Šta je novo?

Ideje za nove linije / izmene postojećih linija JGPP

Peregrino":mpptjt3d je napisao(la):
Meni je taj sistem sa slovnim oznakama interesantan. Prisutan je i dan danas u velikim gradovima (znam za Istanbul i Madrid).
Сличан систем постоји и у Крагујевцу. Мени лично се тај систем са словима не допада.
Peregrino":mpptjt3d je napisao(la):
Linija 34 je privremeno ukinuta od prvog januara ove godine zbog malog broja putnika.
Izvor informacije http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1372865
Е, ово нисам знао...
amm8990":mpptjt3d je napisao(la):
Je l' beše do skoro postojala 27A ?
То је сад линија 27 (избацили су А из ознаке).
Senke":mpptjt3d je napisao(la):
Sto se tiče okretnice Prokop, zapravo postojale su tri okretnice.
Нисам знао за три окретнице. Где се налазила та трећа?
Матеја Бељан":mpptjt3d je napisao(la):
Stvarmno zanimljiva je ta istorija linija, treba izdati neku knjigu u vezi sa genezom razvoja JGPP ako je neko zainteresovan zza to rado cu ucestvovati.
На форуму railserbia има тема о историји и номенклатури линија ГСП (а помиње се и у другим темама).
 
Wile E. Coyote":1kkpaoqz je napisao(la):
Нисам знао за три окретнице. Где се налазила та трећа?
Pretposlednja stanica doskorašnje linije 34 , tu se okretala linija 59. Bar je tako bilo označeno na planu.
33f42di.jpg
 
Senke":16zah7cu je napisao(la):
Logično bi bilo da 81L bude 81A.
ili ukinuti?, s obzirom da je interval svake linije 22 minuta, a razlike minimalne

sa sajta GSP-a:

ЛИНИЈА 81
ТРАСА ЛИНИЈЕ
СМЕР А
УЛИЦЕ:
НОВИ БЕОГРАД /Похорска/ - Гоце Делчева - Булевар Михаила Пупина - Александра Дубчека - 22. октобра - Вртларска - Угриновачка - Угриновачки пут - Љиљане Крстић - Павла Вујисића - Светомира Ђукића - 18. нова - АЛТИНА 1
СТАЈАЛИШТЕ:
НОВИ БЕОГРАД /Похорска/, ЏОНА КЕНЕДИЈА, ИНДУСТРИЈА ОБУЋЕ, АЛЕКСАНДРА ДУБЧЕКА, ЗЕМУН /БОЛНИЦА/, НОВОГРАДСКА, УГРИНОВАЧКА, СТАДИОН , БРАНКА ПЕШИЋА, ФИЛИПА ВИШЊИЋА, ЗАДРУГАРСКА, ОСИГУРАЊЕ, РАТАРСКИ ПУТ, УГРИНОВАЧКИ ПУТ, ЈУГА ГРИЗЕЉА, ЉИЉАНЕ КРСТИЋ, АЛТИНА, КОРТЕСАРОВА, КОНСТАНТИНА КАВАФИЈА, ДИЈЕГА РИВЕРЕ, АЛТИНА 1
СМЕР Б
УЛИЦЕ:
АЛТИНА 1 - 18. нова - Павла Вујисића - Љиљане Крстић - Угриновачки пут - Угриновачка - Вртларска - 22. октобра - Александра Дубчека - Булевар Михаила Пупина - Гоце Делчева - Луја Адамича - Сремских одреда - НОВИ БЕОГРАД /Похорска/
СТАЈАЛИШТЕ:
АЛТИНА 1, ДИЈЕГА РИВЕРЕ, КОНСТАНТИНА КАВАФИЈА, АЛТИНА, ЉИЉАНЕ КРСТИЋ, ЈУГА ГРИЗЕЉА, УГРИНОВАЧКИ ПУТ, РАТАРСКИ ПУТ, ОСИГУРАЊЕ, ЗАДРУГАРСКА, ФИЛИПА ВИШЊИЋА, БРАНКА ПЕШИЋА, СТАДИОН , НОВОГРАДСКА, ЗЕМУН БОЛНИЦА, АЛЕКСАНДРА ДУБЧЕКА, ЏОНА КЕНЕДИЈА, НОВИ БЕОГРАД /Похорска/
i
ЛИНИЈА 81 Л
ТРАСА ЛИНИЈЕ
СМЕР А
УЛИЦЕ:
НОВИ БЕОГРАД /Похорска/ - Гоце Делчева - Булевар Михаила Пупина - Александра Дубчека - 22. октобра - Вртларска - Угриновачка - Добановачки пут - Павла Вујисића - Светомира Ђукића - 18. нова - АЛТИНА 1
СТАЈАЛИШТЕ:
НОВИ БЕОГРАД /Похорска/, ЏОНА КЕНЕДИЈА, ИНДУСТРИЈА ОБУЋЕ, АЛЕКСАНДРА ДУБЧЕКА, ЗЕМУН/БОЛНИЦА/, НОВОГРАДСКА, УГРИНОВАЧКА, СТАДИОН , БРАНКА ПЕШИЋА, ФИЛИПА ВИШЊИЋА, ЗАДРУГАРСКА, ОСИГУРАЊЕ, ДОБАНОВАЧКИ ПУТ, АБЕБЕ БЕКИЛА, КТИТОР, ПАВЛА ВУЈИСИЋА, ВИКТОРА СТАРЧИЋА, КОРТЕСАРОВА, КОНСТАНТИНА КАВАФИЈА, ДИЈЕГА РИВЕРЕ, АЛТИНА 1
СМЕР Б
УЛИЦЕ:
АЛТИНА 1 - 18. нова - Павла Вујисића - Добановачки пут - Угриновачка - Вртларска - 22. октобра - Александра Дубчека - Булевар Михаила Пупина - Гоце Делчева - Луја Адамича - Сремских одреда - НОВИ БЕОГРАД /Похорска/
СТАЈАЛИШТЕ:
АЛТИНА 1, ДИЈЕГА РИВЕРЕ, КОНСТАНТИНА КАВАФИЈА, ВИКТОРА СТАРЧИЋА, ПАВЛА ВУЈИСИЋА, КТИТОР, АБЕБЕ БЕКИЛА, ДОБАНОВАЧКИ ПУТ, ОСИГУРАЊЕ, ЗАДРУГАРСКА, ФИЛИПА ВИШЊИЋА, БРАНКА ПЕШИЋА, СТАДИОН , УГРИНОВАЧКА, НОВОГРАДСКА, ЗЕМУН/БОЛНИЦА/, АЛЕКСАНДРА ДУБЧЕКА, ЏОНА КЕНЕДИЈА, НОВИ БЕОГРАД /Похорска/
slika

Senke":16zah7cu je napisao(la):
Pretposlednja stanica doskorašnje linije 34 , tu se okretala linija 59. Bar je tako bilo označeno na planu.
http://i46.tinypic.com/33f42di.jpg
sećam se kada se tu okretala 59. to je bilo negde krajem 90-ih. posle kada sam krenuo u srednju, 59 je produžena do Autokomande. i sećam se da je u to vreme 42 išla do VMA, a sada je produžiše do Petlovog brda
 
42 je spojena sa ranijom lokalnom linijom 542, koja je išla od Petlovog brda do doma zdravlja na Miljakovcu.
 
Zasto ukinuti???? 81L napravljena je da ljudima bude blize stanica, ono za sta se ja borim u Batajnici ali niko ne zeli da cuje.
 
realno, Altina toliko naselje da bi se to radilo. bolje da iskoriste te buseve sa 81L za Bataju, a da 81 malo preurede, da lepo bus obiđe celo naselje
 
Pa i da ukinu onda bi bila jedna linija na 11 minuta, ne bi bilo viska buseva. A ja zivim u Bataji i lobiram da se poboljsa prevoz tu, ali realno Busevi trebaju za 33, 48, 50 i tako to Vozdovac, Rakovica
 
pa busevi trebaju.
po meni, bolja varijanta za 81 i 81L je da bude kružna linija. u pravcu ka Altini da prati crvenu liniju (nju sam nacrtao po stanicama koje su naznačene na sajtu GSP-a) a ka gradu da prati plavu liniju.
 
JohnnyLee":r12bwvlt je napisao(la):
realno, Altina toliko naselje da bi se to radilo. bolje da iskoriste te buseve sa 81L za Bataju, a da 81 malo preurede, da lepo bus obiđe celo naselje
Linije 81 i 81L ne održava GSP, već PP Presto, a oni nemaju linije ka Batajnici.
Kada je linija 81 produžena do nove okretnice u naselju Altina, stanovnici duž B smera su se bunili i za to je linija podeljena na dve nove i skraćena do Pohorske ulice.
Mislim da je boje ovako samo da 81L promeni slovo ili broj.
 
JohnnyLee":2w3izkhi je napisao(la):
pa busevi trebaju.
po meni, bolja varijanta za 81 i 81L je da bude kružna linija. u pravcu ka Altini da prati crvenu liniju (nju sam nacrtao po stanicama koje su naznačene na sajtu GSP-a) a ka gradu da prati plavu liniju.
Znači da se vrati na staru trasu?
 
GSP nikako ne uspeva da nadje resenje ili shvati da je davno proslo vreme kada se na Novi Beograd islo u pravcu Zemuna, na tom pravcu ne potoji vise ni jedan znacajniji sadrzaj, dok u savskom delu Nbg. ne mogu svi ni da se nabroje, linija ima raznih, ali nemogu sve da secekaju na jednom mestu, polasci su im retki i neredovni, jedina linija sa cescim polascima je 95,a svi znaju koliko je redovna i zbog cega nije. Potrebno je uvesti liniju sa frekvencijom polazaka poput 16, ali koja bi prolazila kroz sredisnje delove Nbg. do savskih blokova, takva linija postoji, a to je 68, potrebno je samo da od Gandijeve nastavi trasom 95 do bloka 45, a liniju 95 treba prekratiti do Trga Republike.
 
Ideja je da ljudi u Blokovima koriste sto vise tramvaje, zato nema takve linije.

Zato bi trebalo pojacati 11... Da ide na 7 - 8 minuta
 
Ti najverovatnije nemas dovoljno iskustva sa beogradskim javnim prevozom, jer npr. ne znas za detalj da pomenuta 11ica, mora da stoji iza dvojke na okretnici kod Pristanista, jer je to dvojkin terminal, a ni do danas nisu uspeli da tu naprave stvarnu okretnicu, na kojoj bi tramvaj mogao da napravi pun krug i nastavi u oba smera, Zatim, nisu u pitanju samo blokovi uz tramvajsku prugu nego dve trecine Nbg. ima linije retke frekvencije, a najbolje linije idu prakticno periferijomTeslinim i Pupinovim bulevarom, gde ide bezbroj linija.Osim toga tramvaj za 21. vek je otezao i usporio prevoz Novobeogradjanima, to znaju svi koji pamte onih nekoliko trasa 16ice. I najzad trasa tramvaja ima veliki nedostatak u tome sto nije od Karadjordjeve izasla na Zeleni venac i dalje na Terazije, izlazeci kod Skadarske. Tako presecajuci krug dvojke omogucila bi daleko bolju povezanost svih delova gradskog jezgra sa Novim Beogradom, ali i drugim delovima grada.
 
Moguce je da nemam iskustva. Gle stvarno, ukinuli su tramvaje na Terazijama i otezali nam zivot. Gle stvarno, gradili su tramvaj umesto metroa.
 
Да ли постоји нека линија која из правца Батајнице, Земун поља, Угриноваца и осталих сремских насеља иде до теминуса 65-ице код гробља? Одатле се остварује релативно брза веза ка граду.
Још кад се направи мост преко Аде, па евентуално уведе линија Беж.гробље-крај Пожешке. Ма Бог да нас види.

Да ли већ има неких планова о увођењу линија преко новог моста или ће се о томе тек касније размишљати?
 
711: Ugrinovci - Bezanijska kosa (groblje)

708: Zemun polje - Blok 70A (preko groblja)

612: Pohorska - Nova galenika (preko groblja)
 
Linije privatnih prevoznika 2002. godina

19P MML - Kalemegdan
24P Medaković 3 - Dorćol
29P Medaković 3 - Kalemegdan
30P Medaković 2 - Dorćol
33P Kumodraž - Kalemegdan
42P Omladinski stadion - Banjica VMA
47K Miljakovac 1 - (trasom 50) - Požeška - (trasom 23) - Mostar - (trasom 46) - Autokomanda - (trasom 47) - Miljakovac 1
51P Omladinski stadion - Bele vode
66 Blok 44 - Višnjica
68P Blok 70 - Dunav stanica
73P (današnja 73ka)
76P Zvezdara - Bežanijska Bolnica
87 Blok 45 - Petlovo brdo
89 Vidikovac - Novi Beograd Pohorska
305P Boleč - Vukov spomenik

+++ sezonska linija GSP-a:
90 - Zeleni Venac - Ada Ciganlija
+++ noćne linije GSP-a (neke):
7 Blok45 - (trasom 7) - Nemanjina - Slavija - Beogradska - Pravni fakultet - (trasom 7) - Ustanička
11 (prema tumačenju skice) Blok45 - (trasom 11) - Kalemegdan (BEKO) - Vukov spomenik - Tašmajdan - Resavska - Nemanjina - GŽS - (trasom 7,9) - Blok45
47 i 48 Trg Republike - Slavija - Autokomanda - (trasom 42) - Crnotravska - dalje današnjom trasom.

19P(Kalemegdan-V.M.Lug)
24P(Dorćol 25 Maj-Medaković III)
29P(Kalemegdan-Cvetanova Ćuprija)
30P(Kalemegdan-Pristanište-Slavija-Medaković II)
33P(Dorćol 25 Maj-Kumodraž)
40P(Zvezdara-Banjica II-Jajinci)
43P(Blok 70-Kotež)
51P(Omlad.Stadion-Bele Vode)
66(Blok 70-Višnjica)
67P(Omlad.Stadion-Blok 24)
76P(Zvezdara-Bež.Kosa Bolnica)-postala redovna 77
77(Bež.Groblje-Višnjička Banja)
99(Cvetkova Pijaca-?)

Preneto sa
http://gspbeograd.iz.rs/forum/viewtopic.php?f=23&t=61&start=190
 
Захваљујући новопронађеном Плану града Београда из 1986./1987. могу да вам представим линије из тог периода, оне које су занимљиве и на које треба обратити пажњу болдоваћу , уживајте :)

Списак трамвајских, тролејбуских и аутобуских линија из 1986./1987.

Трамвајске линије
1 Калемегдан (БЕКО) - Кнежевац
2 Дорћол – Главна жел. Станица - Дорћол
3 Омладински стадион - Кнежавац
4 Калемегдан (БЕКО) – Омладински стадион
5 Калемегдан (БЕКО) - Устаничка
6 Ташмајдан - Устаничка
7 Устаничка – МЗ Сава
7Л Трг Димитрија Тудовића – МЗ Сава
8 Омладински стадион - Вождовац
9 Вождовац – МЗ Сава
9Л Главна жел. Станица - Вождовац
10 Калемегдан (БЕКО) - Вождовац
11 Калемегдан (БЕКО) – МЗ Сава

Тролејбуске линије
19 Калемегдан - Коњарник
21 Калемегдан – Учитељско насеље
22 Калемегдан - Крушевачка
22 Калемегдан – Трг Димитрија Туцовића
28 Калемегдан - Звездара
29 Калемегдан – Медаковић 3
(35 Калемегдан – Вељко Влаховић) - planirana, nije izgrađena
40 Звездара – Бањица 2
41 Калемегдан – Бањица 2
(41Л Трг Димитрија Туцовића – Бањица 2) - planirana, nije izgrađena

Аутобуске линије – градске
15 Зелени венац – Земун (Нови град)
15Л Зелени венац – Земун (Првомајска)
16 Карабурма 2 – Нови Београд (Похорска)
17 Коњарник – Земун (Горњи град)
18 Вељка Влаховића - Земун (Првомајска)
20 Учитељско насеље – Миријево 2
23 Карабурма – Баново брдо
24 Дорћол „25 мај“ - Неимар
24Л Дорћол „25 мај“ – Трг Републике
25 Карабурма – Кумодраж 2
26 Студенски трг – Вељка Влаховића
27 Трг Републике – Миријево 2
30 Бирчанинова – Медаковић 2
31 Студенски трг - Коњарник
32 Омладински стадион - Вишњица
32Е Трг Републике - Вишњица
33 Вождовац - Кумодраж
34 Дунавски трг – Жел.ст. „Прокоп“
37 Дунавски трг – ДМБ Раковица
38 Шумице – ООУР „Космај“
39 Бирчанинова – Кумодраж 2
42 Лука Београд – ВМА (Болница)
43 Котеж – Топчидерско брдо
43Л Котеж – Жел.ст. „Дунав“
44 Жел.ст. „Дунав“ – Вилине воде
45 Блок 45 – Земун (Нови град)
46 Звездара – Нови Железник
46Л Звездара - Мостар
47 Дунавски трг - Миљаковац
47Л Трг Димитрија Туцовића - Миљаковац
48 Дунавски трг – Миљаковац 2
48Л Трг Димитрија Туцовића – Миљаковац 2
49 Вождовац – ДМБ Раковица
50 Вождовац – Баново брдо
51 Адмирала Гепрата – Беле воде
52 Адмирала Гепрата - Церак
53 Зелени венац - Видиковац
54 Канарево брдо - Железник
56 Зелени венац – Петлово брдо
58 Дунавски трг - Железник
59 Трг Ослобођења – Петлово брдо
60 Зелени венац - Топлана
65 Звездара – Блок 37
66 Зелени венац – МЗ Козара
67 Дунавски трг – Блок 28
68 МЗ Братство и јединство (Блок 70) – СО Нови Београд
69 МЗ Стеван Дороњски (Блок 70а) – СО Нови Београд
70 Блок 45 – Бежанија гробље
71 Зелени венац - Ледине
73 Кеј Ослобођења – Блок 44
74 Кеј Ослобођења – Бежанија гробље
76 Ташмајдан – Бежанијска коса
77 Ташмајдан – Земун (Дом пензионера)
83 Црвени крст – Трг Бранка Радичевића
83Л Трг Димитрија Туцовића – Трг Бранка Радичевића
84 Зелени венац – Нова Галеника (насеље)
88 Железник – Кеј Ослобођења

Аутобуске линије – приградске
95 Ботаничка башта – Борча 3
101 Ботаничка башта – Падинска скела
102 Ботаничка башта – Врбовкси
104 Ботаничка башта – Црвенка
105 Ботаничка башта – Овча
106 Ботаничка башта – Јабучки рит
107 ПКБ Дирекција - Дунавац
108 Омладински стадион – МЗ Рева
109 Ботаничка башта – Ковилово
201 Омладински стадион – Лешће гробље
202 Омладински стадион – Велико село
301 Устаничка – Гроцка
302 Устаничка – Бегаљица
303 Устаничка – Заклопача
304 Устаничка – Ритопек
305 Устаничка – Болеч
306 Устаничка – Бубањ поток
307 Устаничка – Винча
308 Звездара – Велики морки луг
309 Звездара - Калуђерица
401 Вождовац – Бели поток
402 Вождовац – Бели поток
503 Вождовац - Ресник
504 Кнежевац – МЗ Ресник
511 Адмирала Гепрата - Сремчица
531 Баново брдо – Рушањ
541Л Канарево брдо – Ресник
542 Канарево брдо – Петлово брдо
601 Главна жел. станица - Сурчин
602 Бежанија ИМТ – Јаково
603 Бежанија ИМТ – Добановци
604 Кеј ослобођења – Петровчић
700 Батајница – Жел.ст. „Батајница“
702 Кеј ослобођења - Батајница
703 Земун (Горњи град) - Угриновци
704 Зелени венац – Земун поље
704Е Зелени венац – Земун поље
705 Кеј ослобођења – Насеље „13.мај“
706 Трг Републике - Батајница
http://gspbeograd.iz.rs/forum/viewtopic.php?f=23&t=61&start=170
 
Okacicu i ovde plan koji sam vec postovao na diskusiji BEOVOZ jer mi se tema cini prikladna. Radi se o racionalizaciji tramvajske mreze to jest pravljenja zasebnih linija sa sopstvenim terminalima da bi se izbegla cekanja (cf dvojka na pristanistu) i pojacao takt. Time svaka linija ima svoj red voznje i ne zavisi od ostalih. SYSTRA je 2000. u svom izvestaju predlagala nesto slicno. Takodje prporucujem ukidanje otprilike svake druge stanice da bi se ubrzala voznja sa periferije ka centru. Autobusi neka se bave lokalnim saobracajem.

14_antigona2-small.gif
 
metropolitan":3l3zqxyl je napisao(la):
11ica, mora da stoji iza dvojke na okretnici kod Pristanista, jer je to dvojkin terminal, a ni do danas nisu uspeli da tu naprave stvarnu okretnicu, na kojoj bi tramvaj mogao da napravi pun krug i nastavi u oba smera,.
To je barem lako. 11-ica ne bi okretala na Pristanistu, vec bi se pela duz Pariske, spustala niz Tadeusa, i onda levo, oko Kalisa. Time bi se:
1. napravio taj krug, i vise ne bi stajala iza dvojke,
2. dobio bi toliko trazenu vezu sa centrom grada (Kneza Mihaila).

Treba samo neko u Direkciji da se seti.
 
Previd koji ste napravili je stvar izbrsnosti, pre nego neceg drugog s obzirom na vas prosek sa studija i izuzetno pametne predloge i razmisljanja koje iznosite.Naime da bi 11 dosla do Pariske mora da prodje preko terminala dvojke kod Pristanista. gde ne moze da je mimoidje i mora da ceka, kada bi se tu napravila okretnica za oba smera, jer sada je moguce okretanje samo u jednom, dvojka bi skrenula sa glavne trase, i posle odmora vratila bi se na toj okretnici na trasu i nastavila dalje.

A gradnja pruge oko Kalemegdana je mnogo veci posao, kojim je moglo da se sacuva rimsko nalaziste u Pariskoj, ili da se Pariska pretvori u pesacku ulicu, sto je i planski predvidjano, ali denivelacijom.
 
Nesto sam razmisljao, i ne mogu da dokucim koja je poenta postojanja terminala Zeleni Venac za autobuse. Zasto ne bi mogle sve linije da se pretvore u prolazne, na primer spajanjem linija NBG-ZV + ZV-BBrdo ili Zemun-ZV + ZV-Zvezdara i sl. Neke bi mogle da ostanu kakve i jesu, ali da se ne zadrzavaju na ZV vec da im "odmor" bude na drugom terminusu, na periferiji.

Na isti nacin bi se mogle povezati i neke linije koje krecu sa trga. Na primer, da se povezu 72 i 27E.

Mnogo me interesuje koje su negativne strane tog pristupa, jer ja ne vidim ni jednu.
 
Mogućnost da se zbog gužve mnogo autobusa zakuca s jedne strane Zelenjaka, pa onda s druge ne funkcioniše prevoz?
 
Па, види, са још 50 аутобуса на сат у Теразијском тунелу у сваком правцу, могли бисмо да га - затворимо, са све Зеленим венцем :)
Када се направи метро, готово је са том одвратном окретницом; док се то не догоди, осуђени смо на тај јединствени спој људи, аутобуса, препродаваца, воћа и поврћа на површини и у подземном пролазу :(
 
Vrh