Šta je novo?

Istorija JGP-a

Najviše MAN-ovih motora. Zadnjih 20 i više godina, realno nije bilo sporih Ikarbusa, pa i taj manji procenat sa RABA D10 motorom. Išli su i oni dosta dobro, a sa mečkinim OM447 tek, iako su imali nevelikih 250ks. 201-ice su sve, sem serije iz 2006., raspolagale sa skromnih 260ks, al išlo je to opet solidno. Velika kubikaža ipak znači. 103-jki je bilo i pre, u Lasti na primer, i sa celih 310ks, i to davne 2002. godine proizvedena serija. Sa trostopenim VOITH-om išle kao blesave. Mnogo mi se dopadao taj menjač, iako samo tri brzine, i pri 60km/h ide u solidne obrtaje, al startnost je bila odlična kod svih Ikarbusa sa tim menjačem. 111 i 166, isto vukli dosta dobro što kaže i @branik. Nisu to bile teške karoserije, a kasniji primerci sve automatici, pa su klizili dosta glatko. Stare solo Barbike s kraja 90-tih, iako sa ručnim menjačem i atmosfercem D2866UM, sa malo preko 200ks, opet nisu bili spore. Ikarbusi su patili od raznih sitnih i krupnih nedostataka, al bar sa mehanikom nisu imali većih nedostataka. Uglavnom su dobijali adekvatne motore i menjače, a spram mase pre svega.
 
Tajna startnosti i dobeog savladavanja brda kod GSP specifikacije bili su veoma kratki prenosi u deferencijalima sa planetarnim reduktorom ma točku. Zato je natovareni zglob na usponu kod Londona bez progblema kretao drugom, ali cena je bila veća potrošnja, niska max brzina (oko 80 po tahografu) i brzo habanje pogonskog mosta.
@stex_pb , ti o kojima pišeš imali su duži finalni prenos pa je brdo bilo problem, a i ri motori su imali jedva 200ks i nisu dugo trajali - tek koju stotinu hiljada km, dok su manovi gurali, zavisno od posada i linije i preko milion, a najčešće oko 800k.
Prevoznici iz unutrašnjisti izbegavali su bg specifikaciju jer je bila osetno skuplja, a smatrali su da su uslovi rada kod njih mnogo povoljniji.
Užička Raketa je negde 1990, 1991.shvatila da je to ključ korisnosti Ik pa su počeli da ih kupuju (nekoliko zglobnih zarad ka Pž i Zl). Kasnije, pred kraj, u ovom veku, kupili su 5 103 i 3 201 identičnih beogradskim (beli). To se kasnije namenjalo firmi, ali je radilo dugo.
 
Poslednja izmena:
Auspuh na krovu i plavi dim na leru. Ujutru kad je hladni start na autobuskoj ekološka katastrofa :D

@Kesha ja sam mislio na Ik160/161, ovo novije dobro pamtim.
 
Rabini motori, rekoh, em su bili nejaki, niskog obrtnog momenta, em kratkotrajni - 80-100k godišnje, 250k km, pa računaj kad su počinjeli da dime, greju se i lenjo vuku
 
Vrh