Šta je novo?

Karađorđeva ulica

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=522971#p522971:1hi4k7u8 je napisao(la):
MarcBg » Thu Mar 08, 2018 12:43 am[/url]":1hi4k7u8]Politka o planu za Karadjordjevu:

http://www.politika.rs/scc/clanak/39954 ... i-Haj-lajn

...Биће то парк сличан најмлађем њујоршком парку Хај лајн – трансформацији застареле железничке инфраструктуре у западном делу Менхетна у зелено острво које је истовремено шеталиште, ботаничка башта и градски трг. Наш линијски парк биће спона града и његовог највећег потенцијала за развој, а то су реке. Када пруга буде уклоњена, пешаци ће, на пример, Дубровачком улицом и парком моћи да се спусте до будућег Музеја Николе Тесле и реке – истиче Фолић.

Ovo poredjenje sa High Line parkom nema nikakvog osnova. Cista propaganda a eto i dobro zvuci da se Beograd poredi sa New Yorkom.

U New Yorku su napustili dio pruge izgradjen na vijaduktu a koji je dugo sluzio za teretnu zeljeznicu a kad je prestala potreba za teretnim vozovima.
Od napustene konstrukcije su kasnije odlucili da naprave park.

U Beogradu nije nestala potreba za kretanjem teretnih vozova vec se oni na silu izmjestaju na pravce koji su daleko nepovoljniji za zeljeznicki saobracaj, na obilaznice kroz Vojvodinu koje teretnom saobracaju mogu donijeti samo gubitke. No to nije bitno, kad trgujete zemljistem uz rijeku.

Druga stvar, po kojoj Beograd ne moze da se poredi s New Yorkom, je taj sto New York ima izgradjen a i neprestano gradi jedan od najvecih metro sistema u svijetu pa moze sebi da prisuti konverziju zeljeznicke infrastrukture, koja nema namjensku upotrebu, u park.
U medjuvremenu, Beograd ukida pruge koje moze da koristi za saobracaj (ne nuzno teretni) a da od 70-tih godina nije izgradio ni jedan kilometar pruge.
 
Vesić je najavio u narednih desetak dana raspisivanje nabavke za rekonstrukciju Karađorđeve ulice sa Savskim platoom – od Brankovog mosta do Beton hale, čija je procenjena vrednost 885 miliona dinara.

izvor: beograd.rs
 
Jos kad bi ove udzerice/barake srusili, a ove stare fasade pri pocetku Karadjordjeve obnovili, ulica bi zablistala.
 
Što da ruše udžerice, kad su one ogledalo bogatstva srpske duše. :kafa:
 
I Savski kej u novom ruhu
S. B. M. | 08. maj 2018. 15:28 | Komentara: 0

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda objavila je tender za rekonstrukciju Karađorđeve ulice i Savskog keja, na delu od Brankovog mosta do Pariske. Procenjena vrednost radova je milijardu dinara, a građevinske firme imaju rok da dostave ponude do 6. juna. Kriterijum za izbor je najniža ponuđena cena.

- U Karađorđevoj ulici predviđene su izgradnja nove tramvajske konstrukcije do okretnice kod Kalemegdana, rekonstrukcija saobraćajnice, izgradnja pešačkih i biciklističkih staza. Uređenje Savskog keja obuhvata izgradnju dečjeg igrališta, popločavanje, ozelenjavanje, javno osvetljenje, nov mobilijar i biciklističku stazu - precizirao je gradski menadžer Goran Vesić.

Tramvajske šine posle Brankovog mosta biće pomerene ka Savi, a trasu tramvaja koristiće i vozila za javni prevoz putnika. Ostala vozila će koristiti po jednu saobraćajnu traku sa obe strane tramvajske baštice.

- Rekonstrukcija Savskog keja, od Brankovog mosta do kraja Beton hale, obuhvata uređenje zelenih parkovskih površina, pešačkih staza, izgradnju dečjeg igrališta i biciklističke staze. Na keju, na više od deset ari, biće formiran travnjak, posađeno oko 40 novih stabala i nekoliko stotina sadnica ukrasnog žbunja i bilja - naglasio je gradski menadžer.

Od Kapetanije do centra

U zoni zgrade Kapetanije biće sagrađena i niša za putničke autobuse. Njima će se do centra grada prevoziti putnici koji u srpsku prestonicu stignu turističkim brodovima.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... novom-ruhu


Ne kapiram ovu rečenicu:
Tramvajske šine posle Brankovog mosta biće pomerene ka Savi, a trasu tramvaja koristiće i vozila za javni prevoz putnika. Ostala vozila će koristiti po jednu saobraćajnu traku sa obe strane tramvajske baštice
Ako se tram. šine pomere ka Savi, onda će biti odmah uz zgradu Kapetanije, i takva bašta bi bila moguća i bezbedna samo ako bi se odvojila od kolovoza nekom ogradom ili razdelnim ostrvom (recimo da bude kao što je kod Sajma). Al s druge strane, dalje u rečenici kaže ''Ostala vozila će koristiti po jednu saobraćajnu traku sa obe strane tramvajske baštice''. Kako sa obe strane ako će baštica da stoji tik pored zgrade Kapetanije? :|
Jel razumeo neko šta je pisac hteo da kaže?

Usput, dobro je ovo što će da naprave stajanku za autobuse koji voze turiste po centru ali u tom slučaju bi valjalo da se na raskrsnici Karađorđeve i Pariske stvori više prostora za njihovo skretanje u Parisku, jer je ugao koji zaklapaju vrlo oštar i nezgodan za autobuse. Što znači ili da se zaustavne linije za vozila koja dolaze iz pravca Franc. ambasade povuku malo na gore, da bi autobusi mogli da skrenu i uđu u svoju traku za gore, ili da se ovaj komad trotoara ispred pešačkog i pre niša za parkiranje ukloni da bi se proširio kolovoz i autobusi dobili mesta za skretanje bez ''udaranja'' u vozila koja stoje na zaustavnoj traci u suprotnom smeru.

Sklepao sam crtež na brzaka čisto ilustracije radi

 
Jao ajde još malo horora, nije dovoljno ovo do sada!
Ne znaju ni oni kako tačno dok ne bude izgrađeno, pa zaključimo da je neupotrebljivo kao u Vojvode Stepe, pa popravke, pa penali...
Treba jasno reći da turistički autobus ne može da prođe kroz svaku željenu ulicu. Većinom ne može proći tamo kuda ne ide gradski autobus.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536682#p536682:1wtx2wm9 je napisao(la):
Bender Rodriguez »Uto Maj 08, 2018 10:03 pm[/url]":1wtx2wm9]
Ne kapiram ovu rečenicu:
Tramvajske šine posle Brankovog mosta biće pomerene ka Savi, a trasu tramvaja koristiće i vozila za javni prevoz putnika. Ostala vozila će koristiti po jednu saobraćajnu traku sa obe strane tramvajske baštice
Ako se tram. šine pomere ka Savi, onda će biti odmah uz zgradu Kapetanije, i takva bašta bi bila moguća i bezbedna samo ako bi se odvojila od kolovoza nekom ogradom ili razdelnim ostrvom (recimo da bude kao što je kod Sajma). Al s druge strane, dalje u rečenici kaže ''Ostala vozila će koristiti po jednu saobraćajnu traku sa obe strane tramvajske baštice''. Kako sa obe strane ako će baštica da stoji tik pored zgrade Kapetanije? :|
Jel razumeo neko šta je pisac hteo da kaže?

Ово је један као "актуелни рендер" и делује да заиста шине благо померају, само ће онај део испод моста где сада пролази трамвај бити искључиво за ГСП, а аутомобили ће кружити око стуба и касније пресецати трамвајску баштицу да се одвоје од ње на другу страну ка тротоару уз зграде.
Мада се плашим да ће ретарди опет да убаце асфалт или бетон око трамваја уместо коцке, некако је пракса да упропасте ствар.
Али допада ми се ширина тротоара и ослобађање дела испод моста само за трамвај и гсп.

karadjordjeva-1.jpg

karadjordjeva-2.jpg

http://mondo.rs/a1102313/Info/Beograd/R ... ulice.html
 
Aha, znači oni misle na to da se šine malo pomere ka Kapetaniji (tj. ka reci POSLE Kapetanije, pošto je tu usko grlo) ali da ostane isti raspored, pa da se dobije malo širi trotoar na stranni gde su zgrade. Pa dobro, predlog na mestu.

Samo što će to iziskivati uvođenje dodatnog semafora na tom mestu presecanja automobilskog i tramvajskog saobraćaja. I što ti kažeš, da se napravi dobra podloga na mestu tog ukrštanja.

P.S.
Još kad bi srušili onu odvratnu baraku-bordel-perionicu prekoputa Kapetanije i tu bi taman dobili dodatnog prostora za trotoar i neki skver. :D Eto tu može da bude stajanka za turističke autobuse. Taman, rešimo se brloga i kriminala, dobije se prostor i još se reši pitanje stajanki za turiste, sve u jednom potezu. :D
 
Stajanka za turiste je već reršena. Pogon Kosmaj je njihova početna lokacija.
A štro se tiče pomeranja tramvaja , na slici mi ne deluje da će to pomeranje da bude malo , zato što trenutno na nekim delovima jedva jedna osoba prođe , a ovde se vidi da će biti za tri osobe minimum.
 
Solecare pretpostavljam da misliš na polaznu stanicu za turističke autobuse koji idu iz Beograda. Ali ovo je nešto drugo, ovo će biti stajanka za autobuse koji će po gradu voziti turiste koji stignu brodovima do Pristaništa.
 
Da naprave pokretne stepenice pored ili umesto Velikih stepenica, pa će biti bitno manje potreba za parkiralištem autobusa i više mesta na obali. To nisu turisti koje sa stvarima treba prevesti do hotela. Njima je prosto problem da se popnu do Kalemegdana i Knez Mihajlove. Ovako ne bi rešili problem samo turistima nego svima.

DSCN0069.jpg
 
Pa sad... Ipak ima potrebe. Na gotovo pola dosadašnjih putovanja na kojima sam bio kao turista u okviru nekog paket aranžmana, imao sam ''panoramsko razgledanja grada autobusom'', koje podrazumeva vožnju autobusom do što više mogućih lokacija, gde se više ide na kvantitet umesto na kvalitet. Tj. gleda se da se obiđe što više ali uz što manje detaljisanja i zadržavanja. Pretpostavljam da naše agencije i TOB iste takve usluge nude i ovim turistima što dolaze brodom. Pogotovu imajući u vidu da se nekad ti brodovi kratko zadržavaju ovde, te da je upravo panoramsko razgledanje autobusom najbolji način da iskoriste to vreme koje imaju.

A kad nisu razgledanja grada, onda su neki izleti (lupiću, do Vinče ili Avale i spomenika Neznanom junaku), ili pak kongresi. Jer se dešava nekad i da ti brodovi dopremaju ljude koji dolaze ovde na kongrese i razne događaje.

Na kraju krajeva, pa i naši turisti i putnici idu na te brodove. I tu sigurno nisu uvek samo ljudi iz Beograda koji će do Pristaništa doći dvojkom, nego i neko iz drugog grada, ko dolazi ili odlazi autobusom ili kombijem. Sa sve prtljagom. E sve te ljude, vozila i kofere negde treba smestiti, a da pritom ne ometaju druge. A stajanka je upravo prostor za takve stvari.
 
Велике степенице могу лепо да се направе у обичан пролаз тј рампу, немамо пара да се иживљавамо са толиким покретним степеницама. Једини проблем је што би људи на моторима радо користили као пречицу
 
I za to postoji rešenje:

300px-Barrier1.jpg


Naravno, pre ili kasnije, našao bi se neki Srbenda koji bi i tu uspeo da protera svoj motor. Ali bi ipak odvratilo 99% drugih motociklista i skuteraša.
 
Jedva čekam da uklone ovu usranu prugu ovde, oko Kalemegdana i na Donjem Dorćolu. Nadam se da će se onda Dunavski kej možda i povezati sa ostatkom Srbije ulicama a tuneli će se ukloniti.
A inače bilo bi kul da otvore neke kafiće u tom tunelu u Beton Hali gde pruga prolazi.
 
Koliko ljudi mrze prugu strasno a kad bi njom isao fino tramvaj od pancevca do ade i setaliste i bic staza itd itd
 
Pogledajte bilo koji od evropskih gradova. Svuda se vozom dolazi do centra grada. Samo se kod nas pravi saobraćajno slepo crevo, radi privatnih investitora.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
I plus se još i narod ubeđuje kako je to ispravno. Zato i ne čudi što imamo pristalice čupanja šina kroz centar.
 
Tu prugu koriste samo teretni vozovi nemojte je sad žaliti kao da ima koristi za putnike. Ne znam u kom modernom evropskom gradu prolazu teretni vozovi u centru grada tik do obale.
 
Ako su tu prugu koristili teretni vozovi ne znači da nije mogla da se upotrebi za LRT. Ili pak, da se njena trasa iskoristi za tramvaje, kao što reče Direktor (izbace se šine za voz, stave se za tramvaj).

Sad, nisam od onih koji će da kukaju zbog toga narednih 10 godina, jer kapiram da i jedna i druga opcija imaju svoje prednosti i mane. Ali mislim da je, ako ništa drugo, trebalo malo bolje razmotriti predlog koji su dali stručnjaci, da se tu sprovede LRT od Pančevca do Topčidera.


P.S. A što se tiče prolaska kroz centar - pa tek će sad teretnjaci da idu kroz pravi pravcati centar, i to ispod njega, kad budu morali da se guraju ispod Vuka dok se ne napravi most kod Vinče.
 
Vrh