Šta je novo?

Istorija JGP-a

27G bi trebalo da je današnja 32, a 541Ž je postala 504. To sam video na nekom starom planu grada koji sam imao, ali nažalost maltene ništa od tih planova nemam sačuvano, jer su se prosto raspali od upotrebe.​
 
27G bi trebalo da je današnja 32, a 541Ž je postala 504. To sam video na nekom starom planu grada koji sam imao, ali nažalost maltene ništa od tih planova nemam sačuvano, jer su se prosto raspali od upotrebe.​
Kad je sadašnja 27 uvedena, bila je podeljena na 4 linije:
27A Trg Republike - Karaburma
27B Trg Republike - Rospi Ćuprija
27V Trg Republike - Severni bulevar
27G Trg Republike - Ćalije
Onda je 27B produžena do Višnjice, a 27G do Mirijeva.
1979/80. 27A je ukinuta, a 27V spojena sa 16A i postala 65.
1983/4. 27G postaje obična i jedina 27, a 27B postaje 32.

Za 541Ž nisam najsigurniji, delila je obe okretnice sa 541B (koja je postala 504). Tačnu razliku ne znam, moguće je da je svraćala do Železnika.
 
Kad je sadašnja 27 uvedena, bila je podeljena na 4 linije:
27A Trg Republike - Karaburma
27B Trg Republike - Rospi Ćuprija
27V Trg Republike - Severni bulevar
27G Trg Republike - Ćalije
Onda je 27B produžena do Višnjice, a 27G do Mirijeva.
1979/80. 27A je ukinuta, a 27V spojena sa 16A i postala 65.
1983/4. 27G postaje obična i jedina 27, a 27B postaje 32.

Za 541Ž nisam najsigurniji, delila je obe okretnice sa 541B (koja je postala 504). Tačnu razliku ne znam, moguće je da je svraćala do Železnika.
Sve do neke 2010-11 su bile tri 27-ice:
27A - danasnja 27
27E
27L - do Vuka, ukinuta oko tih godina (vozila ona stara mecka sa dvoje vrata, pakao da se izadje u spicu)
 
Neidentifikovani IK-201, ukraden sa 17ce da bi spasio Grand i Svet od vanzemaljaca.

Screenshot_20240210_002018_YouTube.jpg

Screenshot_20240210_002139_YouTube.jpg

Screenshot_20240210_002155_YouTube.jpg

Screenshot_20240210_002233_YouTube.jpg

Screenshot_20240210_002414_YouTube.jpg

Screenshot_20240210_002419_YouTube.jpg


Vidi se da mu je prerađena prikolica.
Screenshot_20240210_002424_YouTube.jpg

Screenshot_20240210_002506_YouTube.jpg


Autobus je sleteo u blizini Narodnog Sabora, danas počiva u muzeju tehnike i nauke kao sećanje na to da je spasao Grand muziku od svemiraca.
Screenshot_20240210_002536_YouTube.jpg
 
Углавном је уклоњено приликом реконструкција тих улица почетком двехиљадитих.
 
Uklanjano je zelenilo u dužem periodu i pre početka ovog veka. Nema drveća, nema ni čišćenja lišća, lomova grana, orezivanja... Nema, doduše, ni hlada, ni vazduha, ali koga je zato briga. Bitno je da se uštedi koji dinar.
Voleo sam one 0307 mercedese. Nisu bili moćni kao naslednici s115, ali ipak mnogo ozbiljniji autobusi od tadašnjih ik. Vozačko mesto je vuklo korene iz sredine prošlog veka, crvenobraon sedišta davala su utisak čvrstine, rebrasta podna obloga proglodala bi se tek posle mnogo godina, vrata trpela gužvu. Imali su običaj da se nakrive pod opterećenjem, ugrejane kočnice da škripaju, a karakterističan zvuk na višim obrtajima da isporučuju daleko.
 
Poslednja izmena:
Ovih dana opet razbijam glavu oko svih trasa 20ice, kao i okretnice Zemun (Novi grad). Izgleda da se prvo nalazila kod pumpe (kasnije je ta okretnica preimenovana u Zemun (Prvomajska)), 1974. premeštena je tamo gde je danas igralište u Krajiškoj, i ne znam otkad je tamo gde je danas...
 
Говорим о улицама које се виде на фоткама. Краља Милана и Теразије су рађене 2002. и тада је старо дрвеће посечено. Немањина 2006. Тиршова исто ту негде. БКА 2010. У булевару Ослобођења није дирано.
 
Ovih dana opet razbijam glavu oko svih trasa 20ice, kao i okretnice Zemun (Novi grad). Izgleda da se prvo nalazila kod pumpe (kasnije je ta okretnica preimenovana u Zemun (Prvomajska)), 1974. premeštena je tamo gde je danas igralište u Krajiškoj, i ne znam otkad je tamo gde je danas...
Okretnica kod one pumpe je bila aktivna pocetkom '90-ih,u to sam siguran,kada su 15 i 18 produzene to vec ne znam.
 
Aleki, ne moraš da razbijaš glavu. Pošto sam živeo nedaleko odatle, 15ica je još '87 okretala kod pumpe, a 18 je već bila preseljena na bačku. Za igralište ne znam, ali je produžena dalje.
 
Meni je zanimljiva okretnica 45 oko '65 godine, na mapi je ubeležena današnja žs zemun. Prostor ispred stanice ostavlja utisak da je bila mala okretnica (deo ka stajalištu 45 i 612). Pošto je tadašnja žs na keju ukinuta '70te, mala tema za razmišljanje.
 
Kojom trasom je saobraćala ta stara trolejbuska linija 12 Kalemegdan-Banjica od pre 60 godina, ako je mreža proširena Bulevarom Kneza Miloša i preko Dedinja do Banjice 2 tek u drugom talasu trolejbusizacije sredinom osamdesetih? Na Vikipediji ima podatak da je u to vreme postojala neka linija čak i do Dušanovca, a ovde se spominje samo današnja Kruševačka kao terminus.
 
Ispada da su jedno vreme Bulevarom Oslobođenja saobraćali tramvaji, trolejbusi i autobusi zajedno, moglo se trolom stići direktno do Marakane. Kad je uvedena ta linija? I jel ova trolejbuska 13-ca do Dušanovca ukinuta zbog izgradnje autoputa?
 
Ispada da su jedno vreme Bulevarom Oslobođenja saobraćali tramvaji, trolejbusi i autobusi zajedno, moglo se trolom stići direktno do Marakane. Kad je uvedena ta linija? I jel ova trolejbuska 13-ca do Dušanovca ukinuta zbog izgradnje autoputa?
Tokom prve ere trolejbusa postojale su linije:
11: Kalemegdan - Crveni krst - Kruševačka (uvedena 1. juna 1948.)
12: Kalemegdan - Dedinje - kasnije Banjica (uvedena 1952.)
13: Kalemegdan - Šumice (uvedena 1953. produženjem linije 1)
14: Zeleni venac - Zemun /Gornji grad/ (uvedena 1956.)
15: Zeleni venac - Zemun /Prvomajska/ (uvedena 1958.)
16: Zeleni venac - Novi Beograd /Pohorska/ (uvedena 1959.)

Do ukidanja trolejbusa je došlo zbog stalnih zastoja koje su tadašnji trolejbusi pravili.
1969. 13 i 16 su pretvorene u autobuse, 13 kasnije postaje 31 da bi se broj 13 oslobodio za tramvaj
1970. 15 je pretvorena u autobus, trebalo je i 11 ali je ona preživela (danas je to 22)
1972. 12 postaje autobus, ona se nešto produživala kod Banjice (tačno kako znaću kad uradim njen istorijat) i na kraju je postala 41, koja je po pretvaranju u trolejbus zamenila polovinu trase sa 42 jer je tako postavljena kontaktna mreža, pa danas 42 najviše liči na staru 12
1973. 14 postaje autobus, kasnije se ukida i ostaje njena malo produžena verzija 14B koja je danas 84
 
Vrh