Šta je novo?

Javni prevoz u Srbiji

Novi Sad je u odnosu na Beograd jako velika civilizacija, bar što se tiče radnika u javnom prevozu, skoro da nema vozača koji se nije javio, nijedan se nije bunio, pretio, pokazivao srednji prst ili slično, što je jako česta pojava u Beogradu. Sve pohvale! :)
Jedna od slika! :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371807#p371807:1ca52mc0 je napisao(la):
becks89 » 16 Феб 2016 04:18 pm[/url]":1ca52mc0]Novi Sad je u odnosu na Beograd jako velika civilizacija
Зато што су из Беграда они који вреде отишли у великом проценту. Остали су они што још нису стигли да оду и свесрпски морални шљам из целе земље.
 
Нови Сад, још једном импресије што се тиче озбиљности и културе особља! :)

IMG_1746_zps8e7itm7h.jpg

IMG_1761_zpsrzyfaiak.jpg

IMG_1784_zpsi4c7anok.jpg

IMG_1815_zpstev88fib.jpg

IMG_1868_zpsehrpmym4.jpg
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HVJVjlFaEmM[/youtube]

Испорука зглобних Икарбуса за ЈГСП Нови Сад. :)
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=aoYoA9lcJBk[/youtube]
Autotransport ili ''Kraljevo grad mladosti''
 
Без превоза чак пола Шумадије!
М. ЛУКОВИЋ | 23. јул 2016. 19:43 | Коментара: 0

Београдска фирма раскинула уговор са градском агенцијом за саобраћај. "Ласта" се повлачи због процеса приватизације

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... a-Sumadije
 
Заборавио сам да окачим слике које са направио у НС. Веома занимљив возни парк.
 
Lepa boja buseva, novim Ikarima jako dobro stoji.

Sredili su i karoseriju na starim busevima, tako fa izgledaju odlično!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Volvo hibridi uskoro u Srbiji

Kako je za Autobusi.NET ekskluzivno potvrdio Nenad Lužanin, direktor Volvo Buses Serbia, KAVIM Autoprevoz Čačak će uskoro dobiti prve hibridne Volvo autobuse.

Isporukom, koja će se najverovatnije izvršiti u narednim nedeljama, Čačak će postati prvi grad u Srbiji koji će u redovnom saobraćaju eksploatisati hibridne autobuse, a drugi, posle Beograda, koji će u eksploataciji imati vozila koja ne koriste isključivo motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

volvo7900hyb.jpg


Nakon što je 2012. godine iz proizvodne game potpuno izbacio dizel gradske autobuse, Volvo je početkom 2017. godine obeležio svojevrsni jubilej na polju ekološki čistih vozila. Samo u 2016. godini isporučeno je 533 hibridnih autobusa. U brojku od 3000 vozila, Volvo ubraja sve autobuse koji nisu pogonjeni isključivo na dizel. Skoro polovina, tačnije 1425 vozila, prevozi putnike na kopnu Velike Britanije, a drugi veliki potrošači hibrida su Kolumbija, Švedska, Španija i Nemačka. U poslednjih nekoliko godina raste potražnja u istočnoj Evropi, tačnije u Poljskoj i Estoniji, gde je do sada isporučeno 100 vozila. Na ovoj mapi će se uskoro naći i Srbija.

Volvo trenutno u ponudi ima tri tipa ovih vozila: hibridne, električne hibridne i potpuno električne. Hibridni poseduju dizel agregat zapremine pet litara, a on se isključuje zaustavljanjem na stajalište ili semafor, pa se ponovo uključuje nakon kretanja iz mesta. Ovi autobusi su potpuno autonomni jer se baterije pune isključivo kočenjem i prazne se kretanjem iz mesta. Električni hibridi poseduju superkondenzatore, ali takođe imaju dizel motor koji, po potrebi, radi kao generator struje. Ova vozila se, osim kočenjem, pune i na terminusima putem pantografa koji se spušta na krov autobusa. Na isti način se pune i potpuno električni autobusi, koji, kako im ime kaže, uopšte nemaju dizel motor i kreću se bešumno. Kako Volvo tvrdi, hibridni autobusi su efikasniji za 40, električni hibridi za 60 a potpuno električni za 80 posto od autobusa koji radi na dizel.

аутобуси.нет

Па ово је одлична вест!
 
...и и даље трошкови плата особља, понајвише посаде (возачи, кондуктери) чине преко 50% свих трошкова, са тежњом раста са обзиром на високе трошкове школовања возача, и бежање наших возача аутобуса у ЕУ. И даље ће возила бити малог капацитета, у складу са ограничењима друмског саобраћаја, а на одређеним линијама имати екстремни претовар, са немогућношћу санирања инфраструктуре после исте.
 
Jer mašinovođe ne beže u EU, a kapacitet železničkog vozila je isplativ za linije sa malim brojem putnika na kratkim relacijama? Nemoj baš tako lako da skačeš na sve što nije na šinama :)
 
Беже машиновође, али има их врло много младих, за то школованих и незапослених. Треба рачунати и на тенденцију механичког раста плата (без побољшања стандарда) у процесу придруживања ЕУ, и да ће тада разлика између 30 и 230 путника по једном члану посаде бити огромна. Хибриди и елекроаутобуси имају ограниченост позитивних ефеката на екологију, и тек по мало енергетику. Примера ради, далеко веће и у економском, еколошком и друштвеном смислу шире позитивне ефекте би имале мере саобраћајне политике усмерене на бициклистички путнички саобраћај.
 
Nisu svi sposobni za vožnju bicikla na tom nivou, niti su uslovi za vožnju uvek dovoljno dobri. To što ja idem biciklom na posao, ne znači da moji otac i majka mogu isto tako.

Koliko je negativan efekat po energetiku i ekologiju sam proces izgradnje železničke inrastrukture?

Autobus mase 12 tona prevozi 102 putnika ukupne mase skro 7 tona. Znači da je korisna masa opterećenog autobusa oko 37%. Koliko je to u slučaju jednog FLIRT-a? Pričamo o proračunskim vrednostima, ne o tome kako i koliko ljudi u Srbiji može da stane u jedan ograničen prostor.

Nemoj da me shvatiš pogrešno, ja jesam fan železnice, i smatram da je u mnogim slučajevima šinski prevoz bolje rešenje, ali prosto ne mogu da to kažem za gradski prevoz u Čačku.
 
Pa kud ces negativnijeg efekta za ekologiju od motora sa unutrasnjim sagorevanjem. Kada je o energetici rec struja koju koristimo je iz nasih izvora dok nafta i naftni derivati uglavnom nisu.
 
Ok, ali građevinska mehanizacija ne radi na struju. Koliko je ta struja koju mi proizvedemo sami "čista"?
 
Ne zaboravi da imamo i solidan hidro potencijal da nam u pogonu nisu samo termoelektrane.
 
Lepo kažeš, potencijal ;) Ne znam tačan podatak, ali negde sam čuo da svega 15% električne energije dobijamo iz hidroelektrana. Voleo bih da neko da tačan podatak :)
 
26%, други највећи проценат обновљивих извора енергије у Европи после Данске (тако су мени рекли)
 
Cini mi se da na svakom mesecnom od racuna za el. energiju ima informacija koliko je procentualan udeo porizvodnje na osnovu izvora energije.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Posao me naneo danas do Novog Sada, primetno je da je modernizovan vozni park vozilima iz Ikarbusa, ipak ono što je više na mene ostavilo utisak da sam sve i jednog vozača u toku dana, sreo u uniformi za volanom. Svaki put kada posetim Novi Sad imam neki novi razlog da se oduševim, sve pohvale.
Y68xIn3.jpg

xJ7utHQ.jpg
 
Vrh