Šta je novo?

Izbori 2024

Dragi Balkan,
1. Ako ne znaš da popraviš motor kriva je Država, tj loše državno obrazovanje. Ako se uči čak 16 godina, moralo bi se znati bar identifikovati deo koji se mora zameniti na motoru, a onda kupiti deo i zameniti. Tu je bolje internet obrazovanje jer postoje kratki tutorijali dijagnostike, za šta škole nit imaju para nit znanja kao onaj stručnjak što ispred sebe drži rasturen motor iz tutorijala. Takođe za glavne bolesti svako mora učiti simptome i koja biljka je bazni lek. Znači država je dozvolila industrijske/farmako itd poslovne tajne na uštrb znanja ljudi, dakle izdala je ljude zbog korporacija.
2. Ako se 10 prema 3 odluče da nam otmu imovinu, a nas 3 kući imamo rafalno oružje, moraće dosta da rizikuju. U Rodovskoj zajednici svi imaju jednako pravo biti naorižani, za razliku od Države gde samo čuvari vlasti (policija, vojska) imaju pravo na oružje. Verovatno bi dakle prirodna selekcija pucnjave ubrzo očistila takve što bi da kradu tuđe, ako bi uopšte bilo tako ludih (krimosi 90ih povezani sa drž bezbednošću i policijom bili hrabri samo jer su oni bili naoružani a običan narod nije). Upravo suprotno, najveći lopov imovine je Država, one vode ratove za krađu tuđe imovine i resursa gde gine mnogo više ljudi. A nije ni tačno da ti Država neće oteti imovinu: ako joj ne platiš dadžbine poput poreza, oduzeće ti, a imali smo i državni sistem u komunizmu koji je uzeo svu privatnu imovinu u društvenu ili državnu, dakle argument sigurnosti imovine kod Države ne postoji.
 
Kakvih sad 16 godina obrazovanja? 8 godina je obavezno obrazovanje (ne računajući vrtić i predškolsko). 4 (ili 3) godine srednjeg obrazovanja nije još uvek obavezno, kao ni 4 (ili 3 ili 5) godina visokoškolskog obrazovanja. Ako bismo primenili tvoj princip da škola mora da obrazuje svako dete o svakoj mogućoj temi na planeti i da ga osposobi da sve radi sam, onda eto mogu slobodno da se ukinu mehaničari, lekari, apotekari/farmaceuti, itd. A naravno to nije moguće, jer niko nema taj mentalni kapacitet da sve živo nauči, niti je to svrsishodno.
 
Meni se čini da Earthmoving, između ostalog, pokušava da skrene pažnju na jedan stari i gorući problem srpskog obrazovnog sistema: To što se uči od svega pomalo, a zapravo se ništa ne nauči. (ovo je hiperbola, naravno, ne shvatiti bukvalno) I po tom pitanju se slažem sa njim.

Naše društvo svake decenije štancuje sve više gimnazijalaca i fakultetski obrazovanih ljudi koji izađu iz obrazovnog sistema posle 12, 16 pa bogami i 18 godina mlaćenja prazne slame i bdenja nad knjigama... a da pritom nisu sposobni ni da: popune uplatnicu; zamene osigurače; ugase požar u kuhinji; nađu katastarske parcele; izvade dokumenta; razlikuju Premijera od Predsednika (bar de jure); razlikuju sudsku, izvršnu i zakonodavnu vlast (opet, bar de jure); osnuju firmu ili bar razlikuju DOO od AD; održavaju automobil (ne mislim da budu mehaničari, ali da znaju šta je sve njihova obaveza bez konsultovanja sa drugima ili isčitavanjem priručnika i zakona); održavaju zgradu i stan; a čak i za informatičku pismenost je veliko pitanje kako stoje stvari (davno beše kad sam ja imao Informatiku u srednjoj).

Neko će sad reći ''pa šta sad, treba da poput Amera štancujemo ljude koji će po završetku škola i fakulteta znati samo da vrte jedan šraf jednim ključen i/ili da projektuju jedan tip objekta jedne spratnosti...? '' Ne, naravno da ne. To je jedna krajnost. Ali druga krajnost je ovo što se ovde radi, da se u osnovne, srednje i visoke škole trpa sve i svašta od gradiva a da se dobijaju ljudi koji sutradan neće biti spremni: ni za posao; ni za funkcionisanje u društvu i državi; ni za život.

Ako neko namerava da me pita ''dobro, i šta ti pametuješ, jel imaš ti neki predlog za početak?'' Imam. Najpre iz svih osnovnih i srednjih škola šutnuti idiotarije od predmeta poput Građanskog i Veronauke, na kojima se ništa ne uči a samo se traći vreme đacima a pare državi. To je dakle 12 godina sa jednim ''slotom'' (45 min) za predmet nedeljno. Nije mnogo, ali nije ni malo. I može se iskoristiti na XY boljih načina. Eto, to je za početak. A dalje o tome ću na drugoj temi ako ikoga bude interesovalo.

Ali dakle čovek je po tom pitanju u pravu (ako sam ja dobro protumačio njegova pisanja). I nije ni prvi ni poslednji koji uviđa taj problem.
 
Svakako se moramo osloboditi Građanskog i Veronauke. To je mucenje dece, ispiranje mozga bilo retrogradnom religijom, bilo militantnim neoliberalizmom i gradjanizmom.

Medjutim, kako to da uradimo.
Ne vidim resenje u domenu parlamentarne demokratije.
 
Mozda o buducnosti Srbije najvise govori primer u Cajetini gde je tamosnji predsednik opstine "prepoznao Vucicevu viziju".
Sa otvaranjem poslovnih mogucnosti i slikanje sa autoritetom, nestaje volja za opozicionim delovanjem.
Zapravo, visedecenijska vlast Vucica u Srbiji je potpuno sigurna.
 
Cemu iscudjavanje sto je jos jedan iz plejade "domacina" iz srpske politike stao uz Vucica? On nije opozicija kao ni druga dvojica iz te druzine, Velja Ilic i Milos Jovanovic. Kaze "Za zdravu Srbiju" ... Isti profil i politika kao Palma, Jutka, Velja, Mesko, Sapic, svi iz istog kalupa.

I pogotovo sto je ovde rec o Cajetini, tj Zlatiboru, tamo ona zdanja ne grade imaginarni likovi niti firme, vec sve sami probrani biseri iz SNS showa.


Najjaci su mi shokirani komentari po fejsu na Stamatovicevom profilu...ovce se uzjogunile i popizdeli u neverici sta se upravo desilo a botovi Vucicevi nagrnuli odjednom sa pohvalama i "svaka cast Vucicu i Stamatovicu" :lool:
 
Mislim da bi se u toj pleajdi lako nasli Vuk Jeremic ili Djilas ili Jovo Bakic ili Borko.....
 
Nemaju oni taj "domacinski" vajb koji SPS/SNS/Radikalski glasac voli da oseti...prsuta, rakijica, prekrst i 3 iljade za gospodina. Sapic je negde izmedju da budem fer.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813638#p813638:8mvx8qut je napisao(la):
nex999 » Pet Jan 15, 2021 9:58 pm[/url]":8mvx8qut]Nemaju oni taj "domacinski" vajb koji SPS/SNS/Radikalski glasac voli da oseti...prsuta, rakijica, prekrst i 3 iljade za gospodina. Sapic je negde izmedju da budem fer.
Jagnjetina ispod prasetine :)
 
Mislim da ce se i oni potruditi kad je u pitanju "saradnja i dogovor".
Nije tesko strasno preci sa susija na jagnjetinu.
Pogledajmo urbanog Verana Matica, Marka Cadeza, Cedu, Jelenu Miic i ekipu sa bivseg B92 itd
 
Preponzavanje vizije ide brzo i za tren oka se okoreli opozicionar pretvori u iskrenog obozavaoca Vodje:

Милан Стаматовић: Није искључено да би „Здрава Србија“ сарађивала са СНС уколико пристану на децентрализацију, успостављање платних разреда и слободу медија
 
I sta je tu problem, covek je naveo ispravne stvari, ako Vucic decentralizuje Srbiju i oslobodi medije, sto da ne saradjuju.
To su u principu najvaznije stvari, ako se oslobode mediji onda se sve rusi, tj ceo korupcionaski sistem dolazi pod udar nacionalnih medija.
Jedino sto ce AV tesko na to da pristane.
 
Слажем се да је наше образовање мањкаво и фелерично, али не мислим да је узрок томе Веронаука, коју не бих избацивао из програма. Деца једноставно тешко да се могу где упознати са вером својих предака било где друго него у школи. Када дођу кући и упале ТВ или се прикључе на социјалне мреже бомбардовани су идеологијама који махом као смисао живота представљају задовољавање искључиво телесних потреба. У таквим идеологијама нема места за појмове типа духовно задовољство или појам Творца. Свако има слободу да прихвати постојање или непостојање смисла у таквим појмовима, али да би могли да бирају прво треба упознати децу са тим појмовима.

Свакако треба појачати контролу вероучитеља, као и било ког другог наставног кадра, што може бити проблем јер је питање колико заиста имамо квалификованих вероучитеља. Инсистирањем на тома да сви вероучитељи имају високошколску диплому, пре свега за Теолошког факултета, мислим да ће се значајно смањити број "застранелих" чији се рад може подвести под термин "верски фанатизам" који је по мом мишљењу оксиморон. Управо мислим да је циљ веронауке поред тога што децу упознаје са основним појмовима Хришћанства, Јудаизма, Ислама итд. и указивање на то да национал-шовинизам, било какава мржња као и било какав фанатизам нису елементи вере, већ супротно да могу одвући особу у тоталну заблуду далеко од било какве искрене вере.

Свестан сам да већина чланова форума, од којих неке изузетно ценим, не деле ово моје мишљење али не сумњам у њихове најбоље намере.

Едит: није баш да иде уз тему Избора 2020 али сам се надовезао на неке од претходних постова.
 
Treba da razmislimo o tome kakvi su efekti veronauke i gradjanskog vaspitanja. Nikakavi.
Deca koja idu na veronauku jednako su podlozna konzumerizmu kao i ona koja ne idu.
Ne ponasaju se moralnije od ostalih.
 
Čak su i više nemoralni od drugih. Veronauka treba da pomogne detetu da se upozna sa svim verama. Ono što sam ja imao u školi je bilo daleko od toga. To je bilo propagiranje pravoslavne hrišćanske vere, a u srednjoj školi čak i ponižavanje drugih vera. U osnovnoj smo morali na početku i kraju časa da izrecitujemo "Oče naš" i "Bogorodice Djevo". Onda su bili izleti vikendom na pričešće ili šta god, teranje na post. Doduše u osnovnoj smo imali fantastičnu nastavnicu koja je bila jako draga i mila i voleo sam da idem kod nje na časove jer smo mogli da pričamo svašta, a često i gledali filmove i crtaće. Međutim, kada čovek vrati film unazad, to je bila čista propaganda, mada izgleda neuspešna barem kod mene. Iako je celo odeljenje bilo prijavljeno na veronauku, nas nekolicina je redovno išlo, dok je ostatak odeljenja izostajao - i to oni koji su bili šatro najveći hrišćani, od toga dvojica su bili službenici u crkvi (plus su bili najzlobnije osobe).
Kod mene je veronauka dala rezultat da prestanem da verujem u Boga i da imam svoje mišljenje, a zahvaljujući (i srećom) toj nastavnici iz osnovne, naučio sam da barem poštujem tuđe izbore i vere. Što se za većinu vernika ne može baš reći.
Tako da, veronauka sa ciljem da propagira pravoslavnu crkvu je potpuno beskorisna jer očigledno daje kontra efekat. Ili reformisati plan i program ili jednostavno izbaciti iz škole, uključujući i građansko, a umesto toga uvesti nešto korisno. Eventualno umesto toga u srednjim školama uvesti predmet koji uči decu kako da plaćaju račune, otvore račun u banci, razgovaraju sa državnim službama, itd.
 
Веронаука и грађанско су блеја предмети у рангу физичког, музичког или ликовног где клинци искулирају од математике, физике, хемије, српског, латинског и других тежих предмета.
 
Veronauka uglavnom daje kontraefekat.
Umesto da ljudi kad postanu zreli eventualno "pronadju boga", njima se to uliva u glavu dok su deca.

A o besmislenosti tzv gradjanskog, ne treba trositi ni reci.

Oba predmeta su ubacena da bi se zadovoljile neke partije ili stranci. I naravno da se uzme lova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814440#p814440:1offeo5m je napisao(la):
Дошљак » Pon Jan 18, 2021 1:11 pm[/url]":1offeo5m]Веронаука и грађанско су блеја предмети у рангу физичког, музичког или ликовног где клинци искулирају од математике, физике, хемије, српског, латинског и других тежих предмета.

A ovo je dobro zbog...
 
Prvo samo da kažem da ako treba prebaciću post u drugu temu, samo ne znam koja bi bila najpogodnija.

@Paradox polje
Poštujem što si otvoren za diskusiju i nove poglede i što tako razumno pišeš, i za to imaš pohvalu od mene.

Prvo da još jednom istaknem (ne tebi nego generalno) - ja nisam za ukidanje Veronauke i Građanskog zato što sam protiv vere. Naprotiv. Najkraće i rečeno, ja sam agnostik (da ne dužim sad, reći ću tako). Nego zato što uviđam taj problem da se ovde u obrazovni sistem utrpava sve i svašta, a što se više utrpava, đaci u školama i studenti na fakultetima postaju sve manje zainteresovani i još važnije - sve manje spremni za posao i život.

Podržavam tvoj stav da ljudi treba da znaju više o svojoj i drugim verama. Čak i ako sami nisu vernici, ili potiču iz porodica ateista, valja znati, kao sociološki fenomen, ponešto o glavnim religijama. E zato bih ja, uz ukidanje Veronauke i Građanskog u 12 godina obrazovanja, povećao predmet kao što je Sociologija.

U okviru Sociologije u srednjoj se već uči o nastanku glavnih religija i njihovim odlikama. Ali naravno, godinu dana nije dovoljno da se nauči sve što valja znati o društvu. Kao što nije dovoljno ni za Psihologiju (koja je pritom puna pogrešnog gradiva bez konkretne primene). Mene je Sociologija zaintrigirala još u srednjoj. Na faksu sam imao Sociologiju komunikacija, koja je bila drukčija, tako da ni ne znam kako izgleda Sociologija na fakultetima. Elem, zaintrigirala me je tada a posle u narednim godinama sam počeo sam da se zanimam. Jer sam shvatio da ona ima jedan ogroman i važan potencijal - da nauči ljude šta znači kolektiv. Da ih nauči i dokaže im da smo svi mi ljudi na istom komadu kamena u svemiru, da zavisimo jedni od drugih, da svaka naša akcija - iako se činila beznačajna - itekako ima posledice po svet, i da sami sebi možemo da budemo najveći prijatelji ili najgori neprijatelji (homo homini lupus, što su govorili Rimljani).

Stoga bi deo mog predloga (kažem deo, dakle ovo nije kompletan plan) izgledao ovako: umesto Veronauke i Građanskog: 1) u osnovnoj školi uvesti sociologiju ILI prosto ostaviti predmete nalik Priroda i društvo, samo ih proširiti. Poenta je dakle da u osnovnoj đak dobije jednu godinu gde će da počne da uči o kolektivu i društvenim naukama, pa makar samo osnove 2) u srednjim školama Sociologiju proširiti sa jednog na dva razreda, tako da se tu uči više o društvenim fenomenima i mehanizmima, pa između ostalog i o odlikama pojedinih religija. I 3) za fakultete bih ostavio da bude samo jedna godina, jer su oni već pretrpani svim i svačim a (na papiru) treba da te obuče za rad sutra, tako da tu ne treba da se troši previše vremena na predmete van struke. Ali eto, da ostane jedna godina Sociologije na njima i da tamo ona služi kao rezime i kao uobličavanje svega onog što se učilo prethodnih godina u osnovnoj i srednjoj.

Što se tiče pitanja - kako i šta sa svim ovim kadrovima koji su do sad predavali Veronauku i Građansko - paaa, okej, nisu svi sa istih fakulteta i profila, ali siguran sam da bi većina njih bila sasvim sposobna da se brzo i lako prekvalifikuje i obuči da predaje Sociologiju u osnovnim školama.

I naravno, kao što rekoh ovo je samo deo priče. Imam predloge i za druge predmete, jer za ukidanjem Veronauke i Građanskog, za nekoga ko namerava da završi srednju školu, oslobodilo bi se 12 godina jednog termina nedeljno (10 ako računamo ovo što sam sad izneo). Nego da ne pišem sad roman o tome ovde, to mogu i na drugoj temi.
 
>Stoga bi deo mog predloga (kažem deo, dakle ovo nije kompletan plan) izgledao ovako: umesto Veronauke i Građanskog: 1) u osnovnoj školi uvesti >sociologiju ILI prosto ostaviti predmete nalik Priroda i društvo, samo ih proširiti.

To!

POtrebna je tema "obrazovanje"
 
Slažem se, otvori temu u relax pa ću videti kasnije da prebacim par postova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814453#p814453:2v5dfig5 je napisao(la):
puzzle » Пон Јан 18, 2021 12:42 pm[/url]":2v5dfig5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814440#p814440:2v5dfig5 je napisao(la):
Дошљак » Pon Jan 18, 2021 1:11 pm[/url]":2v5dfig5]Веронаука и грађанско су блеја предмети у рангу физичког, музичког или ликовног где клинци искулирају од математике, физике, хемије, српског, латинског и других тежих предмета.

A ovo je dobro zbog...
Није добро, него чисто да представим доживљај тих предмета макар у средњошколској популацији, пошто исти нису постојали док сам ишао у основну школу.
 
Jeste bleja, ali je nazalost nase shvatanje obrazovanja izvitopereno. Ako nesto nije ubijanje u pojam i drhtanje pred profesorom onda je to k**** ravno. Onda taj izmuceni da bi opravdao sebi to mucenje nipodastava sve druge predmete i skole. Sa stanovista struke i prakse odgovorno tvrdim da su neki od laksih i opustenijih predmeta i profesora dali mnogo vise za rad u struci od drugih, pred cije su ispite studenti ili djaci imali neprospavane noci i stresove.
Mi smo zakacili veronauku kasno ali je bila super jer je nakon par casova najdosadnijeg moguceg predavanja mladog djakona dosao svestenik koji je pravi duhovnik i pricao je sa nama na taj nacin. Tek nekoliko ljudi, ne vise od 10, kroz 20 godina skolovanja je imalo taj dar, vestinu, koja bi trebalo da je osnovna za jednog predavaca, da se poveze sa slusaocima tj nama djacima/studentima. A taj svestenik tj "veroucitelj" ili zivotoucitelj je bio jedan od njih. Mnogo nas je vise naucio od ikoga od svojih kolega sa te godine.
 
Vrh