Šta je novo?

Istorija JGP-a

Sad mi nešto pade na pamet , zašto smi mi uopšte uzeli isto ime za proizvođača autobusa kao i Mađari , pa posle dodavali ono čuveno "B"?
 
Pa naš Ikarus je osnovan 1920ih kao fabrika aviona a Mađarski je osnovan 1890ih kao radionica i kasnije fabrika vozila. Tako da nije bilo konflikta i konfuzije pošto su radili u dve odvojene sfere. A i tad se još uvek nije toliko vodilo računa o zaštitnim imenima i intelektualnim pravima. Naš je nastavio da pravi avione i posle WW2, pošto je nacionalizovan. Ali komunisti 1950ih odlučuju da sve resurse prebace u SOKO u Mostaru a da Ikarus bude fabrika autobusa.

I naš i Mađarski Ikarus su doživeli bum 70ih i 80 i gurali su tako sve do 1990. 1991 je naziv našeg preduzeća promenjen u Ikarus FAiSV (Fabrika specijalnih vozila). 1993 je promenjen u IkarBus. Prvo zato što predratni vlasnici Ikarus fabrike aviona nisu zaštitili ime, dok Mađarska fabrika vozila jeste. I drugo, zato što su tad definitivno odlučili da im proizvodnja autobusa ostaje primarna delatnost.
 
Sve je to lepo što si objasnio i hvala na tome , ali to i dalje nije odgovor na moje pitanje. Zašto smo uzimali uopšte isto ime , nevezano za to što su se u vreme osnivanja firme bavile različitim delatnostima? To mi je isto kao konditorska kuća Pionir i industrija elektronike Pionir.
 
Mislim da je najverovatnije zato što 1920ih veći deo sveta (pogotovu dalje od Amerike i zapadne Evrope) i dalje nije toliko mario za zaštitna imena. Tako da čak i da je Konjović znao da 500 km severno već postoji neki Ikarus, verovatno je mislio da neće biti problema, ako ništa drugo zato što njegova fabrika neće biti konkurencija toj njihovoj. Nama danas iz ove perspektive to izgleda nepromišljeno. Ali kapiram da su pre 100 godina bile drugačije prakse po tom pitanju.
 
Жико пост са отварања Новог Београда као погона, сам ја објавио на интернету, путем сина бившег колеге из Махија, а можда си чуо својевремено за Нешу Павловића - Кригера... Он је некад био неки ђаво у одржавању у Космају и Новом Београду... Неке слике из архиве ГСПа ми је дао човек на ЦДу...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580978#p580978:8n2c7nf7 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Nov 13, 2018 12:30 am[/url]":8n2c7nf7]Mislim da je najverovatnije zato što 1920ih veći deo sveta (pogotovu dalje od Amerike i zapadne Evrope) i dalje nije toliko mario za zaštitna imena. Tako da čak i da je Konjović znao da 500 km severno već postoji neki Ikarus, verovatno je mislio da neće biti problema, ako ništa drugo zato što njegova fabrika neće biti konkurencija toj njihovoj. Nama danas iz ove perspektive to izgleda nepromišljeno. Ali kapiram da su pre 100 godina bile drugačije prakse po tom pitanju.
Bender , pisao sam na temama o autobusima, pored konflikta sa Mađarskim Ikarusom navodno je naš Ikarus to uradio kako bi izbegao obaveze prema turcima zbog neisporučenih autobusa (to mi je rekao jedan od bivzaposlenih u IkarBusu / radio u razvoju).



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=580987#p580987:8n2c7nf7 je napisao(la):
Gaspar18 » Uto Nov 13, 2018 1:04 am[/url]":8n2c7nf7]Жико пост са отварања Новог Београда као погона, сам ја објавио на интернету, путем сина бившег колеге из Махија, а можда си чуо својевремено за Нешу Павловића - Кригера... Он је некад био неки ђаво у одржавању у Космају и Новом Београду... Неке слике из архиве ГСПа ми је дао човек на ЦДу...

Kriger koliko se sećam u unutrašnjoj kontroli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561543#p561543:2ybp6mkh je napisao(la):
ACA » Čet Avg 23, 2018 8:19 pm[/url]":2ybp6mkh]
m_reise_belgrad-10.jpg

http://www.stadtbus2.de/magazin/belgrad/m_reise_belgrad.htm#strassenbahn
Ima li neko vise podataka o njemu?
 
Зна ли неко који је ово аутобус? По опису фотографије, требало би да је 301 на окретници у Гроцкој, година непозната.

2epn1bs.jpg
 
Trebalo bi da je u pitanju FAP GVF, možda karoseriran u Skoplju, a možda i u Dubravi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589550#p589550:3ivf3ery je napisao(la):
Mare111116 » 18 Dec 2018, 23:10[/url]":3ivf3ery]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561543#p561543:3ivf3ery je napisao(la):
Ima li neko vise podataka o njemu?

Za mene prelepa prednja stena, dizajn veoma moderan za to vreme. Steta samo sto nivo zavrse obrade kako busa tako i salona nije bio na nivou renaultovih autobusa slicnog dizajna PR 100

Nadam se da je bar neki sacuvan sa onim cetvorodelnim vratima, da bude posle u muzeju gsp-a.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589806#p589806:1nxqdacc je napisao(la):
Kesha » Čet Dec 20, 2018 11:01 am[/url]":1nxqdacc]Trebalo bi da je u pitanju FAP GVF, možda karoseriran u Skoplju, a možda i u Dubravi.
Jeste, to je. Google potvrđuje.
Svaka čast, Kešo. :kk:
 
Hvala Bender :wink: Ni ja baš nisam 100% bio siguran šta je u pitanju pravo da ti kažem. Ništa bez Google-a :mrgreen: Da se radi o domaćem proizvodu, neki detalji su ga odmah odali. No, FAP je za te godine jedini imao tako karakteristične prednje stene. Imali su par zanimljivih, a po dizanju relativno sličnih autobusa, pa sam tako i mogao da pretpostavim o kom proizvođaču je reč. Za konkretan model, ni na Google-u se ne mogu naći bog zna kakvi podaci. Verovatno da ih nije bilo mnogo u tadašnjoj Jugoslaviji. U ono vreme se proizvođač šasije i mehaničkih komponenti stavljao ispred karoseriste pri obeležavanju vozila, pa s toga i nije uvek lako utvrditi o kom se karoseristi radi.

Inače, mađarski Ikarus je vrlo moguće bio inspiracija za bus sa fotografije par postova iznad. Imali su, u ne baš malom broju primeraka proizveden, model 311 čija prednja stena ima dosta sličnosti sa onom kod FAP-ovog autobusa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589792#p589792:d42u9c0s je napisao(la):
stf » Čet Dec 20, 2018 8:57 am[/url]":d42u9c0s]Зна ли неко који је ово аутобус? По опису фотографије, требало би да је 301 на окретници у Гроцкој, година непозната.

2epn1bs.jpg

To bi trebalo ovaj bus da bude FAP 5GVF-ST

198_001_real-photo-old-bus-autocar-autobus-serbia-old-big-photo.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594382#p594382:rbyfbrr9 je napisao(la):
Дошљак » Пет Јан 11, 2019 12:27 am[/url]":rbyfbrr9]Савски трг?
Да, Савски трг.
Десно је зграда ДРИ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594383#p594383:353midrt je napisao(la):
Mare111116 » 10 Jan 2019, 23:29[/url]":353midrt]Koji je ovo model tramvaja?
Breda 3 5300, proizveden 1960.
 
Већ сам и ја отишао у тотални амбис, али ајде... Ко је од приватних превезоника имао аутобусе са Швајцарском надоградњом базирану на Мечки О405? Сећам се кроз маглу да је Швајцарска пошта то имала на 16 и 17, али се превозника не сећам?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=594811#p594811:3en86a2v je napisao(la):
Žika » 13 Jan 2019, 06:54[/url]":3en86a2v]
file.php
TAM AS 3500, proizveden 1968.
 
Vrh