Šta je novo?

Jurija Gagarina

Pa gradiće se iza Bloka 71 i 72 ceo Treći Beograd (Surčingrad, Ekspograd), to ti je završeno.
Da su mene pitali, ne bi se gradilo, ali avaj.
To ti je par kilometara ako ne i 5km, ja pricam malo blize blokovima, gde ce biti produzetak Jurija Gagarina. Ovo je i tema Jurija Gagarina ne Surcin.
1725613476120.png

Na slici u gornjem desnom uglu je Mileve Maric Ajnstajn naselje, blok 72 iza je mnooooooogo praznog prostora do expa.
 
Ниво земљишта иза насеља Милева Марић је нижи. Сваки нови стамбени простор генерише нова возила и нова кретања ка центру.
 
Tako da ja imam utisak da se neće prebrzo tu graditi, plus razlog što tu ne mogu da stave kvadrat 3500e kao u malo bližim delovima NBG.​
Ako mogu u Surčinskim njivama da stave tu cenu, mogu i ovde. Danas ti cene stana nisu više ono što je nekad bilo, da što više ideš ka periferiji da ti je to cena niža.​
 
Где конкретно? Какве алтернативне везе града и Савских блокова, и свега планираног у продужетку у Сурчинском атару постоји осим Јурија Гагарина?
Та улица (не булевар) је данас и главна веза аутопута Милоша Великог и центра града.
Gde god hoces? Napravis nove mostove, nove saobracajnice, kupis zemljiste od naroda, eksprorijaciju nismo mi izmislili, samo je se mnogo plasimo. Naravno ovo je sve misaona imenica i totalno nerealno.
 
Ок, хајде сад смишљено, како би ти спровео саобраћај из Јурија Гагарина до центра неком новом трасом и неким новим мостом? До блока 42 где год да пробаш прелазак удараш на Аду. После моста на Ади ти густо удараш у Сајам, после сајма у Београд на Води.
Опет, код блока 42 већ имаш УМП па мост преко Аде.
Савски блокови су периферни и требали су да остану ушушкани а не проточни.
Друмски правац за Сурчин је требао да иде преко БК, Норвешка-Грчка-Сурчинска-Војвођанска. И то да добије трамвај и постане булевар. Овако се силују и Сурчин и блокови. А могли смо да добијемо брз и поуздан трамвај до Сурчина и крак за аеродром, да укинемо 601 и да пребацимо окретницу потеза 600 код Новог Бежанијског гробља.
 
Ок, хајде сад смишљено, како би ти спровео саобраћај из Јурија Гагарина до центра неком новом трасом и неким новим мостом? До блока 42 где год да пробаш прелазак удараш на Аду. После моста на Ади ти густо удараш у Сајам, после сајма у Београд на Води.
Опет, код блока 42 већ имаш УМП па мост преко Аде.
Савски блокови су периферни и требали су да остану ушушкани а не проточни.
Друмски правац за Сурчин је требао да иде преко БК, Норвешка-Грчка-Сурчинска-Војвођанска. И то да добије трамвај и постане булевар. Овако се силују и Сурчин и блокови. А могли смо да добијемо брз и поуздан трамвај до Сурчина и крак за аеродром, да укинемо 601 и да пребацимо окретницу потеза 600 код Новог Бежанијског гробља.
Ja licno ne vidim problem da most ide do/preko ade, i onako je cela urbanizovana i ima one silne parkinge i saobracajnice. Takodje zasto je nuzno resenje Centar? Zasto mislis da svi idu u centar? Fizicki se krecu ka centru jer ne mogu drugacije.

Cilj je da postoje obilaznice i prstenovi oko grada i u samom gradu, a nas grad ima 3 mosta preko Save te se sav saobracaj fokusira tu i pravi levak.

1725632838587.png
 
Vezano za Došljakov post. Samo bih dodao jedan komentar a to je zašto uvek svi misle da se mora ići ka centru non stop i svakog dana. Znam ljude u raznim krajevima van centra i već sve imaju u svom kraju i ne moraju da idu u centar često pa povežu i mesec i par meseci da ne idu do Knez M. Bg opštine su uglavnom decentralizovane, svaka ima svoje ustanove, pošte, tržne centre itd.
Ljudi koje znam iz Ledina, Surčina doduše 3 osobe, idu samo do savskog keja, delta citya. Na posao airport city ili od kuce i ne idu u centar skoro uopšte.

Naravno ima i ljudi koji vole da su stalno u centru ali mislim da kupci stanova nisu taj tip ljudi.
 
Vezano za Došljakov post. Samo bih dodao jedan komentar a to je zašto uvek svi misle da se mora ići ka centru non stop i svakog dana. Znam ljude u raznim krajevima van centra i već sve imaju u svom kraju i ne moraju da idu u centar često pa povežu i mesec i par meseci da ne idu do Knez M. Bg opštine su uglavnom decentralizovane, svaka ima svoje ustanove, pošte, tržne centre itd.
Ljudi koje znam iz Ledina, Surčina doduše 3 osobe, idu samo do savskog keja, delta citya. Na posao airport city ili od kuce i ne idu u centar skoro uopšte.

Naravno ima i ljudi koji vole da su stalno u centru ali mislim da kupci stanova nisu taj tip ljudi.
Ja zivim na NBG i moja porodica i komsije iz neke price odu u Knez i centar mozda jednom mesecno. Ja nisam bio u centru tj knezu pola godine i jace.
Ali zato ako hocu da idem negde kolima ja moram da predjem mostove koje vode ka centru jer nemam gde drugde.

Kvalitetna studija bi odradila svoje, a sto vise mostova imas, to vise rasterecujes saobracaj i pravis prstenove po gradu. To sto su savski blokovi nekada bili ususkani jer je drug tito tako rekao ne znaci nista. Imas omladinskih brigada 2+2 (realno moze 3+3) koje je slepa ulica jbt.
 
Ja licno ne vidim problem da most ide do/preko ade, i onako je cela urbanizovana i ima one silne parkinge i saobracajnice. Takodje zasto je nuzno resenje Centar? Zasto mislis da svi idu u centar? Fizicki se krecu ka centru jer ne mogu drugacije.

Cilj je da postoje obilaznice i prstenovi oko grada i u samom gradu, a nas grad ima 3 mosta preko Save te se sav saobracaj fokusira tu i pravi levak.

Pogledajte prilog 210922
Није ли јако давно предлаган тунел који би повезао Ивана Рибара са Чукарицом? Дакле као ова плава линија само не између 44/45 него 71/45

То бих апсолутно подржао и верујем да би драстично растеретило гужве на мосту на Ади. Ова верзија која се надовезује на Нехруову је такође ок само што Нехруова није нека значајна улица која води игде док се Ивана Рибара надовезује на Сурчинску / Војвођанску и води даље ка аеродрому и будућем нам Сајму / Наци стадиону

Ове предлоге мостова преко Савског језера не подржавам јер је то трајно уништавање читаве еколошке и рекреативне целине да би се мало уштедело, ако можемо сада да издвојимо милијарду евра на "Осмех Војводине" можемо у наредних 20 година скупимо паре за честит тунел испод реке, шуме и језера. Изградњом мостова преко купалишта са истим завршавамо причу, нека и то у старту преузме наводни Београд и изгради лукс насеља на месту шуме и језера
 
Pa Omladinskih brigada jeste 3+3.
Nije u blokovskom delu

Није ли јако давно предлаган тунел који би повезао Ивана Рибара са Чукарицом? Дакле као ова плава линија само не између 44/45 него 71/45

То бих апсолутно подржао и верујем да би драстично растеретило гужве на мосту на Ади. Ова верзија која се надовезује на Нехруову је такође ок само што Нехруова није нека значајна улица која води игде док се Ивана Рибара надовезује на Сурчинску / Војвођанску и води даље ка аеродрому и будућем нам Сајму / Наци стадиону

Ове предлоге мостова преко Савског језера не подржавам јер је то трајно уништавање читаве еколошке и рекреативне целине да би се мало уштедело, ако можемо сада да издвојимо милијарду евра на "Осмех Војводине" можемо у наредних 20 година скупимо паре за честит тунел испод реке, шуме и језера. Изградњом мостова преко купалишта са истим завршавамо причу, нека и то у старту преузме наводни Београд и изгради лукс насеља на месту шуме и језера
Slazem se da je tunel daleko bolje resenje ujedno i skuplje
 
Па мислим, Мост на Ади нас је званично искоштао 360 милиона евра, Фрушкогорски коридор који је укупно дугачак 48 километара са тунелом "Иришки венац" од 3,5 километара кошта 600-700 милиона евра. Овај тунел би у најдужој варијанти (од Ивана рибара до саме петље на Чукарици) био дугачак 2,5 километара (1,5км од Нехруове)

Стварно очекујем да би могао да се уради за 400-450 милиона евра у врх главе што је мање од половине годишњег буџета града Београда.

Па и да 1/4 тренутног годишњег буџета за инвестиције града Београда иде на то, за 8 година би имали тај нови тунел а већ 12 година је прошло од последњег моста. При чему не видим зашто не би и републичка власт ускочила кад Београдски регион сад де факто има више становника него Војводински а свакако има више туриста и саобраћајног притиска
 
Имајмо на уму да било које кретање из ове зоне оптерећује Јурија Гагарина, не само преко реке Саве већ и по НБГ, и до Делта ситија, и до Ушћа, и до Сава центра, и до општине, и до дома здравља. Зато није боље ићи у ширину. Довољно је видети какво је мрцварење ићи нпр. из Миријева само до Вука, или са Трошарине до СУПа или општине Вождовац у Устаничкој.
 
Pa sta je ovo ako nije sirina? Poduzavas grad u sirinu ka ledinama i pravis prstenove. Gde da se siri?
 
Да се прво попуне празни простори у оформљеним блоковима ближе центру. Није рационално што је изграђен блок Милева Марић, а блок код ФДУ је шумарак, у блоку преко пута Арене стоје камиони Енергопројекта, на обали узводно од Газеле шљункаре до Бродоградилишта, а после њега исто грађевинске механизације.
 
Mogli bi prvo da srede zeleni talas u JG koji je narusen poslednjih godina. Pre 4-5 godina je odlicno funkcionisao. Akutnije stanje je u O. Brigada gde ima doslovno crveni talas.
 
Имајмо на уму да било које кретање из ове зоне оптерећује Јурија Гагарина, не само преко реке Саве већ и по НБГ, и до Делта ситија, и до Ушћа, и до Сава центра, и до општине, и до дома здравља. Зато није боље ићи у ширину. Довољно је видети какво је мрцварење ићи нпр. из Миријева само до Вука, или са Трошарине до СУПа или општине Вождовац у Устаничкој.
Овим правцем би пролазили људи који желе из правца Чукарице (Жаркова, Железника, Сремчице, Раковице итд.) да дођу до Новог Беграда, Земуна, Бежаније, аеродрома итд. и обрнуто

Тренутно је то могуће само на два начина - преко моста на Ади и преко обилазнице око града:

1725662091715.png


Овај смер заправо и присиљава људе да иду кроз Јурија Гагарина бар делом до Моста на Ади чак и ако желе да се крећу у смеру унакрсно од ње. Нпр. неко из блока 45 или бежанијских блокова мора да се креће целом дужином Јурија Гагарина да би дошао до Моста на Ади и преко њега прешао реку да би отишао до Жаркова

Тунел испод Саве би омогућио свима који хоће да се крећу том осом да се заправо крећу том осом

1725662360346.png


Е сад, разлог што потенцирам Ивана Рибара јесте што се та улица даље слива у већи кружни ток из кога се даље иде на обилазницу, аеродром, ка Тошином бунару итд.

1725662664681.png

док се из Нехруове не избија ни на једну директну већу улицу осим што сече Јурија Гагарина где је ипак већа гужва и то након малецног кружног тока који није прилагођен да прими велики саобраћај

1725662635216.png



Али да се не лажемо, километар тунела није јефтин тако да је потпуно легитимно ако би се људи одлучили за повезивање Нехруове, само треба урадити квалитетну и далековиду анализу шта се на дуже стазе више исплати и захтева мања улагања у закрпе
 
Мислим да је тај правац био давно уцртан у плановима. Проблем је цена тунела испод Саве.
 
Vezano za Došljakov post. Samo bih dodao jedan komentar a to je zašto uvek svi misle da se mora ići ka centru non stop i svakog dana. Znam ljude u raznim krajevima van centra i već sve imaju u svom kraju i ne moraju da idu u centar često pa povežu i mesec i par meseci da ne idu do Knez M. Bg opštine su uglavnom decentralizovane, svaka ima svoje ustanove, pošte, tržne centre itd.

Ima toga naravno, ali mora se uzeti u obzir da dobar deo stanovništva ide na posao u stari deo grada. Morala bi se prvo dobro rasteretiti JG nekim mostom ili tunelom pre širenja NBG dalje od blokova 71-72. A slažem se sa gorenavedenim da u postojećem prostoru opštine NBG ima dosta prostora koji bi trebalo popuniti pre daljeg širenja blokova.
 
Несхавтљиво ми је да нису пресвукли средњу и леву траку у Јурија Гагарина од Марка Христића до Моста на Ади у смеру ка мосту. Тај део је ужасан подједнако као што је раније био део који су пресвукли.
 
Bas kao sto kaže, problem je na raskrsnicama i bahatost ljudi.

Takodje skretanje desno se deli sa trakom za pravo i onda se stvara kolona vozila koji žele desno, a ne mogu zbog prva 2 vozila koja idu pravo.
 
Meni je to ok. Traka je za desno i pravo, vozila imaju pravo da je tako i koriste. Apsolutno ne vidim problem u tome da neko sačeka 15 sekundi, neće mu pasti kruna s glave.
 
I da se to uradi opet bi majmuni koji idu pravo uzurpirali tu traku za skretanje . Ja sam lepo rekao kod nas samo fizičke barijere sa bodljama izmedju traka mogu da uvedu ljude u red, kada već policija ne radi svoj posao. Postalo je pravilo npr posle mosta sa ade, da traka za pravo sluzi za skretanje ka delti i to je svima ok, policija cesto tu stavi radar ali ih ne zanima sto je jedna traka blokirana
 
Ovde traka za desno i za pravo je normalno da se koristi za oba pravca pošto je zaista neprimereno da se ista rezerviše samo za desno skretanje pošto bi završili sa jednom trakom za pravo. Rešenje je proširenje dodatne trake za desno od jedno bar pedesetak metara, koja bi rasteretila pravac pravo.
A za levu stranu ukidanje uključivanja (pa čak i barijerom) zadnjih 100tinak metara iz leve trake u srednju za pravo. Samo tako se može osigurati da zeleno za pravo ima punu propusnost, pošto sada je tu u špicu na zelenom propusnost sigurno manja od 70-80% što zbog ovih što se ubacuju iz leve trak, što vozila koja čekaju na skretanje desno, pa trpe obe trake za pravo.
 
Vrh