Šta je novo?

Koridor 10

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554285#p554285:wdni73vb je napisao(la):
Dzukis87 » Uto Jul 24, 2018 11:38 pm[/url]":wdni73vb]Imam dva pitanja, jedno off i jedno on topic:
1. Kad planiraju da zavrse naplatne rampe oko Pirota, istok i zapad, jel tu idu neki posebni tenderi ili je sve to deo ap?
2. Kakav je put Zajevar Kladovo preko Negotina? Cini mi se da sam citao negde na b92 u komentarima da je do negotina bas lose pa se mislim da idem u KL preko bora i Mosne i onda Djerdapom?

Put je los. Vidis celu istoriju postojanja od radnih akcija posle rata do novih krpa i zakrpa. Na par delova sjaji se novi asfalt ali taj deo je zanemarljiv. Da li su druge varijante losije ili bolje nemam pojma. Ako ides tuda uspori i samo se pazi gastera koji se samo stvore u retrovizoru i suludo preticu. Btw na toj deonici ima 40+ krajputasa nesretnika koji su sto svojom sto tudjom krivicom tu zavrsili put.

Elem, vratih se iz Grecije pre par dana. Po mraku tako da novi ap nisam video ali cisto da upozorim na jedan deo u Grdelici. To je valjda onaj deo sto ga je Alvirovic pominjao u vezi zastitne ograde a ja ga pominjem zato sto je to neko skretanje, ogranicenje je 30, pa ides malo dole pa odmah krivina. Po mraku jako opasno. Mislim da treba cak i sporije od 30. Meni je bas na tom delu u susret naisla kamioncina i uopste nije bilo zabavno.

PS bu**** koje preticu po mraku i kisi ima i dalje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554770#p554770:31ijoy3a je napisao(la):
Pendolino » Čet Jul 26, 2018 1:28 pm[/url]":31ijoy3a]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=554532#p554532:31ijoy3a je napisao(la):
Žika » Wed Jul 25, 2018 7:50 pm[/url]":31ijoy3a]Kad sam se vraćao AP krajem juna primetio sam velike kolone na naplatnim rampama Paraćin, Ćuprija, Jagodina. Tako nešto nisam viđao.
Tu je gužva, a Požarevac, Batočina i Pojate je kolaps. Kritičan je pravac od Beograda ka ovim mestima.

Ono što ne košta puno para, a drastično bi ubrzalo prolaz je rešenje gde bi isključenje iz pravca BG bilo u dve trake, gde bi jedna bila za klasično plaćanje, a druga za elektronsku naplatu. Ovo je moguće u navedenim gradovima, osim u Pojatu. Treba samo proširiti nekih 200m isključenja.

Naravno da ima resenja ali to bi "neciji dzep" morao da trpi. Kraduckati je lepo.

Ne dve nego tri trake. Klasicno, ENP i za strance vinjete. Od troskova bi bilo potrebno samo okaciti novu tablu "vinjete". Cirilicom naravno, da stranci odma znaju. KAo one table za signalizaciju o voznji u uslovima slabe vidljivosti. Treba da usporis da bi procitao.
 
Ja se slažem sa Stevom, naplata po pređenom kilometru je daleko pravičnija od vinjeta. Zapravo je pravo rešenje omasovljenje upotrebe elektronske naplate:
- Prvo - tag treba da bude besplatan (prvi koji uzimaš, ako ga izgubiš plaćaš sledeći)
- Plaćanje tagom treba da bude jeftinije nego plaćanje na rampi (uvek, a ne samo kad uplatiš 10k na tag)
- Treba omogućiti online uplate i uvid u stanje.
- Strancima treba omogućiti da na granici uzmu tag uz depozit i vrate ga na izlasku iz zemlje, ionako stoje na granici.

U suštini ništa komplikovano, ali kad u javnim preduzeTJima sede ljudi sa pola mozga, loši đaci... Oni koji smisle da rade rekonstrukciju mostova kod jagodine od jula do avgusta. Ja ne mogu da razumem da neko sa IQ većim od 70 može tako nešto da uradi...
 
Sve to u prici deluje jednostavno ali nije baš tako...Sam zakon o putevima ne dozvoljava popuste na naknadu za korišćenje autoputa (putarinu).

Takodje da bi se iole znalo stanje naplate uvek se vrsi uparivanje izmedju uslih i izaslih vozila...

Ne branim ove iz Puteva ali mnoge stvari su kod nas nakaradne pa bi bilo kakvo mesanje sistema samo donelo jos veci zbrku..

Za tagove trenutno najeftinije i najizvodljivije resenje je prosirenje Enp traka po mogucstvu bez izgradnje kabina i kucica jer za tu vrstu tehnike dovoljan je jedan elektro orman i oprema iznad i pored trake.

I krenuli su Putevi u realizaciju toga ali prvobitnim otkupom zemljista pre 20 30 godina bili su planirane samo po jedno ostrvo na svim bocnim rampa...Sada kada pokušaju da otkupe zemlju i prosire trake,nailaze na advokatske timove koji po Srbiji huskaju vlasnika i traze basnoslovne cene a procesi traju u jedogled...Izgradnja jedne rampe nije isto što i izgradnja koridora.

Drugo resenje koje bi se moglo realizovati je da tag bude nosilac samo broja ugovora a da se svi podaci slivaju u centar i racuni kao za telefon dostavljaju na kucnu adresu....

Ovde je uvek problem para jer ukupan prihod od putarina iznosi oko 150 miliona evra a iz te cifre i nesto dotacije se odrzava celokupna mreza magistralnog i regionalnog nivoa..

Postoje i sistemi sa Nfc placanjem i mobilnim gps sistemima ali opet kazem jedva da ima para za održavanje i ovog sistema a uvek postoji jedan konzervativni deo naroda koji novotarije ne prihvata i hoce placanje u kesu...Pogledajte samo redove kad su penzije a svaki penzioner moze da podigne penziju na bankomatu!!!

Sto se vinjeta tice sve preporuke EK predvidjaju ukidanje istih ali i to nece ici lako u Evropi.Prihodi od putnickig saobraćaja su značajno manji od teretnog a upravo se teretni saobraćaj svuda u Evropi naplacuje po kilometaru i tu sistem opet mora da postoji kakav takav a mi imamo sistem na srecu koji bi se lako mogao inkorporirati u skladu sa odlukom o EETS.

Ono što je sigurno je da sve veća zastupljenost Gps sistema vidi skorom ukudanju klasicnih rampi po mojoj proceni kod nas jos 10tak godina u Evropi i pre.
 
Ok, ali dok se neke administrativne stvari ne reše, neka mi neko objasni šta ih koči da prošire isključenja iz pravca BG ka većim naplatnim stanicama, gde već postoje po dve trake za naplatu (klasična i ENP), a to su Jagodina, Ćuprija, Paraćin i Pojate na A1 i Preljina na A2.
 
Postojanje određenog zakona nije opravdanje. Zato imamo parlament, da bi mogli da se izmene zakoni. Rampi opremljenih opremom za čitanje tagova trenutno ima daleko više nego što je potrebno za broj ljudi koji trenutno koristi tagove. Obično se jedna koristi za ENP, ostale za ručnu naplatu. U svakom slučaju, da ima pameti i volje, uradilo bi se. A narod koji ne voli novotarije bi zavoleo iste za 10-15% popusta.
 
Da tag bude besplatan - ne postoje nikakve prepreke.
Da cena za plaćanje na licu mesta bude viša - postoje savladive prepreke (kupovina karata za GSP kod vozača je svuda skuplja nego unapred)

JP Putevi Srbije zapošljavanjem ogromnog broja inkasanata imaju i ogroman rashod, tako da je i njima u finansijskom interesu da reše ove dve stvari.
 
Sektor za naplatu putarine je 2015. godine imao blizu 1200 radnika i trebalo je da se zaposli još oko 350 radnika.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... eve-Srbije

JAVNO preduzeće "Putevi Srbije" osnovano je u decembru 2005. godine. Ima 1.553 zaposlenih. U finansijskom izveštaju za 2016. godinu prikazan je gubitak od 13,1 milijardu dinara. Prihodi iz budžeta Srbije u vidu subvencija su bili osam milijardi dinara, dok su od naplate putarine, taksa i ostalih sopstvenih prihoda "ubrali" 18 milijardi dinara.

Za reformu Javnog preduzeća "Putevi Srbije", koje bi trebalo da se transformiše u Agenciju za javne puteve, biće zadužena konsultantska kuća "Dilojt" - saznaju "Novosti". Ova kompanija izabrana je na konkursu koji su sproveli "Koridori Srbije". Transformacija "Puteva" je deo projekta reforme putnog sektora u Republici Srbiji, za koji su sredstva izdvojena iz zajma Svetske banke. Ova konsultantska kuća bi trebalo da do 30. juna ponudi rešenja za reformu putnog sektora, a za ove usluge će dobiti 1,6 miliona evra.

Nikad oni neće bilo šta uvesti jer velike se pare vrte za zaposlenje preko veze.

Drugo vidi se koliko su efikasni ? I cela evropa da tutnji kroz naše autoputeve imali bi opet gubitak.

I sad prema kome su vinjete nepravedne ? Prema svima nama koji trebamo da punimo državnu kasu da bi pokrili i gubitke JP Putevi Srbije.
 
@Ziko svi regionalni i magistralni putevi i autoputevi se odrzavaju iz te cifre,sva klizista poplave investicije,zimska služba idu iz te kase .

Na primer Republika Srpska ima dva preduzeca za puteve AutoputeveRs i putevi Rs.

Tako bi se vec znalo odakle dolaze pare i za sta idu.

A JPPS kao uostalom i svako javno preduzeće misli da je bogom dano i slažem se da bi tu trebalo povećati transparentnost.

A sto se tice te revizije Dilojta bilo bi zanimljivo da i mi obicni gradjani vidimo rezultate te analize jer je to kostalo nas poreske obveznike oko 1,6miliona evra.
 
A zasto drama svake godine?
Realno, kupujete li vi duplo veci stan jer vam jednom godisnje dodje gomila na slavu? ;)
Šalu na stranu, naplatne rampe 95% vremena zjape poluprazne. U vrsnim vkendima turisticke sezone se zaista stvaraju cepovi, to stoji.
Ali to nije iskljucvo nasa osobenost.
Pola Evrope je blokirano tokom vikenda krajem jula i pocetkom avgusta.

Da se razumemo, ja prvi jesam za vinjete. Ali vinjete podrazumevaju mnogo guscu mrezu autoputeva i brzih puteva (putevi rezervisani za saobracaj motornih vozila.
Al onda bi morali biti spremni da platimo vinjetu i za novi obrenovacki put i za mnoge slicne putne pravce?!
Jesmo li spremni na to?

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Jeeeeeeeeessssssssssssssmmmmmmmmmmmmmooooooooooo
Samo da ne čekam.
 
Gde se stanovnici Palilule, Mirijeva, Zvezdare kad putuju ka jugu i nazad uključuju/isključuju na AP? Koliki deo njih ide preko Grocke da se uključi/isključi na rasterećenijim naplatnim rampama?
 
Bubanj potok, tj. Vrčin više nije problem.
Baš često ovih dana gledam zagušenja putem Gugl mapa i zastoji su kod Jagodine (radovi), Niša i šimanivaca (putarine) i na granicama.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Kod vinjeta nema masovne kontrole brzine na putu. A mora se priznati da je ova mera malo disciplinovala trkace na autoputu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=555132#p555132:62inxgbt je napisao(la):
tzoran1 » 27 Jul 2018, 18:53[/url]":62inxgbt]Kod vinjeta nema masovne kontrole brzine na putu. A mora se priznati da je ova mera malo disciplinovala trkace na autoputu.

Ima ima, pogledaj Austriju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=555145#p555145:1k3flo2r je napisao(la):
tzoran1 » 27 Jul 2018, 19:52[/url]":1k3flo2r]Mislis na section control tj Abschnittskontrolle?

Aha plus standardni radari svuda.
 
Samo su kazne za prekoracenje smesne, tolerise se i do plus 20. Tako da ako je ogranicenje, svi voze po 140. A kazna je smesna, oko 20-30 evra za prekoracenje brzine. Ja uvek prekoracim i nikad do sada nije stigla nikakva kazna, mada u Nemackoj auto lobi je jako mocan.
 
Бугари су увели персонализацију вињети - уз куповину вињете дајеш број таблице.Направе се такве гужве на једном продајном месту на граници и на две прве бензинске пумпе, да мислим да некада чекају и по два сата да је залепе. Неко је поменуо да у Немачкој странци треба да плаћају вињете, а домаћи не. То им једном није прошло у ЕУ због дискриминације странаца.Вероватно су измислили нешта ново сада.
 
Zato je online kuoovina pravo olakšanje.
Po meni 1200 din za 10 dana korišćenja autoputa daleko od diskriminacije.
 
zar ne postoji sistem koji nigde ne stvara guzve?

80% ljudi koji prolaze kroz Bubanj potok prolaze i kroz Nais, tako da bi injega trebalo prosiriti. Doljevac ce biti svakako ukinut. Nova naplatna ka Bugarskoj isto treba da bude veca zbog brace Turaka. Isto kao i Simanovci i Indjija.
 
Svuda u svetu su gužve u špicevima (kako dana tako i sezone).

Meni najviše smeta neorganizovanost na granici u vidu neispravne svetlosne signalizacije iznad svakog mesta, kao i još nekih sitnica.

Takođe ne vidim šta je problem da se par ljudi šetka kroz kolone i preusmerava vozila sa sitnom decom na ENP ili neku posebnu rampu na naplatnim rampama, a i na granici može isto.
 
Bugari su za komercijalni saobraćaj uveli naplatu po kilometru putem satelita, taj sistem ce ih kostato preko 100 mil eura.

Za putnicki saobraćaj su ostavili vinjete samo su ih malo osavremenili.

Bez obzira i da postoji online placanje gomila Turaka i ostalih koji su u tranzitu ce stajati u redu i guzve su neizbežne.

Slican sistem uvode i Grci sledece godine a za putnicki saobracaj ce imati neku vrstu vinjete i oni.

Upravo to nasi i koriste kao argument...s jedne strane sistem GPS je skup s druge strane te vinjete treba prodavati a jos vaznije iskontrolisati upotrebu i onda se do usvajanja zajednickog EETS svako ostaje na onome sto ima .
 
Vrh