Šta je novo?

Izbori 2024

Smenjen načelnik u UKC Srbija posle podrške studentima i kritikovanja ministra Lončara

Prof. dr Vladimir Dugalić, smenjen je sa mesta načelnika hepato-bilio-pankreatične hirurgije na Prvog hirurškoj klinici UKC Srbije."Danas sam dobio rešenje o smeni s mesta načelnika bez obrazloženja i prebačen sam na drugo odeljenje. Hoće da me premeste na drugo odeljenje, gde nema moje ekipe, gde nisu moji pacijenti, gde neću moći da radim ono za šta sam najstručniji", rekao je dr Dugalić za N1.

Rešenje o smeni potpisala je direktorka UKC prof. dr Jelena DruloviProfesoru Dugaliću jutros je stigla i "Ponuda za izmenu ugovornih uslova rada", kojom je predviđeno njegovo raspoređivanje na drugo odeljenje.

Podsećamo, profesor Dugalić je u intervjuu za Nova.rs govorio o najvećem problemu transplantacije jetre u Srbiji i o tome na koji način ministar Zlatibor Lončar još od prvog mandata na ugovor dovodi hrvatske hirurge da operišu naše pacijente, dok srpski hirurzi, specijalisti za jetru, nijednom do sada nisu bili pozvani da učestvuju.

Kako je naveo, "ovako organizovan program onemogućio je našim hirurzima da se edukuju i usavršavaju u oblasti transplantacije jetr"Nijedan hirurg čitavu deceniju nije poslat na doškolovavanje o trošku budžeta Ministarstva zdravlja u ovoj oblasti, ali se zato svaki dolazak kolega iz Hrvatske skupo plaća", istakao je on.

Nijednog hirurga u Srbiji koji se ozbiljno bavi hirurgijom jetre, ističe on, dr Lončar nikada nije zvao u transplantacioni tim. Hrvatski hirurzi su kompetentni i možda bi mogli da obuče nekoga od naših ljudi.

"Problem je u tome što je u tim uključeno nekoliko naših lekara, od kojih se nijedan, u pravom smislu reči, ne bavi hirurgijom jetre, pa je od svega napravljen fijasko. Ne može se učenje hirurgije jetre početi sa transplantacijom", naglašava profesor.

Takođe, osim izjavama o transplantacijama jetre kojima rukovodi ministar zdravlja, profesor Dugalić "stao je na žulj" zdravstvenim vlastima, kada je među prvim profesorima Medicinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu javno podržao studente i blokade fakulteta.e". ć.
 
90e
1000018054.jpg


2020e
1000018037.jpg
 
Ova urlikača šalje poruku u stilu pojnika Porfirija. Ne podršku, nego poruku.

Апел на слогу је у супротности са борбом за демократију. Здраво друштво за време мира није сложно већ долази до плурализма мишљења, несугласица, опречних ставова, различитих интереса итд. У време рата је смислено и оправдано да се инсистира на једноумљу али је у миру то велика мана која доводи до катастрофалних исхода у вођењу земље баш зато што не дозвољава критику, инспекцију, ревизију, слободу медија итд. итд.
 
Апел на слогу је у супротности са борбом за демократију. Здраво друштво за време мира није сложно већ долази до плурализма мишљења, несугласица, опречних ставова, различитих интереса итд. У време рата је смислено и оправдано да се инсистира на једноумљу али је у миру то велика мана која доводи до катастрофалних исхода у вођењу земље баш зато што не дозвољава критику, инспекцију, ревизију, слободу медија итд. итд.
Hvala na analizi, ali mislim da nije baš toliko duboko mogla Danica da razmišlja. Njoj je cilj da pošalje poruku sa svojim ličnim uverenjima, gde u celoj poruci nije nikakvu podršku pružila, nego čak naprotiv, zvuči kao da pokušava da održi nekome nekakvu lekciju.
Što i @Igor reče, pokušava da opere ljagu sa sebe u 5 do 12. Ovog puta u 8 minuta pre 12.

Moj lični stav (koji ne znam da li se poklapa sa stavovima studenata) je da su ovakve poruke iskorišćavanje protesta za neke potpuno druge agende, ciljeve i stvari. Kao i bilo ko drugi koji pokušava da na protestu nosi zastave EU ili slična obeležja koja se priklanjaju bilo kojoj ideologiji i režimu. Bio to Zapad ili Istok, bila to crkva, bilo KiM ili LGBT populacija. Blokade su tu zbog odgovornosti za ubistvo 15 ljudi (i za sve ubijene u Ribnikaru i u selima kod Mladenovca). Za njihovu pravdu i čast, a ne za priključivanje EU ili BRICS. Tako da, njena poruka je vrlo jasna, a podrška je izostala. Dovoljno je bilo reći hvala, ponosna sam, svaka čast, bilo šta drugo, bez obeležja.
 
Nisam bio u gradu, jel to opet zuti olos i studenti koji nece da uce blokirali pa je kolaps?
 
Mislićete da je za drugu temu, ali nije! Ne postoji generalni program, neka primamljiva ponuda koja se ne odbija, nešto što se može uraditi sa skromnim sredstvima i za maksimalan broj ljudi. Imaš izbore, a na njima nemaš šta pametno da odabereš. Sve se svodi na kult ličnosti.

Konkretno, od države garantovani, standardizovani cenovno regulisani javni prevoz do svake opštine, u jedinstvenom tarifnom sistemu.
Ciljni standardi:
- Povezati sve opštinske centre u jedinstvenu mrežu sa jednom tarifom i vezanim presedanjima.
- Svugde gde ima pruga u iole solidnom stanju koristiti železnicu
- Objediniti autobuske i železničke stanice tamo gde nisu objedinjene. Ukinuti peronske karte, i na drugi način rešiti finansiranje održavanja stanica.
- Na pravcima gde postoje pruge, regionalni vozovi, a tamo gde ih nema, ili su trenutno u previše lošem stanju regionalni autobusi.
- Autobusi na tim linijama obavezno moraju da ispunjavaju elementarne standarde za prihvatanje različitih kategorija putnika: najmanje jedna široka vrata sa niskopodnim ulazom, najmanje dva mesta za dečja ili invalidska kolica, obavezno spoljne kuke za vešanje spreda ili pozadi najmanje dva bicikla.
- Radnim danom za vreme školske godine srednjoškolci se voze besplatno ili sa simboličnom cenom mesečne karte. Za studente i penzionere 50% redovne cene karte. Invalidi besplatno ili simbolična cena karte. Ako roditelj(i) sa decom do 14 godina putuju, samo roditelj(i) plaća(ju) kartu.
- Nema rezervacije karata. Putnika koliko uspe da uđe. Pojačavati red vožnje u zavisnosti od potreba.
- Osim opštinskih centara, vozovi i autobusi pokrivaju sva usputna naselja. Samo u slučaju preklapanja više linija na zajedničkom delu trase nešto se ubrzava, ili neki polasci tamo gde ima dosta polazaka.
- Minimum reda vožnje radnog dana je pokrivanje smena srednjoškolaca i osnovne jutarnje smene radnika. Minimum vikendom je po jedan polazak ujutru, oko podne i uveče.

Crno železničke linije, sivo pruge koje se ne ukidaju koje treba dovesti u neko normalno stanje, braon, tamo gde bi trebalo vratiti pruge, ali za sada autobus, crveno autobuski pravci.
Karta opština.png

Regio železničke linije:
1. Subotica - Sombor - Odžaci - Petrovac - Novi Sad
2. Subotica - Bačka Topola - Mali Iđoš - Vrbas - Novi Sad - Sremski Karlovci - Inđija - Stara Pazova - Beograd.
3. Subotica - Senta - Čoka - Kikinda
4. Sombor - Kula - Vrbas - Novi Sad
5. Kikinda - Novi Bečej - Zrenjanin - Kovačica - Pančevo - Beograd
6. Vršac - Alibunar - Pančevo - Beograd
7. Pančevo - Kovačica - Titel - Novi Sad.
8. Šid - Sremska Mitrovica - Ruma - Stara Pazova - Beograd
9. Mali Zvornik - Loznica - Šabac - Ruma - Stara Pazova - Beograd
10. Prijepolje - Priboj - Užice - Požega - Kosjerić - Valjevo - Lajkovac - Lazarevac - Barajevo - Beograd.
11. Užice - Požega - Čačak - Kraljevo - Vrnjačka banja - Trstenik - Kruševac - Ćićevac.
12. Beograd - Požarevac - Kučevo - Majdanpek - Bor - Zaječar
13. Smederevo - Požarevac
14. Smederevo - Velika Plana - Lapovo - Batočina - Kragujevac - Knić - Kraljevo
15. Beograd - Sopot - Mladenovac - Smederevska palanka - Velika Plana - Lapovo - Jagodina - Ćuprija - Paraćin - Ćićevac - Aleksinac - Niš.
16. Kraljevo - Raška - Kosovo i Metohija* (ozbiljna diplomatija potrebna)
17. Negotin - Zaječar - Knjaževac - Svrljig - Niš
18. Dimitrovgrad - Pirot - Bela Palanka - Niš
19. Preševo - Bujanovac - Vranje - Vladičin Han - Leskovac - Doljevac - Niš
20. Kuršumlija - Prokuplje - Žitorađa - Doljevac - Niš

Regio autobuske linije:
1. Subotica Ž.St. - Kanjiža - Novi Kneževac - Kikinda Ž.St.
2. Sombor Ž.St. - Apatin - Bač - Bačka Palanka - Novi Sad Ž.St.
3. Vrbas Ž.St. - Srbobran - Bečej - Ada - Kikinda Ž.St.
4. Kikinda Ž.St. - Nova Crnja - Žitište - Zrenjanin Ž.St.
5. Zrenjanin Ž.St. - Sečanj - Plandište - Vršac Ž.St. - Bela Crkva
6. Opovo - Pančevo Ž.St.
7. Pančevo Ž.St. - Kovin - Smederevo Ž.St.
8. Bečej - Žabalj - Temerin - Novi Sad Ž.St. (rekonstruisati prugu)
9. Beočin - Ž.St. Novi Sad (rekonstruisati prugu)
10. Novi Sad Ž.St. - Irig - Ruma - Pećinci - Beograd Ž.St.
11. Sremska Mitrovica Ž.St. - Bogatić - Šabac Ž.St.
12. Šabac Ž.St. - Vladimirci - Koceljeva - Valjevo Ž.St.
13. Mali Zvornik Ž.St. - Krupanj - Osečina - Valjevo Ž.St.
14. Mali Zvornik Ž.St. - Ljubovija - Bajina Bašta - Užice Ž.St.
15. Valjevo Ž.St. - Ub - Obrenovac - Beograd Ž.St.
16. Valjevo Ž.St. - Mionica - Ljig - Gornji Milanovac - Čačak Ž.St.
17. Užice Ž.St. - Čajetina - Nova Varoš - Sjenica - Novi Pazar
18. Prijepolje Ž.St. - Nova Varoš - Sjenica - Novi Pazar - Raška Ž.St.
19. Tutin - Novi Pazar - Raška Ž.St.
20. Čačak Ž.St. - Lučani - Požega Ž.St. - Ivanjica - Sjenica
21. Mladenovac Ž.St. - Aranđelovac - Topola - Kragujvac Ž.St.
22. Kragujevac Ž.St. - Rača - Markovac Ž.St. - Svilajnac - Despotovac - Resavica (rekonstruisati Markovac - Resavica).
23. Kragujevac Ž.St. - Rekovac - Jagodina - Despotovac
24. Požarevac Ž.St. - Kostolac - Veliko Gradište - Golubac - Donji Milanovac - Kladovo
25. Kladovo - Negotin Ž.St.
26. Paraćin Ž.St. - Boljevac - Zaječar Ž.St.
27. Aleksinac Ž.St. - Sokobanja - Doljevac - Zaječar Ž.St.
28. Kruševac Ž.St. - Varvarin - Ćićevac Ž.St.
29. Kruševac Ž.St. - Aleksandrovac - Brus - Blace - Prokuplje Ž.St.
30. Niš Ž.St. - Merošina - Prokuplje Ž.St.
31. Niš Ž.St. - Gadžin han
32. Prokuplje Ž.St. - Bojnik - Leskovac Ž.St.
33. Leskovac Ž.St. - Lebane - Medveđa
34. Leskovac Ž.St. - Vlasotince - Babušnica - Pirot Ž.St.
35. Leskovac Ž.St. - Vlasotinca - Crna Trava - Surdulica - Vladičin Han Ž.St.
36. Vranje centar - Vranje Ž.St. - Trgoviše - Bosilegrad.
 
- Svugde gde ima pruga u iole solidnom stanju koristiti železnicu
Jagodina - Cuprija - Paracin trenutno ima autobusku liniju, ali tu je pruga skoro bila rekonstruisana. Paraćin a posebno Jagodina ima železničku stanicu na odličnoj lokaciji, za Ćupriju šteta što je na obodu naselja. Da je stanica u nekoj lokaciji blizu centra (koliko se sećam treba otp 20-30 min od stanice do centra, uzasna situacija za starije stanovnike). Da je na srecnijoj lokaciji autobuski prevoz bi bio suvisan
21. Mladenovac Ž.St. - Aranđelovac - Topola - Kragujvac Ž.St.
Zasto ne pruga?
Takodje pitanje, da li bi imalo smisla pruga Jagodina - Despotovac?
Isto pitanje za Despotovac - Bor?
 
Vrh