Šta je novo?

Istorija JGP-a

Нисам га још ни ја нашао на жељезницама.нет.
 
s-l1600.jpg

https://www.ebay.de/itm/Gosa-Breda-Ansa ... SwNtldky~~
 
varos kapija":1zh5cp2y je napisao(la):
Bila je slična slika na railserbia forumu ovog tramvaja i tadašnji članovi nisu znali gotovo ništa o ovom tramvaju sem da je neki prototip model koji nije ušao u proizvodnju a nije ni vozio po beogradu niti dal je uopšte dobio garažni broj
1959 je došo u gsp

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Sad sam gledao nešto na sajtu BG metro i voz, i videh da su neke od mapa iz plana Betras, o kome smo pričali na forumu. Tamo trenutno ima samo jedna slika sa ispravnim linkom.
Najpre kako je bilo do 1937. godine, a onda kako je zamišljeno da prema Betrasu idemo tramvajem u XXI vek.



 
Овај план из '82. делује солидно. Само трамвај у Бранковој и у Деспот Стефана би значајно растеретио саобраћај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695061#p695061:3svre0as je napisao(la):
IK101 » Fri Jan 03, 2020 1:17 pm[/url]":3svre0as]
varos kapija":3svre0as je napisao(la):
Bila je slična slika na railserbia forumu ovog tramvaja i tadašnji članovi nisu znali gotovo ništa o ovom tramvaju sem da je neki prototip model koji nije ušao u proizvodnju a nije ni vozio po beogradu niti dal je uopšte dobio garažni broj
1959 je došo u gsp

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Možda je u pitanju obična Breda koju je imao GSP, samo iz nekog razloga "osvežena" u Goši. To su ti gabariti i raspored bočnih prozora. Koliko sam uspeo da ispratim tramvajski podsistem oko i posle rata, neka vozila su rekarosirana, ali ne u originalnom izdanju, doduše u samom GSP-u, pa je možda i sa ovim tramvajem taj slučaj, posle neke nezgode i sl.

@solecar
Dobra ideja za cloud. Mada koliko me sećanje služi, nemam toga mnogo, pa i kad bih kačio jedno po jedno, ne bi bilo mnogo postova, ali da ne pričam napamet, kad budem pretresao šta gde ima, znaću šta i kako.
 
nestorBK":1cl3qmd5 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695061#p695061 je napisao(la):
IK101 » Fri Jan 03, 2020 1:17 pm[/url]":1cl3qmd5]
varos kapija":1cl3qmd5 je napisao(la):
Bila je slična slika na railserbia forumu ovog tramvaja i tadašnji članovi nisu znali gotovo ništa o ovom tramvaju sem da je neki prototip model koji nije ušao u proizvodnju a nije ni vozio po beogradu niti dal je uopšte dobio garažni broj
1959 je došo u gsp

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Možda je u pitanju obična Breda koju je imao GSP, samo iz nekog razloga "osvežena" u Goši. To su ti gabariti i raspored bočnih prozora. Koliko sam uspeo da ispratim tramvajski podsistem oko i posle rata, neka vozila su rekarosirana, ali ne u originalnom izdanju, doduše u samom GSP-u, ali je možda i sa ovim tramvajem taj slučaj, posle neke nezgode i sl.

@nestorBK
Vrlo podseća na brede treće serije ali nije jer je dosao kao prototip izgrađen od strane "gose" "elektrosrbije" i "severa".



Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Koje garažne brojeve su nosili 25 komada man nl 202 iz nemačke koji su došli 2000 godine kao donacija?

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Знам за 136, 138, 614 и 750. Били су распоређени по више погона.
 
Било их је 24 по бројевима.743-757 на Карабурми и 611-619 на НБГД.2003 су 743-757 пребачени у Космај и добили су бројеве 130-144.Нови Београд је дао 4 мана у Космај који су пренумерисани у 181-184 а по доласку О345 из 2005 у 207-210.Задњи су остали 136,138,611,614 који су радили до 2013.године.
 
МАН-ови NL202 су уз Штајере GU240 били најспорији аутобуси на улицама, али прилично квалитетни. Расходовали су их силом прилика иако су могли још да раде.
 
Tramvaj na fotosu kojeg je postavio VOZD, nema , tehnicki gledano, mnogo veze sa Italijanima.
Izvorno , to je idejno- prerada, dorada,nazovimo to kako hocemo- na osnovi cehoslovackog tramvaja
TATRA T-1..

Ono sto zbunjuje su podvozi Breda, koji su uzeti sa, u ratu tesko ostecenog Breda 1 tramvaja .
Unutrasnja oprema je takodje uradjena po Bredi.

Uradjen je jedan prototip i skoro godinu dana isprobavan i eksploatisan na linijama GSP.
Odustalo se od serijske izrade zbog prevelike tezine Gosa tramvaja ali i visoke cene izrade.
Tramvaj je imao betonski pod da bi vecom tezinom povecali adheziju,no motori su imali ogranicenu snagu.

A za bekap Railserbije-ne spavajte na to uvo...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=695138#p695138:2db5s7iq je napisao(la):
Дошљак » 03 Јан 2020, 15:34[/url]":2db5s7iq]Овај план из '82. делује солидно. Само трамвај у Бранковој и у Деспот Стефана би значајно растеретио саобраћај.

тај план је један од бољих планова развоја трамваја. само штета што није до краја реализован
 
Само што овај далеко више подсећа на PCC, за разлику од Татрица. Барем мени.
 
Malo objasnjenja oko Gosa prototipa No-1


Gosa prototip No-2
Pogledajte prilog 1
I neciji komentar uz foto.

Tramvaj je napravljen u "Goši" u Smederevskoj Palanci (a gde drugde). Bilo ih je, kažu, deset i imali su brojeve 202 - 211. Prvi je, navodno, došao u Beograd 1956. godine.
Često su se kvarili i vozili su uglavnom na liniji 6, na kojoj nema velikih uspona. Isečeni su 1968. godine.
 
Taj garažni broj 201 se razlikovao bas od te serije 202-211
To su bili tada najteži tramvaji imali su 27 tona i bili su izuzetno spori i kvarili su se zato su tako brzo povučeni

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699527#p699527:20nmjwka je napisao(la):
Аца » Fri Jan 17, 2020 12:03 am[/url]":20nmjwka]МАН-ови NL202 су уз Штајере GU240 били најспорији аутобуси на улицама, али прилично квалитетни. Расходовали су их силом прилика иако су могли још да раде.
То што су Бечки Штајери, Берлинци били спори у то време, били су ПОЈАМ за оно што се возило, чак и МАН Јапанци донирани су нешто најбоље што може да вози... Опет ћу да поновим, да ли се ико од вас сећа оних несрећних Грчких Икаруса 260 из Атине...? Да ми неко каже, да му тадашњи ИК20Х био бољи од Конекта, Каросе и Јапанца, непуну годину касније који су дошли, па тај није био свестан у шта је ушао... Грчки Икаруси су имали мануелни мењач, али спори, са ентеријером да човек појма нема где је ушао... Радили су само шихте, Штајери из Беча су радили у Земуну скоро четири године, али због проширивања Тошиног Бунара су ишли обилазно трасом преко Бежанијске Косе, они су за ИК201, 202 и 203 из Земунског погона били појам... Невиђено удобни, тада су већ имали преко 15.година, али јако захвални аутобуси, ко се иоле мало сећа, 10ак аутобуса из Беча поред ГСПа су завршили код Гига Транс енд Трејда, Оги Трејда , Моме Турса и Цврчка. Земунова политика, док нису склонили окретање у центру Сурчина је била увек, да нова возила из донације углавном буду на 6ХХ, 601, 602, 603, 604, 605 су биле препуњене Штајерима, резерва је био ИК161 4231 је стајао на окретници код бивше отправничке кућице 5.година, али углавном нова возила у Земуну су радила само кад мора, 601 је увек имао нова возила, и крпио ове поменуте...
 
Најбоље аутобусе је ГСП добио преко донација. МАН-ове NL202 из Минхена, SL283 и SG313 из Јапана, Мерцедесе O305, O405, O405N2 и O405G из Берлина и Штајере GU240 из Беча.
 
МАН НЛ 202 су трајали до почетка октобра 2013.године, последњи су радили 611 и 614, један од њих је био шихта на 76, а други на локалу тадашњем (69)... Био је један Берлинац са трилекс фелнама код Стоканића (данас Думеко) на 65, тога се старији чланови форума сећају, имао је обрисе ГСПа тад, а радио је барем после продаје ГСПа приватницима до 2001. или 2003.године, јер тада су већ Берлинци повучени из употребе... Па ко се од појединих људи са форума може сетити, да је на 95 својевремено, било ангажовано 45.аутобуса до почетка 200оих година...? На 601 је крајем 90их било преко 20+ возила у сменама... Али добро, испада да ја своје сећање и дан данас користим, да овде беседим, али толике године прођоше... Па мало људи зна да је 90их година постојао 601Е, држао га је Земун са 7 зглобова у шпицу, ишао је исто као данашњи 601, и на неким кућама дуж Сурчина стоје папири за ту експрес линију, па ја у подруму имам табле са натписима 43Е, 43П, 68Е, 68П, 99 које само треба прекопати, а кад одем на одмор ћу урадити...
 
NL202 najbolji autobus? Vi mora da se šalite, njega su uzbrdo i pešaci prestizali.
 
Боље да се вуче узбрдо него да се распадне у првој кривини.
 
Да ми неко каже, да му тадашњи ИК20Х био бољи од Конекта, Каросе и Јапанца, непуну годину касније који су дошли, па тај није био свестан у шта је ушао...
Кароса добар аутобус?!
То су кршине бре неопеване биле, пре 7, 8 година сам се често возио једном на 78 (мислим #287 или #288), врата су јој била толико гласна да је оно пробијало звучни зид, глава хоће да заболи од онога. А ружне као ђаво. ИК-103 и 201, иако су технолошки са Каросом ,,ту негде", су знатно бољи аутобуси.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=699874#p699874:2f067lpr je napisao(la):
Аца » Sub Jan 18, 2020 4:40 am[/url]":2f067lpr]
i747023.jpg

https://www.imcdb.org/v747023.html
Ovo je bio autobus. Čvrst, jednostavan, izdržljiv. Nastao sedamdesetih godina na dugogodišnjem iskustvu i proverenoj tehnologiji. Sve što danas MB ima u autobuskoj grani, izraslo je iz njega. Setite ae o405, konetkta... Sanos110- 115 je njegov direktni derivat, a kad je po zahtevu GSP modifikovan i unapređen, postao je avion, ni malo ispod originala.
Tako su nekad kupovani autobusi za Gsp. Uzmeš, probaš, pa tražiš izmene, a kao sada sa lagera! . Da su radili u nekom drugom vremenu, a ne u vremenu sankcija i inflacije, još bi legendarniji bili.
 
Vrh