Novi Ikarbusi za Pančevo
Autobusi.NET je danas, u krugu zemunske fabrike Ikarbus, ekskluzivno prisustvovao predstavljanju dvanaest novih autobusa tipa IK-112LE na Mercedesovoj šasiji za ATP „Pančevo“.
Novi autobusi za Pančevo su niskoulazni i, po prvi put u ovom gradu, sive boje. Od dvanaest isporučenih autobusa, sedam je namenjeno za prigradski, dok je preostalih pet namenjeno za gradski prevoz.
Već viđena nadogradnja na šasiji Mercedes-Benz OC500LE poseduje dvanaestolitarski Euro 5 motor OM457hLA, koji isporučuje 300 konjskih snaga, a uparen je sa šestostepenim automatskim menjačem ZF EcoLife. Za prečišćavanje izduvnih gasova zadužena je Mercedesova BlueTec tehnologija, uz dodatak AdBlue aditiva. Autobusi su opremljeni elektronskim sistemom kontrole pneumatskog oslanjanja ECAS, što obezbeđuje mogućnost naginjanja autobusa na stranu radi lakšeg ulaska i izlaska putnika. Isporučeni IK-112LE poseduju i elektronski sistem za kočenje EBS koji ima brži odziv i bolji raspored sile kočenja, a integrisani su i sistemi ABS i ASR. Po prvi put je u ovaj model ugrađen i nova jedinica za optimizaciju rada ZF menjača.
ATP „Pančevo“ je porudžbinu od dvanaest IK-112LE podelio na dva dela; za prigradski prevoz će biti korišćeno sedam vozila sa dvoja vrata, a preostalih pet, sa troja, će biti korišćeno za gradski prevoz. Isporučeni autobusi za prigradski prevoz poseduju gušći raspored debelo tapaciranih sedišta, kojih ukupno ima 45, bez posebnog prostora za stajanje. Gradski autobusi poseduju 35 plastičnih crnih sedišta, među kojima su posebno izdvojena dva u prednjem redu za majke sa decom a prostor za stajanje lociran je preko puta srednjih vrata, gde se nalazi i rampa za osobe sa invaliditetom. Za komfor putnika brine se klima uređaj domaćeg proizvođača Pneumo Logic sa dodatnom funkcijom krovnog grejanja. Autobusi su opremljeni bezbednosnim sistemom protiv zaglavljivanja putnika u vratima kao i automatskom staničnom kočnicom dok sistem informisanja, osim radio uređaja sa ozvučenjem u putničkom prostoru, čine i displeji novosadske firme Novatronic. Prigradski autobusi poseduju samo čeoni, dok gradski poseduju tri displeja spolja i jedan unutra.
U halama Ikarbusa je u toku proizvodnja pet niskopodnih IK-112 za JGSP „Novi Sad“ a uskoro se očekuje početak proizvodnje deset zglobnih niskopodnih IK-218, takođe za Novi Sad, koji će biti prvi autobusi ovog tipa sa Euro 5 motorom.
(Aleksandar Dragutinović, Slobodan Kostić)
http://www.autobusi.net/ekskluzivno-novi-ikarbusi-za-pancevo/