Evo ovako stvari stoje trenutno i u nekom kraćem periodu što se tiče veze sa Starom planinom:
1. Trenutno nema veze autoputa i starog magistralnog (259) sa putem za Babin zub (221), jer je prekinuta stara sopotska. Iz pravca Sofije sa autoputa morate na Pirot istok ili kod devijacije na staru petlju pre starog tunela Sarlah i onda kroz grad preko Gazele kroz industrijsku zonu na 221. Bugari se stalno gube i ne mogu da se snađu, a već su navalili i na taj kraj - etno-kuće i sl. Iz pravca Niša nema logičnog isključenja osim preko Svrljiga i Tresibabe, ima preko petlje Bela Palanka i ka Perišu (223), ali je tek taj put za izbegavanje, ići do Pirota i vraćati se nazad još besmislenije. Ima još par staza i bogaza, ali ih neću ni pominjati, jer je bespredmetno.
2. Prva promena nastaće u septembru-oktobru kad puste petlju Pirot zapad i završe vezu petlje sa starim tunelom Sarlah pored Nišave, nakon što izmeste korito reke. Vidi se na prvom klipu kako su zagrebli paralelno s Nišavom njeno buduće korito kod deponije. Tad će sa autoputa moći da se ide petljom na tu vezu pa pored Tigra na 221. To je ozbiljno kruženje i duže nego ranije preko stare Sopotske petlje, iz pravca Sofije 5-6km duže, iz pravca NIša bogami i 10-ak km duže.
3. Sledeći pomak trebalo bi da se desi nekad 2019. Naime, tada bi trebalo da nikne nadvožnjak na mestu doskorašnje sopotske petlje i da se praktično napravi identičan sistem od 2 trokrake između 221 i 259. To će olakšati prilaz Babinom zubu iz pravca Sofije, jer će biti moguće isključiti se na petlji Pirot zapad i paralelnim putem oko 2km do nadvožnjaka i dalje starom trasom. Iz pravca Niša preko petlje Pirot zapad je oko 4km duže nego što je bilo pre razbucavanja sopotske. Taj nadvožnjak je stigao do faze izrade projektne dokumentacije, ugovor sa HPS&co. potpisan 26.04.18., rok je bio valjda 2 meseca, trebalo bi da su to i završili. Sad još "samo" da nađu novce i zidaju.
4. Nema 4. Nije u planu da se u dogledno vreme nadvožnjak između 221 i 259 pretvori u petlju. A i bilo bi too much da bude još 1 petlja na samo 2-3km od petlje Pirot zapad. A ovu poziciju petlje PZ je izgurao Tigar, jer im je tako zgodno i jer im se može, a i gradu je vilo bzvz da se vezuje sa Srbijom preko 221, koji je dosta uzan, pomalo krivudav do sopotske, sa pružnim prelazom itd.
Na stranu što je moje lično mišljenje da Stara planina neće biti više od lokalne i average regionalne destinacije, pre svega zbog toga što je prisojna (južna) strana kod nas, sneg se brže topi nego sa bugarske, a tek oni tamo baš ništa nisu napravili, ali je meni zaista mnogo logičnije bilo da se petlja Pirot zapad pravila na mestu stare sopotske...
Uostalom, evo kako država zamišlja povezivanje severnog dela zemlje sa Starom planinom:
http://www.koridor10.rs/sr/n-a-5b45bfbaa67d2
Tender za izradu projektne dokumentacije za petlju između petlji Ražanj i petlje Aleksinački Rudnici. Btw, put od Sokobanje do Knjaževca je užasan...