Гага":36uaya24 je napisao(la):О полу завршеној петљи "Змај" писао сам још средином фебруара месеца о.г. на теми "УМП...". Али пошто је сад отворена посебна под тема о овој полу завршеној петљи, ајде да сад поновим моје мишљење и сателитски снимак садашњег стања те петље са уцртаном улазном-излазном рампом, који поставих тада, а да мало допринесем овој позитивној расправи и мишљењима.
Негде средином осамдесетих година, а поготово 1990. године, било је речи и расправе око коначног завршетка ове петље, и да буде онако како и треба, у облику делте. Расправа је тада била и на нивоу државе и града, али на жалост све оно што се дешавало после те године, а сви знамо шта, је све бацило у заборав ! И данас жалим што нисам сачувао тај чланак из тадашње Експрес Политике.
Садашњи улаз односно излаз са саобраћајнице Т6 на аутопут према Шиду и излаз са аутопута из правца Шида за Нови Сад (на Т6) су „привремено“ изграђени ! У стању и облику у каквом су и сад причињавају доста проблема у саобраћају, што сви знамо, поготово излаз са аутопута за правац Нови Сад, по неки пут колона буде и на самом аутопуту у зауставној траци !!!
Петља „Змај“ требало би да изгледа отприлике овако како сам уцртао (мада би што се тиче уцртавања, то неко сигурно боље одрадио), и не би могла да буде баш симетрична „делта петља“, јер је оној рампи, која води саобраћај са аутопута на Т6 тј. према Новом Саду, тада „сметао“ део плаца фабрике комбајна „Змај“. Онда би се и она два несрећно „привремено“ изграђена улаза-излаза, заувек затворила и саобраћај би, на задовољство свих, текао неометано.
Али они људи који треба да воде рачуна о саобраћајницама, безбедности саобраћаја, његовом побољшању, то управо и не раде, него су се толико учаурили у својим фотељама и не виде даље од свог носа и партијских књижица. Не вреди ни пуно причати, писати, критиковати.
Ове две рапме на овој петљи су се могле урадити у склопу саме садашње реконструкције аутопута, и још многа друга побољшања, али су управо проблем ови људи који о томе траба да мисле, воде рачуна и одлучују. Паре су исто битан део (проблем) !
Ево како би то требало да буде:
hosting images
PIGLET":a5yee9s8 je napisao(la):Na žalost, ne može ovako upravo zbog malih radijusa. Šleper ne bi mogao da savije a imali bi i crnu tačku sa puno izletanja. Neophodno je pomeriti direktne rampe 15-20 metara pa uraditi ljudski ove indirektne.
Nije neka cifra. Ubeđen sam da bi ovo dve ekipe uradile za 10-tak dana. Nema problema sa imovinsko pravnim.... Verovatno i Srbijaautoput koji je nadležan za održavanje autoputa kroz Beograd bi mogao sa da uradi ovo i provuče kroz redovno održavanje. Hoću da kažem postoje načini ako ima volje. Svedoci smo da su najveći problem i kočnica imovinsko pravni odnosi koji nisu rešeni na trasi, što ovde nije slučaj.
Igor":30wgyfgu je napisao(la):Pa ne bi se reklo bas.
Polu privremena resenja:
Autokomanda - Davno proslo vreme
Pancevacki most - Davno proslo vreme
Mostarska petlja nedovrsena skoro dogradjivan pesacki deo i opet nedovrsena - Davno proslo vreme
Prokop - Davno proslo vreme
Obilaznica - Nesto novije proslo vreme
Petlja Zmaj - Davno proslo vreme
Uglavnom kompletni projekti:
Most preko ade - kompletno zavrsen sa petljama tokom sedece godine u iscekivanju tunela
Kineski most - bice kompletiran sa sve petljama i vijaduktima u nastavku
Ovo je sto sam se setio ovako na brzinu i cinjenica je da su nam pretci ostavili velike i najznacanije infrastrukturne objekte i hvala im na tome ali i oni se nisu libili polu resenja i privremenih resenja koja ce nasa generacija morati da zavrsi ako misli da ide napred.
Meni cesto nedostaje spustanje iz Ustanicke na autoput prema Nbg-u. Mada, to i nije po projektu... Poseban je problem ako se spustas niz Dusanovac, pa odes na nadvoznjak kod dusanovacke poste. Tu nemas polukruzno, pa na a.p., a i kad se spustis na autokomandu opet ne mozes na Nbg.vucko":1bf1urly je napisao(la):Izvinjavam se na oftopiku,sta nedostaje autokomandi?Nisam vozac i ne koristim je cesto pa me bas zanima sta joj nedostaje?
Гага":3asjhg32 je napisao(la):Рампе које нису изграђене не морају да буду истог облика и величине као и ове две постојеће. Могу да буду мање и не би био никакав проблем око изградње, простора има довољно, веруј ми. Можда на слици мало „вара“ ситуација, али кад си на лицу места и мало дуже стојиш и размишљаш о решењу, увиди се да места –простора има довољно.
gif image hosting
Уосталом једна од не достајућих рампи може да се реши и на овај начи. Додуше тад би решење било мало скупље, али би чини ми се, проблем био много боље решен.
Почетак излазне рампе (из правца аеродрома) да буде где сам већ обележио, (а и Орион исто), али да се онда изгради један „тобоган“ изнад аутопута који би усмеравао саобраћај на другу страну аутопута према излазној рампи према Новом Саду где би „тобоган“ исто премошћавао и ту силазну рампу и у некој тачки, а пре излаза на саобраћајницу Т6, би се обе силазне рампе „спојиле“. У том случају би требало од те тачке спајања тих двеју силазних рампи да се прошири трака и да буду две силазне траке до саобраћајнице Т6.
image upload
На овој петљи силазна рампа из правца аеродрома ка лакат кривини тј. Земуну и даље је скоро увек закрчена, а ништа мања гужва није на улазној рампи од лакат кривине-Земуна ка граду. Семафор не би помогао, па макар и са сензорима, скоро увек би било црвено оним возилима који силазе са аутопута и иду према Земуну. Пошто ће УМП брже завршити него обилазницу, на саобраћајници Т6 ће се повећати саобраћај, а то значи и на овој петљи, али по изградњи целе обилазнице, саобраћај ће се овде тек онда растеретити, а поготово изградњим ове две не достајуће рампе. Тада би се заокружила једна целина.
Петље које су облика „детелина“ не морају да буду увек са истим обликом и величином све четири рампе, оно јесте да је лепше, али по неки пут се мора мислити и на практичност.
vucko":12g0xi9w je napisao(la):Igor":12g0xi9w je napisao(la):Pa ne bi se reklo bas.
Polu privremena resenja:
Autokomanda - Davno proslo vreme
Pancevacki most - Davno proslo vreme
Mostarska petlja nedovrsena skoro dogradjivan pesacki deo i opet nedovrsena - Davno proslo vreme
Prokop - Davno proslo vreme
Obilaznica - Nesto novije proslo vreme
Petlja Zmaj - Davno proslo vreme
Uglavnom kompletni projekti:
Most preko ade - kompletno zavrsen sa petljama tokom sedece godine u iscekivanju tunela
Kineski most - bice kompletiran sa sve petljama i vijaduktima u nastavku
Ovo je sto sam se setio ovako na brzinu i cinjenica je da su nam pretci ostavili velike i najznacanije infrastrukturne objekte i hvala im na tome ali i oni se nisu libili polu resenja i privremenih resenja koja ce nasa generacija morati da zavrsi ako misli da ide napred.
Izvinjavam se na oftopiku,sta nedostaje autokomandi?Nisam vozac i ne koristim je cesto pa me bas zanima sta joj nedostaje?
MilisaV":34mq3fms je napisao(la):do skoro je nedostajalo uključenje za auto put iz bulevara oslobođenja ka nišu iz pravca banjice ka gradu. ako je neko želeo da ide u tom smeru najkraći put bi mu bio da od auto komande produži do slavije i tu polukružno pa onda na isključenje ka nišu. što je najgore to uopšte nije komplikovano uključenje i stvarno ne znam šta je tolke godine bilo problem da se napravi.
PIGLET":3v2alxar je napisao(la):Гага":3v2alxar je napisao(la):Рампе које нису изграђене не морају да буду истог облика и величине као и ове две постојеће. Могу да буду мање и не би био никакав проблем око изградње, простора има довољно, веруј ми. Можда на слици мало „вара“ ситуација, али кад си на лицу места и мало дуже стојиш и размишљаш о решењу, увиди се да места –простора има довољно.
gif image hosting
Уосталом једна од не достајућих рампи може да се реши и на овај начи. Додуше тад би решење било мало скупље, али би чини ми се, проблем био много боље решен.
Почетак излазне рампе (из правца аеродрома) да буде где сам већ обележио, (а и Орион исто), али да се онда изгради један „тобоган“ изнад аутопута који би усмеравао саобраћај на другу страну аутопута према излазној рампи према Новом Саду где би „тобоган“ исто премошћавао и ту силазну рампу и у некој тачки, а пре излаза на саобраћајницу Т6, би се обе силазне рампе „спојиле“. У том случају би требало од те тачке спајања тих двеју силазних рампи да се прошири трака и да буду две силазне траке до саобраћајнице Т6.
image upload
На овој петљи силазна рампа из правца аеродрома ка лакат кривини тј. Земуну и даље је скоро увек закрчена, а ништа мања гужва није на улазној рампи од лакат кривине-Земуна ка граду. Семафор не би помогао, па макар и са сензорима, скоро увек би било црвено оним возилима који силазе са аутопута и иду према Земуну. Пошто ће УМП брже завршити него обилазницу, на саобраћајници Т6 ће се повећати саобраћај, а то значи и на овој петљи, али по изградњи целе обилазнице, саобраћај ће се овде тек онда растеретити, а поготово изградњим ове две не достајуће рампе. Тада би се заокружила једна целина.
Петље које су облика „детелина“ не морају да буду увек са истим обликом и величином све четири рампе, оно јесте да је лепше, али по неки пут се мора мислити и на практичност.
Natero si me da uzmem knjigu sa fax-a da pogledam uslove za rampe.
Minimalni radijus koji moraš da imaš za Vr (računsku brzinu) 30km/h je 25m. Problem je što se na tom pravcu dolazi dosta brzo jer je blagi pad nivelete. Jeste max dozvoljena brzina od aerodroma 80 km/h ali u praksi se vozi brže jer uslovi puta to dozvoljavaju.
Ako neko krene da izlazi sa 80 pa treba da naglo uspori na 30 (računska za taj minimalni radius) to se doživljava kao udar i neprijatan i nebezbedan osećaj. Potencijalna tačka izletanja.
Ako uopšte tamo može da se izveda s radijusmom od 25m. Pri tom treba videti da li ima mesta za prelaznu krivinu.
Ne bi trebalo odstupati od već urađenih rešenja , tj radiusa izvedenih rampi.
A poređenje sa novom denivelisanom raskrsnicom između Dobanovaca i Surčina nije na mestu jer je gore površinska raskrsnica a ne denivelisana.
Ово није исто. Главни правац (обилазница) нема укрштања у нивоу. Ово није раскрпетља јер не раскрпетљи главни правац удара на семафор и притом још и скреће на том семафору.Гага":26detghg je napisao(la):Па денивелисана раскрсница на укрштању обилазнице и правац Добановци-Сурчин је и површинска и денивелисана раскрсница, јер се то сад гледа као један целокупан објекат без обзира што је полу раскрсница-полу петља на полу обилазници . И ово можемо да назовемо исто "раскрпетља" као ону код Хиподрома, сличне су !