Šta je novo?

Istorija JGP-a

Stanislav Glumac, glavni konstruktor i dir u Ikarusu-busu.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672641#p672641:2n3lo98r je napisao(la):
branik » 23 Окт 2019, 08:46[/url]":2n3lo98r]Zemunski Ik je verovatno iz1988.
1989.
 
Prve tri su iz ovog veka, što, bar za mene, i nije tako davno.
Poslednja je pak, poslastica. Ik prototip koji je to i ostao. Prototip koji svedoči kako se nekada uvodio novi model. Ik napravi pa da GSP i Lasti da se vidi kako se ponaša, a ni oni ne kupuju onda mačku u džaku.
Početkom devedesetih spremili su zamenu za 160/161. Tehnološki nije bilo nekih velikih promena, ali je dizajn prednjeg i zadnjeg dela bio bitno drugačiji.
Instrument tabla je već ozbilnija, nalik autobuskim kod ozbiljnih proizvođača.
Došle su sankcije pa inflacija. Ik ipak pravi novi model, pokušavajući da nadoknadi duge godine stagnacije. Mnogo iskustava sa 167 se prelilo na 201.
 
Žuti Ikarbusi i "Japanci" još uvek saobraćaju , tako da nije bilo nekad , nego još uvek jeste. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673618#p673618:2nz3p456 je napisao(la):
branik » Sub Okt 26, 2019 12:11 am[/url]":2nz3p456]Prve tri su iz ovog veka, što, bar za mene, i nije tako davno.
Poslednja je pak, poslastica. Ik prototip koji je to i ostao. Prototip koji svedoči kako se nekada uvodio novi model. Ik napravi pa da GSP i Lasti da se vidi kako se ponaša, a ni oni ne kupuju onda mačku u džaku.
Početkom devedesetih spremili su zamenu za 160/161. Tehnološki nije bilo nekih velikih promena, ali je dizajn prednjeg i zadnjeg dela bio bitno drugačiji.
Instrument tabla je već ozbilnija, nalik autobuskim kod ozbiljnih proizvođača.
Došle su sankcije pa inflacija. Ik ipak pravi novi model, pokušavajući da nadoknadi duge godine stagnacije. Mnogo iskustava sa 167 se prelilo na 201.

Vozilo sam taj IK167, to je u stvari 161 samo što su menjali prednju i zadnju stenu kao i deo krova iznad prozora / sad je vertikalan , ranije ukošen. Inača tabla je preuzeta iz prastarog IK4 , tzv kifla što i nije bilo tako loše jer su i švabe koristile slične u svojim busevima.
Daleko je bio pregledniji i zgodniji za provlačenje. Ostalo sve isto kao i stari Ikarusi. Da zvali su ga Lepa Brena i bio je još jedan prototip samo ne mogu da se setim njegovog naziva.

 
Našao protitip IK201L zvani Lepi Bora.




[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CjLdLD-fWHI[/youtube]
 
Мени 201 некако делује "виткије" од овог 167 па ми је пре он Брена него овај прототип :D Јесу беше ови 103/102/201/202/203 са флорида фаровима имали надимак барбике?
 
Мислим да су ИК103 произведени 1996. звани барбикама.
 
Jednom sam ga vozio uveče na 52 i zapamtio dobro pošto me je otpravnik posle jedne lepe smene, pri isključenju sa Venca, preusmerio na poslednji polazak na 75, gde bele veze nisam imao posle 11.aprila. Usput sam ostao bez alternatora, zalutao u povratku, jedva nagodio rikverc (nije imao taster za overu rikverca kao većinski Voith, već je tražio stiskanje kočnice, a ja to nisam znao...)
Jedva se živ dovukao do garaže, zakasnio na službeni... Tako ga pamtim. Pamtim i prekidače i tastere kao u MB o303 ili s 315, a za volan mislim da je imao duboki mb. Trebalo da je njihov i motor bio. Prošlo je više od 20 godina, sve je moguće. Žika će to bolje. Ipak sam na busu bio samo gost.
 
MAN, motor, FAP volan ako se dobro i ja sećam , prekidači FAP/stari Mercedes. A onda su se setili da uvuku jastuke kako ne bi stalno ispadali i dobili još veće ljuljanje kao na onom 201L.
 
Gde je slika onog Sanosa 228 koji stoji na Dorćolu ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673763#p673763:a1a0lixu je napisao(la):
Žika » 26 Окт 2019, 14:28[/url]":a1a0lixu]Gde je slika onog Sanosa 228 koji stoji na Dorćolu ?
У теми о аутобусима.
 
Našao,zahvaljujem se.

Prosto neverovatno da truo Sanos posle ovoliko godina (32/31 godina) stoji pravo kao strela.
Mučenik, kad bi ga vratili u izvorno stanje. :sesir:

 
I ovakav deluje moćno. Visok, širok, stamen...
Kao dacga čujem kad kreće: kratka druga, gas, treća, uz kratko krčanje kad vozač ne sačeka sinhrone, a mrzi ga da uradi duplo kvačilo. Pa onaj poseban zvuk u četvrtoj.... Pa motorna, gde je radila i na kraju škripa kočnica, čangrljanje prednje osovine.... Baš sam ga voleo!
 
Може овај Санос да се лепо среди, али фале пре свега прави људи за то, паре и понајвише воља посебно руководства. По мени је глупост што она два аутобуса коришћена за филм Београдски фантом нису одмах издвојили и сачували, лакше би им било.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=674051#p674051:kpxyequ5 je napisao(la):
SBG » Ned Okt 27, 2019 9:56 am[/url]":kpxyequ5]228 je S115 ili S115.2?
Treba da bude druga serija od 222-246 + 281
 
Vrh