RioBL
Advanced
- Učlanjen(a)
- 22.03.2015.
- Poruke
- 3.035
- Pohvaljen
- 1.719
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=522971#p522971:1hi4k7u8 je napisao(la):MarcBg » Thu Mar 08, 2018 12:43 am[/url]":1hi4k7u8]Politka o planu za Karadjordjevu:
http://www.politika.rs/scc/clanak/39954 ... i-Haj-lajn
...Биће то парк сличан најмлађем њујоршком парку Хај лајн – трансформацији застареле железничке инфраструктуре у западном делу Менхетна у зелено острво које је истовремено шеталиште, ботаничка башта и градски трг. Наш линијски парк биће спона града и његовог највећег потенцијала за развој, а то су реке. Када пруга буде уклоњена, пешаци ће, на пример, Дубровачком улицом и парком моћи да се спусте до будућег Музеја Николе Тесле и реке – истиче Фолић.
Ovo poredjenje sa High Line parkom nema nikakvog osnova. Cista propaganda a eto i dobro zvuci da se Beograd poredi sa New Yorkom.
U New Yorku su napustili dio pruge izgradjen na vijaduktu a koji je dugo sluzio za teretnu zeljeznicu a kad je prestala potreba za teretnim vozovima.
Od napustene konstrukcije su kasnije odlucili da naprave park.
U Beogradu nije nestala potreba za kretanjem teretnih vozova vec se oni na silu izmjestaju na pravce koji su daleko nepovoljniji za zeljeznicki saobracaj, na obilaznice kroz Vojvodinu koje teretnom saobracaju mogu donijeti samo gubitke. No to nije bitno, kad trgujete zemljistem uz rijeku.
Druga stvar, po kojoj Beograd ne moze da se poredi s New Yorkom, je taj sto New York ima izgradjen a i neprestano gradi jedan od najvecih metro sistema u svijetu pa moze sebi da prisuti konverziju zeljeznicke infrastrukture, koja nema namjensku upotrebu, u park.
U medjuvremenu, Beograd ukida pruge koje moze da koristi za saobracaj (ne nuzno teretni) a da od 70-tih godina nije izgradio ni jedan kilometar pruge.