Šta je novo?

Istorija JGP-a

Све ми се чини да су неки румунски Ик 4 били на гас.
 
Pa i meni je to palo na pamet, svakako deluje kao nešto za gas. Ali nisam mislio da je u to vreme bilo takvih vozila na ovim prostorima, pogotovu ne u Rumuniji.
 
Dobro ste mislili momci. Prerađeni su za korišćenje, pretpostavljam, CNG-a. Dosta ružno izvedeno, al dobro, bar su manje zagađivali, a i sigurno bili dosta jeftiniji za eksploataciju.
 
Eво га и спреда. Дефинитивно се ради о аутобусу на гас. Било је свашта по комунистичким земљама, увек се сетим Камаза на гас :D

gas_bus_romania8510_195.jpg
 
Jeste CNG ili metan. Iskreno ne bi voleo da su mi takve boce iznad glave. Pritisak u njima je oko 200 bara.
 
Tačno, oko 200 bara, što je minimalan pritisak za prelazak metana iz gasovitog u tečno stanje, ako je uopšte u pitanju CNG. Izuzetna alternativa dizel gorivu i pre toliko godina, dok je danas to još zanimljivija alternativa, što zbog cena derivata, što zbog ekologije. Mislim da je Beč prednjačio u Evropi sa autobusima na CNG. Kod njih se čak nije moglo ni videti da autobusi troše pomenuto gorivo. Srednjepodni Graf&Stift je nosio svoje boce ispod patosa. Mnogo bolje rešenje, što sa vizuelnog aspekta, što po pitanju bolje raspodele mase. Niže tržište, bolja stabilnost, dok aerodinamika i ne igra neku ulogu pri malim brzinama u gradskoj vožnji.
 
Kesho, koliko se sećam Bečki busevi su imali LPG. Daleko manji pritisak, tanji zidovi i lakše boce.
 
Moguće da sam se zeznuo. Par njihovih Grafova smo i mi dobili u donaciju. Imao sam prilike da ih vidim i u Beču, i ako se dobro sećam, imali su zelene romboidne nalepnice, i vrlo verovatno da je oznaka bila LPG. Za plin jeste sve daleko jednostavnije, ali i osetno skuplje što se cena goriva tiče, a i nije tako prijateljski nastrojen prema životnoj sredini.
 
Ima sad već popriličan broj godina kada sam gledao motor ispod poklopca. Ličio je na staru generaciju MAN motora sve sa svećicama , kablovima itd.
 
To već nisam imao prilike da vidim. Grafovi su uglavnom imali MAN-ove motore. Kod ovih iz Beča verovatno i jeste u pitanju starija generacija atmosferskog G2566 motora.
 
Kad god vidim drugu fotku pomislim kako je to bio mocan drvored i kakva je to hladovina bila ...
 
Nažalost , mi se danas sve više busamo u grudi kako ćemo zasaditi sve više i više stabala , nego što posečemo , a ulice nam sve golije i golije. Ako ništa drugo , barem kroz stare fotografije i slike , kako gradskog prevoza , kako samog Beograda , jasno se vidi naš odnos prema gradu , koliko su ga gradski oci voleli i poštovali.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613308#p613308:1dc4kjzm je napisao(la):
direktor » Uto Apr 02, 2019 10:28 am[/url]":1dc4kjzm]Kad god vidim drugu fotku pomislim kako je to bio mocan drvored i kakva je to hladovina bila ...


LONDON - Najnovije britansko istraživanje otkriva pozitivan efekat zelenila na naše mentalno zdravlje.
Kada nas more crne misli, zelene krošnje drveća pružaju utehu i olakšanje, tvrde naučnici.

Studija, objavljena u časopisu Landscape and Urban Planning , pokazuje da stanovnici Londona koji žive u ulici sa drvoredom konzumiraju mnogo manje antidepresiva u poređenju sa onima koji su okruženi hladnim betonom.

"Već je dokazano da prisustvo zelenih površina pozitivno utiče na naše raspoloženje. Samim tim je logično da imaju efekta i na upotrebu antidepresiva", izjavio je dr Filip Rode za sajt Atlantiko.

Blizina neke zelene površine, bilo da je reč o šumi, bašti, drvoredu ili parku, predstavlja značajan izvor sreće, jer ublažavaju sres od gradskog života.

Osim toga, ulice sa gušćim zelenilom su prijatnije za život, podstiču na bavljenje fizičkom aktivnošću i jačaju osećaj zajedništva, što pak sve pozitivno utiče na naše zdravlje.

Ne samo to , bila je emisija kako drveće pored već poznatih prednosti ima uticaj na mikro klimu u gradovima i predstavlja odbranu od podzemnih voda, poplava. Navodno sistem za odvodnjavanje žemljišta u Londonu da nema prirodnog zelenija koštao bi oko 3,6 mlrd funti.
 
Сад ће Тома и Хаџија да ме урнишу, али боже мој, зна ли ико када су 45 и 73 замениле трасе по Новом Београду? Ја јесам 89то годиште, али се као клинац сећам неких детаља кроз маглу, да је на 45 увек било ИК110 и ИК111, па само да ме се неко надогради на то моје лудо сећање... И да, за оне који не знају, на месту бивше отправничке кућице у Блоку 38, где је диспечер водио рачуна о 65, сада је ту пицерија Гиле... Јако тужно и разочаравујуће...
 
Vrh