Šta je novo?

Koridor 10

Zaboravite na vinjete. Zar EU nije odlučila da vinjete nisu fer i da svi treba da pređu na plaćanje po pređenim kilometrima.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607487#p607487:feif0okq je napisao(la):
tzoran1 » Sun Mar 10, 2019 11:51 pm[/url]":feif0okq]Kupis TAG za ENP i da ne cekas satima u redu. U cemu je problem ?
Vazi i za Turke .

Napravi se kolona od 2-3+ km u sve 3 trake od onih koji čekaju da plate u kešu i ne možeš da primirišeš do rampe, psujući Drobnjaka i onu ribu iz reklame za ENP.
 
Tako je.

U Hr je nešto bolje (imam i njihov tag), jer su ENC trake organizovane pametnije.
 
Ajde i ja da se umesam u vezi naplate putarina.Jasno je da nekakav sistem mora postojati kao i red u toj oblasti.

Činjenica prva Evropska komisija je obavezala zemlje članice da do 2023 za teretna odnosno 2027 za putnicka uvedu napaltu po predjenom kilometru. Odnosno i po kilometru i po Euro normi zagadjenja kada su u pitanju teretnjaci.U toj preporuci takodje stoji da se za teretna vozila bira model GPS/GSM(satelitski tag transporder koji zahteva eksterno napajanje i vezu sa mobilnim operaterom za prenos podataka) ili DSRC(Tag sa sopstvenim napajanjem ili Rfid tag to jest stiker tag).

Za teretnjake je najbitnija interoperabilnost i smanjenje troskova i tu je stvar lako resiva jer su svi pravna lica a uveden je Hibridni GSM/GPS/DSRC tag koji trenutno u Evropi prodaje 9 kompanija koje se bave Evropskom Elektronskom Naplatom Putarine.

Najveci poroblem su putnicka vozila jer zbog povrede ljudskih prava nije primenjivo pracenje i snimanje vozila bez saglasnosti tako da je tu trenutno haos u najavi i verovatno nema nista u skorije vreme od interoperabilnosti za putnoicka vozila.


Evo i pregleda sistema naplate u nama bliskim zemljama koji se uvode ili ce biti uvedeni.


Da krenem od Grcke nama dobro poznate,trenutno su u fazi odabira izvodjadca za EETS pop predjenom kilometru u vrednosti 400miliona eura..Teretna vozila ce naplacivati GPS sistemom ali zato za putnicaka putem OCR na ulazno izlaznim portalima i ostaje nejasno na koji ce nacin turisti placati putarinu osim ako se ti snimcine budu slali na granicne prelaze.


Bugarska zavrslila tender vrednosti 115 milona eura za teretna vozila GPS po kilometru a za putnicka elektronska vinjeta koja je u svakom slucaju u suprotnosti sa gore navedenom direktivom EK.


Madjarska isto kao i Bugarska takodje isto kao i Slovacka…


Ceska je imala DSRC FreeFlow po kilometru a za putnicke vinjetu a sada uvodi GPS po kilometru i takodje elektronsku vinjetu....


Slovenija uvela Dsrc Freflow po kilometru kao sto je imala Ceska do sada a za putnicka vinjetu .


Italija naplatu po kilometru i DsRC tagov slicne nasima.


Austrija FreeFlow po kilometru i vinjeta za putnicka.


Hrvatska je raspisala tender za konsultanta i Spanci su im preporucili sistem koji bi u osnovi bio kao i Slovenacki DSRC ili satelit za teretna a za putnicka OCR ili DSRC,znaci nesto izmedju Grckog i Slovenackog modela.


Srbija i Bosna imaju klasicnu manuelnu naplatu i DRSC tagove na za to odredjenim trakama.


Makedonija ima otvoren sistem manuelne naplate i sada uvodi Dsrc tagove i pretplatne beskotakne kartice.

Poljska Dsrc tagovi i na pojedinim naplatama manuelna naplata.

Belorusija Dsrc tagovi obavezni za svakoga ko se nadje na autoputu.

Uglavnom vidi se trend migracije ka satelitu i Dsrc i apsolutno vise niko i nigde ne razmislja o klasicnoj manuelnoj naplati.



Ovo je neki presek stanja na Balkanu i iz svega ovoga je jasno da ce tesko u skorije vreme doci do nekog jedinstvenog resenja kada je putnicki saobracaj u pitanju a posebno sto su ovo jako skupi projkti i nemogu se tek tako izbrisati i promeniti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607503#p607503:hvzd6247 je napisao(la):
caribrod » Mon Mar 11, 2019 6:56 am[/url]":hvzd6247]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607487#p607487:hvzd6247 je napisao(la):
tzoran1 » Sun Mar 10, 2019 11:51 pm[/url]":hvzd6247]Kupis TAG za ENP i da ne cekas satima u redu. U cemu je problem ?
Vazi i za Turke .

Napravi se kolona od 2-3+ km u sve 3 trake od onih koji čekaju da plate u kešu i ne možeš da primirišeš do rampe, psujući Drobnjaka i onu ribu iz reklame za ENP.
Mozda bi pomoglo da se 3 km ispred izlazne rampe jedna traka (recimo krajnja desna tj zaustavna) obelezi kao ENP traka?
 
Може се направити и неко искључење за ЕНП пар километара раније које би ишло паралелно са постојећим путем, као и повратна капија која би враћала назад оне који се праве паметни па покушавају на искључиво ЕНП тракама да плаћају као на тракама са ручном наплатом. Виђао сам да дође такво возило, па онда настаје гужва јер долазе радници и наплаћују ручно па док однесу новац, врате кусур, пусте рампу, створи се гужва.
 
Hvala za slike Krcan.
Vezano za vinjete. Evropa se poakzala jako sebicnom, Nemacka je do bola sebicna i svoju moc koristi za ucenjivanje drugih evropskih zemalja (ranije nas, pa Poljsku, sad je na tapetu Madjarska itd u beskraj). Zalosno sto su izabrali takav model evropskog razvoja, a da su bili samo malo manje sebicni mogli su izabrati kineski model gde upravo suprotno, bogate istocne provinceije grade i pomazu nerazvijenije zapadne. U Evropi je sebicnost do bola, Nemacka & Co samo gledaju sebe pa makar se ceo ostatak Evrope ispraznio samo da oni imaju dobre profite. U tom konktestu su i Turci i njihov tranzit kroz nasu zemlju, kao deo niskih troskova za Nemacku ekonomiju. Iz prve ruke sam kupujuci korejska kola video da Nemci bar naplacuju 50% vise od onoga sto je realno. Plus koce uvodjenje elektrovozila u Evropu jer ce ga tu tek izduvati, a zna se da zive od autoindustrije. Sad kad su ih vec Azija i Amerika u toj tehnologiji pregazile (samo se to kod nas slabo pise, jer i nasa drzava zivi od akciza za gorivo, pa vlast ima slican interes kao i Nemci, da tehnologija motora sa unutrasnjim sagorevanjem ostane sto duze u upotrebi). E pa ako je tako i svako gleda sebe u Evropi kako da opeljesi onog drugog, a onaj ko je dobar covek a ne naplati svoje cinjenje se gleda kao glup i naivan, ajde da vise ne budemo glupi. Ja sam otvoreno za to da se Nemacko-Turski ekeonomski blizanac odere putarinama. Kao sto je i vazda bio red, da stranci placaju drumarinu, a ne lokalci, tj da lokalci imaju korist od tranzita. Da od sto vise njihovih para im otplatimo sto vise njihovih kredita. Pa da vidimo ko ce onda biti siromasan, a ko bogat kada se budu placale realne cene svega. Sta ce nasi onda koji putuju kod njih? Ne interesuje me, nek ne putuju ili nek im budu u milosti, kako uostalom i jeste u njihovoj zemlji oni odredjuju pravila.Dakle, moja poneta je da im otmemo na legalan nacin sto vise para - od njih za nas. Inace nisam takve prirode ali zlo je zasluzilo pravdu. On mene dere kad kupujem VW - i ja njega derem kad mu roba, radna snaga ili sta vec prolazi kroz Balkan, pa smo kvit u dranju jedan drugoga. Ne moram da kupim VW?-ne mora da prodje kroz Balkan, nek ide na Terazije preko Male Azije" ako se gospodinu ne placa ta cena putarina, niti je on nas necim zaduzio, niti smo mu mi duzni. Zato su se svim silama i trudili da cene putarina budu iste za sve, i za domace i za strane (pa sto se onda nisu trudili i da plate unutar Evrope budu iste za sve, i za domace i za strane? Licemeri, gledaju samo svoj interes, a pricaju o nekakvoj zajednickoj EU). E posto su pravila igre takva da cena putarina mora biti ista za sve, onda ajde lepo da ih, kao sto to svi drugi rade, oderemo vinjetama. Mi lokalci lepo kupimo godisnje vinjete za 50-100 evra, a njih sedmicna kroz Srbiju da kosta 10 evra, pa da vidite kad sabaremo racunicu kako se lepo vinjetama deru stranci, kad se uporede sa domacima, i po predjenom kilometru godisnje, i po ceni po vremenu trajanja vinjete. To su uradile mnoge zemlje unutar EU, i time su izbegle diskriminaciju putarina ali sve te zemlje znaju javnu tajnu da se tako deru strani putnici. Svako od nas zna da mu kroz prolaz kroz Madjarsku, Sloveniju i sl, vise odgovara da platimo putarinu, nego sedmodnevna ili desetodnevna vinjeta, sta ce nam ona u tranzitu, za 2 x 3 sata prolaz kroz tu zemlju. 99% nas oseca da je to skuplje. Sa druge strane lokalci koji koriste autoput svaki dan, ga u proseku placa 0,3 evra dnevno kolko god stotina kilometara dnevno prelazio. Vinjete su pametan sistem da sto vise para za odrazavanje i gradnju puteva dodju spolja, i to ne kroz kredite sa kamatamo koje se moraju vracaju nego direktno kroz kes uplate. Ali nasa vlast se ulizuje strancima i zajedno sa njima ce pre da dere svoj narod. Dobro smo i opstali. Zato nasa vlast zajedno sa Evropom forsira pricu kako je najpostenije da platis kolko redjes. Pa jesu oni normalni, a ko odredjuje cenu toga da li je to posteno ili nije?! Pa smejurija, ono nametnu cenu a onda pricaju o postenju i trisnoj pravednosti da se plati kolko se potrosi. Zamislite monopol prica o postenju. Naravno, i vinjete us monopol, ali je njihova dobra strana sto bi mi bili neto dobitnici, a stranci neto platise takvog sistema putarina. I naravno, nema guzvi na naplatnim rampama, Babica koji ulece na naplatnu 200 na sat, ubija zenu i sl.
 
earth@ " Ali nasa vlast se ulizuje strancima i zajedno sa njima ce pre da dere svoj narod. Dobro smo i opstali. Zato nasa vlast zajedno sa Evropom forsira pricu kako je najpostenije da platis kolko predjes"

Sve si u pravu earth ali ( uvek ima poneko ALI ) klasican problem je sto se ovde ne bi uradilio sa vinjetama kao sto rade Madjari vec bi se otislo u drugu krajnost i svima oplelo po istom kljucu. I strancima i nama. Jer mi smo kandidati za EU bla bla i moramo da postujemo da nema dvojnosti cena bla bla. A posto svi placamo putarinu onda bi svi placali isto i to maksimalno mesecna vinjeta (bez godisnje od 50 Evra) da se "neko" ne zameri baba merkelovoj jer otima pare njenim radnicima tj Turcima... i zato zbog nas je bolje DSRC itd.. itd.. odosmo u off
 
Earth predlazes da im naplatimo sedmicnu vinjetu 10 eura...Time bi ih samo castili pošto je u ovom trenutku cena od Subotice do Dimitrovgrada 1550 dinara a do Preševa 1650 din u jednom pravcu....pritom je Madjarska vinjeta oko 12 eura...Već ih deremo, jedino kada bi više točili gorivo kroz Srbiju ali zbog dila sa Rusima nismo konkuretni pa svi u Bugarskoj Makedoniji ili Madjarskoj.
 
Значи по том систему, мени рецимо затреба да користим аутопут на деоници од 100км, ја ћу купити вињету од 15 евра, а исто тако неко ко је професионално на путу и прелази дневно нпр. 500км он ће за 7 дана прећи 3500км дакле 35 пута више од мене а платиће такође 15 евра...
Поштено? :roll:
 
Ali u tom slucaju bi ti se vise isplatilo da kupis godisnju za 50-100 evra, ako zelis naravno da koristis autoput. Za kola, a za autobuse, kamione i sl, to bi bilo dosta vise, jer i vise trose put. Sa godisnjom cenom vinjete 50-100 evra, velika vecina nasih vozaca bi bila u plusu, jer inace vise potrosi na putarine godisnje nego sto bi ovako trosila. Plus vise bi ljudi koristilo autoput jer ne bi moralo svaki put da razmislja da li ima para za putarinu. Cak i ti profesionalci koji svaki dan koriste autoput bi pozitivno uticalo na nasu ekonomiju, jer sve te troskove oni na kraju ugrade krajnjim kupcima svojih proizvoda ili usluga, pa bi smanjenje troskova dalo ili smanjenje cena njihovih roba/usluga ili veci prihod/zaradu tim profesionalcima. Tj ili nize cene u zemlji, sto nam svima odgovara, ili vise plate, sto nam opet svima odgovara jer indirektno vrsi pritisak za podizanje svacije cene rada u zemlji. Jedini gubitnik u tom slucaju, za isti taj iznos bi bila Vuckova drzavna administracija. Ali kazem, sa vecim ubiranjem strancima od putarina, ni oni ne bi morali biti na gubitku, nego bi celu razliku platili stranci u tranzitu. E sad da li bi ta cena vinjete bila 15 evra ili 30, ili kolko, to treba izracunati da bude skuplje nego sadasnji jedan prolaz kroz Srbiju od 400-500 km, u tome i jeste racunica. Ili im parcijalno prodavati vinjete A1, A2, A3 za razlicite sekcije itd... E tu bi naravno uskocili ovi Evropljani da zastite svoje nize troskove (transporta) jer i oni znaju da bi to zapravo povecalo njihove ulazne troskove i time njihove krajnje cene, ili bi cene ostale iste a za taj deo kolaca bi mi imali vecu, a oni manju krajnju zaradu. Druga stvar je nas prihod na njima od goriva, gde smo skoro sve pumpe na autoput upravo dali njima da profitiraju, umesto mi. A i tu su stranci verovatno umesali prste, jer se ne secam nesto transparentnosti procedura kada su OMV&Co dobijali lokacije pored autoputeva, akada su ih dobili onda se neko setio da je "normalno" da nema pumpa na manje od 20-30km razdljine cime im je prakticno zacementirao monopol i prihode, i iskljucio dalju konkurenciju. Cak stavise namerno se nije ulagalo u NIS-ove pumpe (kao da je to za njih naftase veliki trosak da srede par pumpi na autoputu) da bi se klijentela prebacila na strane pumpe. Naravno tu je i prica da li stranci (preko MMF, SB, IBRD....) zabranjuju da mi sami placamo izgradnju svojih autoputeva planiranom godisnjom inflacijom tj stampanjem para za gradnju u visini recimo 1-2% godisnje ili nas prisiljavaju mehanizmima da to ne moze i da se moraju uzimati krediti na koje posle opet njima placamo kamatu (a decenijskih kamata nema u finansiranju gradnje autoputeva iz stampanja para, samo trenutne inflacije i to u malom planiranom procentu recimo 1-2% godisnje). Ocigledo je da su prihodi od autoputeva veliki novac, u pitanju je vec sad oko 200 miliona evra godisnje, i to likvidan, keš novac, pa je očigledno da se i tu nama želi uzeti novac odredjenim kanalima. I na kraju, gradjanin Srbije umesto da bude nagradjen sto ima autoput, tj da ima prihode od toga, on je kaznjen jer duplo placa autoput: 1. otplacuje kredit izgradnje i kamatu strnacima i 2. placa putarinu kad ga koristi. Sa druge strane, stranac samo placa putarinu i nema nikakve obaveze prema kreditu. Zato je i posteno da se sistemom vinjeta ili kako god strancu poveca cena putarina da bi on placao bar jednako kao i domaci koji otplacuje kredit. Sem toga nase vlasti su upravo i trosile velike pare na pravce koji su stranci trazili za njihov tranzit, a koje nasi ljudi manje koriste od nekih pravaca koje su po prometu nasim ljudima bile prioritetnije. Zadnja u nizu tih "stranih" autoputeva koje mi treba da platimo je krak ovog K10 ka Pristini, koji je kad bi se gledalo po onima koji to treba da plate (a to su gradjani Srbije) ovaj autoput bi bio tek na jedno 10-om mestu po prometu nasih vozila, sto znaci da bi mi za nas pre toga po potrebama trebali da izgradimo drugih 9 autoputeva umesto da pare koje nemamo bacamo na tudje prioritete. I naravno kamatice, tj sigurica prihode strancima narednih 20tak godina.
 
Наплатна станица Димитровград није толико критична, јер их у доласку "оцеди" - то што чекају на наплатној, мање чекају на граници. У одласку их оцеди граница. Нека се људи спреме за летњи циркус са бугарским електронским вињетама. За наш дан државности, да благо појачаним саобраћајем, на прва три шалтера се чекало сат до сат и по на вињету. Док времешне жене куцају са два прста вињете, испред ври од нервозе. А летос на плус 40, може да се деси и да им Турци попале те кућице. Лепо ја Пироћананац станем и кажем им да иду навише до првих пумпи, јер је отворено још једно продајно место, али господу Београђане увек неко жели да зајебе. Све у свему, летос је хорор у најави. Неко помену тагове код нас. Са тагом чекам по пола сата лети када се закрче рампе. Једноставно нема одакле да се приђе. Неко горе није поменуо Турску. Вињета са чипом на коју се уплаћује кредит. Учитава улаз и излаз, по пређеном километру. Попут нашег тага, само се лепи на стакло. Додуше, у Турској никада нисам платио путарину, јер када дођеш до рампе без вињете, само испишти трипут и рампа се подигне. Кажу да се на сајту тачно види која таблица им је колико дужна, али никада нисам чуо да је неко наш сносио последице. Вероватно Турке јуре, а за странце, ко плати - плати. Када би на наплатну рампу испред Истамбула ставили ручну наплату, направили би колону до Београда.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607697#p607697:22ljsf0b je napisao(la):
Немања » Pon Mar 11, 2019 8:26 pm[/url]":22ljsf0b]Наплатна станица Димитровград није толико критична, јер их у доласку "оцеди" - то што чекају на наплатној, мање чекају на граници. У одласку их оцеди граница. Нека се људи спреме за летњи циркус са бугарским електронским вињетама. За наш дан државности, да благо појачаним саобраћајем, на прва три шалтера се чекало сат до сат и по на вињету. Док времешне жене куцају са два прста вињете, испред ври од нервозе. А летос на плус 40, може да се деси и да им Турци попале те кућице. Лепо ја Пироћананац станем и кажем им да иду навише до првих пумпи, јер је отворено још једно продајно место, али господу Београђане увек неко жели да зајебе. Све у свему, летос је хорор у најави. Неко помену тагове код нас. Са тагом чекам по пола сата лети када се закрче рампе. Једноставно нема одакле да се приђе. Неко горе није поменуо Турску. Вињета са чипом на коју се уплаћује кредит. Учитава улаз и излаз, по пређеном километру. Попут нашег тага, само се лепи на стакло. Додуше, у Турској никада нисам платио путарину, јер када дођеш до рампе без вињете, само испишти трипут и рампа се подигне. Кажу да се на сајту тачно види која таблица им је колико дужна, али никада нисам чуо да је неко наш сносио последице. Вероватно Турке јуре, а за странце, ко плати - плати. Када би на наплатну рампу испред Истамбула ставили ручну наплату, направили би колону до Београда.
Bugarske vinjete mogu da se kupe online pre polaska, od kuce, pomocu kreditne kartice. Mogu i unapred da se kupe, ne mora bas tog dana. Posto se sada gledaju samo tablice, nema nista da se lepi na staklo ili slicno.
https://web.bgtoll.bg/
 
Знам да може, али шта мислиш, колики проценат Турака ће да искористи ту могућност? Радио сам на Градини, сада сам на релацији Пирот - Софија, па их колико толико познајем. За нас је једини спас од гужви алтернативни прелаз, који на сваком састанку државних руководстава договоре, али никако да га покрену.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607703#p607703:2gt7wj3a je napisao(la):
aleksandar83 » 11 Mar 2019 07:46 pm[/url]":2gt7wj3a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607697#p607697:2gt7wj3a je napisao(la):
Немања » Pon Mar 11, 2019 8:26 pm[/url]":2gt7wj3a]Наплатна станица Димитровград није толико критична, јер их у доласку "оцеди" - то што чекају на наплатној, мање чекају на граници. У одласку их оцеди граница. Нека се људи спреме за летњи циркус са бугарским електронским вињетама. За наш дан државности, да благо појачаним саобраћајем, на прва три шалтера се чекало сат до сат и по на вињету. Док времешне жене куцају са два прста вињете, испред ври од нервозе. А летос на плус 40, може да се деси и да им Турци попале те кућице. Лепо ја Пироћананац станем и кажем им да иду навише до првих пумпи, јер је отворено још једно продајно место, али господу Београђане увек неко жели да зајебе. Све у свему, летос је хорор у најави. Неко помену тагове код нас. Са тагом чекам по пола сата лети када се закрче рампе. Једноставно нема одакле да се приђе. Неко горе није поменуо Турску. Вињета са чипом на коју се уплаћује кредит. Учитава улаз и излаз, по пређеном километру. Попут нашег тага, само се лепи на стакло. Додуше, у Турској никада нисам платио путарину, јер када дођеш до рампе без вињете, само испишти трипут и рампа се подигне. Кажу да се на сајту тачно види која таблица им је колико дужна, али никада нисам чуо да је неко наш сносио последице. Вероватно Турке јуре, а за странце, ко плати - плати. Када би на наплатну рампу испред Истамбула ставили ручну наплату, направили би колону до Београда.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607703#p607703:2gt7wj3a je napisao(la):
Bugarske vinjete mogu da se kupe online pre polaska, od kuce, pomocu kreditne kartice. Mogu i unapred da se kupe, ne mora bas tog dana. Posto se sada gledaju samo tablice, nema nista da se lepi na staklo ili slicno.
https://web.bgtoll.bg/
Otprilike u isto vreme, koliko sam shvatio, i Mađari su uveli e-vinjete https://www.hu-go.hu/articles/category/news_srb . Ja sam zimus kupio online bugarsku vinjetu i samo odštampao priznanicu...zlu ne trebalo :)
 
Madjari vec 5 godina imaju e-vinjete.
Najbolja stvar koja moze da postoji, a prosle godine su uveli i austrijanci, ali kod njih jos postoji i ova za lepljenje.Slovaci isto vec par godina imaju. Ne znam zasto se ovde nemci spominju? Kod njih se za putnicka vozila trenutno jos ne placa putarina i za vozila do 7,5t. Trenutno putarinu u nemackoj placaju samo gradjani nemacke, kroz porez i raznorazne eko takse a ne stranci a radi se o autoputnoj mrezi od 13.000 km.Koriscenje autoputa u nemackoj se nikad nije naplacivalo za gore navedene kategorije, tako da ne razumem o kakvoj „sebicnosti“ nemaca se ovde radi ? Naravno govorim ovde samo o putnoj infrastrukturi i naplati koriscenja puteva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607688#p607688:10omw8oe je napisao(la):
Veliki Vracar » Pon Mar 11, 2019 6:36 pm[/url]":10omw8oe]Значи по том систему, мени рецимо затреба да користим аутопут на деоници од 100км, ја ћу купити вињету од 15 евра, а исто тако неко ко је професионално на путу и прелази дневно нпр. 500км он ће за 7 дана прећи 3500км дакле 35 пута више од мене а платиће такође 15 евра...
Поштено? :roll:

Objasnio Zemljani i samo da dodam , ne 15 evra ,ti platiš uz registraciju 30-40 evra i možeš cele godine da se vozikaš autpoutevima. Ovi ostali 15 evra za 9 dana (da im se udari zez kad se vraćaju iz Grčke). :D
 
Hvala stariji brate Krcane na asistenciji.
Zadovoljan sam uglavnom tempom, napisah ti da gde im ide - ide im, gde kašljuca - kašljuca, ali nije strašno.
A propo puštanja desnog poluprofila, tome u prilog ide i da im je desna cev tunela Bancarevo zatvorena za švrćkanje, sklon sam pomisliti da je to zbog toga što su unutra braća sa Kaspijskog jezera.
Zbog glupavog USB kabla od kojih nijedan od barem 10 koje sam probao ne paše, fotke kasne pa je uskočio još jedan overseas brt, ckojam sa SSC, pa će ipak biti slikovnice.
Sve se svodi na to da ih na Bancarevo-Crvena reka leva trenutno ič ne zanima i da su sve karte bačene na desni "poluprofil".
Ključne tačke su kosine C17, C23, delimično C25 i C26, al to je pri kraju, naravno i 2 pre i posle tunela C6 i C7,koja je pri kraju, ne vidim problem.
Na C6 se sprema u levoj nastavak tunela ili galerija, al o5 je to leva, ne smeta desnoj a ne izgleda uživo ni 1% strašno i posrnulo kao C2 kod Predejana.
Asfalt im je na nekih 9/12km u desnoj i to uglavnom nekih 80-90% je 2. BNS, svuda sem na pomenutim kritičnim tačkama desna se crni.
Uostalom, videćete!
 
Caribrode,
Na osnovu informaciaj sa kojima raspolazes i na osnovu onoga sto si video , kada procenjujes da ce desni poluprofil biti pusten u saobracaj?
 
Ama bre ljudi ubiste se ovde sta je bolje?! A Srbija godinama nema pola izgradjenih bocnih naplatnih stanica! Godinama se bukvalno prosipa putarina i enormni prihod se ne ostvaruje, zbog cistog drzavnog javasluka!!! :notok:
 
1157 radnika bilo zaposleno u sektoru za naplatu putarine krajem 2016. godine (dotle ima podatak) i iz novina je bila priča o još 350 koje treba zaposliti. I ako se uzme da je prosek bruto plate sa svim dodacima oko 90000 din to je preko 1 mil evra mesečno bespotrebnih troškova. Da ne pričamo o troškovima održavannja , struje i slično tih objekata. U ovoj nemaštini , nemanju stvarno ne znam šta je bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607726#p607726:5xj5foib je napisao(la):
slaninar » 11 Mar 2019 10:30 pm[/url]":5xj5foib]Madjari vec 5 godina imaju e-vinjete.
Najbolja stvar koja moze da postoji, a prosle godine su uveli i austrijanci, ali kod njih jos postoji i ova za lepljenje.Slovaci isto vec par godina imaju. Ne znam zasto se ovde nemci spominju? Kod njih se za putnicka vozila trenutno jos ne placa putarina i za vozila do 7,5t. Trenutno putarinu u nemackoj placaju samo gradjani nemacke, kroz porez i raznorazne eko takse a ne stranci a radi se o autoputnoj mrezi od 13.000 km.Koriscenje autoputa u nemackoj se nikad nije naplacivalo za gore navedene kategorije, tako da ne razumem o kakvoj „sebicnosti“ nemaca se ovde radi ? Naravno govorim ovde samo o putnoj infrastrukturi i naplati koriscenja puteva.
Koristio sam mađarsku e-vinjetu. Sistem je toliko jednostavan, ali ništa se ne lepi na vozilo, nikaakv tag. Balkanski paranoičan, kad sam prešao Horgoš morao sam da stanem u one kućice sa mađarske strane iza njihovog prelaza da pitam jel vinjeta validna, tu sam mogao i da kupim :D
 
Vrh