Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Bugari i Rumunji od 1.1.2025 u punom šengenu. Šta to znači za seobu turaka? Hoće nam to olakšat prelazak granica jer će da nas zaobilaze :D

Ima li kakvih novosti kada se završava ovo parče ispred Sofije ?

Ostaju granične kontrole do daljnjeg... Mađarska će zadržati granične kontrole još bar 6 meseci. Na to imaju pravo po Šengenskom sporazumu, a to je počelo da se koristi tokom Covid-a.
 
Jes u praksi prošao to? Ja jesam u Italiji, Austriji i Sloveniji.

Praksa je da se samo prolazi, a oni zaustave par sumnjivih vozila.

Dakle, to nije granična kontrola i protok je mnogo brz

Poslano sa mog SM-S911B koristeći Tapatalk
 
Jes u praksi prošao to? Ja jesam u Italiji, Austriji i Sloveniji.

Praksa je da se samo prolazi, a oni zaustave par sumnjivih vozila.

Dakle, to nije granična kontrola i protok je mnogo brz

Poslano sa mog SM-S911B koristeći Tapatalk

Da, između Austrije i Slovačke, zaustavio nas je nakon "napuštenih" graničnih kućica i samo pitao gde idemo i odakle... Zaustavljali su random, ne dva vozila.
Ne sećam se da li je tražio dokumenta.

Znajući mađare i to da tu do 31.12. imaju aktivan punkt možda i ne bude baš tako lako.
 

Zanimljivo, u Makedoniji 110 km/h ograničenje na 1+1 brzom putu bez razdelnog ostrva, a kod nas ograničavaju na 80 km/h na 2+2 sa razdelnim ostrvom Lajkovac - Valjevo, dok je na ostalim saobraćajnicama ovog tipa 100 km/h ograničenje.

I naravno, na brzom putu 1+1 bez razdelnog ostrva nigde kružnog toka, kako na Kumanovo - Kriva Palanka (56 km), tako i na Strumica - Štip - Kočani (98 km).
 
Poslednja izmena:
У сваком случају ова ''брза саобраћајница'' је промашај. Изузетно небезбједно рјешење
 
Bolje da su obeležili kao 2+1 kombinovano rešenje, kao Niš-Merošina. Verovatno postoji plan da ovi brzi putevi budu u bućnosti prošireni za još jednu kolovoznu traku, tj minimum 2+2?
 
Zašto? Takvi putevi postoje širom sveta.
Зато што коловозне траке нису физички раздвојене, а дозвољена брзина је 110km/h. Претицање мора да се врши тако што ће спорије возило да се склони у десно на ту полу-зауставну траку (на којој може да буде заустављено покварено возило) да би га брже возило претекло, или да при великим брзинама брже возило прелази у супротан смјер у коме му у сусрет долази возило које такође брзо вози. Такво нешто постоји у Грчкој кад се прође Евзони, Македонци су исту ствар направили на путу Штип-Радовиш и то решење ради, убрзава се проток али се не повећава безбједност. Моје лично искуство је да такав пут умара јер захтјева више концентрације и од аутопута и од обичне магистрале. Драго ми је што су код нас препознали такав промашај на оно мало пута Ниш-Мерошина, па су рекли да ће некад накнадно преправити. Једино позитивно је то што свуда постоје петље умјесто кружних токова, али ако бих бирао да ли правити пут као Шабац-Лозница или као овај македонски свакако да бих изабрао прво рјешење.
 
Zanimljivo, u Makedoniji 110 km/h ograničenje na 1+1 brzom putu bez razdelnog ostrva, a kod nas ograničavaju na 80 km/h na 2+2 sa razdelnim ostrvom Lajkovac - Valjevo, dok je na ostalim saobraćajnicama ovog tipa 100 km/h ograničenje.
Kod nas je motoput oduvek 100km/h bez obzira da li 1+1 ili 2+2 ili kako god. Još od pedesetih godina i "auto" puta Bratstva&Jedinstva.
Brzina u gradovima je smanjena sa 60 na 50, uvedene su zone 30, ali je na autoputu povećano na 130km/h.
To je maksimalna brzina, a upravljač puta može da odredi i manje na pojedinoj deonici.

У сваком случају ова ''брза саобраћајница'' је промашај. Изузетно небезбједно рјешење

Bolje da su obeležili kao 2+1 kombinovano rešenje, kao Niš-Merošina.
Apsolutno se slažem. Autostrada smrti, kao ono na ulasku u Grčku.
 
Зато што коловозне траке нису физички раздвојене, а дозвољена брзина је 110km/h. Претицање мора да се врши тако што ће спорије возило да се склони у десно на ту полу-зауставну траку (на којој може да буде заустављено покварено возило) да би га брже возило претекло, или да при великим брзинама брже возило прелази у супротан смјер у коме му у сусрет долази возило које такође брзо вози. Такво нешто постоји у Грчкој кад се прође Евзони, Македонци су исту ствар направили на путу Штип-Радовиш и то решење ради, убрзава се проток али се не повећава безбједност. Моје лично искуство је да такав пут умара јер захтјева више концентрације и од аутопута и од обичне магистрале. Драго ми је што су код нас препознали такав промашај на оно мало пута Ниш-Мерошина, па су рекли да ће некад накнадно преправити. Једино позитивно је то што свуда постоје петље умјесто кружних токова, али ако бих бирао да ли правити пут као Шабац-Лозница или као овај македонски свакако да бих изабрао прво рјешење.

Da, ali činjenica je da i da na običnim magistralama 1+1 ljudi voze 100+ km/h. Uostalom 100 km/h na magistrali 1+1 je sasvim normalno. U mnogim zemljama je i to ograničenje. 80 km/h je jednostavno zaostalo pola veka. Svakako je ovaj motoput u Makedoniji bezbedniji od obične magistrale jer nema bočnih izlaza, nema kružnih tokova, šire je i ima odmorišta za stajanje.

Kod nas je motoput oduvek 100km/h bez obzira da li 1+1 ili 2+2 ili kako god. Još od pedesetih godina i "auto" puta Bratstva&Jedinstva.
Brzina u gradovima je smanjena sa 60 na 50, uvedene su zone 30, ali je na autoputu povećano na 130km/h.

To ograničenje od 100 km/h na motoputu je zaostalo pola veka, kao i 120 km/h što je bilo na autoputu. Skoro svi u Evropi povećavaju na 90 km/h van naseljenog mesta i 110 km/h na motoputevima (kao npr. dotični Makedonci). Kod Rumuna je čak 100 km/h van naseljenog mesta, a kod Bugara na motoputu 120 km/h, a na autoputu 140 km/h.
 
To ograničenje od 100 km/h na motoputu je zaostalo pola veka, kao i 120 km/h što je bilo na autoputu. Skoro svi u Evropi povećavaju na 90 km/h van naseljenog mesta i 110 km/h na motoputevima (kao npr. dotični Makedonci). Kod Rumuna je čak 100 km/h van naseljenog mesta, a kod Bugara na motoputu 120 km/h, a na autoputu 140 km/h.
Više, skoro 70 godina, kada su uveli kategoriju "put rezervisan za motorna vozila", odnosno ono što danas zovemo "motoput". Realno, za magistralu u formi dve široke trake 1+1 100km/h i jeste neki maksimum, ali na putu dve uže 2+2 bi moglo i 110km/h, dok na moto putu punog profila autoputa je stvarno žalosno ograničavati na manje od 120km/h.

Naravno, najveći problem su raskrsnice u nivou.
 
Moram ovo da podelim, verovatno ste videli... Stvara se takva manipulacija kao da će od 01.01.2025 kompletan saobraćaj preći na (za sada u velikoj meri nepostojeće) brze puteve Bugarske i Rumunije. Doduše, onaj ko prati razvoj infrastrukture zna pravo stanje stvari.


Pa čak i da se na celokupnoj prikazanoj trasi koja zaobilazi Srbiju sutra otvori autoput ne vidim kakva je tu krivica Srbije. Jedino ako misle da su trebali Prle i Tihi da postavljaju dinamit na bugarskom i rumunskom autoputu.
 
Samo da dodam oko 100 kmh ograničenja, za skoro 100 miliona stanovnika u Nemačkoj i Austriji je ograničenje brzine van naseljenih mesta odmah 100kmh, a vozi se po brzinometru uglavnom oko 110 po običnim magistralama. Tako da ovo u Makedoniji uopšte nije "nebezbedno", meni baš deluje veoma komotno za vožnju.
 
Samo da dodam oko 100 kmh ograničenja, za skoro 100 miliona stanovnika u Nemačkoj i Austriji je ograničenje brzine van naseljenih mesta odmah 100kmh, a vozi se po brzinometru uglavnom oko 110 po običnim magistralama. Tako da ovo u Makedoniji uopšte nije "nebezbedno", meni baš deluje veoma komotno za vožnju.

Upravo. A kod nas na banatskoj magistrali širok put i pravac, svi voze 100-110 km/h. Veća je pretnja za bezbednost onaj ko vozi malo ispod ograničenja 80 km/h. I onda pređeš u Rumuniju, magistrala istog profila i ograničenje 100 km/h. Ljudi voze isto 100-110 km/h. To je normalna brzina za široke magistrale, a kamo li za široke magistrale sa zaustavnom trakom, bez ukrštanja u nivou i bez kružnih tokova.
 
Dve bih stvari uzeo u obzir. Starost vozila i kvalitet puteva. Dodati na to stepen svesti kod naših vozača i eto odgovora zašto je kod nas ograničenje takvo kakvo jeste.
 
Dve bih stvari uzeo u obzir. Starost vozila i kvalitet puteva. Dodati na to stepen svesti kod naših vozača i eto odgovora zašto je kod nas ograničenje takvo kakvo jeste.

Kakve to ima veze? Tehnička ispravnost vozila se kontroliše na tehničkom pregledu jednom godišnje. Voze starija vozila i po makedonskim, bugarskim i rumunskim putevima, a kvalitet puteva je sličan kao kod nas. Siguran sam da neko tamo gore nije rekao "stara su nam vozila, hajde da ostavimo besmislena ograničenja".

Dao sam već lep primer puta između Srbije i Rumunije, gde je stanje i kategorija puta ista, ograničenje u Rumuniji 100 km/h, ograničenje u Srbiji 80 km/h (besmislenih), a većina vozi 100-110 km/h sa obe strane granice. Pritom čak ni sa srpske strane granice niko ni ne meri brzinu na otvorenom putu, nego love na mestima gde je niža ograničena brzina zbog naselja, raskrsnice i tome slično. Dakle, svaka smislenost ograničenja od 80 km/h na otvorenom putu se ovde završava, jer se uglavnom ne poštuje, a ni policija ne kažnjava. Mrtvo slovo na papiru.
 
Vrh