Šta je novo?

Ideje za nove linije / izmene postojećih linija JGPP

ali bi bilo zgodnije to sa nulom od uvodjenja trocifrenih, koje su rezervisane za obodna naselja, ili od koriscenja nekih kojise su rezervisane za druge delove grada.
 
JohnnyLee":240uvf6x je napisao(la):
pa po kom sistemu dele brojeve, s obzirom da ima nelogicnosti u poretku?
80tih godina kada su ukidali slovne ozanke (A,B,V i G) podela je isla ovako tj trebala da ide ovako.
20 Južni beo grada
30 Nisam siguran koji deo grada jer su odmah napravili haos
40 Banjica
50 Čukarica
60 Južni deo NBG (Blokovi)
70 Bežanija i Severni deo NBG-a
80 Zemun
90 Borča (Linija 103 prenumerisana u 95)
100 Borča, Padinska skela...
200 Lešće i Veliko selo
300 Grocka....
400 Podavalska naselja
500 Čukarička periferija i Resnik
600 Surčin i okolna naselja
700 Zemunska periferija

primeri
12 je prenumerisana u 41
13 je postala 31
31 je promenila broj u 51, 31A u 52
38 Botanička Bašta - Kotež i 39 Dunav stanica - Senjak su spojene u 43....
Liniju 45 nikada nisu prenumerisali.
Linije 30 su jako loše raspoređene
31 Konarnik
32 Višnjica
33 i 39 Kumodraž
34 prokop
35 N ije postojala, ali trebala je biti trola za Jerković
36 Trg republike - Luka beograd
37 Kneževac
38 pogon kosmaj.
takođe i 44 i 46 su bil van svog segmenta.
----------------------------------------------------------------------
Do 70 i neke podela je bila:
1-10 Tramvaji
11-16 Trolejbusi
17-88 Autobusi (Gradske linije)
101-706 Autobusi (periferija)
 
Senke":tt4aflhe je napisao(la):
30 Nisam siguran koji deo grada jer su odmah napravili haos
30 је вероватно требало да покрије северни део града (32, 34, 35, 36, 37), али су ту додали источни (31, 38) и југоисточни (30, 33, 39 - мада су ове две последње ван сегмента и требало је вероватно да буду 41X), па су, као што си рекао, направили хаос.
Senke":tt4aflhe je napisao(la):
90 Borča (Linija 103 prenumerisana u 95)
То јест, банатски део (104 је била у плану да се промени у 96, не знам зашто то никад нису урадили). Сад би могла да се промени у 94, а 43 у 93. 91 и 92 ту немају шта да траже.
 
U grupi brojeva 200 postoji samo linija 202 za Veliko Selo (nekad je bila i 201). Imamo veliku prazninu u toj grupi. Na nekim forumima sam izneo predlog da se 202 preimenuje u npr. 36, da sadasnje linije koje su u grupi 100 promene u 200, a da se ubuduce linije grupe 100 uvedu za ekspresne autobuske linije.
 
Била је и 203 с тим што се поклапала са 201 и била краћа само за једну станицу. Проблем је што би онда Ластине линије које иду у том смеру биле на 100, а ГСП на 200, што није баш згодно.
 
Lastine ionako nemaju nikakve zvanicne veze sa gradom, to su medjumesne linije prigradskog karaktera
 
Wile E. Coyote":vykkc6tu je napisao(la):
Била је и 203 с тим што се поклапала са 201 и била краћа само за једну станицу. Проблем је што би онда Ластине линије које иду у том смеру биле на 100, а ГСП на 200, што није баш згодно.
Nisam znao za 203. Gde je okretala ta linija, u Višnjičkoj Banji ? 201 je u stvari današnja 35L, odnosno 32L do pre par meseci. U svakom slučaju ta linija, 35L nema nekog značaja. Problem je u nesposobnosti GSP-a da uredi red polazaka na takvim linijama. Naime, red vožnje 35L je bio formiran da vozi sredinom intervala linije 35, koja u špicu ide na 10min, a ujedno tako da se ne poklapa sa polaskom 202. Do danas je red vožnje linije 35 menjan nekoliko puta, dok je 35L ostao isti, tako da se redovno dešava da idu u paru. Naravno većina ulazi u 35, a nedostatak solo vozila je primorao Karaburmu da na 35L često šalje zglobove, tako da tandaraju prazne autobuse na toj liniji, bukvalno :rolleyes:
 
Wile E. Coyote":2mnmuwpt je napisao(la):
Била је и 203 с тим што се поклапала са 201 и била краћа само за једну станицу. Проблем је што би онда Ластине линије које иду у том смеру биле на 100, а ГСП на 200, што није баш згодно.
ček' bre, zar Lasta nema od 800 pa na dalje?
 
Problem lezi u tome da je sistem gradskog prevoza u stvari slika samog grada. Sve je radjeno na vrat-na nos. Produzavaj, skracuj, seci, krpi... Bez ikakvog plana. Iole razumnog.

Evo ta linija 34 koja je spomenuta u prethodnom postu. U pocetku je bila (neka me neko ispravi ako gresim) Dunav st.-Gl. Zeleznicka st. Kako je sredinom osamdesetih krenuo prevoz sa Prokopa, linija je produzena i do ove stanice. To je npr. bila super ideja, jedna bus linija koja povezuje u to vreme tri zeleznicke stanice u gradu. Po ukidanju putnickog saobracaja sa Dunav stanice, linija je skracena da saobraca izmedju preostale dve stanice. A kada je Prokop izgubio ulogu u regionalnom saobracaju plus nastavak izgradnje stanice, ta linija je na kraju i ugasena.

Drugi jos drasticniji primer je linija 20. 80-ih godina saobracala je od Vukovog spomenika do Uciteljskog naselja. Zajedno sa tramvajima je prevozila putnike do okretnice kod Cvetkove pijace odakle su polazile linije na 300. Kako se naselje Mirijevo uvecavalo, zime '87 na '88 linija je promenila trasu Mirijevo II - Uciteljsko naselje. Posle nekoliko meseci je produzena do naselja Medakovic III. Devedesetih, nakon zahteva stanovnika tog dela grada, linija je produzena do Velikog mokrog luga, tj. Cvetanove cuprije. Tako je jedna cisto gradska linija, o cemu nizak broj jasno govori, postala prava seoska, jer povezuje dva sela (kako smo se mi u Mirijevu zezali u to vreme).

Sad se setih i linije 55L Zvezdara (Cvetkova pijaca) - Prokop koja je saobracala tu oko 1990. godine. I za nju nakon ukidanja regionalnog saobracaja sa Prokopa nije bilo vise svrhe, pa je broj posluzio za kruznu liniju na Banovom brdu tokom devedesetih.

Ima tih primera koliko hocete. Ne vredi sredjivati pojedinacno linije. Potrebno je definisati novi sistem obelezavanja i krenuti od nule. Kao sto je vec napisano, prvih 20 brojeva za tramvaje, sledecih 10 za trolejbuse. Od 30 do 99 gradske linije, a trocifreni za prigradske.
 
najnoviji paradox linija 706E vise nema ni zajednicku pocetnu ni krajnju stanicu sa linijom 706. ljudi i dan danas ulaze u zemunu misleci da vozi na zeleni venac, jer se linija 706 nekada zvala 706E i navikli su da to E nekad stoji. Tako i danas na 704 pise cesto 704E...
 
amm8990":17odzibx je napisao(la):
Nisam znao za 203. Gde je okretala ta linija, u Višnjičkoj Banji ?
Не, та једна станица мање је била на другој страни. Ишла је до Лешћа, а почетни терминус је био Вука Врчевића (Три бика, то је онај део Вишњичке пре реконструкције где је било две коловозне траке, с тим што се користила једна двосмерно).
JohnnyLee":17odzibx je napisao(la):
ček' bre, zar Lasta nema od 800 pa na dalje?
Има, али поред бројева на 800 (обреновачки смер) има и смерове 100, 300, 400, 500, 600 и 700.
Peregrino":17odzibx je napisao(la):
Problem lezi u tome da je sistem gradskog prevoza u stvari slika samog grada. Sve je radjeno na vrat-na nos. Produzavaj, skracuj, seci, krpi... Bez ikakvog plana. Iole razumnog.
Пробали су негде средином 80-их са великом променом номенклатуре да среде тај хаос, јер је била гомила словних ознака (нраочито групе линија 16 и 27), али ни то није одрађено до краја.
Peregrino":17odzibx je napisao(la):
Evo ta linija 34 koja je spomenuta u prethodnom postu. U pocetku je bila (neka me neko ispravi ako gresim) Dunav st.-Gl. Zeleznicka st. Kako je sredinom osamdesetih krenuo prevoz sa Prokopa, linija je produzena i do ove stanice. To je npr. bila super ideja, jedna bus linija koja povezuje u to vreme tri zeleznicke stanice u gradu. Po ukidanju putnickog saobracaja sa Dunav stanice, linija je skracena da saobraca izmedju preostale dve stanice. A kada je Prokop izgubio ulogu u regionalnom saobracaju plus nastavak izgradnje stanice, ta linija je na kraju i ugasena.
Није. Постоји још увек.
Peregrino":17odzibx je napisao(la):
Drugi jos drasticniji primer je linija 20. 80-ih godina saobracala je od Vukovog spomenika do Uciteljskog naselja.
Прво до Коњарника, па је после продужена натраг поред Руда.
Peregrino":17odzibx je napisao(la):
Tako je jedna cisto gradska linija, o cemu nizak broj jasno govori, postala prava seoska, jer povezuje dva sela (kako smo se mi u Mirijevu zezali u to vreme).
Изненадићеш се да је Велики мокри луг у сегменту, тако да више логике има број 20 него 308.
 
Peregrino":1uokhvf3 je napisao(la):
Problem lezi u tome da je sistem gradskog prevoza u stvari slika samog grada. Sve je radjeno na vrat-na nos. Produzavaj, skracuj, seci, krpi... Bez ikakvog plana. Iole razumnog.

Evo ta linija 34 koja je spomenuta u prethodnom postu. U pocetku je bila (neka me neko ispravi ako gresim) Dunav st.-Gl. Zeleznicka st. Kako je sredinom osamdesetih krenuo prevoz sa Prokopa, linija je produzena i do ove stanice. To je npr. bila super ideja, jedna bus linija koja povezuje u to vreme tri zeleznicke stanice u gradu. Po ukidanju putnickog saobracaja sa Dunav stanice, linija je skracena da saobraca izmedju preostale dve stanice. A kada je Prokop izgubio ulogu u regionalnom saobracaju plus nastavak izgradnje stanice, ta linija je na kraju i ugasena.

Drugi jos drasticniji primer je linija 20. 80-ih godina saobracala je od Vukovog spomenika do Uciteljskog naselja. Zajedno sa tramvajima je prevozila putnike do okretnice kod Cvetkove pijace odakle su polazile linije na 300. Kako se naselje Mirijevo uvecavalo, zime '87 na '88 linija je promenila trasu Mirijevo II - Uciteljsko naselje. Posle nekoliko meseci je produzena do naselja Medakovic III. Devedesetih, nakon zahteva stanovnika tog dela grada, linija je produzena do Velikog mokrog luga, tj. Cvetanove cuprije. Tako je jedna cisto gradska linija, o cemu nizak broj jasno govori, postala prava seoska, jer povezuje dva sela (kako smo se mi u Mirijevu zezali u to vreme).
Pre uvođenja trolejbusa 19 i 21 postojale su autobuske linije 20 i 20a
20 Studentski trg - Konjarnik, pre toga S. Trg - Majdan
20a Studentski trg -Uč. naselje.
Trasa: Do So Vračar trasom tadašnje 26, zatim Mileševska (Save Kovačevića), Žička i dalje današnjom trasom 19 i 21.

Linija 34 je mnogo puta menjala trasu.
1965. godine je vozila od dunav stanice preko GŽS do Žel. stanice Čukarica., posle je skračena do GŽS, pa produžena do Prokopa.
1993 je skraćuju (GŽS - Prokop), pa je 95/96 produžuju do Pan. mosta i nakraju je skraćuju (A. Geprata _Prokop)
Takođe je promenjena i okretnica u Prokopu, stara je bila blize autoputu.
 
Senke":1ajr77o2 je napisao(la):
Linija 34 je mnogo puta menjala trasu.
1965. godine je vozila od dunav stanice preko GŽS do Žel. stanice Čukarica., posle je skračena do GŽS, pa produžena do Prokopa.
Испустио си део да је ишла до Топчидерског брда (на фору као данас 44). Једно време је ишла и до ВМА. Такође, занимљиво је да је на ГЖС имала две станице, али да је на свакој писало за који је смер.
Senke":1ajr77o2 je napisao(la):
Takođe je promenjena i okretnica u Prokopu, stara je bila blize autoputu.
То јест, на стару се ишло аутопутем, искључивало код Хитне помоћи и пролазило поред БИП-а. На нову се иде около са друге стране Прокопа.
 
Hvala na ispravkama i dopuni mog posta.

Wile E. Coyote":1fo2ossh je napisao(la):
Peregrino":1fo2ossh je napisao(la):
Problem lezi u tome da je sistem gradskog prevoza u stvari slika samog grada. Sve je radjeno na vrat-na nos. Produzavaj, skracuj, seci, krpi... Bez ikakvog plana. Iole razumnog.
Пробали су негде средином 80-их са великом променом номенклатуре да среде тај хаос, јер је била гомила словних ознака (нраочито групе линија 16 и 27), али ни то није одрађено до краја.
Ovim si me podsetio na mapu grada i gradskog prevoza iz '60 i neke, postojalo je mnostvo slovnih oznaka uz broj linije. Secam se kod linije 27, da je 27g bila preteca danasnje linije za Mirijevo. Probacu da nadjem i skeniram tu mapu kada sledeci put dodjem u Beograd i da je okacim na forum.

Meni je taj sistem sa slovnim oznakama interesantan. Prisutan je i dan danas u velikim gradovima (znam za Istanbul i Madrid). Da priblizim forumasima o cemu se radi. Svako naselje ili deo grada dobije broj, tako da sto je blize centru manji su brojevi, kako se ide ka periferiji brojevi rastu. Slova odredjuju vazne okretnice u gradu, pa bi Trg republike imao oznaku T ili TR, Vukov Spomenik V, Gl. zel. st. G, Ustanicka U i tako dalje. Uzmimo za primer Mirijevo kome se dodeli broj 27. Na taj nacin sadasnja linija 27 bi imala oznaku 27T, linija 27L oznaku 27V, 46 oznaku 27G... Na ovaj nacin iz oznake linije putnik ima informaciju izmedju kojih delova grada vozilo saobraca, osim naravno putanje. Naravno, ovaj sistem dolazi do svog punog izrazaja kada u gradu postoji dobro razvijen sistem nezavisnog prevoza, kojem autobusi samo dopremaju i otpremaju putnike. Vratimo se opet na Mirijevo koje bi u tom nekom zamisljenom slucaju imalo samo tri bus linije, 27B do Bogoslovije, 27Z do Zvezdare (gradska bolnica), 27U do Ustanicke. Pretpostavka je da u ovim tackama putnici iz Mirijeva nastavljaju put nekom od brojnih linija buduceg metroa. Autobusi bi se stalno vrteli na tim kratkim relacijama, sto i jeste njihova glavna uloga u savremenom gradskom prevozu. Glavni i jedini uslov toga je siroka mreza metro sistema kojeg cemo se jos dugo nacekati. Zapravo samo sistem u kojem ce sadasnje linije 7,9,12,15,16,17,23,25,26... i druge, dati kicmu metro linija bi omogucio kvalitetniji prevoz kakvog Beogradjani zasluzuju. Ove tri linije o kojima se prica je samo zamazivanje ociju. No, da ne davimo i ovu temu sa metroom sto je postala navika na forumu.

Wile E. Coyote":1fo2ossh je napisao(la):
Peregrino":1fo2ossh je napisao(la):
Evo ta linija 34 koja je spomenuta u prethodnom postu... ta linija je na kraju i ugasena.
Није. Постоји још увек.
Linija 34 je privremeno ukinuta od prvog januara ove godine zbog malog broja putnika.
Izvor informacije http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1372865
 
Mislim da je L omiljeno slovo ljudima u DJP, ponekad i E, ali redje:D

81L, kao sto je poznato, nema skracenu trasu, vec se malim delom razlikuje od 81, i to na periferiji :D
 
Čini mi se da se oznaka A koristila za oznaku alternativne trase koja saobraća između istih terminusa. Je l' beše do skoro postojala 27A ? Danas se takva oznaka isključivo koristi za oznaku kada recimo autobus zamenjuje trolu ili tramvaj...
 
Jeste, i to je steta sto je ukinuto. Meni bi bilo najlogicnije da se oznacava sa A i B za drugacije trase, L za skracene. P i E kao i sada, produzene i ekspres. Moze i K za kruzne...
 
Oznaka E za ekspres se pojavila 88-e. Konkretno se secam linije 27E, krenula u saobracaj prvog februara 1988. ulicom 29. Novembra. Crvene table sa belim brojevima i slovima. Novi crveni autobusi marke MAN garaznih brojeva 770-780 (i svi kasirani :bash:). Mislim da jos uvek kuci cuvam prospekt koji je deljen tih dana duz trase. Saobracala je samo u jutarnjem i popodnevnom spicu na sledeci nacin. Ujutru, u pravcu grada autobus je stajao samo na stanicama u Mirijevu, stanici Calije, na Bogosloviji i na Trgu. U povratku je stajao samo na stanici Calije, Vitezova Karadjordjeve zvezde i Mirijevo II gde je bila okretnica. U popodnevnoj turi bilo je obrnuto, kada je dovozio radni narod kucama. Bila su to vremena. Planirano vozno vreme 18 minuta i te prve godine se zaista postovalo. Kasnije su uvedene stanice duz 29-og, produzeno vozno vreme preko celog dana. Danasnja linija 27E nema veze sa tom odlicnom idejom da se kako tako poboljsa prevoz. Mislim da je u to vreme uvedeno nekoliko ekspres linija, kao 56E i 706E. Mozda ima forumasa koji se secaju tih dana? :grand:
 
Wile E. Coyote":dq1xafnk je napisao(la):
Senke":dq1xafnk je napisao(la):
Linija 34 je mnogo puta menjala trasu.
1965. godine je vozila od dunav stanice preko GŽS do Žel. stanice Čukarica., posle je skračena do GŽS, pa produžena do Prokopa.
Испустио си део да је ишла до Топчидерског брда (на фору као данас 44). Једно време је ишла и до ВМА. Такође, занимљиво је да је на ГЖС имала две станице, али да је на свакој писало за који је смер.
Senke":dq1xafnk je napisao(la):
Takođe je promenjena i okretnica u Prokopu, stara je bila blize autoputu.
То јест, на стару се ишло аутопутем, искључивало код Хитне помоћи и пролазило поред БИП-а. На нову се иде около са друге стране Прокопа.
Nisam znao da je 34 išla do VMA ,za Senjak sam zaboravio.
Sto se tiče okretnice Prokop, zapravo postojale su tri okretnice.
 
27A se pojavila 89-e godine kao lokalna linija u Mirijevu. Saobracala je od okretnice Mirijevo II do sadasnje Mirijevo III jedno pole godine. Kako su delovi naselja III i IV zavrsavani i useljivani, ukazala se potreba da i kroz te delove prodju autobuske linije. Nova 27A linija je nastala spajanjem 27 i lokalne 27A i okretala se na Mirijevu III. Kako je ekspres linija pocetkom devedesetih izgubila smisao, 27E je preusmerena ka Mirijevu IV. Iako je pre 4-5 godina ukinuto ono A, narod u lokalu i dalje ove linije zove jednostavno A i ekspres.
 
amm8990":3sngrqvc je napisao(la):
Čini mi se da se oznaka A koristila za oznaku alternativne trase koja saobraća između istih terminusa. Je l' beše do skoro postojala 27A ? Danas se takva oznaka isključivo koristi za oznaku kada recimo autobus zamenjuje trolu ili tramvaj...
Tačno.
27 Trg republike - Mirijevo 2
27A Trg republike - Mirjevo 3 (2002/3 godine postao 27)
27E Trg republieke - Mirijevo 2 (od 92/93 Mirijevo 4)
48 je ranije bio 47A


Матеја Бељан":3sngrqvc je napisao(la):
Mislim da je L omiljeno slovo ljudima u DJP, ponekad i E, ali redje:D

81L, kao sto je poznato, nema skracenu trasu, vec se malim delom razlikuje od 81, i to na periferiji :D
Logično bi bilo da 81L bude 81A.
 
Peregrino":2hfsmfiq je napisao(la):
Oznaka E za ekspres se pojavila 88-e. Konkretno se secam linije 27E, krenula u saobracaj prvog februara 1988. ulicom 29. Novembra. Crvene table sa belim brojevima i slovima. Novi crveni autobusi marke MAN garaznih brojeva 770-780 (i svi kasirani :bash:). Mislim da jos uvek kuci cuvam prospekt koji je deljen tih dana duz trase. Saobracala je samo u jutarnjem i popodnevnom spicu na sledeci nacin. Ujutru, u pravcu grada autobus je stajao samo na stanicama u Mirijevu, stanici Calije, na Bogosloviji i na Trgu. U povratku je stajao samo na stanici Calije, Vitezova Karadjordjeve zvezde i Mirijevo II gde je bila okretnica. U popodnevnoj turi bilo je obrnuto, kada je dovozio radni narod kucama. Bila su to vremena. Planirano vozno vreme 18 minuta i te prve godine se zaista postovalo. Kasnije su uvedene stanice duz 29-og, produzeno vozno vreme preko celog dana. Danasnja linija 27E nema veze sa tom odlicnom idejom da se kako tako poboljsa prevoz. Mislim da je u to vreme uvedeno nekoliko ekspres linija, kao 56E i 706E. Mozda ima forumasa koji se secaju tih dana? :grand:
706 je bila sama po sebi ekspres linija. Polazila je sa Trga republike, po nekim planovima čak i od Luke Beograd.
Postojao je 704E. Redovni 704 je ukinut za za vreme sankcija i nikada nije ni vraćen.
 
Peregrino":34cexuy0 je napisao(la):
27A se pojavila 89-e godine kao lokalna linija u Mirijevu. Saobracala je od okretnice Mirijevo II do sadasnje Mirijevo III jedno pole godine. Kako su delovi naselja III i IV zavrsavani i useljivani, ukazala se potreba da i kroz te delove prodju autobuske linije. Nova 27A linija je nastala spajanjem 27 i lokalne 27A i okretala se na Mirijevu III. Kako je ekspres linija pocetkom devedesetih izgubila smisao, 27E je preusmerena ka Mirijevu IV. Iako je pre 4-5 godina ukinuto ono A, narod u lokalu i dalje ove linije zove jednostavno A i ekspres.
27E je dalje u neku ruku ekspres, preskače neke stanice u Jovanke Radaković.
Nisam znao za lokalni 27A.
Na nekom planu iz 1990. godine piše da je linija 20 vozila od Mirijeva 4 do Uč. naselja, već 91. godine vozi od Mirijeva 3.
 
Stvarmno zanimljiva je ta istorija linija, treba izdati neku knjigu u vezi sa genezom razvoja JGPP ako je neko zainteresovan zza to rado cu ucestvovati.
 
Vrh