Mislićete da je za drugu temu, ali nije! Ne postoji generalni program, neka primamljiva ponuda koja se ne odbija, nešto što se može uraditi sa skromnim sredstvima i za maksimalan broj ljudi. Imaš izbore, a na njima nemaš šta pametno da odabereš. Sve se svodi na kult ličnosti.
Konkretno, od države garantovani, standardizovani cenovno regulisani javni prevoz do svake opštine, u jedinstvenom tarifnom sistemu.
Ciljni standardi:
- Povezati sve opštinske centre u jedinstvenu mrežu sa jednom tarifom i vezanim presedanjima.
- Svugde gde ima pruga u iole solidnom stanju koristiti železnicu
- Objediniti autobuske i železničke stanice tamo gde nisu objedinjene. Ukinuti peronske karte, i na drugi način rešiti finansiranje održavanja stanica.
- Na pravcima gde postoje pruge, regionalni vozovi, a tamo gde ih nema, ili su trenutno u previše lošem stanju regionalni autobusi.
- Autobusi na tim linijama obavezno moraju da ispunjavaju elementarne standarde za prihvatanje različitih kategorija putnika: najmanje jedna široka vrata sa niskopodnim ulazom, najmanje dva mesta za dečja ili invalidska kolica, obavezno spoljne kuke za vešanje spreda ili pozadi najmanje dva bicikla.
- Radnim danom za vreme školske godine srednjoškolci se voze besplatno ili sa simboličnom cenom mesečne karte. Za studente i penzionere 50% redovne cene karte. Invalidi besplatno ili simbolična cena karte. Ako roditelj(i) sa decom do 14 godina putuju, samo roditelj(i) plaća(ju) kartu.
- Nema rezervacije karata. Putnika koliko uspe da uđe. Pojačavati red vožnje u zavisnosti od potreba.
- Osim opštinskih centara, vozovi i autobusi pokrivaju sva usputna naselja. Samo u slučaju preklapanja više linija na zajedničkom delu trase nešto se ubrzava, ili neki polasci tamo gde ima dosta polazaka.
- Minimum reda vožnje radnog dana je pokrivanje smena srednjoškolaca i osnovne jutarnje smene radnika. Minimum vikendom je po jedan polazak ujutru, oko podne i uveče.
Crno železničke linije, sivo pruge koje se ne ukidaju koje treba dovesti u neko normalno stanje, braon, tamo gde bi trebalo vratiti pruge, ali za sada autobus, crveno autobuski pravci.
Regio železničke linije:
1. Subotica - Sombor - Odžaci - Petrovac - Novi Sad
2. Subotica - Bačka Topola - Mali Iđoš - Vrbas - Novi Sad - Sremski Karlovci - Inđija - Stara Pazova - Beograd.
3. Subotica - Senta - Čoka - Kikinda
4. Sombor - Kula - Vrbas - Novi Sad
5. Kikinda - Novi Bečej - Zrenjanin - Kovačica - Pančevo - Beograd
6. Vršac - Alibunar - Pančevo - Beograd
7. Pančevo - Kovačica - Titel - Novi Sad.
8. Šid - Sremska Mitrovica - Ruma - Stara Pazova - Beograd
9. Mali Zvornik - Loznica - Šabac - Ruma - Stara Pazova - Beograd
10. Prijepolje - Priboj - Užice - Požega - Kosjerić - Valjevo - Lajkovac - Lazarevac - Barajevo - Beograd.
11. Užice - Požega - Čačak - Kraljevo - Vrnjačka banja - Trstenik - Kruševac - Ćićevac.
12. Beograd - Požarevac - Kučevo - Majdanpek - Bor - Zaječar
13. Smederevo - Požarevac
14. Smederevo - Velika Plana - Lapovo - Batočina - Kragujevac - Knić - Kraljevo
15. Beograd - Sopot - Mladenovac - Smederevska palanka - Velika Plana - Lapovo - Jagodina - Ćuprija - Paraćin - Ćićevac - Aleksinac - Niš.
16. Kraljevo - Raška - Kosovo i Metohija* (ozbiljna diplomatija potrebna)
17. Negotin - Zaječar - Knjaževac - Svrljig - Niš
18. Dimitrovgrad - Pirot - Bela Palanka - Niš
19. Preševo - Bujanovac - Vranje - Vladičin Han - Leskovac - Doljevac - Niš
20. Kuršumlija - Prokuplje - Žitorađa - Doljevac - Niš
Regio autobuske linije:
1. Subotica Ž.St. - Kanjiža - Novi Kneževac - Kikinda Ž.St.
2. Sombor Ž.St. - Apatin - Bač - Bačka Palanka - Novi Sad Ž.St.
3. Vrbas Ž.St. - Srbobran - Bečej - Ada - Kikinda Ž.St.
4. Kikinda Ž.St. - Nova Crnja - Žitište - Zrenjanin Ž.St.
5. Zrenjanin Ž.St. - Sečanj - Plandište - Vršac Ž.St. - Bela Crkva
6. Opovo - Pančevo Ž.St.
7. Pančevo Ž.St. - Kovin - Smederevo Ž.St.
8. Bečej - Žabalj - Temerin - Novi Sad Ž.St. (rekonstruisati prugu)
9. Beočin - Ž.St. Novi Sad (rekonstruisati prugu)
10. Novi Sad Ž.St. - Irig - Ruma - Pećinci - Beograd Ž.St.
11. Sremska Mitrovica Ž.St. - Bogatić - Šabac Ž.St.
12. Šabac Ž.St. - Vladimirci - Koceljeva - Valjevo Ž.St.
13. Mali Zvornik Ž.St. - Krupanj - Osečina - Valjevo Ž.St.
14. Mali Zvornik Ž.St. - Ljubovija - Bajina Bašta - Užice Ž.St.
15. Valjevo Ž.St. - Ub - Obrenovac - Beograd Ž.St.
16. Valjevo Ž.St. - Mionica - Ljig - Gornji Milanovac - Čačak Ž.St.
17. Užice Ž.St. - Čajetina - Nova Varoš - Sjenica - Novi Pazar
18. Prijepolje Ž.St. - Nova Varoš - Sjenica - Novi Pazar - Raška Ž.St.
19. Tutin - Novi Pazar - Raška Ž.St.
20. Čačak Ž.St. - Lučani - Požega Ž.St. - Ivanjica - Sjenica
21. Mladenovac Ž.St. - Aranđelovac - Topola - Kragujvac Ž.St.
22. Kragujevac Ž.St. - Rača - Markovac Ž.St. - Svilajnac - Despotovac - Resavica (rekonstruisati Markovac - Resavica).
23. Kragujevac Ž.St. - Rekovac - Jagodina - Despotovac
24. Požarevac Ž.St. - Kostolac - Veliko Gradište - Golubac - Donji Milanovac - Kladovo
25. Kladovo - Negotin Ž.St.
26. Paraćin Ž.St. - Boljevac - Zaječar Ž.St.
27. Aleksinac Ž.St. - Sokobanja - Doljevac - Zaječar Ž.St.
28. Kruševac Ž.St. - Varvarin - Ćićevac Ž.St.
29. Kruševac Ž.St. - Aleksandrovac - Brus - Blace - Prokuplje Ž.St.
30. Niš Ž.St. - Merošina - Prokuplje Ž.St.
31. Niš Ž.St. - Gadžin han
32. Prokuplje Ž.St. - Bojnik - Leskovac Ž.St.
33. Leskovac Ž.St. - Lebane - Medveđa
34. Leskovac Ž.St. - Vlasotince - Babušnica - Pirot Ž.St.
35. Leskovac Ž.St. - Vlasotinca - Crna Trava - Surdulica - Vladičin Han Ž.St.
36. Vranje centar - Vranje Ž.St. - Trgoviše - Bosilegrad.