80tih godina kada su ukidali slovne ozanke (A,B,V i G) podela je isla ovako tj trebala da ide ovako.JohnnyLee":240uvf6x je napisao(la):pa po kom sistemu dele brojeve, s obzirom da ima nelogicnosti u poretku?
30 је вероватно требало да покрије северни део града (32, 34, 35, 36, 37), али су ту додали источни (31, 38) и југоисточни (30, 33, 39 - мада су ове две последње ван сегмента и требало је вероватно да буду 41X), па су, као што си рекао, направили хаос.Senke":tt4aflhe je napisao(la):30 Nisam siguran koji deo grada jer su odmah napravili haos
То јест, банатски део (104 је била у плану да се промени у 96, не знам зашто то никад нису урадили). Сад би могла да се промени у 94, а 43 у 93. 91 и 92 ту немају шта да траже.Senke":tt4aflhe je napisao(la):90 Borča (Linija 103 prenumerisana u 95)
Nisam znao za 203. Gde je okretala ta linija, u Višnjičkoj Banji ? 201 je u stvari današnja 35L, odnosno 32L do pre par meseci. U svakom slučaju ta linija, 35L nema nekog značaja. Problem je u nesposobnosti GSP-a da uredi red polazaka na takvim linijama. Naime, red vožnje 35L je bio formiran da vozi sredinom intervala linije 35, koja u špicu ide na 10min, a ujedno tako da se ne poklapa sa polaskom 202. Do danas je red vožnje linije 35 menjan nekoliko puta, dok je 35L ostao isti, tako da se redovno dešava da idu u paru. Naravno većina ulazi u 35, a nedostatak solo vozila je primorao Karaburmu da na 35L često šalje zglobove, tako da tandaraju prazne autobuse na toj liniji, bukvalnoWile E. Coyote":vykkc6tu je napisao(la):Била је и 203 с тим што се поклапала са 201 и била краћа само за једну станицу. Проблем је што би онда Ластине линије које иду у том смеру биле на 100, а ГСП на 200, што није баш згодно.
ček' bre, zar Lasta nema od 800 pa na dalje?Wile E. Coyote":2mnmuwpt je napisao(la):Била је и 203 с тим што се поклапала са 201 и била краћа само за једну станицу. Проблем је што би онда Ластине линије које иду у том смеру биле на 100, а ГСП на 200, што није баш згодно.
Не, та једна станица мање је била на другој страни. Ишла је до Лешћа, а почетни терминус је био Вука Врчевића (Три бика, то је онај део Вишњичке пре реконструкције где је било две коловозне траке, с тим што се користила једна двосмерно).amm8990":17odzibx je napisao(la):Nisam znao za 203. Gde je okretala ta linija, u Višnjičkoj Banji ?
Има, али поред бројева на 800 (обреновачки смер) има и смерове 100, 300, 400, 500, 600 и 700.JohnnyLee":17odzibx je napisao(la):ček' bre, zar Lasta nema od 800 pa na dalje?
Пробали су негде средином 80-их са великом променом номенклатуре да среде тај хаос, јер је била гомила словних ознака (нраочито групе линија 16 и 27), али ни то није одрађено до краја.Peregrino":17odzibx je napisao(la):Problem lezi u tome da je sistem gradskog prevoza u stvari slika samog grada. Sve je radjeno na vrat-na nos. Produzavaj, skracuj, seci, krpi... Bez ikakvog plana. Iole razumnog.
Није. Постоји још увек.Peregrino":17odzibx je napisao(la):Evo ta linija 34 koja je spomenuta u prethodnom postu. U pocetku je bila (neka me neko ispravi ako gresim) Dunav st.-Gl. Zeleznicka st. Kako je sredinom osamdesetih krenuo prevoz sa Prokopa, linija je produzena i do ove stanice. To je npr. bila super ideja, jedna bus linija koja povezuje u to vreme tri zeleznicke stanice u gradu. Po ukidanju putnickog saobracaja sa Dunav stanice, linija je skracena da saobraca izmedju preostale dve stanice. A kada je Prokop izgubio ulogu u regionalnom saobracaju plus nastavak izgradnje stanice, ta linija je na kraju i ugasena.
Прво до Коњарника, па је после продужена натраг поред Руда.Peregrino":17odzibx je napisao(la):Drugi jos drasticniji primer je linija 20. 80-ih godina saobracala je od Vukovog spomenika do Uciteljskog naselja.
Изненадићеш се да је Велики мокри луг у сегменту, тако да више логике има број 20 него 308.Peregrino":17odzibx je napisao(la):Tako je jedna cisto gradska linija, o cemu nizak broj jasno govori, postala prava seoska, jer povezuje dva sela (kako smo se mi u Mirijevu zezali u to vreme).
Pre uvođenja trolejbusa 19 i 21 postojale su autobuske linije 20 i 20aPeregrino":1uokhvf3 je napisao(la):Problem lezi u tome da je sistem gradskog prevoza u stvari slika samog grada. Sve je radjeno na vrat-na nos. Produzavaj, skracuj, seci, krpi... Bez ikakvog plana. Iole razumnog.
Evo ta linija 34 koja je spomenuta u prethodnom postu. U pocetku je bila (neka me neko ispravi ako gresim) Dunav st.-Gl. Zeleznicka st. Kako je sredinom osamdesetih krenuo prevoz sa Prokopa, linija je produzena i do ove stanice. To je npr. bila super ideja, jedna bus linija koja povezuje u to vreme tri zeleznicke stanice u gradu. Po ukidanju putnickog saobracaja sa Dunav stanice, linija je skracena da saobraca izmedju preostale dve stanice. A kada je Prokop izgubio ulogu u regionalnom saobracaju plus nastavak izgradnje stanice, ta linija je na kraju i ugasena.
Drugi jos drasticniji primer je linija 20. 80-ih godina saobracala je od Vukovog spomenika do Uciteljskog naselja. Zajedno sa tramvajima je prevozila putnike do okretnice kod Cvetkove pijace odakle su polazile linije na 300. Kako se naselje Mirijevo uvecavalo, zime '87 na '88 linija je promenila trasu Mirijevo II - Uciteljsko naselje. Posle nekoliko meseci je produzena do naselja Medakovic III. Devedesetih, nakon zahteva stanovnika tog dela grada, linija je produzena do Velikog mokrog luga, tj. Cvetanove cuprije. Tako je jedna cisto gradska linija, o cemu nizak broj jasno govori, postala prava seoska, jer povezuje dva sela (kako smo se mi u Mirijevu zezali u to vreme).
Испустио си део да је ишла до Топчидерског брда (на фору као данас 44). Једно време је ишла и до ВМА. Такође, занимљиво је да је на ГЖС имала две станице, али да је на свакој писало за који је смер.Senke":1ajr77o2 je napisao(la):Linija 34 je mnogo puta menjala trasu.
1965. godine je vozila od dunav stanice preko GŽS do Žel. stanice Čukarica., posle je skračena do GŽS, pa produžena do Prokopa.
То јест, на стару се ишло аутопутем, искључивало код Хитне помоћи и пролазило поред БИП-а. На нову се иде около са друге стране Прокопа.Senke":1ajr77o2 je napisao(la):Takođe je promenjena i okretnica u Prokopu, stara je bila blize autoputu.
Ovim si me podsetio na mapu grada i gradskog prevoza iz '60 i neke, postojalo je mnostvo slovnih oznaka uz broj linije. Secam se kod linije 27, da je 27g bila preteca danasnje linije za Mirijevo. Probacu da nadjem i skeniram tu mapu kada sledeci put dodjem u Beograd i da je okacim na forum.Wile E. Coyote":1fo2ossh je napisao(la):Пробали су негде средином 80-их са великом променом номенклатуре да среде тај хаос, јер је била гомила словних ознака (нраочито групе линија 16 и 27), али ни то није одрађено до краја.Peregrino":1fo2ossh je napisao(la):Problem lezi u tome da je sistem gradskog prevoza u stvari slika samog grada. Sve je radjeno na vrat-na nos. Produzavaj, skracuj, seci, krpi... Bez ikakvog plana. Iole razumnog.
Linija 34 je privremeno ukinuta od prvog januara ove godine zbog malog broja putnika.Wile E. Coyote":1fo2ossh je napisao(la):Није. Постоји још увек.Peregrino":1fo2ossh je napisao(la):Evo ta linija 34 koja je spomenuta u prethodnom postu... ta linija je na kraju i ugasena.
Nisam znao da je 34 išla do VMA ,za Senjak sam zaboravio.Wile E. Coyote":dq1xafnk je napisao(la):Испустио си део да је ишла до Топчидерског брда (на фору као данас 44). Једно време је ишла и до ВМА. Такође, занимљиво је да је на ГЖС имала две станице, али да је на свакој писало за који је смер.Senke":dq1xafnk je napisao(la):Linija 34 je mnogo puta menjala trasu.
1965. godine je vozila od dunav stanice preko GŽS do Žel. stanice Čukarica., posle je skračena do GŽS, pa produžena do Prokopa.
То јест, на стару се ишло аутопутем, искључивало код Хитне помоћи и пролазило поред БИП-а. На нову се иде около са друге стране Прокопа.Senke":dq1xafnk je napisao(la):Takođe je promenjena i okretnica u Prokopu, stara je bila blize autoputu.
Tačno.amm8990":3sngrqvc je napisao(la):Čini mi se da se oznaka A koristila za oznaku alternativne trase koja saobraća između istih terminusa. Je l' beše do skoro postojala 27A ? Danas se takva oznaka isključivo koristi za oznaku kada recimo autobus zamenjuje trolu ili tramvaj...
Logično bi bilo da 81L bude 81A.Матеја Бељан":3sngrqvc je napisao(la):Mislim da je L omiljeno slovo ljudima u DJP, ponekad i E, ali redje
81L, kao sto je poznato, nema skracenu trasu, vec se malim delom razlikuje od 81, i to na periferiji![]()
706 je bila sama po sebi ekspres linija. Polazila je sa Trga republike, po nekim planovima čak i od Luke Beograd.Peregrino":2hfsmfiq je napisao(la):Oznaka E za ekspres se pojavila 88-e. Konkretno se secam linije 27E, krenula u saobracaj prvog februara 1988. ulicom 29. Novembra. Crvene table sa belim brojevima i slovima. Novi crveni autobusi marke MAN garaznih brojeva 770-780 (i svi kasirani :bash. Mislim da jos uvek kuci cuvam prospekt koji je deljen tih dana duz trase. Saobracala je samo u jutarnjem i popodnevnom spicu na sledeci nacin. Ujutru, u pravcu grada autobus je stajao samo na stanicama u Mirijevu, stanici Calije, na Bogosloviji i na Trgu. U povratku je stajao samo na stanici Calije, Vitezova Karadjordjeve zvezde i Mirijevo II gde je bila okretnica. U popodnevnoj turi bilo je obrnuto, kada je dovozio radni narod kucama. Bila su to vremena. Planirano vozno vreme 18 minuta i te prve godine se zaista postovalo. Kasnije su uvedene stanice duz 29-og, produzeno vozno vreme preko celog dana. Danasnja linija 27E nema veze sa tom odlicnom idejom da se kako tako poboljsa prevoz. Mislim da je u to vreme uvedeno nekoliko ekspres linija, kao 56E i 706E. Mozda ima forumasa koji se secaju tih dana?
![]()
27E je dalje u neku ruku ekspres, preskače neke stanice u Jovanke Radaković.Peregrino":34cexuy0 je napisao(la):27A se pojavila 89-e godine kao lokalna linija u Mirijevu. Saobracala je od okretnice Mirijevo II do sadasnje Mirijevo III jedno pole godine. Kako su delovi naselja III i IV zavrsavani i useljivani, ukazala se potreba da i kroz te delove prodju autobuske linije. Nova 27A linija je nastala spajanjem 27 i lokalne 27A i okretala se na Mirijevu III. Kako je ekspres linija pocetkom devedesetih izgubila smisao, 27E je preusmerena ka Mirijevu IV. Iako je pre 4-5 godina ukinuto ono A, narod u lokalu i dalje ove linije zove jednostavno A i ekspres.