Šta je novo?

Istorija JGP-a

Ispada da su jedno vreme Bulevarom Oslobođenja saobraćali tramvaji, trolejbusi i autobusi zajedno, moglo se trolom stići direktno do Marakane. Kad je uvedena ta linija? I jel ova trolejbuska 13-ca do Dušanovca ukinuta zbog izgradnje autoputa?​
Ne ispada, nego jeste.

1970. 15 je pretvorena u autobus, trebalo je i 11 ali je ona preživela (danas je to 22)​
Da nije bilo tog nekog ko je spasao tadašnju trolejbusku liniju 11, danas bi smo samo u okviru ove teme pisali o trolama. Nažalost, danas smo u istoj situaciji, jer smo uspeli da dođemo do "kraja jednog Milankovićevog ciklusa" (metaforički).​
 
Možda nije od pomoći, ali evo spiska prevoznika koji su ih imali van Beograda. Za neke prevoznike znam i tačan broj primeraka.
Nakon malo istraživanja i prolazak kroz arhivu, evo ažuriranog spiska. Nadam se da ću jednog dana moći da vam kažem tačan broj za svakog prevoznika.
JGSP Novi Sad: 5 komada IK-201 iz 1999/2000. godine i 20 komada IK-201 iz serije 2005. godine.
Subotica Trans: Po 2 IK-201 iz 2007, 2006. i 2005. godine, po 1 IK-201 iz 2004, 2003, 2001. i 1997. godine, kao i 1 IK-202 iz 1995. godine i 1 IK-203 iz 1998. godine. Dakle ukupno 12 autobusa.
Raketa Užice: 3 komada IK-201 iz 2004. godine.
Srem-Ekspres Sremska Mitrovica: 2 IK-202, jedan iz 1995. godine, drugi iz 2006. godine.
Rumatrans Ruma: 2 IK-201 iz 2004. godine.
ATP Pančevo: 2 IK-201 iz 1996. godine.
GRAS Sarajevo: 5 komada IK-201 iz 2005. godine.
Autosaobraćaj Kragujevac: 3 ili 4 IK-202 iz 2000. godine.
Autoprevoz Kikinda: 3 komada IK-202 različitih godišta.
Autotransport Kraljevo: 1 IK-202 iz 1995. godine i jedan IK-203 iz 1998. godine. Kasnije od Autoprevoza Vrnjačka Banja kupili IK-201 iz 1994. godine.
Jugekspres Leskovac: znam sigurano za 1 IK-202 (vrlo verovatno da ih je bilo više).
Borprevoz Bor: sećam se jedne zglobne Barbike sa trobojkom napred i nazad, ali ne znam da li je bio IK-201 ili IK-202.
Litas Požarevac: nekoliko komada IK-202 iz peroda 1995-1998.
Autoprevoz Vrnjačka Banja: IK-201 iz 1994. godine i nekoliko IK-202 sa početka dvehiljaditih.
Autobanat Zrenjanin: 1 IK-201 iz 2005. godine.
Autoprevoz Čačak: 4 IK-201 iz 1995. godine.
Jugoprevoz Kruševac: 2 IK-202, 1 iz 1995. godine i 1 iz 2000. godine. 1 IK-201 iz 1997. godine.
Jugoprevoz Teslić/Teslić prevoz Teslić: 1 IK-202 iz 1995/96 godine.
Rusija: 2 komada IK-202 iz 2004. godine i 2 komada IK-201 iz 2007. godine.
Severtrans Sombor: 1 IK-201 iz 1999/2000. godine.
 
1976.

Novo groblje 1976.jpg
 
Ne mogu da se setim ove karte.
Za zaposlene, pojedinačna, pretplatna?!
Karta na kiosku bila je jedinstvena, kao i karta kod vozača. Nije razdvajana po kategorijama putnika.
Ali, jedino vreme kad je dinar imao vrednost primerenu ovoj ceni sa karte je jedno godinu dana posle uvođenja Avramovićevog dinara kada su već počele opstrukcije pojedinih, danas vrlo isluženih ljudi, i fizički i politički (dedica uspostavlja red januara 1994. kroz paritet 1:1, ali već su ga posle nešto više od godine, sabotirali, tako da dinar popušta) i postaje moguća ova cena od 2,2.
Znači, neka 1996, recimo i možda malo kasnije, malo ranije...
 
Poslednja izmena:
Više puta sam ih spominjao. Ma drugi svet. Samo su bile malo sporije, al su stvarno bile baš dobre. Tihe, udobne, neuporedivo sa bilo koji trolejbusom i onda i sada iz SSSR-a, mislim kasnije Belorusije.
 
Da li tebi trebaju lokacije ukinutih okretnica ili godine kada su ukinute?
Oba bi poslužila
Za godine ne znam, ali evo nekih okretnica za koje znam, koliko me sećanje služi (pretpostavljam da si zane i čuo). Neke poznatije ukinute okretnice sam izostavio. Mogu drugi da me dopune / isprave.

1. Prokop (sa donje strane, otprilike gde je danas parking koji je napravljen za svečano otvaranje stanične zgrade)

Nekada se okretala linija 34

2. Prokop (Zorana Žunkovića, kod stepenica koje vode u naselje Stjepana Filipovića)

Ukinuta kada je ulica produžena i spojena sa Bul. kneza Aleksandra Karađorđevića
Nekada su se okretale linije 34, 34L i 36

3. Dragiša Mišović (Bul. kneza Aleksandra Karađorđevića, deo između Drajzerove i Neznanog junaka)

Nekada se okretao tadašnji tramvaj 12
Linija 34L se okretala dok nije produžena trasom linije 49 preko Lisičjeg potoka i promenila numeraciju u 34, a linija 49 produžena do Banjice II

4. Autokomanda (kružni tok)
Okretala se linija 59

5. Ustanička /Dušanovac/
Na mestu današnjeg autoservisa na uglu sa Grčića Milenka se okretala tadašnja linija 13, danas 31.

6. Julino brdo (Vodovodska kod osnovne škole)
Okretala se linija 88

7. Banovo brdo (Zrmanjska)
Nekada su se okretale linije 50, 531, 532, 541
Kasnije se okretala linija 55A pre renumeracije u 57

8. IMT (u Tošinom bunaru u zoni današnjeg IMT - a)
okretala se tadašnja linija 602, a moguće i 604

9. Bežanijska kosa /groblje/ (okretnica koja je danas po samom ulasku u groblje)
Nekada su je koristile tadašnje linije 36 i 70, a kasnije tadašnja linija 74 koja je išla od Konjarnika trasom linije 17

10. Novi Beograd /kvantaška pijaca/
Na kraju današnje Megarske ulice, gde se nalazio Mega market Rodić
Ukinuta 2007/08 kada je Rodić preseljen u Omladinskih brigada
Okretnica i dalje postoji ali nije u funkciji

11. Zemun /Dom penzionera/
Okretnica u Marije Bursać koja se danas koristi kao prolazno stajalište linije 77, a kao okretnicu je koristila nekadašnja linije 77 koja je kretala sa Tašmajdana

12. Petrovčić
Okretala se linija 604 dok ista nije produžena do Preke kaldrme, a danas se koristi kao stajalište

13. Surčin (okretnica u centru)
Ovde su se okretale linije na 600 pre produženja i izgradnje okretnice 601 na izlasku iz naselja

14. Plavi horizonti
Sistemom korišćenja više ulica se okretala linija 709 pre produžetka do okretnice ŽS Zemun polje

15. ŽS Zemun polje

Najpre se okretala linija 704 jedno kratko vreme, pa je uvedena linija 708, i onda je 709 produžena kada su se stvorili tehnički uslovi, dok se danas koristi kao stajalište

16. Železnik /Savska/
Nekada se okretala linija 54 dok nije produžena do MZ Makiš

17. Želežnik /Stevana Filipovića/
Nekada se tu kod fabrike okretala linija 521, dok nije preusmerena da opslužuje Železnički Taraiš, a sada je samo stajalište linije 521

18. Železnik /pijaca/
Za ovo nisam 100% siguran, ali koliko se sećam sistemom ulica se okretao autobus u zoni pijace

19. Kanarevo brdo
Kod Doma zdravlja Kanarevo brdo je linija 54 čekala vreme dok nije prebačena da se okreće na Miljakovcu a stajalište postalo prolazno

20. Miljakovac II
Linija 48 se tu okretala pre nego što je produžena do novoizgrađene okretnice Miljakovac III
Danas se koristi u vanrednim situacijama

21. Rakovica (u sklopu fabrike)
okretnica koju je koristila linija 37 i tadašnja linija 49

22. Zvezdara /gradska bolnica/
Nalazila se na mestu današnjih stambenih zgrada
Tu se okretala autobuska linija 28 pre pretvaranja u trolejbusku i produženja do sadašnje okretnice u Čingrijinoj

23. Mirijevo II
U zoni današnje pretposlednje stanice linije 46

24. Zvezdara /Ljubice Luković/
Nekadašnja okretnica linije 65 na uglu sa Dragiše Lapčevića
Danas se koristi kao stajalište linije 65

25. Tašmajdan
Sistemom ulica oko Tašmajdana su se okretale tadašnje linije 76 i 77

26. Dorćol /Venizelosova/
Linija E2 se jedno vreme okretala u zoni benzinske pumpe, na uglu sa Skenderbegovom

27. Zaklopača
Linija 303 se okretala pre produženja do Vrčina
 
67 se nekad okretao na parkingu ispred današnjeg Euromedika. Posle i na kraju Bulevara umetnosti kad nije bilo izgrađenog Trećeg bulevara.

65 se po istom principu okretao na kraju Narodnih heroja.

75 se okretao malo pre današnje okretnice, ali ne mogu da se setim gde je danas ta okretnica, možda neko zna.
 
Stara je bila u upotrebi (zato se i zove stara) dok tadašnje linije 12 (42) i 32 (41) nisu zamenile trase i promenile numeraciju. Tada je mreža produžena do Banjice II. Osamdesetih godina prošlog veka.​
 
Deo puta koji se vidi pored pruge i koji povezuje stanicu Ražana sa putem Kosjerić - Valjevo osamdesetih je bio poprište snimanja jednog od nastavaka Žikine dinastije i (scene sa ostajenjem bez kočnica, jugo na dva točka, kosačica...) i Breninog Hajde da se volimo (Gidra vozi Raketin sanos 415).
@Jelancha, vrv ti se potkrao lapaus, stanica je Ražana, ne Ražanj (Ražana je petnaestak km od Kosjrića ka Valjevu, podno planine Bukovi)
 
Vrh