Šta je novo?

Istorija JGP-a

Novi FAPovi za Autokodeks i GSP beograd.

Nisam autor fotografija.
15493321_1622357047784044_3739186388836937575_o.jpg
94212305_3896344530385273_4782636703334531072_n.jpg
 
Na donjoj slici proizvodnja Transproduktovih A537 o kojima smo pričali pre neki dan. Vide se narandžasta netapacirana FSP plastična sedišta i staklo migavca na faru je belo.
 
Meni je i dalje nejasno kako su ovi autobusi crveni na svim slikama....

Edit: nisam ni obraćao pažnju na sedišta jer je mi je očigledno da je crven bus za gsp
 
Verovatno je slikano analognim aparatima, onda sken i još sveža farba, pa se napravi takav utisak. Nemam ni jednu njihovu sliku kada su bili novi osim ove, gde se vide skroz u pozadini. Tu se lepo može videti kakva narandžasta je bila u pitanju. Još je slikano digitalcem.
2005_straj.png
 
E kako je to skoro bilo, a opet kao da je bilo pre 100 godina. Koliko mi sad svi oni izgledaju simpatično u svoj ovoj turskoj monotoniji. Nismo se mi ništa bolje puno vozili ni tim FAP-ovima, ni tim Ikarbusima, al opet je nekako lakše bilo prevaliti preko mozga sve njihove mane. Pravili smo ih mi, i normalno je da ih je bilo u velikom broju na ulicama. Daleko više Ikarbusa naravno u odnosu na FAP, plus posle i kad je Neobus počeo dolaziti malo i do Beograda. Sa svakom novom serijom čekale su se neke novine, modernizacija, i dolazilo je to u relativno kratkim vremenskim razmacima. Možda je u nekom trenutku sa vozilima bilo i previše šareno, al definitivno je, bar za moj pojam, to je sve onda izgledalo zdravije nego li danas. I u drugim gradovima Evrope dominiraju vozila određenog tipa i od određenog proizvođača, al nigde nije kao u Beogradu. Baš su smorili Turci zadnjih već koliko godina, toliko da bi me čak i neki novi MAZ303 dosta obradovao.
 
Nije mi jasno kako je bila organizovana proizvodnja u pogonu autobusa, tu sam najslabiji što se tiče Fapa. Kamioni su uvek bili primarni proizvod.

Ova hala je sad u Slobodnoj zoni, koristi je par privatnika za svoje pogone.
 
1718702356943.png

Poslednja serija FAP buseva sa prohromskim blatobranima. Nikad isporučeni ni završeni. Očekivala se nova porudžbina Autokodeksa koja se nije dogodila i 10ak karoserija dočekalo je gašenje pogona autobusa 2015. Ove godine odlučilo se da odu u rashod jer nije bilo finansijske opravdanosti da se iste završe. Ostala je sirova karoserija bez komponenti.

Ovo je fotografija sa oglasa za izdavanje hale 2015. za razliku od dotadašnjih propagadnih emisija FAP je prikazivan kao pljava ruina i gubitaš, dok se na fotografiji za oglas pogon autobusa vidi kao jako uredna i očuvana hala.
 
Fap je sigurno imao foto službu/ mozda i novine
Jesi imao pristup tom materijalu ili neke lokalne novine
 
Nego šta nego ima foto službu, ali to je jedan veliki zatvoreni sistem. Jako je teško doći do toga. Jedna umetnička organizacija došla je do gomile fotografija za potrebe njihovih izložbi ali tu su mahom istorijske fotografije iz vremena izgradnje Priboja i fabrike. Nema tih kataloških marketinških slika, one su očigledno u drugoj arhivi.
 
Poslednja serija FAP buseva sa prohromskim blatobranima. Nikad isporučeni ni završeni. Očekivala se nova porudžbina Autokodeksa koja se nije dogodila i 10ak karoserija dočekalo je gašenje pogona autobusa 2015. Ove godine odlučilo se da odu u rashod jer nije bilo finansijske opravdanosti da se iste završe. Ostala je sirova karoserija bez komponenti.
Koliko znam ovo bi trebalo da su nesuđeni autobusi Transprodukta. 2012/13 Transprodukt je naručio nekoliko komada, ali je u toku proizvodnje naprasno odustao od kupovine. Kasnije su nedovršeni autobusi stajali na lageru, da bi 2 komada kupio Janjušević, završio ih i prodao Rembastransu iz Resavice. Mislim da je o tim nedovršenim FAP-ovima bila priča negde na autobusi.net.
 
Ja znam za priču o Autokodeksu. Autobusa 9 ili 10 je ostalo. Isečeni prošlog meseca zajedno sa karoserijama A 747 koji su takođe ostali nezavršeni.
 
Obojica smo u pravu.😁 Tu je bilo 9 autobusa, 7 u završoj fazi, a bili namenjeni za Autokodeks i Transprodukt. I jedna i druga firma su odustale od kupovine.
 
Poslednja izmena:
Kakva mu je ovo reklama? Zar nisu Zijače donirane, kakav sad samodoprinos Beograđana?
 
ZIU su nabaljane 1980, 1985, 1988 i 1991/92.
48 je iz prve ture sa slabijim motorom. Uz 21 važio je za najveći krš. Kad su počeli remonti 1995. otišao je među prvima, ako ne i prvi iz saobraćaja, pošto su podignuti svi koji su ležali na platou iznad menze.
Banjica i polazak kod Londona uzbrdo bio je za taj tip poveliki zalogaj pa ih je nekoliko izgorelo. Zato je sledeća tura došla sa jačim motorom i drugim sistemom upravljanja vučom pa su radili na obe strane.
Ta prva, radila je isključivo preko Slavije, ovi iz 1985, kao najbrojniji, radili su gde stignu, a ovi iz 1988.i 1991. isključivo Banjicu.
Ali, imali su i svojih prednosti: mekše pedale, lakši volan ali bučnije servo pumpe, tiše releje i nežnije ogibljenje. Ali su bili spori, imali slabije dvostrpene elektromagnetne kočnice...
 
@branik ko je radio remont tih vozila,16,48 i ne mogu da se setim koji bese su odradjeni onako kako treba,sve do detalja?
Ubih se sad razmišljajući, gazi mi vreme sećanje. Ako neko ima sliku, prepoznaću ko ih je remontovao, ako su iz vremena kad su nestale reklame remontera.
Najbliži sam da kažem da je Goša. MIN je uglavnom radio novija vozila.
Lično, mnogo su mi se više sviđala vozila koja su sređena u Nišu.
 
Super slike, bukvalno čujem zvuk dok ih gledam :) Koja je tačna lokacija prve i pretposlednje slike? Verujem da je Ustanička, ali koji deo okretnice? Ne deluje kao današnje ruglo.
 
Vrh