[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638433#p638433:1g04ndvp je napisao(la):
astrodule » 12 Jul 2019 11:11 am[/url]":1g04ndvp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638376#p638376:1g04ndvp je napisao(la):
dejjan » Today, 06:03[/url]":1g04ndvp]Kao što već rekoh, ulica će biti potpuno ista kao i pre tzv. rekonstrukcije. Cilj je bio samo da se građani muče saobraćajnim kolapsom.
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
Kako? Jedino je isto da će u svakom smeru ostati po jedna traka.
Ovo je jedna od retkih rekonstrukcija koja menja nešto konkretno, tj, koja izlazi iz okvira zatečene regulacije.
Da, to je zaista redak kvalitet u rekonstrukcijama po Beogradu. Ali bi trebalo uvek dodati ZAŠTO je to ovde bilo moguće. Zato što su neki raniji i pametniji ljudi porušili oštećene stare zgrade na obali proširivši na taj način javni prostor iz reku. UMESTO da im je ideal bio da svaki kvadratni metar pretvore u građevinsko zemljište i ODMAH izvuku pare iz njega, kao sad. Zato se ova ulica sada mogla pomeriti. Kao što treba uraditi i uzvodno od Brankovog mosta rušenjem ovih par preostalih baraka i skoro porušene zgrade Brodarskog društva. I kao što je trebalo uraditi na čitavom ostatku BNV-a ostavljnjem mnogo šire javne obale nego što su je oni ostavili.
I ne samo to, čitav stari deo Beograda ima relativno haotičnu strukturu i širinu ulica jednog u osnovi Turskog grada. Delom zbog reljefa doduše, ali delom i zbog nebrige. Emilijan Josimović je uradio šta je mogao na proširenju i ispravljanju ulica, inače bi bilo još mnogo gore, ali je i on bio ograničen pozicijom iole vrednijih privatnih zgrada i količinom para za eksproprijaciju. Mi smo trebali u decenijama od tada do sada da u svakoj zgodnoj prilici porušimo po neku manje vrednu i neugodno postavljenu zgradu,
bez građenja nove na njenom mestu, ako bi to proširilo poneki trg ili malo ispravilo ulicu. Korišćenjem prilika kao ova sad na Trgu Republike. To je trebao da bude stalni decenijski program popravljanja početno lošeg kvaliteta ulica u njihovom važnom aspektu jedinstvene povezujuće saobraćajane mreže, što je osnovna infrastruktura grada, koja, ako je loša, drastično ograničava njegov razvoj. Čitavi delovi Beograda su zamrznuti u vremenu upravo zbog loše mreže uskih ulica.
Zbog toga ova rekonstrukcija dela Karađorđeve treba uvek da bude istaknuta kao primer da je kvaliteno poboljšanje regulacije moguće SAMO zato što je neko pametan ranije težio da iza sebe ostavlja sve veći i veći javni prostor, budući da je on istovremeno i razvojna i funkcionalna rezerva grada. A NE sve manji i manji javni prostor. Samo se tada može pronaći i mesto za sasvim nove potrebe koje je ranije često bilo nemoguće predvideti.
Trenutna rekonstrukcija je dakle uopšte bila moguća samo zahvaljujući činenici da je front zgrada od reke bio na OVOJ daljini i što ni jedna vlast ovde nije u međuvremenu ubacila svoju "veoma neophodnu" zgradu ili niz zgrada, nego zelenilo koje se uvek može i ukloniti ako baš zatreba. Jeste pruga pomogla u čuvanju, ali to vlasti ne bi sprečilo da su zaista hteli da otmu deo obale. Čini mi se da je rekonstrukcija Krađorđeve sjajna lekcija, pa razlog zašto je bila moguća ne bi smeo da prođe neprimećeno.