Šta je novo?

Kako obogatiti turisticku ponudu Beograda?

Završio sam kompletan Vodič za Prokop u okviru "Beogradskog turističkog vodiča" , sa sve BG: vozom. Kako to izgleda , možete videti ovde. Zbog obaveza nisam stigao ranije da ga odradim. Primedbe , zamerke i predlozi su dobrodošli.

P.S.
Već je raspravljeno da se Jug slaže sa korišćenjem reda vožnje za BG: voz na prezentovani način.
 
Prva prmjedba odabir bija na prvoj karti sivo na sivom se ne vidi
Znaci ulazi u stanicu prokop na ploci moraju da se obiljeze drugom bojom ( okolina stanice kolosjeci )
Mapa linija sad postoje dvije linije valjda si do sad vidio da od zidara da svaka linija treba da ima svoju boju a ne obe sive .
Takodje trebo si da se odlucis za jedno pismo a ne da se pravi miks
Ovo su dobronamjerne kritike na prvu loptu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561196#p561196:imhi1jak je napisao(la):
direktor » Sre Avg 22, 2018 5:12 pm[/url]":imhi1jak]Prva primjedba odabir boja na prvoj karti sivo na sivom se ne vidi
Mapa linija sad postoje dvije linije valjda si do sad vidio da od zidara da svaka linija treba da ima svoju boju a ne obe sive.
Pozadina je u koloru , a trase mapa sive boje. To je mapa koju sam našao na netu pa sam je samo doradio. Nisam mewnjao boje već sam samo dopisao nazive stajališta / stanica. Mogu da ubacim još jednu mapu da budu različite boje za linije , a da na postojećoj mapi sivu zamenim drugom bojom. Jedino mi je problem što ne mogu da nađem mapu gde su ucrtane sve stanice , a ne bih napamet da ih ucrtavam.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561196#p561196:imhi1jak je napisao(la):
direktor » Sre Avg 22, 2018 5:12 pm[/url]":imhi1jak]Znaci ulazi u stanicu prokop na ploci moraju da se obiljeze drugom bojom ( okolina stanice kolosjeci )
Misliš na "satelite view" mapu? Tu treba da označim drugom bojom ulaze da bi se razlikovali od ostatka okoline?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561196#p561196:imhi1jak je napisao(la):
direktor » Sre Avg 22, 2018 5:12 pm[/url]":imhi1jak]Takodje trebo si da se odlucis za jedno pismo a ne da se pravi miks
Na šta konkretno misliš?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561196#p561196:imhi1jak je napisao(la):
direktor » Sre Avg 22, 2018 5:12 pm[/url]":imhi1jak]Ovo su dobronamjerne kritike na prvu loptu
:kk:
 
Govorim o mapi linija bg voza dvije linije traze dvije boje
Sve sto se pise treba u okviru vodica treba biti na jednom pismu isti font itd da to izgleda ozbiljnije
Satelitska mapa sivom bojom si oznacio ulaze u stanicu a to se nevidi sivo na sivo
Treba koristiti neku jaku boju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561210#p561210:efni5jeg je napisao(la):
direktor » Sre Avg 22, 2018 5:56 pm[/url]":efni5jeg]
Sve sto se pise treba u okviru vodica treba biti na jednom pismu isti font itd da to izgleda ozbiljnije
Tekst u okviru slika ili tekst na samoj stranici?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561210#p561210:efni5jeg je napisao(la):
direktor » Sre Avg 22, 2018 5:56 pm[/url]":efni5jeg]Satelitska mapa sivom bojom si oznacio ulaze u stanicu a to se nevidi sivo na sivo
Treba koristiti neku jaku boju
Nisam ja ništa označavao sivom bojom , takav je originalni satelitski snimak. U svakom slučaju , srediću to.
 
Sav tekst treba biti istim fontom i istim pismom kako bi djelovalo bolje i skladnije
 
To i nije baš izvodljivo , zbog ograničenja mogućnosti. Problem je što imam ograničen izbor fontova i nisam u mogućnosti da nađem font koji bi bio dobar i za tekst i za naslov.
 
A njemacki din font ima toliko slobodnih fontova latinice pogotovo
 
Укњижен ти је велики плусићћћ за труд.
Требало је цео текст да буде на ћирилици (како и доликује) + на енглеском
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561295#p561295:1iwsqknt je napisao(la):
direktor » Sre Avg 22, 2018 11:05 pm[/url]":1iwsqknt]A njemacki din font ima toliko slobodnih fontova latinice pogotovo
Sajt je rađen u wordpress - u , u free verziji. Zbog toga imam sužen izbor na desetak fontova. Za bilo šta drugo bih morao da platim.
 
Kako izgleda ova mapa BG: voza? Da li da povećavam font? Boje linija sam odabrao da budu iste kao što su boje u redu vožnje.

 
Velicina fonta je ok stavi i tacke na krajnje stanice
Mozda malo deblje linije a natpisi drugom bojom zuta se gubi u karti
 
Hvala na sugestiji za tačke. Koja boja bi bila dobra za tekst?
 
Pa treba probati sa par boja crvena. Plava crna vidi kako to zidar radi i sta on ima da kaze on ipak ima tu najvise iskustva
 
Ne moraju tacke nakon naziva stanice, tacke vec postoje na liniji, da ne bude previse tacaka..
Mislim da je ovako ok, font ima crne spoljne linije, tako da je boja fonta relativna.

Nego, za mapu voza, plan grada ne mora biti ovako detaljan, vec masimalno pojednostavljen, tako da izgleda kompaktno.
Sve u pravim linijama, kao na ovoj mapi za metro: https://www.popville.com/wp-content/upl ... ro_map.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561627#p561627:224bmozx je napisao(la):
Drakche » Pet Avg 24, 2018 7:14 am[/url]":224bmozx]Ne moraju tacke nakon naziva stanice, tacke vec postoje na liniji, da ne bude previse tacaka..
Pogrešno si razumeo. Ovde se radi o tome da nisam stavio tačke kao oznake terminusa (krajnjih mesta dokle voz saobraća , odnosno polazi).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561627#p561627:224bmozx je napisao(la):
Drakche » Pet Avg 24, 2018 7:14 am[/url]":224bmozx]Mislim da je ovako ok, font ima crne spoljne linije, tako da je boja fonta relativna.
Jedino sa spoljnom crnom linijom se jasno vidi naziv stanice / stajališta. Sve ostalo se "gubi" na mapi , kako kaže direktor.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561627#p561627:224bmozx je napisao(la):
Drakche » Pet Avg 24, 2018 7:14 am[/url]":224bmozx]Nego, za mapu voza, plan grada ne mora biti ovako detaljan, vec maksimalno pojednostavljen, tako da izgleda kompaktno.
Sve u pravim linijama, kao na ovoj mapi za metro: https://www.popville.com/wp-content/upl ... ro_map.jpg
Sve zavisi od mape do mape. Mislim da je bolje da bude ovako urađeno , zato što će se ljudi lakše snalaziti. U nekoj drugoj temi , čini mi se vezano za BG: voz , neko je prokomentarisao da postoji dosta ljudi koji ne znaju da je uvedena i druga linija. A i primetio sam da ljudi mnogo bolje razumeju o čemu pričam kada na planu grada iscrtam trasu. Čak i zidar za neke mape koristi bleđu pozadinu grada.
Dosta toga , rekao bih , u suštini zavisi od umeća onoga ko izrađuje mapu da verno predstavi stanje na terenu. Primera radi , one mape koje radi GSP mogu da zbune ljude jer prikazuje da linije 32 i 32E skreću levo , a linije 35 , 35L i 202 produžavaju pravo , a u praksi linije 35 , 35L i 202 skreću desno a linije 32 i 32E produžavaju pravo.
 
Pa dobro, sve sto bi uradio je u principu ok, jer to radis iz ciste dobre volje,
a mi bi ovde mogli jos mesecima da "ulepsavamo", tako da...
 
Meni je bitno da to bude funkcionalno , te je stoga svaki konstruktivan komentar dobrodošao , jer na kraju , više glava može bolje da sagleda stvar , nego jedna. Ono što je bitno je da je bilo dosta dobrih komentara (sugestija) i skoro sve su uvažene i uvrštene. Najviše muke mi je zadavala mapa BG: voza pošto mnogi planovi / mape nisu bili zadoviljavajući. Na kraju sam uspeo da nađem plan sa ucrtanim stajalištima i da sam izradim mapu.
A i red vožnje sam morao da prilagođavam , jer se polasci na relaciji Ovča - Prokop vode kao polasci druge linije , pa čovek u prvi mah pomisli da ne postoji ništa posle 21h.
 
Danas na potezu od Trga do Kalemegdana:
Na Trgu kontigent američkih vojnika (Air force i Army, znam ih po uniformama) koji čekaju da se čekiraju u Marriot. Ne znam šta rade ovde, verovatno neki samit
U Vasinoj kolona reli i ekspeditivnih džipova i automobila iz Poljske (UAZi i neke starije Škode sa nalepnicama ekspedicija)
Na Studentskom trgu naređani autobusi iz: Ukrajine, Rumunije, Grčke, Slovenije, Mađarske i jedan naš koji vozi Kineze


Nikad više turista nisam video u Beogradu kao ovog i prošlog leta. Samo kažem. :? Ovi koji dolaze tako u grupama su uglavnom ok i stvarno dolaze da vide. Posebno azijati a.k.a. Mali Zergovi :D (ja ih tako zovem jer su mi simpatično smešni :D ). Oni su najzahvalniji turisti. Ne prljaju, ne galame, ne prave probleme, posećuju muzeje i kulturne objekte i uvek dovode još svoje braće. :D Bukvalno dolaze u rekama.
Al sve u svemu, Beograd nikad posećeniji. I nikad raznovrsniji sastav turista.
 
Istina +1
čak su se razmileli i po Zemunu :D

Jbg. a Keep Light ne preuze zasluge :lol: :lool: :lol:
 
Ове године је по пројекту "Пут Свиле" - "Један појас, један пут", из Кине караван возила крену 28. јула и стигао у Србију 05. септембра, после 40 дана вожње и пређених 15.000 км кроз десет земаља. Експедиција је ишла са СУВ возилима Реве (Roewe RX5), и то је први светски „паметни аутомобил“. Возило функционише помоћу Линукс оперативног система Јун Ос (Yun Os) слично као помоћу паметног телефона.

Пошто имамо и подтему о Путу свиле „Srbija na Putu svile - Belt and Road “ пренећу @Вождове слике и мој пост у ту подтему, да буде и тамо забележено. @Вожд се неће љутити.

5. septembar 2018 | 14:07
Vozili su se "novim putem svile" i stigli u Beograd, gde ih je dočekao Vesić: Reči Mao Cedunga su kao putokaz za ulazak u velike projekte (FOTO)
On je podsetio da je projekat „Jedan pojas – jedan put” pokrenuo predsednik Kine Si Đinping 2013. godine, kao i da je u okviru istog organizovana svetska turneja kineskih brendova koju je sponzorisala kompanija „Liten grupa”
http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/29 ... jekte-foto
 
Ako se ovako nastavi, ista ova sudbina čeka i Beograd. Prenosim tekst onako kako je uređen na B92:

Muke počele: Svi iznajmljuju stan u prestonici, sele se zbog turista
Izvor: Beta nedelja, 30.09.2018.

Turisti u prizemnom stanu za iznajmljivanje u okviru međunarodne mreže "Airbnb" bezbrižno uživaju u radostima Pariza.

Frank Brian koji živi sprat iznad, kaže da je to "noćna mora".

Već četiri godine, kaže on, neprekidna je galama tokom noćnih zabava, tumaranje pijanih po zgradi, buka novopridošlih grupa u nedoba, ponekad i od po 15 ljudi.

"Želim da se odselim", kaže Brian. "Ali, rekao sam sebi da neću jer iako sam ugrožen, ne treba ja da popustim".

Pariz, već dugo jedno od vodećih svetskih turističkih odredišta, i dalje je zahvalan za milijarde evra koje donose turisti, i za 300.000 radnih mesta koja se time održavaju. Međutim, Parižani i zvaničnici glavnog grada Francuske imaju krupne primedbe zbog tolikog broja posetilaca koji nisu, kao ranije, "saterani" u hotele, već su vrata uz vrata s građanima, u stanovima iznajmljenim preko interneta. Otpor "nametljivom turizmu" na svačijem kućnom pragu u Parizu, još nije dostigao razmere koje ima u drugim gradovima kojima takođe teku reke posetilaca.

U Veneciji i Barseloni je održan niz protesta. Međutim, zabrinutost u glavnim evropskim turističkim odredištima je ista: masovni turizam i njegove onlajn platforme prazne centar grada od stanovnika, rasterujući ih višim cenama, većim izdacima i velikim neugodnostima. Žak Buto, predsednik lokalne uprave centralnog pariskog Drugog arondismana, među onima je koji dižu uzbunu. Arondisman koji on nadgleda, uključujući i Muzej umetnosti "Pompidu", doživeo je naglo opadanje broja stanovnika, jer je "Airbnb" na prepad zauzeo Pariz, s više stanova za iznajmljivanje nego u bilo kojem gradu širom sveta.

"Stanovništvo se u potpunosti menja - umesto onih koji su ovde bili godinama, do onih koji ovuda samo prolaze", kaže Buto. Drugi arondisman je u poslednje četiri godine izgubio 3.000 stanovnika, što je više od 10 odsto ukupnog broja, a odselile su čitave porodice, kaže on. Pošto je manje dece, škole su ukinule tri razreda.

"Ne želim da budem predsednik opštine-muzeja, to jest lepih fasada, gde ljudi prođu i odu", kaže Buto. "Važno je da gradski centri ostanu autentični i živi. Zapravo, to je ono zbog čega turisti i dolaze".

"Airbnb" je 2012. godine nudio zakup 4.000 stanova u Parizu. To je poraslo na više od 40.000 2015. godine, kada je izvršni direktor kompanije "Airbnb" Brajan Česki dočekan u Skupštini grada. Tri godine kasnije, "Airbnb" nudi 65.000 stanova samo u Parizu. Ali odnosi sa Skupštinom grada su se zagorčili. Zamenik gradonačelnika Pariza Ian Brosa, odgovoran za stanovanje, kaže da je za pet godina glavni grad izgubio 20.000 stanova "u kojima su živeli stanovnici Pariza, a sada su tu turisti. To više nisu stanovi, to su prikriveni hoteli".

"Airbnb je skrenuo od svog prvobitnog modela", kaže on. "Mi smo od podeljene ekonomije došli do ekonomije grabljivaca, s profesionalcima koji su masovno kupovali stanove, ponekad zgrade, da bi ih pretvorili u mašine za proizvodnju novca. Dakle, naša uloga je da vratimo neki red".

Pariz, da bi nekako regulisao rast "Airbnb"-a i sličnih platformi, od decembra traži od vlasnika koji nude stanove za iznajmljivanje da se registruju. Parižanima je dozvoljeno da turistima iznajmljuju samo nekretnine u kojima stvarno žive, i da ih iznajmljuju najviše 120 dana godišnje. Svaka druga nekretnina koju imaju u Parizu, uopšte se ne može iznajmiti turistima. Ali, čak i uz inspektore koji idu od vrata do vrata i kažnjavaju najveće prekršioce, propis je i dalje bez efekta.

Zamenik gradonačelnika, Brosa se sada zalaže za opštu zabranu turističkog smeštaja u centru Parizu, tvrdeći da su vlasnici stanova i kuća u Prvom, Drugom, Trećem i Četvrtom arondismanu "najviše pogođeni fenomenom Airbnb". Tim vlasnicima, kaže on, trebalo bi dozvoliti da iznajme sobu viška, ako je imaju, ali ne i ceo stan. "Airbnb Francuska" je u saopštenju ocenio da je predlog zamenika gradonačelnika Pariza "bez dodira sa javnim mnjenjem, bez ikakve veze s pravnom stvarnošću". Ta firma kaže da iznajmljivanje nekretnina preko "Airbnb" pomaže Parižancima da "povećaju svoje prihode i plate troškove života povećane na mestima gde žive, gde već decenijama stambeni kapacitet ne uspeva da zadovolji potražnju".

Više pritiska na "Airbnb" i slične sajtove na internetu dolazi s novim zakonom o stanovanju koji će uskoro dobiti završni blagoslov Parlamenta Francuske. Taj zakon će uvesti velike novčane kazne za sajtove koji nude nekretnine mimo francuskih propisa. Zamenik gradonačelnika Pariza Brosa očekuje da će taj zakon biti prekretnica i kaže da "džentrifikacija Pariza nije počela sa Airbnb, ali Airbnb ju je ubrzao". Ako se to ne spreči, rekao je on, "Parizu preti opasnost da postane grad bez stanovnika, u kojem žive samo turisti i strani investitori".

https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1449858
 
Vrh