Šta je novo?

Koridor 10

Вест је лепа, али ми и даље не пије воду да је прва пумпа после уласка у Србију из Бугарске, она Газпромова на Наису (115км). Постоји једна мала у Сићевачкој, која служи за пуњуње трактора сељацима около, нема никакав капацитет за милион плус Турака. Ако и пусте једну траку преко Банцарева, нема ни те пумпе. Иначе, Бугари су на путу према Грчкој пустили одличну деоницу од Кресне до Санданског, тако да сада се кроз Бугарску од Софије до Грчке границе вози само 37 км у две траке. Грци су пресвукли онај распад испред Сереса, тако да је милина за вожњу.
 
Hvala Nemanji za vesti iz Bugarske i Grčke,a pumpe su verovatno deo nekog posebnog dila...ko zna sta je tu po sredi koridor se gradi tek deceniju i nešto,mnoge vlasti i ministri su se izmenjali......
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=606858#p606858:3vwrpjg4 je napisao(la):
Немања » Thu Mar 07, 2019 2:41 pm[/url]":3vwrpjg4]Вест је лепа, али ми и даље не пије воду да је прва пумпа после уласка у Србију из Бугарске, она Газпромова на Наису (115км). Постоји једна мала у Сићевачкој, која служи за пуњуње трактора сељацима около, нема никакав капацитет за милион плус Турака. Ако и пусте једну траку преко Банцарева, нема ни те пумпе. Иначе, Бугари су на путу према Грчкој пустили одличну деоницу од Кресне до Санданског, тако да сада се кроз Бугарску од Софије до Грчке границе вози само 37 км у две траке. Грци су пресвукли онај распад испред Сереса, тако да је милина за вожњу.

I tih 37 km vožnje bez autoputa trebalo bi da postanu <30 u leto ove godine. Licitira se samo da li će obilaznica Blagoevgrada od 7 km biti početkom, sredinom ili krajem leta. Problem je neka arheologija, deonica od par stotina metara, koju još nisu sklonili, našli su ceo grad, ali će i oni poput naših to uglavnom da "konzerviraju" ;). To će skratiti 5-15 min. vožnje, jer naročito u sezoni iako je put koji ide obodom grada mahom 2+2 zna da se napravi ozbiljan čep na prilazima. U sklopu tog ugovora je i 5,6 km od Simitlija, gde se skreće za Bansko, do Krupnika, gde se ulazi u "kanjon Strume" (omaž Alvirku), ali tu se kasni jer forsiraju obilaznicu, a i kad je završe za godinu-dve najmanje još toliko viseće u vazduhu kao naše glinene Ub-Lajkovac i Prosek-Bancarevo na istoku. Između je, naime, tunel Železnica, budući najduži u Bugarskoj, za koji je i pored afera sa budućim glavnim izvođačem, potpisan ugovor sa rokom od 3 godine, a pritom su ničim izazvani to podelili u 3 lota sa 3 izvođača: 1,72km severno od tunela, 2,28km sam tunel i 1,4km južno od tunela. Dakle, tek 2022. bi trebalo da se pusti još 10km. Ostaće da se odrade još 23,64km oko kanjona i to na sledeći način: gore na brdu 1 strana novog autoputa (sa i bez zaustavne), koja će služiti za pravac iz Grčke ka Sofiji, dok će oko 18km aktuelnog puta biti druga strana AP za pravac iz Sofije ka Grčkoj - desna strana. Ovo prvo je u tenderu, ima 5 tunela, od čega su 4 duplirana zvanično za kamione zbog uspona, a nezvanično da ako nekad dođu do para tu odrade i 2. stranu. Taj projekat moraće da završe do 2024. da ne bi morali da vraćaju oko milijardu evra EU, koja finansira taj put, a do tada će završiti 2 lota od granice sa Srbijom do Slivnice, možda čak i lot 3 od Slivnice do obilaznice Sofije, jer trenutno se ide praktično bulevarom sa 4 trake bez razdelnog pojasa, sa brojnim ograničenjima, semaforom, ležećim i kružnim na kraju.

Ovo za pumpe - šta reći??? Odmorište Jerma na 85/86 km, koje je za to predviđeno, stoji netaknuto treću godinu, a Bela Palanka je konačno završeno što se tiče zemljanih radova (levo je ukopano u brdo). Možda po projektu ima još neko odmorište predviđeno za pumpu na istočnom kraku, al ova 2 su sigurno. Nema ni naznaka da će se nešto desiti, to bi Putevi Srbije trebalo da raspišu tender, licitaciju, slobodno ugovaraju, štagod samo da se to reši! Na izlazu iz Srbije postoji OMV, kad uđeš ništa do Naisa, sad kad za par meseci krene izgradnja AP u Bugarskoj i tamošnji Gazprom i Shell ostaće sa "pogrešne" strane. Biće oko 140-180 km bez pumpe na Xc. Kome zagusti moraće kao na grčkom A2 Egnatia da se isključi sa AP da bi sipao gorivo. Nažalost, jedini koji se time ozbiljno bavio je pokojni Mirko Alvirović, laka mu crna zemlja, sad to izgleda nema ko ni da pita "nadležne"...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OxGPjfhS_wY[/youtube]
 
Цариброд ме увек посрами. Ја сам путник, нисам експерт :) Малопре сам се провртео од петље Пирот запад до Пирот исток. Сликао, али датотеке велике, човек информатички полиписмен и то је то. У Пироту на пар места колапс. Патрола која је остављена на старом путу код петље Пирот исток, да шаље ове што избегавају путарину на аутопут изгледа мало задрема, па камиони продуже до старог тунела, где се окрећу на уском путу, а два сам видео у самом центру Пирота. Код Тигра није обележено скретање за петљу Запад ни најмањим путоказом, па и тамо шлепер који промаши, може да псује пола сата док се не окрене. Што се тиче пута кроз Бугарску, мерио сам од крајњег изласка из Благоевграда према Кули (Газпром пумпе) 37 км. Значи и та обилазница око Благоевграда, мада када знаш да имаш само толико магистрале, не делује стресно. Успут, Цариброде, да си жив и здрав и да иљадиш куде идеш :0)
 
Nemanja ukoliko je problem sa velicinom fotografija predlazem da se postave na neki od sajtova za deljenje fotografija. Preporucujem https://postimages.org/

Potrebno je da samo prebacite linkove iz linije "Thumbnail for forums:" u post bez bilo kakvih dodatnih radnji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607053#p607053:1ec99i3r je napisao(la):
Igor » Пет Мар 08, 2019 5:50 pm[/url]":1ec99i3r]Nemanja ukoliko je problem sa velicinom fotografija predlazem da se postave na neki od sajtova za deljenje fotografija. Preporucujem https://postimages.org/

Potrebno je da samo prebacite linkove iz linije "Thumbnail for forums:" u post bez bilo kakvih dodatnih radnji.
И ти да си жив и здрав.
 
Jel stvarno danas pustena leva tunelska cev Sarlaha kao sto covek sa snimka rece?
 
leva cev Sarlah Pirot pustena u saobracaj :bg4:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WMvya1nvg3E[/youtube]
 
Izlgeda da kad majmun pobije ljude onda se sete da su naplatne rampe Nais-Niš i Doljevac bespotrebne.

http://www.politika.rs/sr/clanak/424216 ... -i-zastoje

Srbija želi brz i efikasan saobraćaj, a ne rampe i zastoje
Predviđenim planom ubuduće neće više postojati čeone rampe kod Niša i Doljevca, jer su analize pokazale da dodatno i bespotrebno usporavaju saobraćaj


Niš – Izgradnjom najsavremenijih auto-puteva na Koridoru 10 od Beograda preko Niša ka jugu do srpsko-makedonske granice, odnosno prema istoku, na pravcu Beograd – Niš – srpsko-bugarska granica, Srbija se svrstala među najrazvijenije države ovog dela Evrope kada je reč o drumskim saobraćajnicama. Ova dva auto-puta – E-75 do Preševa i dalje prema Severnoj Makedoniji i Grčkoj, i E-80 do Dimitrovgrada i dalje ka Bugarskoj, Turskoj i Bliskom istoku na Panevropskom koridoru kroz našu zemlju – treba da budu najkraća, a posle modernizacije, koja je upravo u toku, i najbezbednija, najkomfornija i najbrža za odvijanje putničkog, autobuskog i teretnog saobraćaja u ovom delu Starog kontinenta. Najmodernije drumske saobraćajnice kroz našu zemlju doprineće sveukupnom privrednom oporavku i razvoju Srbije, a milionima turista i tranzitnih putnika, i posebno izuzetno frekventnom autobuskom i teretnom saobraćaju na Balkanu, omogućiti najkraće i mnogo efikasnije putovanje nego do sada.

– U ovoj godini, kada će biti završeni auto-putevi na južnom i istočnom kraku Koridora 10, a najviše zbog brojnih zastoja u jeku glavne turističke sezone, Javno preduzeće „Putevi Srbije” planira značajno da ubrza saobraćaj kroz našu zemlju – kaže generalni direktor Zoran Drobnjak. – Novi način i potpuno drugačija organizacija naplate putarine u odnosu na dosadašnju, koja je znatno usporavala saobraćaj i dovodila do dugih zastoja, neće više odvraćati tranzitni saobraćaj kroz našu zemlju – kaže Drobnjak, jer su, to je činjenica, ranijih godina mnogi na putu od istoka ka zapadu, odnosno sa zapada ka istoku Evrope često birali puteve kroz Rumuniju i Bugarsku.

– Naša država striktno se pridržava evropskih planova i nastojanja za najefikasnije odvijanje saobraćaja i iz tog razloga, ubuduće i novim planom koji počinjemo da realizujemo, predviđeno je postojanje samo dve čeone rampe na Panevropskom koridoru kroz Srbiju za one koji putuju ka jugu evropskog kontinenta – kod Beograda i kod Preševa, i samo dve prema istoku kod Beograda i kod Dimitrovgrada. Svi koji putničkim vozilima, autobusima i šleperima budu putovali za Severnu Makedoniju i Grčku zaustavljaće se kod našeg glavnog grada i Preševa, a oni koje put vodi prema Bugarskoj, Turskoj i Bliskom istoku moraće da zastanu samo kod Beograda i Dimitrovgrada. Duž oba putna pravca biće postavljene bočne naplatne stanice putarine za putnike koji ulaze na saobraćajnice ili izlaze sa auto-puta – rekao je juče za „Politiku” Zoran Drobnjak.

– Predviđenim planom ubuduće neće više postojati čeone rampe kod Niša i Doljevca – ističe Milenko Caković, izvršni direktor naplate putarine u JP „Putevi Srbije”, jer su sve analize pokazale da su dodatno i bespotrebno usporavale saobraćaj. Iz tog razloga u ovom preduzeću kao veoma čudnu ocenjuju i karakterišu iznenadnu inicijativu narodnog poslanika iz Svrljiga i predsednika Srpske seljačke stranke Milije Miletića, koji je, kad je reč o regulaciji saobraćaja i naplate putarine kod Niša, predložio nešto sasvim drugo. Miletićeva zamisao je, zbog navodnih pogodnosti koje bi trebalo da imaju korisnici auto-puta koji dolaze u Niš iz Svrljiga, Knjaževca, Zaječara i drugih gradova u Timočkoj krajini, da se sadašnji režim saobraćaja i naplate putarine oko Niša uopšte ne menja.

Ovaj narodni poslanik kaže da će građani Svrljiga i cele Timočke krajine, koji će se na „Malčanskoj petlji” kod Niša uključivati preko buduće bočne naplatne stanice na auto-put, biti oštećeni i ekonomski i društveno. Miletić u dopisu medijima, u kojem ističe da ima veliku podršku građana Svrljiga i Niša, traži da saobraćaj oko Niša ostane slobodan, ali i da se na istočnom i južnom kraku Koridora 10 u okolini Niša putarina ne naplaćuje i auto-put koristi potpuno besplatno. Njegov predlog, bez obzira na to što postoje paralelne i alternativne saobraćajnice za ulaz u Niš iz svih, pa i pravca Timočke krajine, ne znači ništa drugo nego da se iza „Malčanske petlje” gradi još jedna čeona rampa na istočnom kraku u pravcu srpsko-bugarske granice kod sela Bancareva (nedaleko od Niške Banje), i da ostanu sadašnje čeone naplatne rampe kod „Naisa” i Doljevca...

Reklo bi se – što je Miliji milije, to bi po Srbiju, i sve koji prolaze kroz našu zemlju, trebalo da bude gore i da su uzalud nastojanja da saobraćaj srpskim „žilama kucavicama” bude brži i efikasniji.
 
Jaoooooo,sad kad turci zaguse na leto ceonu naplatnu rampu Dimitrovgrad, koja mislim da ima samo 2 obicne i 2 trake za ENP u jednom pravcu.Prosle godine je bio haos, posto se stvorio cep izmedju GP Gradina i naplatne rampe.A sta ce tek biti ove godine ako sklone Nais, pa odjednom svi stignu do Dimitrovgrada. E tu treba traziti resenje kad vec gospoda iz vlasti nece vinjete.Trenutno,stranac(sem turaka i bugara) koji jednom prodje kroz Srbiju u letnjem periodu, sigurno nece ici jos koji put.A sve vise turaka kao i skoro svi grci ,razmislja da opale ponovo preko Italije kao sto je bilo ranijih godina dok smo se mi bavili time ko koga vise mrzi u Jugoslaviji.Ovo, iz price sa ljudima koji su u zadnjih 5 g. putovali kroz Srbiju.
 
Moram samo da preciziram da je prošlog leta čep kao i uvek bio na GP Gradina, pa je kolona stigla do tunela Progon, a onda su se "drugovi" setili da bi mogli da diversifikuju čepove, pa su rekli radnicima na naplatnoj da zatvore rampe. Kad su Turci posle par sati čekanja krenuli na buljuke da se objasne sa radnicima na rampi, ovi nisu ni pitali drugove nego su počeli da ih propuštaju. Ovo mi je info od par njih koji rade tamo, a neki su i bili u te 2-3 sporne smene. I to im verujem. Ono što im baš i ne verujem je da i u turskoj najezdi mogu da rade tako da se čeka najviše 15-20 minuta. Btw. ukupno je 8 naplatnih mesta, a srednje trake mogu da menjaju pravac naplate, pa kad je gužva ka granici rade 4+2 u tom pravcu, premda je po meni i to malo, a kad je veći priliv sa granice 4+2 može kontra. Mada je propusna moć GP Gradina takva da nema šanse da se napravi neka veća gužva 8km posle njega. To će biti još izraženije kad se zatvori sistem naplate putarine, pa se ka Nišu samo dele kartice, a ne naplaćuje se putarina kao sada.
Uzgred, pošto NR Nais to malo procedi, kolone su se pravile tamo gde se sa 100+ usporavalo na 40-60, a to su Sićevačka klisura i naseljena mesta do Crvene reke i tamošnja devijacija, pa devijacija na 65. km i ove dve što su sad ukinute kod Pirota. Kad se ukine Nais i kad se Turci od Vrčina sjure direktno na Dimitrovgrad, to će biti pravi test. Ali u svakom slučaju zbog pasoških "formalnosti" propusna moć naplatne je bar 5-10 puta veća od graničnog prelaza, koji je glavni čep i nema naznaka da će se išta promeniti u narednih par godina.
 
Caribrode, hvala na opseznom pojasnjenju situacije. Jbg nista bolje ti nije na GP Horgos sto se tice zaustavljanja i zavirivanja u prtljaznik svakog auta, ali Srbija sa Madjarskom ima jos 7 alternativnih prelaza, tako da kod vas je mrka kapa burazeru. Malo smo off , ali eto toliko zasad...
 
Наплатне рампе уопште нису ни потребне. Лепо као у Мађарској нек ураде, много би се брже ишло
 
To i ja zagovaram godinama. I neka se doda taksa prilikom registracije za nova vozila.
 
Баш фер размишљање... Једнако да плате и онај који свакодневно пегла аутопутеве и други који ауто користи само у локалу... Једино поштено је да платиш онолико колико си трошио, а не да ти други плаћа... :sesir:
 
A zasto taj koji koristi auto samo po lokalu da placa za autoput? To ovde niko nije rekao. Nego se navodi primer Madjarske naplate putarina i da li bi to mozda bila opcija i za nas. Ocigledno je da nisi nikad promolio nos iz tog tvog lokala, a hteo bi da raspravljas o sistemu naplate putarine u evropi i sta je pravedno a sta nije...
 
Supe snimak, Caribrod sve ispratio. Dobro, iako jedna traka, ovaj tunel je bitan jer se sad sve vozi u kontinutietu od granice do Crvene Reke. Jos Bancarevo-Crvena Reka da zavrse i to bi bilo to na istoku, ali bojim se da za to treba jos cela ova godina...
 
Meni i dalje nije jasno. Davno je ovde receno da je oko 250 mašina svaki dan na toj deonici,i zar je moguce da to jos nije blizu kraja?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607430#p607430:3s6p5d5w je napisao(la):
Veliki Vracar » Ned Mar 10, 2019 6:06 pm[/url]":3s6p5d5w]Баш фер размишљање... Једнако да плате и онај који свакодневно пегла аутопутеве и други који ауто користи само у локалу... Једино поштено је да платиш онолико колико си трошио, а не да ти други плаћа... :sesir:
Ja bi platio (koristim par puta godišnje) samo da ljudi ne stoje kolonama ispred naplatnih rampi. Ti turisti, Turci , gastarbajteri koji posle višesatnog čekanja na granici kasnije u proseku na svakih 200 km čekaju ispred naplatne rampe su veliki rizik za bezbednost saobraćaja. Premoreni i umorni na velikim vrućina pitanje je trenutka kada će nešto da se desi.
Znaš kako je lep osećaj kad putuješ sa vinjetom i bez sekiracije da ćeš naleteti na stajanje zbog putarina.
Tako da iz tih razloga sam za vinjete.
 
Vrh