Šta je novo?

Infrastruktura Bugarske (Sofija - Obilaznica..)

Bugari i Rumunji od 1.1.2025 u punom šengenu. Šta to znači za seobu turaka? Hoće nam to olakšat prelazak granica jer će da nas zaobilaze :D

Ima li kakvih novosti kada se završava ovo parče ispred Sofije ?

Ostaju granične kontrole do daljnjeg... Mađarska će zadržati granične kontrole još bar 6 meseci. Na to imaju pravo po Šengenskom sporazumu, a to je počelo da se koristi tokom Covid-a.
 
Jes u praksi prošao to? Ja jesam u Italiji, Austriji i Sloveniji.

Praksa je da se samo prolazi, a oni zaustave par sumnjivih vozila.

Dakle, to nije granična kontrola i protok je mnogo brz

Poslano sa mog SM-S911B koristeći Tapatalk
 
Jes u praksi prošao to? Ja jesam u Italiji, Austriji i Sloveniji.

Praksa je da se samo prolazi, a oni zaustave par sumnjivih vozila.

Dakle, to nije granična kontrola i protok je mnogo brz

Poslano sa mog SM-S911B koristeći Tapatalk

Da, između Austrije i Slovačke, zaustavio nas je nakon "napuštenih" graničnih kućica i samo pitao gde idemo i odakle... Zaustavljali su random, ne dva vozila.
Ne sećam se da li je tražio dokumenta.

Znajući mađare i to da tu do 31.12. imaju aktivan punkt možda i ne bude baš tako lako.
 

Zanimljivo, u Makedoniji 110 km/h ograničenje na 1+1 brzom putu bez razdelnog ostrva, a kod nas ograničavaju na 80 km/h na 2+2 sa razdelnim ostrvom Lajkovac - Valjevo, dok je na ostalim saobraćajnicama ovog tipa 100 km/h ograničenje.

I naravno, na brzom putu 1+1 bez razdelnog ostrva nigde kružnog toka, kako na Kumanovo - Kriva Palanka (56 km), tako i na Strumica - Štip - Kočani (98 km).
 
Poslednja izmena:
У сваком случају ова ''брза саобраћајница'' је промашај. Изузетно небезбједно рјешење
 
Bolje da su obeležili kao 2+1 kombinovano rešenje, kao Niš-Merošina. Verovatno postoji plan da ovi brzi putevi budu u bućnosti prošireni za još jednu kolovoznu traku, tj minimum 2+2?
 
Zašto? Takvi putevi postoje širom sveta.
Зато што коловозне траке нису физички раздвојене, а дозвољена брзина је 110km/h. Претицање мора да се врши тако што ће спорије возило да се склони у десно на ту полу-зауставну траку (на којој може да буде заустављено покварено возило) да би га брже возило претекло, или да при великим брзинама брже возило прелази у супротан смјер у коме му у сусрет долази возило које такође брзо вози. Такво нешто постоји у Грчкој кад се прође Евзони, Македонци су исту ствар направили на путу Штип-Радовиш и то решење ради, убрзава се проток али се не повећава безбједност. Моје лично искуство је да такав пут умара јер захтјева више концентрације и од аутопута и од обичне магистрале. Драго ми је што су код нас препознали такав промашај на оно мало пута Ниш-Мерошина, па су рекли да ће некад накнадно преправити. Једино позитивно је то што свуда постоје петље умјесто кружних токова, али ако бих бирао да ли правити пут као Шабац-Лозница или као овај македонски свакако да бих изабрао прво рјешење.
 
Zanimljivo, u Makedoniji 110 km/h ograničenje na 1+1 brzom putu bez razdelnog ostrva, a kod nas ograničavaju na 80 km/h na 2+2 sa razdelnim ostrvom Lajkovac - Valjevo, dok je na ostalim saobraćajnicama ovog tipa 100 km/h ograničenje.
Kod nas je motoput oduvek 100km/h bez obzira da li 1+1 ili 2+2 ili kako god. Još od pedesetih godina i "auto" puta Bratstva&Jedinstva.
Brzina u gradovima je smanjena sa 60 na 50, uvedene su zone 30, ali je na autoputu povećano na 130km/h.
To je maksimalna brzina, a upravljač puta može da odredi i manje na pojedinoj deonici.

У сваком случају ова ''брза саобраћајница'' је промашај. Изузетно небезбједно рјешење

Bolje da su obeležili kao 2+1 kombinovano rešenje, kao Niš-Merošina.
Apsolutno se slažem. Autostrada smrti, kao ono na ulasku u Grčku.
 
Зато што коловозне траке нису физички раздвојене, а дозвољена брзина је 110km/h. Претицање мора да се врши тако што ће спорије возило да се склони у десно на ту полу-зауставну траку (на којој може да буде заустављено покварено возило) да би га брже возило претекло, или да при великим брзинама брже возило прелази у супротан смјер у коме му у сусрет долази возило које такође брзо вози. Такво нешто постоји у Грчкој кад се прође Евзони, Македонци су исту ствар направили на путу Штип-Радовиш и то решење ради, убрзава се проток али се не повећава безбједност. Моје лично искуство је да такав пут умара јер захтјева више концентрације и од аутопута и од обичне магистрале. Драго ми је што су код нас препознали такав промашај на оно мало пута Ниш-Мерошина, па су рекли да ће некад накнадно преправити. Једино позитивно је то што свуда постоје петље умјесто кружних токова, али ако бих бирао да ли правити пут као Шабац-Лозница или као овај македонски свакако да бих изабрао прво рјешење.

Da, ali činjenica je da i da na običnim magistralama 1+1 ljudi voze 100+ km/h. Uostalom 100 km/h na magistrali 1+1 je sasvim normalno. U mnogim zemljama je i to ograničenje. 80 km/h je jednostavno zaostalo pola veka. Svakako je ovaj motoput u Makedoniji bezbedniji od obične magistrale jer nema bočnih izlaza, nema kružnih tokova, šire je i ima odmorišta za stajanje.

Kod nas je motoput oduvek 100km/h bez obzira da li 1+1 ili 2+2 ili kako god. Još od pedesetih godina i "auto" puta Bratstva&Jedinstva.
Brzina u gradovima je smanjena sa 60 na 50, uvedene su zone 30, ali je na autoputu povećano na 130km/h.

To ograničenje od 100 km/h na motoputu je zaostalo pola veka, kao i 120 km/h što je bilo na autoputu. Skoro svi u Evropi povećavaju na 90 km/h van naseljenog mesta i 110 km/h na motoputevima (kao npr. dotični Makedonci). Kod Rumuna je čak 100 km/h van naseljenog mesta, a kod Bugara na motoputu 120 km/h, a na autoputu 140 km/h.
 
To ograničenje od 100 km/h na motoputu je zaostalo pola veka, kao i 120 km/h što je bilo na autoputu. Skoro svi u Evropi povećavaju na 90 km/h van naseljenog mesta i 110 km/h na motoputevima (kao npr. dotični Makedonci). Kod Rumuna je čak 100 km/h van naseljenog mesta, a kod Bugara na motoputu 120 km/h, a na autoputu 140 km/h.
Više, skoro 70 godina, kada su uveli kategoriju "put rezervisan za motorna vozila", odnosno ono što danas zovemo "motoput". Realno, za magistralu u formi dve široke trake 1+1 100km/h i jeste neki maksimum, ali na putu dve uže 2+2 bi moglo i 110km/h, dok na moto putu punog profila autoputa je stvarno žalosno ograničavati na manje od 120km/h.

Naravno, najveći problem su raskrsnice u nivou.
 
Moram ovo da podelim, verovatno ste videli... Stvara se takva manipulacija kao da će od 01.01.2025 kompletan saobraćaj preći na (za sada u velikoj meri nepostojeće) brze puteve Bugarske i Rumunije. Doduše, onaj ko prati razvoj infrastrukture zna pravo stanje stvari.


Pa čak i da se na celokupnoj prikazanoj trasi koja zaobilazi Srbiju sutra otvori autoput ne vidim kakva je tu krivica Srbije. Jedino ako misle da su trebali Prle i Tihi da postavljaju dinamit na bugarskom i rumunskom autoputu.
 
Samo da dodam oko 100 kmh ograničenja, za skoro 100 miliona stanovnika u Nemačkoj i Austriji je ograničenje brzine van naseljenih mesta odmah 100kmh, a vozi se po brzinometru uglavnom oko 110 po običnim magistralama. Tako da ovo u Makedoniji uopšte nije "nebezbedno", meni baš deluje veoma komotno za vožnju.
 
Samo da dodam oko 100 kmh ograničenja, za skoro 100 miliona stanovnika u Nemačkoj i Austriji je ograničenje brzine van naseljenih mesta odmah 100kmh, a vozi se po brzinometru uglavnom oko 110 po običnim magistralama. Tako da ovo u Makedoniji uopšte nije "nebezbedno", meni baš deluje veoma komotno za vožnju.

Upravo. A kod nas na banatskoj magistrali širok put i pravac, svi voze 100-110 km/h. Veća je pretnja za bezbednost onaj ko vozi malo ispod ograničenja 80 km/h. I onda pređeš u Rumuniju, magistrala istog profila i ograničenje 100 km/h. Ljudi voze isto 100-110 km/h. To je normalna brzina za široke magistrale, a kamo li za široke magistrale sa zaustavnom trakom, bez ukrštanja u nivou i bez kružnih tokova.
 
Vrh