Šta je novo?

Indirektna rampa kod Zmaja

Или да се затвори искључење према НС из правца Шида па да се прави полукружно на раскрсници после Темпа :D
Иначе искључење према Шиду је мање критично јер је у близини семафор а мора да се води рачуна само о возилима која иде у сусрет док из правца Шида према НС прво треба прећи једну траку из супротног правца и онда сачекати на острву да се ослободи укључење у другу траку, не треба спомињати која је ово компликација за шлепере јер да би се они укључили треба да се створе услови да је слободно у оба правца и то је најчешће разлог за колону на том месту.
Као привремено решење проблема могли би да изврше нову хоризонталну сигнализацију тако што би била остављена слободна крајња лева трака према НС да би се могло лакше укључити. Поред тога могли би да поставе једно трепереће жуто светло какво постоји после лакат кривине.


Uploaded with ImageShack.us
 
Гага":36uaya24 je napisao(la):
О полу завршеној петљи "Змај" писао сам још средином фебруара месеца о.г. на теми "УМП...". Али пошто је сад отворена посебна под тема о овој полу завршеној петљи, ајде да сад поновим моје мишљење и сателитски снимак садашњег стања те петље са уцртаном улазном-излазном рампом, који поставих тада, а да мало допринесем овој позитивној расправи и мишљењима.

Негде средином осамдесетих година, а поготово 1990. године, било је речи и расправе око коначног завршетка ове петље, и да буде онако како и треба, у облику делте. Расправа је тада била и на нивоу државе и града, али на жалост све оно што се дешавало после те године, а сви знамо шта, је све бацило у заборав ! И данас жалим што нисам сачувао тај чланак из тадашње Експрес Политике.

Садашњи улаз односно излаз са саобраћајнице Т6 на аутопут према Шиду и излаз са аутопута из правца Шида за Нови Сад (на Т6) су „привремено“ изграђени ! У стању и облику у каквом су и сад причињавају доста проблема у саобраћају, што сви знамо, поготово излаз са аутопута за правац Нови Сад, по неки пут колона буде и на самом аутопуту у зауставној траци !!!
Петља „Змај“ требало би да изгледа отприлике овако како сам уцртао (мада би што се тиче уцртавања, то неко сигурно боље одрадио), и не би могла да буде баш симетрична „делта петља“, јер је оној рампи, која води саобраћај са аутопута на Т6 тј. према Новом Саду, тада „сметао“ део плаца фабрике комбајна „Змај“. Онда би се и она два несрећно „привремено“ изграђена улаза-излаза, заувек затворила и саобраћај би, на задовољство свих, текао неометано.
Али они људи који треба да воде рачуна о саобраћајницама, безбедности саобраћаја, његовом побољшању, то управо и не раде, него су се толико учаурили у својим фотељама и не виде даље од свог носа и партијских књижица. Не вреди ни пуно причати, писати, критиковати.

Ове две рапме на овој петљи су се могле урадити у склопу саме садашње реконструкције аутопута, и још многа друга побољшања, али су управо проблем ови људи који о томе траба да мисле, воде рачуна и одлучују. Паре су исто битан део (проблем) !

Ево како би то требало да буде:

hosting images


Na žalost, ne može ovako upravo zbog malih radijusa. Šleper ne bi mogao da savije a imali bi i crnu tačku sa puno izletanja. Neophodno je pomeriti direktne rampe 15-20 metara pa uraditi ljudski ove indirektne.

Nije neka cifra. Ubeđen sam da bi ovo dve ekipe uradile za 10-tak dana. Nema problema sa imovinsko pravnim.... Verovatno i Srbijaautoput koji je nadležan za održavanje autoputa kroz Beograd bi mogao sa da uradi ovo i provuče kroz redovno održavanje. Hoću da kažem postoje načini ako ima volje. Svedoci smo da su najveći problem i kočnica imovinsko pravni odnosi koji nisu rešeni na trasi, što ovde nije slučaj. :)
 
Jedino prava detelina kao sto kaze piglet resava problem.Nema druge .
 
Čekajte dok se uradi obilaznica do Bataje. Onda će i na ovoj raskrpetlji da bude manje saobraćaja na donjem nivou..
 
PIGLET":a5yee9s8 je napisao(la):
Na žalost, ne može ovako upravo zbog malih radijusa. Šleper ne bi mogao da savije a imali bi i crnu tačku sa puno izletanja. Neophodno je pomeriti direktne rampe 15-20 metara pa uraditi ljudski ove indirektne.

Nije neka cifra. Ubeđen sam da bi ovo dve ekipe uradile za 10-tak dana. Nema problema sa imovinsko pravnim.... Verovatno i Srbijaautoput koji je nadležan za održavanje autoputa kroz Beograd bi mogao sa da uradi ovo i provuče kroz redovno održavanje. Hoću da kažem postoje načini ako ima volje. Svedoci smo da su najveći problem i kočnica imovinsko pravni odnosi koji nisu rešeni na trasi, što ovde nije slučaj. :)

@Пиглет, ипак би могло.
У мом пост број 25 сам напоменуо да сам нацртао не достајуће рампе произвољно и да оне могу да буду ближе постојећим рампама или чак скроз уз њих, само са неким малим разделним зеленим појасом. Стварно места има довољно за те обе рампе.

И сам знаш каква је она силазна рампа код "плавог моста". Иако има мали лук, шлепери без проблема силазе на аутопут, спорије, али иде.

Па и она "петљица" на обилазници код Сурчина је исто са малим луковима и пролази се без проблема.

image hosting png
 
Из ове перспективе јасно је да тренутно нема места да се направи искључење и да је једино потпуно решење приказано црвеном бојом. Као половично решење које би одрађивало посао би било постављање семафора са сензором.
Не бих се баш сложио да ће се овај проблем ублажити када проради обилазница, уствари можда чак овде буде веће оптерећење јер ће они који путују у правцу Земуна уместо да се искључе код Батајнице и иду новосадским путем скренути на обилазницу и овде се искључити.



Uploaded with ImageShack.us
 
Не би ту помогао семафор, увек неко иде из споредне рампе, тако да би била гужва.

Једино решење је потпуна петља. Места има.
 
Рампе које нису изграђене не морају да буду истог облика и величине као и ове две постојеће. Могу да буду мање и не би био никакав проблем око изградње, простора има довољно, веруј ми. Можда на слици мало „вара“ ситуација, али кад си на лицу места и мало дуже стојиш и размишљаш о решењу, увиди се да места –простора има довољно.


gif image hosting

Уосталом једна од не достајућих рампи може да се реши и на овај начи. Додуше тад би решење било мало скупље, али би чини ми се, проблем био много боље решен.
Почетак излазне рампе (из правца аеродрома) да буде где сам већ обележио, (а и Орион исто), али да се онда изгради један „тобоган“ изнад аутопута који би усмеравао саобраћај на другу страну аутопута према излазној рампи према Новом Саду где би „тобоган“ исто премошћавао и ту силазну рампу и у некој тачки, а пре излаза на саобраћајницу Т6, би се обе силазне рампе „спојиле“. У том случају би требало од те тачке спајања тих двеју силазних рампи да се прошири трака и да буду две силазне траке до саобраћајнице Т6.


image upload

На овој петљи силазна рампа из правца аеродрома ка лакат кривини тј. Земуну и даље је скоро увек закрчена, а ништа мања гужва није на улазној рампи од лакат кривине-Земуна ка граду. Семафор не би помогао, па макар и са сензорима, скоро увек би било црвено оним возилима који силазе са аутопута и иду према Земуну. Пошто ће УМП брже завршити него обилазницу, на саобраћајници Т6 ће се повећати саобраћај, а то значи и на овој петљи, али по изградњи целе обилазнице, саобраћај ће се овде тек онда растеретити, а поготово изградњим ове две не достајуће рампе. Тада би се заокружила једна целина.

Петље које су облика „детелина“ не морају да буду увек са истим обликом и величином све четири рампе, оно јесте да је лепше, али по неки пут се мора мислити и на практичност.
 
Закрчење на овом укључењу није толико последица обима саобраћаја колико је последица чекања приликом укључења, још када се деси, а деси се често, да више шлепера треба да се укључи настаје колапс јер они не могу да се укључе убацивањем већ морају да чекају да буде чисто из оба смера а то се не намешта баш тако лако. Нема овде неког идеалног решења али на неки начин мора да се регулуше сигнализацијом. Из правца лакат кривине највећи део саобраћаја се укључује на аутопут на Нишу и они могу несметано да се укључе. Критични су ови што продуже према Темпу али тешко би ту могло са се деси загушење с обзиром да би могли да се распореде у две траке приликом чекања на семафору, то што би евентуално мало дуже чекали је мала цена за то колико би се безбедност унапредила на том делу.
 
Igor":30wgyfgu je napisao(la):
Pa ne bi se reklo bas.

Polu privremena resenja:
Autokomanda - Davno proslo vreme
Pancevacki most - Davno proslo vreme
Mostarska petlja nedovrsena skoro dogradjivan pesacki deo i opet nedovrsena - Davno proslo vreme
Prokop - Davno proslo vreme
Obilaznica - Nesto novije proslo vreme
Petlja Zmaj - Davno proslo vreme


Uglavnom kompletni projekti:
Most preko ade - kompletno zavrsen sa petljama tokom sedece godine u iscekivanju tunela
Kineski most - bice kompletiran sa sve petljama i vijaduktima u nastavku

Ovo je sto sam se setio ovako na brzinu i cinjenica je da su nam pretci ostavili velike i najznacanije infrastrukturne objekte i hvala im na tome ali i oni se nisu libili polu resenja i privremenih resenja koja ce nasa generacija morati da zavrsi ako misli da ide napred.

Izvinjavam se na oftopiku,sta nedostaje autokomandi?Nisam vozac i ne koristim je cesto pa me bas zanima sta joj nedostaje?
 
vucko":1bf1urly je napisao(la):
Izvinjavam se na oftopiku,sta nedostaje autokomandi?Nisam vozac i ne koristim je cesto pa me bas zanima sta joj nedostaje?
Meni cesto nedostaje spustanje iz Ustanicke na autoput prema Nbg-u. Mada, to i nije po projektu... Poseban je problem ako se spustas niz Dusanovac, pa odes na nadvoznjak kod dusanovacke poste. Tu nemas polukruzno, pa na a.p., a i kad se spustis na autokomandu opet ne mozes na Nbg.
 
Гага":3asjhg32 je napisao(la):
Рампе које нису изграђене не морају да буду истог облика и величине као и ове две постојеће. Могу да буду мање и не би био никакав проблем око изградње, простора има довољно, веруј ми. Можда на слици мало „вара“ ситуација, али кад си на лицу места и мало дуже стојиш и размишљаш о решењу, увиди се да места –простора има довољно.


gif image hosting

Уосталом једна од не достајућих рампи може да се реши и на овај начи. Додуше тад би решење било мало скупље, али би чини ми се, проблем био много боље решен.
Почетак излазне рампе (из правца аеродрома) да буде где сам већ обележио, (а и Орион исто), али да се онда изгради један „тобоган“ изнад аутопута који би усмеравао саобраћај на другу страну аутопута према излазној рампи према Новом Саду где би „тобоган“ исто премошћавао и ту силазну рампу и у некој тачки, а пре излаза на саобраћајницу Т6, би се обе силазне рампе „спојиле“. У том случају би требало од те тачке спајања тих двеју силазних рампи да се прошири трака и да буду две силазне траке до саобраћајнице Т6.


image upload

На овој петљи силазна рампа из правца аеродрома ка лакат кривини тј. Земуну и даље је скоро увек закрчена, а ништа мања гужва није на улазној рампи од лакат кривине-Земуна ка граду. Семафор не би помогао, па макар и са сензорима, скоро увек би било црвено оним возилима који силазе са аутопута и иду према Земуну. Пошто ће УМП брже завршити него обилазницу, на саобраћајници Т6 ће се повећати саобраћај, а то значи и на овој петљи, али по изградњи целе обилазнице, саобраћај ће се овде тек онда растеретити, а поготово изградњим ове две не достајуће рампе. Тада би се заокружила једна целина.

Петље које су облика „детелина“ не морају да буду увек са истим обликом и величином све четири рампе, оно јесте да је лепше, али по неки пут се мора мислити и на практичност.

Natero si me da uzmem knjigu sa fax-a da pogledam uslove za rampe.

Minimalni radijus koji moraš da imaš za Vr (računsku brzinu) 30km/h je 25m. Problem je što se na tom pravcu dolazi dosta brzo jer je blagi pad nivelete. Jeste max dozvoljena brzina od aerodroma 80 km/h ali u praksi se vozi brže jer uslovi puta to dozvoljavaju.
Ako neko krene da izlazi sa 80 pa treba da naglo uspori na 30 (računska za taj minimalni radius) to se doživljava kao udar i neprijatan i nebezbedan osećaj. Potencijalna tačka izletanja.

Ako uopšte tamo može da se izveda s radijusmom od 25m. Pri tom treba videti da li ima mesta za prelaznu krivinu.

Ne bi trebalo odstupati od već urađenih rešenja , tj radiusa izvedenih rampi.

A poređenje sa novom denivelisanom raskrsnicom između Dobanovaca i Surčina nije na mestu jer je gore površinska raskrsnica a ne denivelisana.
 
vucko":12g0xi9w je napisao(la):
Igor":12g0xi9w je napisao(la):
Pa ne bi se reklo bas.

Polu privremena resenja:
Autokomanda - Davno proslo vreme
Pancevacki most - Davno proslo vreme
Mostarska petlja nedovrsena skoro dogradjivan pesacki deo i opet nedovrsena - Davno proslo vreme
Prokop - Davno proslo vreme
Obilaznica - Nesto novije proslo vreme
Petlja Zmaj - Davno proslo vreme


Uglavnom kompletni projekti:
Most preko ade - kompletno zavrsen sa petljama tokom sedece godine u iscekivanju tunela
Kineski most - bice kompletiran sa sve petljama i vijaduktima u nastavku

Ovo je sto sam se setio ovako na brzinu i cinjenica je da su nam pretci ostavili velike i najznacanije infrastrukturne objekte i hvala im na tome ali i oni se nisu libili polu resenja i privremenih resenja koja ce nasa generacija morati da zavrsi ako misli da ide napred.

Izvinjavam se na oftopiku,sta nedostaje autokomandi?Nisam vozac i ne koristim je cesto pa me bas zanima sta joj nedostaje?


do skoro je nedostajalo uključenje za auto put iz bulevara oslobođenja ka nišu iz pravca banjice ka gradu. ako je neko želeo da ide u tom smeru najkraći put bi mu bio da od auto komande produži do slavije i tu polukružno pa onda na isključenje ka nišu. što je najgore to uopšte nije komplikovano uključenje i stvarno ne znam šta je tolke godine bilo problem da se napravi.
 
Mislim da su bili problem imovinski odnosi. Ali, kad je cika Misko to kupio lepo se dogovorio sa drugarima iz vlasti...
 
MilisaV":34mq3fms je napisao(la):
do skoro je nedostajalo uključenje za auto put iz bulevara oslobođenja ka nišu iz pravca banjice ka gradu. ako je neko želeo da ide u tom smeru najkraći put bi mu bio da od auto komande produži do slavije i tu polukružno pa onda na isključenje ka nišu. što je najgore to uopšte nije komplikovano uključenje i stvarno ne znam šta je tolke godine bilo problem da se napravi.

Valjda je bilo logičnije ući u Kumodrašku pa onda levo ka autoputu tamo gde nije zabranjeno skretanje?
 
PIGLET":3v2alxar je napisao(la):
Гага":3v2alxar je napisao(la):
Рампе које нису изграђене не морају да буду истог облика и величине као и ове две постојеће. Могу да буду мање и не би био никакав проблем око изградње, простора има довољно, веруј ми. Можда на слици мало „вара“ ситуација, али кад си на лицу места и мало дуже стојиш и размишљаш о решењу, увиди се да места –простора има довољно.


gif image hosting

Уосталом једна од не достајућих рампи може да се реши и на овај начи. Додуше тад би решење било мало скупље, али би чини ми се, проблем био много боље решен.
Почетак излазне рампе (из правца аеродрома) да буде где сам већ обележио, (а и Орион исто), али да се онда изгради један „тобоган“ изнад аутопута који би усмеравао саобраћај на другу страну аутопута према излазној рампи према Новом Саду где би „тобоган“ исто премошћавао и ту силазну рампу и у некој тачки, а пре излаза на саобраћајницу Т6, би се обе силазне рампе „спојиле“. У том случају би требало од те тачке спајања тих двеју силазних рампи да се прошири трака и да буду две силазне траке до саобраћајнице Т6.


image upload

На овој петљи силазна рампа из правца аеродрома ка лакат кривини тј. Земуну и даље је скоро увек закрчена, а ништа мања гужва није на улазној рампи од лакат кривине-Земуна ка граду. Семафор не би помогао, па макар и са сензорима, скоро увек би било црвено оним возилима који силазе са аутопута и иду према Земуну. Пошто ће УМП брже завршити него обилазницу, на саобраћајници Т6 ће се повећати саобраћај, а то значи и на овој петљи, али по изградњи целе обилазнице, саобраћај ће се овде тек онда растеретити, а поготово изградњим ове две не достајуће рампе. Тада би се заокружила једна целина.

Петље које су облика „детелина“ не морају да буду увек са истим обликом и величином све четири рампе, оно јесте да је лепше, али по неки пут се мора мислити и на практичност.

Natero si me da uzmem knjigu sa fax-a da pogledam uslove za rampe.

Minimalni radijus koji moraš da imaš za Vr (računsku brzinu) 30km/h je 25m. Problem je što se na tom pravcu dolazi dosta brzo jer je blagi pad nivelete. Jeste max dozvoljena brzina od aerodroma 80 km/h ali u praksi se vozi brže jer uslovi puta to dozvoljavaju.
Ako neko krene da izlazi sa 80 pa treba da naglo uspori na 30 (računska za taj minimalni radius) to se doživljava kao udar i neprijatan i nebezbedan osećaj. Potencijalna tačka izletanja.

Ako uopšte tamo može da se izveda s radijusmom od 25m. Pri tom treba videti da li ima mesta za prelaznu krivinu.

Ne bi trebalo odstupati od već urađenih rešenja , tj radiusa izvedenih rampi.

A poređenje sa novom denivelisanom raskrsnicom između Dobanovaca i Surčina nije na mestu jer je gore površinska raskrsnica a ne denivelisana.

Па добро, надам се да није било тешко што си се мало присетио школских дана :rolleyes:.

Ипак уџбеник је једно, а стање на терену друго. Тако је и са стањем код петље „Змај“, по уџбенику једно, а на терену мање или више другачије.

Ако би полазили од те предпоставке да ће неко са 80 км на час колима излазити са аутопута на накој излазној рампи, што је наравно лудост, онда не би требало да се граде петље, него обичне семафоризоване раскрснице. У том случају не би постојали аутопутеви, односно брзе саобраћајнице. Пошто је то ипак излазна рампа за излаз са аутопута, наравно да ће сви смањити брзину и прилагодити је профилу саобраћајнице и ситуацији у саобраћају.

Код петље „Змај“ има простора за те две не достајуће унутрашње рампе да се ураде са мањим луком (радијусом) од 25 метара и не би угрозиле безбедност саобраћаја и њихових учесника. Ако би неко сада помислио, како неки возачи код нас и свуда у свету, кад улазе на аутопут одмах иду на претицајну траку и на тај начин угрожавају саобраћај и безбедност осталих возача који већ возе на аутопуту и на тај начин их „секу“, ту су у праву . Али зар на такве возаче (који би возили 80 на излазној рами и који "секу"), треба и размишљати, при градњи петљи, то је апсурд, понављам онда не би требало у опште градити аутопутеве.

Ево једне „детелина“ петље у Немачкој, петља „Рендсбург“ (Autobahnkreuz „Rendsburg“) на „укрштању“ аутопуту А7 и аутопута А210, где се види да су две унутрашње рампе веће, а две мање.

image hosting jpeg

Интересантно решење „детелина“ петље је и ова петља „Верл“ (Autobahnkreuz Werl), где је „укрштање“ аутопутева А44 и А445, исто у Немачкој, где су из неког одређеног разлога радили ова испупчења на спољњим улазно-силазним рампама.

png image hosting

Неко решење типа „тобоган“ рампе за правац од Шида према Новом Саду је доста интересантно и атрактивно решење, а унутрашња улазна рампа из правца Бежанијске косе тј. са саобраћајнице Т6 у правцу Шида, да буде „детелина“ рампа у облику елипсе.
Ево сличног примера такве „тобоган“ петље, а то је у ствари један део облика петље који се стручно зове „Малтешки крст“, исто у Немачкој. То је петља „Улм/Елцинген“ (Autobahnkreuz „Ulm/Elchingen“), на „укрштању“ аутопутева А8 и А7, с тим што је овде силазак са аутопута „тобоган“ рампе урађена пре надвожњака где се „укрштају“ два аутопута:

png image hosting

image hosting jpeg

И ова петља „Келн исток“ (Autobahnkreuz „Köln Ost“) на „укрштању“ аутопутева А3 и А4 је интересантна као брза „тобоган“ рампа, а остале унутрашње рампе имају интересантна решења:

adult image hosting

Ова петља је доста слична са петљом „Змај“, а ове три унутрашње улазно-силазне рампе су са мањим луком (радијусом) од 25 метара и рампе су баш близу спољњим рампама и ова петља се налази у урбаној средини, односно у Загребу, „укрштање“ Славонске Авеније (бивша Београдска Авенија) са Авенијом Марина Држића:

jpg image hosting

Решење са две унутрашње мање рампе је сигурно јефтиније решење за петљу „Змај“ него кад би се радило са „тобоган“ рампом. Мислим да би требало размислити и о овом „тобоган“ решењу, поготово да та рампа почне да излази са аутопута где и садашња излазна рампа из правца Шида и да се та рампа обавезно прошири, и онда да се полако пење и прелази аутопут пре надвожњака са „укрштањем“ доње саобраћајнице Т6 и да се у некој тачки споји са спољњом излазном рампом која иде из правца града према Новом Саду. Ово би било и безбедније решење јер не би било „колизије“ возила која излазе са аутопута из правца Шида и возила која улазе на аутопут у правцу града, а уједно би била и већа брзина возила на „тобоган“ рампи и бољи проток возила.

На петљи код Плавог моста је улазна рампа са малим луком (радијусом) и као што раније рекох и камиони шлепери силазе на тој рампи без икаквог проблема, а малте не је уз излазну рампу:

image upload

Па денивелисана раскрсница на укрштању обилазнице и правац Добановци-Сурчин је и површинска и денивелисана раскрсница, јер се то сад гледа као један целокупан објекат без обзира што је полу раскрсница-полу петља на полу обилазници :D. И ово можемо да назовемо исто "раскрпетља" као ону код Хиподрома, сличне су !
 
Ti opet teraš po svome.

No voleo bih da se uključi neki projektant da malo rastumači situciju. Moje znanje je isključivo teoretsko, jer sam u nekoj drugoj priči.

Ono što je opasno na putevima je odstupanje od očekivanog rešenja koje je bilo na nekoj prethodnoj deonici.

Zato se pri projektovanju puteva crtaju dijagrami projektne brzine tj. brzine koja je moguća sa aspekta geometrije puta. Znači ako je na autoputu od Bežanije ka aerodromu administrativno ograničenje 80km/h tamo realno može da se vozi i osetno više od 120 (što je računska brzina za tu deonicu) jer imaš mali podužni pad, nemaš horizontalnu krivinu, kolovoz je dobar, ako uslovi saobraćaja dozvoljavaju (i tvoje vozilo) možeš da voziš i 160.

E sad nisam rekao da će neko da se isključuje sa 80 ali moraš imati deonicu puta gde će vozilo prirodno da uspori do brzine predviđene za tu rampu, odnosno dovoiljnu dužinu prelazne krivine što ovde (gledano ovako sa neba) nije slučaj. Ako mora panično da koči do brzine prdviđene za tu rampu-složićeš se to nije to...
 
Гага":26detghg je napisao(la):
Па денивелисана раскрсница на укрштању обилазнице и правац Добановци-Сурчин је и површинска и денивелисана раскрсница, јер се то сад гледа као један целокупан објекат без обзира што је полу раскрсница-полу петља на полу обилазници :D. И ово можемо да назовемо исто "раскрпетља" као ону код Хиподрома, сличне су !
Ово није исто. Главни правац (обилазница) нема укрштања у нивоу. Ово није раскрпетља јер не раскрпетљи главни правац удара на семафор и притом још и скреће на том семафору. :grand:
 
Ovo bi trebalo da se uradi , pogotovo sad kada se most Zemun - Borca privodi kraju .
 
Дуго је баш времена прошло од како нисмо ништа писали на овој теми тј. о петљи „Змај“.

Мало ме потстакло на писање и размишљање то што сам нешто пред Нову годину ишао према обилазници, па сам на делу саобраћајнице Т6 где је лево скретање за укључење на аутопут, чекао неких 6-7 минута да прођу сва возила која су долазила из правца Земуна и бивше лакат кривине, па после да могу да се укључим на рампу за аутопут према аеродрому и обилазници. За тих шест-седам минута чекања већ сам могао да будем на пола пута до аеродрома, да овде нема тог укрштања у новоу !
Такође ту је и она друга рампа (силазна) из правца аеродрома и обилазнице и чији њен леви крак иде прама Земуну и бившој лакат кривини и који је исто нажалост у нивоу саобраћајнице Т6.

Остале су још рампе које треба да се заврше (изграде), али то никако да се уради, ето чека се још од 1972. године када је аутопут завршен и пуштен у саобраћај, а садашње стање те петље је привремено стање.

На писање ме је такође потстакло и то што сам дошао у посед цртежа једне од рампи која треба да се изгради на петљи „Змај“, а неки је зову и петља „Т6“, па да то поделим са вама.

Па овако. Пројекат недостајућих рампи је одавно завршен и он је још 2012. године од надлежног тадашњег министарства одобрен тј. дата је дозвола са клаузулом да се у року од годину дана започну радови на новој рампи, смер са саобраћајнице Т6 (од Кванташке пијаце тј. Бежанијске косе) на аутопут према граду и изградњи потпуно нове силазне рампе са аутопута из правца аеродрома на саобраћајницу Т6 према Земуну и бившој лакат кривини. Нажалост није прибављена дозвола од надлежних из ЈКП Зеленило Беогрда и ЈКП Србијашуме, а дозвола није прибављена из разлога јер ова два ЈКП нису дозволила да се један мањи део зеленог појаса и растиња посече у том зеленом појасу, а ради потребе изградње нове улазне рампе на аутопут !

Ово је тај цртеж тих нових рампи које сам споменуо, жуто су нове рампе, а ту је уцртана и обележена постојећа рампа.
Pogledajte prilog 2
Цртеж будућих рампи у делу петље где садашња рампа спушта саобраћај са аутопута из правца града према Земуну и бившој лакат кривини, немам, али тај део петље где треба да се раде те две рампе, нова силазна и нова улазна, је под великим знаком питањем због нерешених имовинско правних питања. Пошто излазна рампа треба да се помери према објектима некадашње фабрике „Змај“, у том делу фабрике би требало да се руше неки од постојећих садашњих пословних објеката, а то је овај део Змаја, где је сада ДИС, па део иза њега:
https://www.google.rs/maps/@44.8333421, ... 6656?hl=sr . Померањем ове излазне рампе према фабрици Змај, добио би се простор за улазну рампу на аутопут са саобраћајнице Т6

На овом мањем цртежу, који сам исто добио, се види цела пуна будућа петља „Змај“ како треба да изгледа у облику стандардне „детелина“ петље, а види се и део фабрике „Змај“ који би требало срушити (обележен наранџастом линијом), како би се изградиле две рампе, нова силазна и нова улазна, у том делу петље. А док се то не регулише, проћи ће јако пуно времена и још дуго времена ћемо чекати да са левог скретања са саобраћајнице Т6 скренемо на рампу према аутопуту за аеродром и даље.
Pogledajte prilog 1
Можда би, а о томе сам већ и писао 2011.године, да би се избегло скупо решавање имовинских односа, да се изгради једна рампа облика „тобоган“ која би из правца аеродрома одводила саобраћај на саобраћајницу Т6 у правцу Земуна. Укључење на ову саобраћајницу Т6 са "тобогана" би се вршило на постојећу излазну рампу. На овај начин би се:
-избегла градња излазне рампе са аутопута из правца аеродрома у правцу Земуна,
-градња улазне рампе са саобраћајнице Т6 из правца Кванташке пијаце на аутопут према аеродрому би у том случају требала да буде нешто мањег радијуса,
-сачувао би се зелени појас у делу петље где је садашња рампа која води саобраћај са саобраћајнице Т6 из правца Кванташке пијаце у правцу града,
Отприлике овако би требало можда урадити овај део петље са "тобоган" рампом

Можда на овој слици петље „Келн исток“ (Autobahnkreuz „Köln Ost“) где се укрштају аутопутеви А3 и А4, је најупечатљивије видети како би то решење са „тобоган“ рампом изгледало. Слику сам већ постављао, али сад сам уцртао правце који се на неки начин поклапају са нашом „Змај“ петљом.
 
Ali zelenilo i srbija sume zaustavili radove prosto ne mogu da vjerujem
Jesu pare odvojene za te radove
 
Као што си прочитао @Директоре, нажалост да зауставили су.

Паре су тада биле одвојене за те радове који су могли да се ураде, без радова где је требало да се ради експропријација малог дела фабрике Змај. Тај новац је тада био доступан из повученог кредита, а сада се више не располаже тим новцем.
 
Не знам да ли је изводиво да се постојеће рампе источно од "новосадског АП" подигну при чему би ишли истом трасом, па да се непостојећи листови детелине подвуку под ове. Опет би требали да имају мањи радијус од постојећих листова али не драстично, свакако већу од 25м које се помиње у ранијим постовима, а могло би да се избегне улазак у зелену површину југоисточно од петље и да се не уђе у простор круга Змај-а.
 
Ceo taj potez od Kvantaša do bivše lakat krivine polako postaje usko grlo (ako već i nije).

Pored izgradnje cele deteline, ja bih tu pod hitno produžio trake za leva skretanja (ima mesta) jer je na par raskrsnica kolona za levo, u špicu, duža nego traka i to mnogo ometa ove što idu pravo.
 
Vrh