Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/194300/Taksi-propao-kroz-asfaltTaksi propao kroz asfalt
Nebojša Jovanović (37) vozač „Pink“ taksija juče oko 15 sati vozio se Južnim Bulevarom kada je iznenada njegov automobil upao u rupu na putu duboku više od jednog metra. Taksista je nepovređen uspeo da izađe iz vozila, a automobil je ostao „zarobljen“ u rupi, koja je nastala usled topljenja asfalta.
Na uglu Južnog Bulevara i Ulice Mihaila Gavrilovića nedavno je obnovljen asfalt, koji se pod visokom temperaturom istopio i napravio rupu duboku metar i po.
- Vozio sam dozvoljenom brzinom i odjednom osetio da je auto stao i da propada. Nisam mogao da predpostavim šta se dešava, kada sam uspeo da izađem iz kola video sam da su prednji točkovi upali u rupu od istopljenog asfalta - rekao je zaprepašćeni taksista Nebojša, dok je njegov automobil prednjim delom ležao u rupi.
- Nikada u životu nisam video ovako nešto! Automobil je odjednom upao u rupu na sred ulice. Izgleda da se asfalt samo istopio i napravilo se udubljenje - u šoku je ispričao Duško Jovanović, radnik u obližnjoj pošti, koji se u trenutku ove nesreće našao na ulici.
„Ovo samo u Srbiji može da se dogodi!“ komentarisale su komšije okupljene na prozorima okolnih zgrada, dok su posmatrali taksi koji je jednim delom „potonuo“ u rupu.
Ekipa MUP-a izvršila je uviđaj, a taksista je najavio da će se sa kompletnom dokumentacijom žaliti preduzeću „Beograd put“ jer, kako je naveo, njegov taksi posle ove nesreće više nije u voznom stanju.
Na uglu ulica Mihaila Gavrilovića i Južnog Bulevara juče nije bilo obeležja od opasnosti zbog postavljanja novog asfalta.
Jeste postavljen neki preterano golemi kolektor, i verovatno je tu negde i problem, ko će ga znati.jovanovm":1111whhn je napisao(la):@GOJE, Wile E. Coyote
Pa zar nisu stavljali i novu kanalizaciju kad su renovirali ulicu? Sećam se onih velikih cevi...
Izvor: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:289021-Od-rupe-svi-peru-rukeOd rupe svi peru ruke
Nadležni bez objašnjenja kako je došlo do otvaranja kratera u obnovljenom Južnom bulevaru. Putari pretpostavljaju da je došlo do "ispiranja" podloge
KRATER u Južnom bulevaru koji se u sredu iznenada otvorio nasred kolovoza na pešačkom prelazu i progutao točak taksi automobila, putari su odmah zakrpili. Ipak, za odgovor na pitanja kako je do urušavanja uopšte došlo, s obzirom na to da je ova saobraćajnica kompletno rekonstruisana pre dve godine, i ko je odgovoran, javnost je uskraćena, jer svi "potencijalni krivci" peru ruke i "vruć krompir" prebacuju jedni drugima.
Sreća u nesreći bila je što je u trenutku kada se rupa otvorila tom saobraćajnicom prolazila ekipa "Beograd puta". Odmah su reagovali i sanirali oštećenje. Da se incident dogodio samo sat kasnije, kada je u gradu počela da besni oluja, posledice su mogle biti mnogo ozbiljnije.
Kako smo nezvanično saznali, najverovatnije je došlo do ispiranja podloge. Varijanta da je asfalt propao zbog oštećenja instalacija - vodovodnih ili kanalizacionih cevi otpada, jer prilikom saniranja putari nisu zatekli vodu u rupi, što je prvi pokazatelj da je stradala podzemna infrastruktura.
Ova saobraćajnica, relativno skoro, potpuno je rekonstruisana. Investitor radova bila je Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
- Kompletni radovi su završeni još 2008. godine - objašnjava Nenad Bajić iz Direkcije. - Posle obavljenog tehničkog pregleda dobijena je upotrebna dozvola, a objekat je predat gradu na upotrebu i održavanje. Pošto je saobraćajnica u sistemu održavanja gradskih službi, za nju je nadležan Sekretarijat za saobraćaj.
U ovom sekretarijatu objasnili su da je za ulice nadležna Direkcija za puteve.
- Predmetna saobraćajnica još je u garantnom roku - kaže Ivana Vuletić, direktor Direkcije za puteve. - Zato je nismo preuzeli od Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju koja je investitor, a izvođač radova je dužan da ulicu vrati u ispravno stanje.
RADOVI
REKONSTRUKCIJA Južnog bulevara počela je 2. oktobra 2007. godine, a završena je umesto tri, sedam meseci kasnije. Ulica je proširena, potpuno je obnovljen kolovoz, trotoari popločani, urađene nova signalizacija i osvetljenje, kao i zamena kompletnih podzemnih instalacija.
Izvor: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Tiha-voda-asfalt-roni.sr.htmlТиха вода асфалт рони
Пуцање коловоза на раскрсници Јужног булевара и Улице Михаила Гавриловића проузроковано испирањем подлоге у коју су се највероватније изливали остаци обилних падавина
„Отварање” рупе на коловозу, на раскрсници Јужног булевара и Улице Михаила Гавриловића, када је точак такси возила пропао кроз асфалт, највероватније проузроковала је вода која је испрала подлогу. Кроз отвор на саобраћајници која је пре око две године комплетно обновљена видела се рупа дубока око три метра. Очигледно, само је било питање времена, када ће конструкција на површини „попустити” под теретом аутомобила. Ова пукотина је, у међувремену, поново насута и покривена носећим слојем и требало би да буде потпуно санирана најкасније у току викенда. Невоља је што је могућност да се у неком делу престонице догоди слична незгода и даље веома извесна, јер је тешко утврдити на којим местима вода „тихо” продире испод тла.
– Није проблем квалитет асфалта. Он је на раскрсници „висио”, без потпорног слоја који се налази испод њега. Претпостављамо да услед обилних падавина претходних месеци канализациона мрежа није могла да прихвати толику количину воде и да је она подлокала земљу, створивши велику шупљину, за коју нисмо могли да знамо да се направила док се ово није догодило. Најугроженији су правци где постоје већи нагиби, односно деонице низ које се вода слива и задржава. Наше екипе су одмах изашле у Јужни булевар и обележиле рупу, како још неко не би оштетио возило – објашњава Драган Милошевић, директор сектора за грађевинску делатност ЈКП „Београд пут”.
Он подсећа да комаде асфалта може да одрони и јака бујица низ стрме саобраћајнице, као што је то био случај у Ваљевској улици после невремена прошлог лета. Осим у Јужном булевару велике количине воде често се налазе и на спусту према Улици Димитрија Туцовића, делу Лазаревачког друма, Радничке, на подвожњаку у Кошутњаку.
Илија Ђорђевић, директор компаније „Ратко Митровић – нискоградња”, чији су радници асфалтирали Јужни булевар, тврди да аутомобил пре два дана није пропао због лошег квалитета асфалта.
– Квалитет је испитан и за њега смо добили све сертификате. Сигуран сам да је разлог упадања возила у рупу изливање воде у песак испод површине. Асфалт не може да пукне, већ може да се растопи, али то не може да се догоди само на малом делу већ на целој површини. Зашто се рупа појавила требало би да утврде градске службе. Радници „Београд-пута” вратиће саобраћајницу у нормалу – каже Ђорђевић.
Радови у Јужном булевару почели су у октобру 2007. и било је предвиђено да буду завршени до 31. децембра исте године. Када су радници почели да копају, наишли су на подземне инсталације које нису биле уцртане у планове, па се посао одужио. Уместо за 90 дана, обнова је окончана тек после 195 дана. Крај обнове саобраћајнице „сачекао” је локалне изборе и завршен је тек 15. априла 2008. године.
Ненад Бајић, задужен за односе с јавношћу у Дирекцији за градско грађевинско земљиште, каже да је у реконструкцију Јужног булевара град уложио 631 милион динара 2008. године, од тога је половина финансирана из кредита Европске инвестиционе банке, а друга половина из изворних прихода Дирекције.
– Пројекат је реализован према правилима ЕИБ, а после извођења радова и обављеног техничког пријема издата је употребна дозвола. Објекат је предат Београду на употребу и одржавање и налази се у систему редовног одржавања саобраћајница – наглашава Бајић.
Реконструисани део Јужног булевара има четири саобраћајне траке, а правце раздвајају широке баштице. У току радова постављен је магистрални колектор и секундарна канализација у дужини од 2.320 метара. Нове водоводне цеви дуге су 2.120 метара, а постављено је и 20 нових стубова јавне расвете и више од два километра нових електроинсталација.
-----------------------------------------------------------
Суграђани претили блокадом радова
Док радови нису коначно завршени, житељи Јужног булевара пола године су имали бројне проблеме. Станари кућа и зграда у овој саобраћајници и околним улицама суочавали су се са несташицом струје и воде, цурењем песка из славина, прекидом телефонских линија... У једном тренутку је чак претила опасност да огорчени суграђани блокирају обављање радова.