Зато што су из Беграда они који вреде отишли у великом проценту. Остали су они што још нису стигли да оду и свесрпски морални шљам из целе земље.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371807#p371807:1ca52mc0 je napisao(la):becks89 » 16 Феб 2016 04:18 pm[/url]":1ca52mc0]Novi Sad je u odnosu na Beograd jako velika civilizacija
Volvo hibridi uskoro u Srbiji
Kako je za Autobusi.NET ekskluzivno potvrdio Nenad Lužanin, direktor Volvo Buses Serbia, KAVIM Autoprevoz Čačak će uskoro dobiti prve hibridne Volvo autobuse.
Isporukom, koja će se najverovatnije izvršiti u narednim nedeljama, Čačak će postati prvi grad u Srbiji koji će u redovnom saobraćaju eksploatisati hibridne autobuse, a drugi, posle Beograda, koji će u eksploataciji imati vozila koja ne koriste isključivo motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Nakon što je 2012. godine iz proizvodne game potpuno izbacio dizel gradske autobuse, Volvo je početkom 2017. godine obeležio svojevrsni jubilej na polju ekološki čistih vozila. Samo u 2016. godini isporučeno je 533 hibridnih autobusa. U brojku od 3000 vozila, Volvo ubraja sve autobuse koji nisu pogonjeni isključivo na dizel. Skoro polovina, tačnije 1425 vozila, prevozi putnike na kopnu Velike Britanije, a drugi veliki potrošači hibrida su Kolumbija, Švedska, Španija i Nemačka. U poslednjih nekoliko godina raste potražnja u istočnoj Evropi, tačnije u Poljskoj i Estoniji, gde je do sada isporučeno 100 vozila. Na ovoj mapi će se uskoro naći i Srbija.
Volvo trenutno u ponudi ima tri tipa ovih vozila: hibridne, električne hibridne i potpuno električne. Hibridni poseduju dizel agregat zapremine pet litara, a on se isključuje zaustavljanjem na stajalište ili semafor, pa se ponovo uključuje nakon kretanja iz mesta. Ovi autobusi su potpuno autonomni jer se baterije pune isključivo kočenjem i prazne se kretanjem iz mesta. Električni hibridi poseduju superkondenzatore, ali takođe imaju dizel motor koji, po potrebi, radi kao generator struje. Ova vozila se, osim kočenjem, pune i na terminusima putem pantografa koji se spušta na krov autobusa. Na isti način se pune i potpuno električni autobusi, koji, kako im ime kaže, uopšte nemaju dizel motor i kreću se bešumno. Kako Volvo tvrdi, hibridni autobusi su efikasniji za 40, električni hibridi za 60 a potpuno električni za 80 posto od autobusa koji radi na dizel.
аутобуси.нет