ nemaca se ovde radi ? Naravno govorim ovde samo o putnoj infrastrukturi i naplati koriscenja puteva.
Koristio sam mađarsku e-vinjetu. Sistem je toliko jednostavan, ali ništa se ne lepi na vozilo, nikaakv tag. Balkanski paranoičan, kad sam prešao Horgoš morao sam da stanem u one kućice sa mađarske strane iza njihovog prelaza da pitam jel vinjeta validna, tu sam mogao i da kupim :D
Ja sam pitao 2 puta gde da stavim ovu vinjetu, i ona mi kaze u dzep. I ja ono, liii, ovi skeniraju i kroz dzep :)
 
Šta misliš šta će im onolike kamere na portalima iznad autoputa ?
Mađarsku kupujete na Mol-ovim pumpama u Srbiji (ili zadnja pumpa pred granicu) ili preko neta. Ništa komotnije od toga.

Može i naplata na granici (pri ulasku unosi se uz pasoš vozača i reg. broj vozila), kamere na svim uključenjima i isključenima na kraju obračun kad predaš pasoš. Morali bi čisto informativno da stave neki sajt gde bi se na osnovu reg. tablice proveravao dug.
 
Nema veze pasos sa madjarskom vinjetom.Kupis ,uneses reg. oznaku i dobijes racun kojeg cuvas i to ti je potvrda. Portali na autoputu snimaju tvoju tablicu i odmah znaju jesi platio ili ne.E sad ako imas srece i ne kontrolisu ti saobracajnu na izlazu, onda granicna policija nece znati jesi platio ili ne. Ali to ni nije njihov zadatak da proveravaju, vec ima posebna drzavna firma koja to radi, a da i ne primetite. Recimo usput, na izlazu sa benzinske pumpe ili odmorista itd.
Vinjetu mozete u madjarskoj kupiti na svakoj benzinskoj pumpi ili onlajn.
 
Ne, ovo za pasoš pisao sam da naši uvedu pravičan sistem naplate strancima.

Što se tiče mađara mene su jednom proveravali na pumpi, samo su me zamolili da sačekam par trenutaka i to je sve. Nisu tražili ni račun (sa Mol-ove pumpe) ni saobraćajnu, ništa jer je reg. br. bio u sistemu. E da nisam platio ne bi se lepo proveo.
 
Пре пар година сам кроз Мађарску требао да се вратим на недељу. Међутим, запијемо се у Бечу мало више, померим за понедељак и сметнем с ума да ми је вињета важила до недеље. Негде око Татабање ме стигне ауто са ротацијом, потраже ми рачун за вињету, сетим се да је истекао и наплате ми лепо 53 евра. Искрено, мислио сам да је већа глоба. Иначе, одбио је скраћени поступак (доручак за њега и колегу), тако да су вероватно добро повезани системи.
 
Žika":dekrc3re je napisao(la):
1157 radnika bilo zaposleno u sektoru za naplatu putarine krajem 2016. godine (dotle ima podatak) i iz novina je bila priča o još 350 koje treba zaposliti. I ako se uzme da je prosek bruto plate sa svim dodacima oko 90000 din to je preko 1 mil evra mesečno bespotrebnih troškova. Da ne pričamo o troškovima održavannja , struje i slično tih objekata. U ovoj nemaštini , nemanju stvarno ne znam šta je bolje.
Ziko pa na hiljade njih rade(sede) u raznim opstinama,javnim preduzećima,agencijama itd itd pa se niko ne buni..Bilo koji sistem da se uvede ima svoje troskove pa i te vinjete u Madjarskoj neko kontrolise i manipuliše a te silne kamere neko odrzava i te putne patrole su neki ljudi...Cena kostanja jedne kvalitetne OCR kamere moze biti i preko 5.000 evra a imy ih na hiljade.
Već sam objasnio da je u Evropi trenutno previranje u vezi pravca u kom naplata treba da ide i da nas sistem sa svim tim ljudima koji prihoduje oko 160 miliona trenutno a ima rashode recimo lupiću 5 ili 10 miliona ne treba dirati naredne dve tri godine i onda lepo usvojiti ono sto se do tada bude iskristalisalo kao mainstream.
 
Kako niko , ja se uvek bunim. :dil: Od kako su uveli komputere i te napredne tehnologije kancelarije su prepune tih operativaca za tastaturom.

U kamere kad se uloži one rade godinama (sem kod nas) i mislim da su troškovi održavanja sa desetak presretača (za neplatiše) daleko manji nego čitava armija inkasanta. Mada i ti za neplatiše su nepotrebni neka krpe rupe a strance bi hvatali na granici ( domaći bi uz registraciju plaćali).

Evo još jedna glupost čime se oni bave i za šta će dati 270 000 evra. I tu se bunim. :dil:

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... sfaltiraju

Da žene ravnopravno asfaltiraju

Putno preduzeće "Koridori Srbije" pravi sveobuhvatnu studiju o rodnoj ravnopravnosti u saobraćaju. Cilj je unapređivanje pružanja usluga prevoza, tako da usluge uključuju potrebe oba pola


06-da-Depositphotos_15421849_l-20_620x0.jpg


A li su rodni stereotipi odgovorni što u izgradnji puteva ne učestvuje više žena? Da li se zbog uznemiravanja u javnom prevozu žene manje kreću, pa čak i ređe zapošljavaju? Kako to puteve i javni prevoz koriste dame u Srbiji, a kako jači pol? Ovo su neka od pitanja na koja odgovor treba da da Studija o rodnoj ravnopravnosti u sektoru saobraćaja. Dokument, na zahtev Ministarstva saobraćaja, naručuju "Koridori Srbije", plaćaju iz kredita Svetske banke namenjenog gradnji Koridora 10, a izrada će koštati najmanje 270.000 evra.
Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, koja je istovremeno na čelu Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost, prošle godine je potpisala Deklaraciju EU o jednakim mogućnostima žena i muškaraca u sektoru transporta. Dogovorili su se sa Svetskom bankom i "Koridorima Srbije" da se uradi sveobuhvatna studija, koja će pružiti jasne smernice i preporuke za prvu nacionalnu strategiju u ovoj oblasti. "Koridori" su zato nedavno objavili tri javna poziva. Tražili su izradu studije, individualnog konsultanta, analitičara za rodnu ravnopravnost i individualnog konsultanta, stručnjaka za komunikacije za rodnu ravnopravnost. Tokom osmomesečnog angažmana prvi će koštati oko 12.000, a drugi oko 8.000 evra. Sama studija je procenjena na 250.000 evra.

PROČITAJTE JOŠ - Srbija u rodnoj ravnopravnosti 40. na svetu

- Glavni cilj ovog zadatka je da pruži podatke koji će pre svega biti usmereni na razumevanje i utvrđivanje rodnih obrazaca u sektoru transporta i poređenja sa zemljama EU - objašnjavaju u Ministarstvu saobraćaja. - Cilj je unapređivanje pružanja usluga prevoza tako da usluge uključuju potrebe i žena i muškaraca, unapređivanje zadovoljstva korisnica i korisnika drumskog, železničkog, vazdušnog i vodnog saobraćaja, sa posebnim akcentom na javni prevoz. Očekujemo stvaranje boljeg pristupa mogućnostima zapošljavanja žena, poboljšanje njihovog napredovanja na radnom mestu i povećanje broja žena zaposlenih u ovom sektoru na svim nivoima.
U "Koridorima" objašnjavaju da je Svetska banka prihvatila predlog Ministarstva da se izrada studije finansira preostalim sredstvima iz kredita za izgradnju Koridora 10. Ministarstvo je projektne zadatke prosledilo "Koridorima".

- Zadatak konsultanata je pružanje pomoći Ministarstvu saobraćaja i Koordinacionom telu za rodnu ravnopravnost u izradi sveobuhvatne studije i analize rodne ravnopravnosti u sektoru saobraćaja, zajedno sa preporukama i instrukcijama za izradu nacionalne strategije za rodnu ravnopravnost u sektoru saobraćaja - kažu u "Koridorima". - S obzirom na to da su predmetni postupci u toku, još nije poznato koja će biti vrednost navedenih ugovora. U ovom trenutku su poznate samo procenjene vrednosti predmetnih nabavki.

SAVETI I ZA TOALETE

KONSULTANT će savetovati nadležne ljude u transportnim kompanijama kako da njihove usluge budu rodno ravnopravne. Preporuke mogu da idu od poboljšanja infrastrukture - toaleti, svlačionice na autobuskim i železničkim stanicama, aerodromima, lukama, terminalima. Kako da prilagode usluge - raspored, način plaćanja karata, ali i da garantuju bolju bezbednost - kamere za nadzor, bolje osvetljenje.
 
Ministarstvo infrastrukture prošle godine raspisaše tender za savetnika u vezi spajanja Puteva i Koridora mislim da he vrednost bila 1.6 milona evra...Nešto ne videh rezultat e toga sem nekih šturih infoa...novinarstvo je na niskim granama,primera na milion...
 
Lot 2 /Bancarevo - Crvena reka/ Sprema se materijal za nasip i na spoju sa mostom tj kod C27

40.jpg


malo dalje gotova je i kišna, to je kod "konzervirane" bazilike

39.jpg


ne smetaju ovi desno što odmaraju, oni su u levoj, tu ima mesta i za eventualno odmorište

38.jpg


a dovde je u desnoj stigao i finišer koji postavlja 0-31 stabilizaciju

37.jpg


a ovo je veliki propust kod nadvožnjaka za Špaj, tj njegova leva polovina koja se radi, desna je završena

36.jpg


ispred dodatni potporni na C26, iza je onaj stari

35.jpg


i negde na početku starog je postavljena stabilizacija,

34.jpg


a onda i parče sa asfaltom ne više od 200-ak metara - od C26 do propusta koga su svi slikali sa magistralnog

33.jpg


morao sam da isprobam novi asfalt, ovde je još 1. sloj BNS

32.jpg


ali su odrađeni i ivičnjaci i zaustavna, dakle biće skoro i 2. sloj

31.jpg


Kod C25 se radi kišna kanalizacija, što bi značilo da je pri kraju i zaštita kosine/useka - sa obe strane

30.jpg


između C25 i B3 se sprema 0-31

29.jpg


a od mosta 3 ka spornoj C23 je gotova stabilizacija u desnoj i čeka se asfalt

28.jpg


i samo malo dalje je i asfalt

27.jpg


fino izgleda desna...

26.jpg


a na C23 su još uvek radovi na zaštiti kosine, dole još ima da se nasipa da bi se podigla trasa

25.jpg


pegla se i kod C22, trasa je nasuta do kote 0, kreće nasip u desnoj

24.jpg


posle je asfalt, ali me tlačilo kontrasvetlo

23.jpg


kod Glogovca nailazimo i na 2. sloj, bolje fotke u povratku

42.jpg


malo fotki ovde, svetlo direkt u objektiv

43.jpg


malo dalje

50.jpg


ovo je valjda kod desnog odmorišta Veta

49.jpg


jedna dobro skresana kosina

51.jpg


brat me ispoštovao da se ne ugušim u prašini

44.jpg


a ovde sam se pogubio, nemam pojma gde je tačno

47.jpg


ovo više i ne znam gde je, valjda ona druga kosina što je popustila

46.jpg


par godina i ovde se pojavili damperi, uglavnom Kedepozidisovi

45.jpg


jedan od retkih delova gde je i leva pomalo krenula

48.jpg


a posle B1 su finišeri u desnoj

52.jpg


stabilizacija pa će i asfalt, sam most se poodavno crni

53.jpg
 
Nadalje sam pohvatao kako funkcioniše ibb pa ima bolju hronologiju. Most B1 odozdo.

54.jpg


Armirani nasip, sa niške strane, masivniji

55.jpg


finalni deo potpornog na C7 izgleda završeno

56.jpg


ostala je zavesa na potpornom uz sam tunel, desni je zatvoren za prolaz

57.jpg


podloga u levom tunelu je bolja nego u desnom, ali pitanje do kada će tako biti, jer će sad leva biti na udaru kamiona

58.jpg


pošto je na samom ulaznom portalu ovaj nasip uz C6, uvod u produžetak cevi ili galeriju, who knows

60.jpg


C6-5-4-3, tu desnoj, a i levoj odavno fali samo još SMA

74.jpg


lot 1, nisam išao dalje

79.jpg


nalevokrug

78.jpg


C5-6

77.jpg


Famozna C6

76.jpg


Deo u levoj koji bi trebalo da se šipuje, tj. vrv će celom dužinom C6

75.jpg


ulazni portal - desna cev, nadam se samo da je Subterrin deo iznad stabilan i biće OK

73.jpg


C6 ne izgleda zastrašujuće kao C2 u Predejanu, ali ima popuštanja, pukotina, nabubrelog betona

72.jpg


svetlo na kraju tunela

71.jpg


posle tunela u visini C7 je i nasip sasvim pristojan, kišna je odrađena, kad završe kosinu (ubrzo) i ovde će u desnoj leći 0-63, 0-31 i asfalt

70.jpg


B1 odozdo i armirani nasip sa pirotske strane

69.jpg


ovaj finišer je baš blizu mosta B1, do koga se u desnoj primakla i 0-31 stabilizacija, spojiće to asfaltom skroz do tunela za najviše mesec dana

68.jpg


od finišera ima 3,7km u kontinuitetu na 2 sloja BNS sve do C17

67.jpg


incl. ivičnjaci gde treba

66.jpg
Spust sa 2 BNS u desnoj i ivičnjacima, odatle će u levoj (ka Nišu) počinjati 3+1 na usponu

65.jpg


Ovde završava sveži 2. sloj, što je prikazano u poslednjoj emisiji Koridori

64.jpg


i posle toga najzad se vozimo ko gospoda na 2 sloja

63.jpg


tu i tamo i leva liči na nešto...

62.jpg


ovo je već kod levog odmorišta Veta,

61.jpg


podosta cevi za ugrađivanje

t.jpg


i nešto mašina

80.jpg


buduće desno odmorište Veta

a.jpg


ovo je pravac kod koga se lokalni put za Vetu odvaja od trase autoputa

b.jpg


biće da je to ipak ovde negde, a ova strma kosina /koju Earth stalno proziva/ da kucnem u drvo za sada drži bez problema

c.jpg
 
Ovo je ka problematičnoj C17

f.jpg


i posle skoro 4km prestaje asfalt u desnoj, a i nasip

g.jpg


i jedna od par najvažnijih fotki u slikovnici - C17, potporni je gotov, valjda ima još 1 gore, ali mislim da je vreme da ovo dole raskrče i krenu nasip

d.jpg


prekid u asfaltu nije dug, ne više od 200-300m koliko drži kosina

e.jpg


i onda ka C18 malo nasipa

h.jpg


i kreću ivičnjaci i asfalt

i.jpg


i duž Glogovca asfalt je na 2 sloja

l.jpg


Glogovac ka B2 - isto stanje

j.jpg


crni se, a ovde su odrađene i betonske kanalete u razdelnom pojasu

k.jpg


B2, desni pod debelim slojem asfalta

87.jpg


Nisam uspeo da ustanovim gde tačno iza Glogovca prestaje deo sa 2 i počinje sa 1 slojem BNS

86.jpg


deluje mi da je ovde kod podvožnjaka kod kuće sa zastavama samo 1

85.jpg


ali biće da će i ovde drugi sloj ubrzo

84.jpg


crni se i kod ove deponije sve do C21

83.jpg


a tu je i potencijalno odmorište. kod njega i leva pod nasipom

82.jpg


i kod C21 završava 0-31 stabilizacija u desnoj, a nešto kasnije, bliže C22, nema ni sloja 0-63, ali je armirani nasip odozdo stigao do vrha

81.jpg


ovo bi trebalo da bude C22 ili C21, pre godinu dana je tu bila rupa

113.jpg


sve su ovo zapunili odozdo, a mislim da nema ni kišne tu kod C22

112.jpg


ali je markirano za nasip trupa, pretpostavljam i ovde prvo samo desna

100.jpg


i onda opet 1 od top 5 najvažnijih fotki ove slikovnice - C23, još uvek se radi zaštita gore, pa će ovo da raskopaju i da rade nasip

120.jpg


Nije mi baš uspela fotka, al tu je odavno ova mahina na C23

119.jpg


a i ovaj potporni neposredno ispod lokalnog puta je tu od pre par godina, ne znam tačno šta rade i koliko im je ostalo

118.jpg


i bukvalno odmah posle C23 u desnoj kreće asfalt vrv 1. sloj BNS i tako je do onog dugo građenog podvožnjaka s krilcima

117.jpg


a odmah posle njega je 0-31 stabilizacija u desnoj

116.jpg


koja je čini se skroz do mosta B3, možda se do sada i zacrnilo, mada sumnjam jer se iznenada pojavio sneg...

115.jpg


od B3 ka C25 se u desnoj stiglo do stabilizacije, odrađena je i kišna uz nju

114.jpg


ovaj armirani nasip desno ih je strašno namučio, vrv još tu ima posla, ali to ne utiče na putni deo, tj. desnu pre svega

110.jpg


na kraju C25 ka velikom propustu privršava se kišna, a nemam pojma šta ovde radi ovaj kran

109.jpg


izmarkirano je za stabilizaciju do propusta,

108.jpg


a od propusta do C26 je ono parče asfalta koji sam gazio na početku slikovnice

107.jpg
 
Kod starog potpornog na C26 spremno za nasip u desnoj

106.jpg


kod novog dopunskog još iskopano,

105.jpg


ostalo je još 10-20 metara da potporni doćeraju do nadvožnjaka za Špaj

104.jpg


obično posle šipova celom dužinom odrade gornju gredu, pa onda betonske zavese, ali ovde je malo drugačije

103.jpg


novina je crno pre i posle nadvožnjaka, pa sad saobraćaj za Špaj ide gore, a ne trasom, gore nema pešačke, samo je elastična ograda

102.jpg


i ovde bi trebalo da provuku nasip desne ispod podvožnjaka, al to treba da usklade i sa potpornim na C26

101.jpg


jer je desna polovina velikog pločastog propusta odrađena, a leva se radi:

x.jpg


a posle propusta desna dobija 0-31 stabilizaciju

121.jpg


koja se ovde radi finišerom i valjcima, pa je možda i cementna a ne 0-31

122.jpg


radi se pod budnim okom nadzora - u ovom slučaju Džekija

123.jpg


nasip i stabilizacija su u desnoj do iza bazilike, odnosno do poslednje C27

124.jpg


spremne su i cevi za šahtove za kišnu na samom kraju, kod C27

125.jpg


a i kad to završe, na samom kraju predstoji malo peripetija kod spajanja sa mostom, zatvaranja velike devijacije itd.

126.jpg


Da ponovim - očigledno se napada desna i samo desna, leva će biti u fokusu u drugoj polovini godine.
Kritične tačke su kosine C17 i C23, kad njih završe završili su pola posla, nešto malo C25-26, ali i tu se vidi brzi kraj.
Druga polovina posla je rasplet na C6-C7, oko tunela, tu čuči potencijalno najveća opasnost i Azvirtovo EM opremanje desne cevi.
Angažovanje im je korektno, napadaju kritične tačke, ne zaostaju ni sa betonom ni sa asfaltom.
Biće dosta bolje od aprila, mart je ćudljiv, ako nešto nepredviđeno ne krene po zlu, kraj juna nije preterano optimistična, već realna prognoza!
Za levu je pitanje da li će je osposobiti do kraja godine, sve kosine moraju biti tip top, plus vrv galerija pre leve cevi tunela, biće čupavo...
Bilo bi lepo da se to završi ove godine i da se za to vreme opreme BNR i zatvoreni sistem naplate putarine i Bog da nas vidi!

Neizmerno hvala ckojamu sa SSC na ustupljenom prostoru na ibb, mada mi pola života ode na sređivanje po hronologiji, to me ubi!
Pitam se da li uopšte da se upuštam u avanturu kačenja slikovnice sa zabeleženim novim detaljima na potezu Bela Palanka - Pirot - Sukovo...
 
Posto zure da zavrse desni poluprofil i puste ga u saobracaj znaci li to da nece biti moguce preticanje ako zaglavis iza nekog vozila koje se sporo krece. Moraces da ga pratis tako 12-ak km? Kako ce to da rese?
 
Hvala Caribrod, veiki plus, odlicna reportaza sa najvaznijeg preostalog dela K10 :kk:
I par bisera za zapisati: "brat me ispoštovo da se ne ugušim"; "radi se pod budnikom okom nadzora - psa Džekija" :lool:
 
Obzirom da znam da je caribrodu bilo teze ovo sve okaciti na forume, nego da ode iz Dimitrovgrada do lota 2 i sve ovo prodje i slika, onda mu zaista duplo hvala! :sesir:
@Marlon ipak je i to neuporedivo bolja opcija nego da ides duplo duzim delom kroz SK uzim i mnogo opasnijim putem!
Nego ljudi da se mi polako spremamo da ne dozivimo srcani udar od srece negde oko Vidovdana! :grand: Posle ove reportaze caribrodove, sve je izvesnije da ce Istok biti, bar u jednoj traci na lotu 2 biti otvoren, a time spojene sve ostale deonice!
Drugo, Juzni krak nadam se da ce u istom tom periodu biti konacno otvoren i to u punom profilu!
I trece po informacijama kojima ja raspolazem i tunel Brancic ce biti gotov u potpunosti do tada, kao i sav ostali deo do Obrenova, izuzev Ub Lakovac, za koji se nadaju da isto tada zavrse, ali se ama bas niko, bas niko ne usudjuje da zucne jednu rec o datumu zavrsetka tog dela!
E sad ponovo zamislite u nasem mentalitetu, bez obzira na ova sva katastrofalna kasnjenja, kakvo ce nacionalno veselje da nastane, kad se konacno doceka onaj san da se "na sve strane" bude moglo putovati auto putem! :lol: ma koliko je to trebalo biti jos pre mnogo decenija :vops:
 
Krcane, sad kad tako složiš sve, ne bi me iznenadilo da sve to nameste i otvore u istom danu. Pa to bi bilo opštenarodno veselje epskih razmera...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608435#p608435:1sorh135 je napisao(la):
Marlon » Thu Mar 14, 2019 7:55 am[/url]":1sorh135]Posto zure da zavrse desni poluprofil i puste ga u saobracaj znaci li to da nece biti moguce preticanje ako zaglavis iza nekog vozila koje se sporo krece. Moraces da ga pratis tako 12-ak km? Kako ce to da rese?

Nikako. Najbolja varijanta je da je ispred tebe neki uviđavan šofer sporijeg vozila, koji hoće da te propusti. I to samo u jednom pravcu, pošto će verovatno stubovi biti između zaustavne i vozne, tako je barem bilo kod Pirota.
 
Malo van ključne deonice - i posle zatvaranja 2 devijacije ima pobegulja

1.jpg


mada je povećan procenat šlepera koji idu na autoput

6.jpg


Ova pobegulja je iz Pazardžika, grada u Bugarskoj koji ima jedan od najvećih procenata romske populacije u zemlji, što nema veze s temom, samo kažem

7.jpg


BNR Pirot istok, građevinski najzavršenija od svih na istočnom kraku (nadstrešnica ima krov)

8.jpg


zatvorena devijacija kod BluE

11.jpg


bukobrani pre tunela u bojama zastave, ima ih i na velikom mostu preko Kosturske reke/potoka

13.jpg


mutni tunel sa puštenom levom cevi

14.jpg


zatvorena devijacija posle tunela

15.jpg


levo odmorište između PZ i Sopotske petlje, završeni zemljani radovi, videćemo njegovu dalju sudbinu

17.jpg


Radovi na kosini km65 - loše svetlo, loš objektiv, sorry

18.jpg


ima 2 komada koji rade, nznm dal oba buše šipove, možda je u 2 reda, ako je tako biće to baš debeo zid

19.jpg


u svakom slučaju radi se ozbiljno i sve su bliži nadvožnjaku, kad stignu do gabiona, razbucaće ovo brdo i kreće se sa pravljenjem leve

20.jpg


sledeća zanimljivost - odmorište Bela Palanka, levo

21.jpg


to je ono koje je ukopano u brdo (desno je u ravnici) i tu su zemljani radovi čini se završeni

22.jpg


za njega pouzdano znam da je predviđena benzinska pumpa i propratni sadržaji, videćemo kome će ovde upasti sekira u med

41.jpg


u povratku - BNS Bela Palanka,

127.jpg


čija nadstrešnica još uvek nema krov, korak-dva je iza Pirot istok, na svim BNS od većih stvari fale kabine al one su na kraju

128.jpg


ovde se skreće na staru obilaznicu BP, na kojoj žive duše nema, a gore u brdu iza je čuveno pozajmište Šasa, pola istočnog kraka je odatle dobilo nasip

129.jpg


i paralelni je prilično pust, a tako će i ostati dok je autoput od Pirota do Bele Palanke dž

130.jpg


Ovo je ulazak u Ljubatovicu na novom paralelnom putu,

131.jpg


a po izlasku iz iste pazite! Ovde postoji samonikli "ležeći policajac", koji je baš neprijatan i treba baš da se prikoči

132.jpg


i biće da je uzrok tome ovo nešto kao klizište i moraće to saniraju nekako, Trace je ovde (bio) izvođač

133.jpg


posle je ok, sve kosine drže na usponu od 9,5% i sledi spust u Sinjac sa pogledom na autoput ka Crnoklištu

134.jpg


pogled i na levo odmorište Sinjac, kao i desno iza, jedino u fulu završeno na celom kraku

135.jpg


slede 2 kosine na paralelnom, koje su bile popustile, ovu kod skretanja za Osmakovo, gde je potporni ispod, uz autoput, sada su zabetonirali i gore

136.jpg


a i ovu na ulazu u Crnoklište gde je potporni iznad paralelnog su popravljali

137.jpg


ovde se pre cirka godinu dana prelivala zemlja preko zida

138.jpg


e neka sam našao negde i ograničenje 60 na paralelnom, al to traje par stotina metara i onda stvarno uđete u naseljeno mesto Crvenčevo, gde je 50

139.jpg


a čim izađete iz Crvenčeva odmah uđete u drugo naseljeno mesto Staničenje, pa je i dalje 50, iako su prve kuće na neka 2km od ove tačke...

140.jpg
Ovo je ulazak u Ljubatovicu na novom paralelnom putu,

131.jpg


a po izlasku iz iste pazite! Ovde postoji samonikli "ležeći policajac", koji je baš neprijatan i treba baš da se prikoči

132.jpg


i biće da je uzrok tome ovo nešto kao klizište i moraće to saniraju nekako, Trace je ovde (bio) izvođač

133.jpg


posle je ok, sve kosine drže na usponu od 9,5% i sledi spust u Sinjac sa pogledom na autoput ka Crnoklištu

134.jpg


pogled i na levo odmorište Sinjac, kao i desno iza, jedino u fulu završeno na celom kraku

135.jpg


slede 2 kosine na paralelnom, koje su bile popustile, ovu kod skretanja za Osmakovo, gde je potporni ispod, uz autoput, sada su zabetonirali i gore

136.jpg


a i ovu na ulazu u Crnoklište gde je potporni iznad paralelnog su popravljali

137.jpg


ovde se pre cirka godinu dana prelivala zemlja preko zida

138.jpg


e neka sam našao negde i ograničenje 60 na paralelnom, al to traje par stotina metara i onda stvarno uđete u naseljeno mesto Crvenčevo, gde je 50

139.jpg


a čim izađete iz Crvenčeva odmah uđete u drugo naseljeno mesto Staničenje, pa je i dalje 50, iako su prve kuće na neka 2km od ove tačke...

140.jpg


--- >
 
--- >

Još je veći nonsens ovde kod km65 - poslednje kuće u Staničenju odavde su 1,5km, a stvarni Sopot je 4-5km, ali pošto nema nadvožnjaka kod ex sopotske, ima celih 10-12 km, ali 50 brale

141.jpg


i iz drugog ugla odozgo sa paralelnog sa lošim svetlom i objektivom radovi na zaštiti kosine na km65, ne vidi se od ograde šta radi 1 mašina

142.jpg


i druga mašina

144.jpg


stari tunel Sopot žanru kao i uvek, sa očajnim asfaltom, ali barem potpuno rasterećen, saobraćaj nije zvanično ni otvoren od Staničenja do petlje Pirot zapad

145.jpg


stara sopotska petlja, gde bi trebalo da nikne nadvožnjak i spoji 221 i 259 prelazeći iznad A4 - selo Sopot je odavde neka 3km - ka Pirotu po 221 pa desno

146.jpg


desno odmorište posle Nišave 4

147.jpg


ovo jeste prohodno zbog lokalaca i imanja, ali kao i paralelni oko 65 ova stara deonica ex IB 43 gde su nekad pecali drugovi nije zvanično puštena

148.jpg


mada se koristi jer nema alternativu zbog AP, a odron je i dalje itekako aktivan, kao i svake godine u ovo doba kad se topi sneg

149.jpg


na vreme su odvrnuli autoput, ovako bi bilo i da nisu i da ovde ide tranzit, ali će ovo morati nekako da saniraju pre nego što puste naplatu na BNS Pirot zapad

150.jpg


a ovo su pobednici dana - da mi spremimo ogrev za sledeću godinu i pokupimo drva (ko zna čija, možda su i njihova) koja su nam sišla na izvolte

151.jpg


--- >

Dalje je ok ka novoj regionalnoj deponiji Muntina padina i posle ovde na fensi kružnom toku desno od autoputa, levo se ide u bazu Aktora na Pirot zapad

152.jpg


ni nadstrešnica na BNS Pirot zapad nema krov

153.jpg


veći deo stare pirotske deponije, moraće ipak Vasić, da je izmešta o trošku grada, kad nije uspeo to da uvali Koridorima ako hoće, a hoće da proširi slobodnu zonu

154.jpg


i sad se mora levo na saobraćajnicu 1 i u Nikole Pašića kroz grad, nisam stigao da se ušunjam pravo i vidim kako napreduje prespajanje na most kod starog tunela Sarlah

155.jpg


a ovo je sa puta za Gnjilan i bolnicu iznad istočnog portala starog tunela Sarlah koji je skroz zatvoren i oni koji žive između 2 tunela imaju izlaz samo kod Kalea s druge strane

156.jpg


zamandaljena devijacija kod BluE petrola i ide se pravo gde se išlo i pre njenog otvaranja

157.jpg


a BluE petrol znatno pustiji nego pre desetak dana, ali još uvek ima onih koji se snalaze da svrate ili ih sa pumpe nekako privedu novom trasom

158.jpg


novina je da su na desnom odmorištu Jerma počeli grubi nasip, što možda znači da ćemo najzad dobiti prvu benzinsku pumpu na istočnom kraku, sada na A4 nema do Naisa

160.jpg


mada na sajtu Puteva nisam našao neki tender ili licitaciju, koji bi ukazivali na to, možda se nekome ipak nekome "posrećilo", procunjaću ovih dana tamo, odvojiti uvo...

161.jpg


Nekako sam ispustio fotku levog odmorišta Barje, koje sada sasvim liči na Sinjac i baš i ne vidim razlog zašto ne uklanjaju ove stubiće i ne puštaju ga

10.jpg


Na km 65 nisam uspeo da raščivijam detalje, ali cenim da bi do kraja meseca moglo da se uklanja brdašce, koje im sada služi kao platforma.
Posle toga sledi leva - to će brzo, pa saobraćaj na nju i onda se od magistralnog pravi desna, to će malo sporije, ali do kraja maja - sigurno.
Osim na km 65, morali bi pre uvođenja zatvorenog sistema naplate da ispeglaju paralelni, koji će imati mnogo veći saobraćaj nego sada.
Tu je trenutno sporno klizište kod Ljubatovice sa "ležećim" i odron koji nemam pojma kako će i da li će rešavati, tu decenijama postoji problem.
Naravno, ostalo je i spajanje mosta kod Tigra sa starim tunelom Sarlah, ali to bi trebalo da bude završeno do kraja ovog meseca, kao i habajući odande do raskrsnice sa S1.
Ostaje da se dovrši EM opremanje desne cevi Sarlaha i obe cevi Sopota, ali ito bi trebalo relativno brzo da se privede kraju.
Naplatne rampe su mi nepoznanica, čas mi izgleda da dobro guraju, čas su mi nevidljivi, neće to zaživeti pre septembra-oktobra izgleda.
Ima tu još sitnica pored i ispod, čekamo i odmorišta, posebno ona sa pumpama, nadam se da do kraja godine i to bude na top nivou.
 
Vrh