Šta je novo?

Indirektna rampa kod Zmaja

Za početak bi mogli da produže trake za leva skretanja, naročito na raskrsnici pre bivše lakat krivine (kod pumpe) i da bolje reše tu raskrsnicu.

Žalosno je što se ama baš ništa ne radi na mestima gde su gužve poslednjih godina (decenija)
 
Ne znam zašto kod nas izbegavaju (a vani se to dosta često viđa) da ovakve petlje realizuju tako da se sa auto puta naprave samo po dve ulivno/odlivne trake sa svake strane, a da se ispod auto puta napravi kružni tok. Faktički isto kao kod Arene, samo bi ovde kružni tok bio na donjem nivou. Za to mesta ima, i najjednostavnije je rešenje. Čak mogu i da ostanu spoljašnje rampe, tako da bi se kružni tok koristio samo za one smerove koji sada presecaju tokove saobraćaja na donjem nivou.
 
Ниједно решење на том месту не ваља без сервисних трака, као код Арене. Кад све који се искључују на Т6, у оба смера, сабијеш у једну изливну рампу, лако може да се деси да блокираш аутопут изнад. Пре рампе је и укључење са бензинске пумпе...

Морамо се оканути сиротињског пројектовања, тј. клања вола за кило меса. Аутопут кроз Београд треба да се реконструише тако да омогући већи квалитет корисницима, у мери у којој је могуће (што се мене тиче, то обухвата и доградњу сервисних трака - још два мања моста - са две стране Газеле, и тако бар од Генекса до Аутокоманде).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670718#p670718:3cj4yplj je napisao(la):
Пантограф » Čet Okt 17, 2019 11:58 am[/url]":3cj4yplj]што се мене тиче, то обухвата и доградњу сервисних трака - још два мања моста - са две стране Газеле, и тако бар од Генекса до Аутокоманде).
Na kakve mostove si tačno mislio?
 
Pa, piše: na dva bočna proširenja Gazele servisnim saobraćajnicama. Svaka bi imala po dve trake, jedna pešačku, druga biciklističku stazu.

Ovo bi drastično poboljšalo protočnost na glavnom pravcu, što je mnogo važno, s obzirom da sledi gradnja deonica SMT koje se oslanjaju na vezu sa autoputem (u budućnosti, valjda, i UMP).
 
Ako bi bilo urađeno kaqo što je slučaj sa Starim savskim i Brankovim mostom , to bi bilo extra.
 
Ako bi tu celom dužinom bilo mesta za dodatne trake, onda je realno bolje raspaliti tu gradsku železnicu nego navlačiti još automobilskog saobraćaja. S druge strane kad jednom konačno (nadajmo se uskoro) zakrpaju obilaznicu, tranzitni saobraćaj koji danas de-facto ide ovom trasom će biti izmešten, pa će ovaj pravac ostati samo za urbani saobraćaj.
 
...i ta obilaznica smanjiće nam opterećenje u popodnevnom špicu za 2%.

Bolje je da se automobili 'navlače' na planski građen koridor, na autoput, nego da idu kroz grad, ulicama. Grad se razvija u širinu, neće stati, i nema govora o nekakvom smanjenju broja automobila u saobraćaju Beograda. Pre dve subote sam u Ikei čekao na kasi pola sata. Naravno da nisam išao autobusom, da u njega guram nameštaj. A do pre neku godinu nije bilo Ikee. A biće još štošta... Stanovništvo se doseljava. Itd.

Železnica ima, vrlo blizu, paralelan koridor Gazeli, a na autoputu joj mesta nema.

Koliko znači kada je autoput dobro projektovan, vidi se već u Solunu, gde saobraćaj teče i uz veći broj kola nego u Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=670842#p670842:15wxhnl5 je napisao(la):
Пантограф » Thu Oct 17, 2019 5:23 pm[/url]":15wxhnl5]...i ta obilaznica smanjiće nam opterećenje u popodnevnom špicu za 2%.
Koliko znači kada je autoput dobro projektovan, vidi se već u Solunu, gde saobraćaj teče i uz veći broj kola nego u Beogradu.

To su dve kontradiktorne izjave.
Kroz Solun ne ide autoput nego ulazi u njega iz više pravaca i to se koristi isključivo kad ideš u grad. Ko prolazi kroz Solun ide nizom predgrađa ring roudom, ili po Srpskom - Obilaznicom.

Sigurno da otvaranje BG obilaznice ne bi odčepilo Gazelu u špicu pred Novu godinu, ali garantujem da bi učinak bio dosta veći od tih tvojih 2%.
(Po sadašnjim podacima i jeste negde 3-4% vozila u tranzitu na autoputu kroz grad)

Bez završetka Obilaznice i UMP-a nema odgušenja u gradu.

Ono što nama treba na autoputu kroz grad je u prvom redu proširenje na tri trake + zaustavna svuda gde je to moguće, a gde nije uveđenje uslovnog korišćenja zaustavne, uz komandu svetlosnom signalizacijom iz centra. Ovo rešenje se uveliko primenjuje u Italiji.
I naravno bolje rešene petlje koje bi omogućile brže uključenje na autoput.
 
Nema ništa kontradiktorno, naravno da treba da se napravi obilaznica, ali, ona nam neće mnogo pomoći u 17.15 radnim danom - gotovo nimalo. Očigledno je plan da se gradi SMT, a i to znači - više kola na Gazeli, jer se će se, sa SMT, iz Airport City-ja u npr. Višnjičku banju voziti tuda. Preko Gazele. I to nije loše za grad, ali jeste za Gazelu...

I ne mislim da će nam mnogo pomoći pretvaranje zaustavne u voznu traku. Na Gazeli je već tako i to je to što se tiče max. propusne moći puta. Bez proširenja na Gazeli i bez proređivanja direktnog pristupa na autoput, a to može sa servisnim trakama, nema 'leba.
 
Pumpi tu nije mesto. Stoji pred samu petlju i vozila koja izlaze sa nje smetaju vozilima koja bi da dođu sa AP i još smeta proširenju petlje.
 
Pozdrav,

da li neko ima info da li će ovaj frankeštajn od petlje biti uskoro napravljen kako valja?

Hvala
 
Да. Гради се све ново, и Мекдоналдс. Ваљда неће да натикаре тако да не може да се прошири петља... А ту би нам ваљале и сервисне траке на аутопуту за укључење/искључење).
 
Ne rade ništa van svoje parcele.

Šta je ono beše problem pa se ne radi puna detelina?

zmaj-1.jpg
 
Pare, tj. pošto ih za toliko ima - inertnost.

Al ja bih ovde pravio bolju petlju od deteline.
 
Па, нормално.

Али са најобичнијом детелином, без макар сервисних трака са обе стране аутопута, хаос са доњег нивоа (Т6) би се преместио на аутопут, а то баш и није добро.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833998#p833998:8t9pk0jx je napisao(la):
ĆoRaVa_SoVa » 23 Мар 2021 12:43 pm[/url]":8t9pk0jx]Pozdrav,

da li neko ima info da li će ovaj frankeštajn od petlje biti uskoro napravljen kako valja?

Hvala
@Ћорава Сово, о томе сам писао пре три године (фебруара 2018.) на овој истој теми на страни два
https://beobuild.rs/forum/viewtopic.php ... 25#p517207

С обзиром да су се све слике и цртежи избрисали :( , поновићу неке од делова из мог писанија, и наравно све слике и цртеже. Цртеже сам иначе добио од „Путеви Србије“.

Те две недостајуће рампе које још треба да се изграде, чекају још од 1972.године, а тада је ауто-пут пуштен у саобраћај. Писао сам о овоме и на теми "Саобраћајница Т6".

Пројекат недостајућих рампи је одавно завршен и он је још 2012. године од надлежног тадашњег министарства одобрен тј. дата је дозвола са клаузулом да се у року од годину дана започну радови на новој рампи, смер са саобраћајнице Т6 (од Кванташке пијаце тј. Бежанијске косе) на ауто-пут према граду и изградњи потпуно нове силазне рампе са ауто-пута из правца аеродрома на саобраћајницу Т6 према Земуну и бившој лакат кривини. Нажалост није прибављена дозвола од надлежних из ЈКП Зеленило Беогрда и ЈКП Србијашуме, а дозвола није прибављена из разлога јер ова два ЈКП нису дозволила да се један мањи део зеленог појаса и растиња посече у том зеленом појасу, а ради потребе изградње нове улазне рампе на ауто-пут !!! Паре су тада биле одвојене за те радове који су могли да се ураде, без радова где је требало да се ради експропријација малог дела фабрике Змај. Тај новац је тада био доступан из повученог кредита, а сада се више не располаже тим новцем. Цртеж нових рампи које сам споменуо, жуто су нове рампе, а ту је уцртана и обележена постојећа рампа.
будуће стање рампи у зеленом појасу.jpg

У делу петље где садашња рампа спушта саобраћај са ауто-пута из правца града према Земуну и бившој лакат кривини, би требало да се изграде две рампе (силазна и улазна). Међутим у том делу су још увек нерешени имовинско-правни односи са некадашњом фабриком „Змај“. Излазна рампа би по пројекту требало да се помери према објектима фабрике „Змај“, а у том делу фабрике би требало да се руше неки од постојећих садашњих пословних објеката. Померањем ове излазне рампе према фабрици, добио би се простор за изградњу улазне рампе на ауто-пут са саобраћајнице Т6.

На цртежу који сам исто добио од „Путева Србије“, се види цела пуна будућа петља „Змај“ како треба да изгледа у облику стандардне „детелина“ петље, а види се и део фабрике „Змај“ који би требало срушити (обележен наранџастом линијом), како би се изградиле те две рампе - нова силазна и нова улазна - у том делу петље. Док се то не регулише, проћи ће јако пуно времена и још дуго времена ћемо чекати да са левог скретања са саобраћајнице Т6 скренемо на рампу према ауто-путу за аеродром и даље.
Т6 - izgled buduce pune petlje tipa detelina.jpg

Да се избегне скупо решавање имовинских односа, можда би требало изградити једну рампу облика „тобоган“ која би из правца аеродрома одводила саобраћај на саобраћајницу Т6 у правцу Земуна. Укључење на ову саобраћајницу Т6 са "тобогана" би се вршило на постојећу излазну рампу. Тако би се:
-избегла градња излазне рампе са аутопута из правца аеродрома у правцу Земуна,
-градња улазне рампе са саобраћајнице Т6 из правца Кванташке пијаце на аутопут према аеродрому би у том случају требала да буде нешто мањег радијуса,
-сачувао би се зелени појас у делу петље где је садашња рампа која води саобраћај са саобраћајнице Т6 из правца Кванташке пијаце у правцу града
рампа тип тобоган-пример за Змај петљу.png

Можда на овој слици петље „Келн исток“ (Autobahnkreuz „Köln Ost“) где се укрштају ауто-путеви А3 и А4, је најупечатљивије видети како би то решење са „тобоган“ рампом изгледало. Ову слику петље сам већ постављао на теми о Т6, а сад сам уцртао правце који се на неки начин поклапају са нашом петљом „Змај“.
animated gif hosting
Надам се @Сово да си задовољан са одговором, мислим на онај део одговора, шта је све условило да није дошло до наставка градње две рампе.
:sesir:
 
Браво Гаго!

Овим би остао нерешен правац Кванташ - Аеродром, али и ту треба тражити решење у трећем грађевинском нивоу. Ово је петља са великим оптерећењем, кад се Т6 продужи до блокова (а планирано је и даље, са тунелом испод Аде!) оптерећење ће бити огромно, и тек тако насадити најједноставнију детелину на аутопут - не ваља.

Остаје проблем најближег семафора на Т6 у смеру ка Пупиновом мосту - оног где се скреће за ЖС Земун - јер он већ сада узрокује закрчење на аутопуту код Змаја, са проширењем петље и већим протоком би правио још већи проблем. Зато и он мора да се елиминише (и уопште, цео Т6 до лакат кривине мора да се денивелише, али тога нема у плановима).
 
Паре су тада биле одвојене за те радове који су могли да се ураде, без радова где је требало да се ради експропријација малог дела фабрике Змај. Тај новац је тада био доступан из повученог кредита, а сада се више не располаже тим новцем.

Na šta li su potrošene te pare?
 
Хвала @Пантографе и @ЋоРаВа СоВо, потрудио сам се. Чим будем имао нека новија обавештења, постављам. Кад буде биће :D
 
Drago mi je da je tema vaskrsla, ali kad pročitam ovo da je projekat uradjen, da su krediti povučeni i sve propalo zbog tuce borića ili lipa...dodjem mi da nekog utepam. Ispade Zelenilo i Srbijašume neka "zelena licemerna sekta", kad treba radi javnog intrese "ukloniti" tuce stabala gde bi se dobilo efiskasnije saobraćajno rešenje sa znatno manjom emisijom štetnih gasova, gubicima vremena, smanjenim bezbednosnim rizikom , onda je to nepremostiv problem a kada treba radi upitnih političkih projekata koje promoviše vlast ukloniti stabla to se radi preko noći, rano izjutra nedeljom kako bi prošlo bez privlačenja pažnje...Jadno!

Napominjem da postoje metode premeštaja stabala sa busenom bez da ih pobijete kao ovi "sektaši"...
 
Vrh