[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820685#p820685:2cowub47 je napisao(la):
Саша » Пет Феб 05, 2021 10:46 pm[/url]":2cowub47]Уз дужно поштовање, Аполоне, за мене је то цепање длаке
Па, видите, да нисте поменули Англиканску цркву, не би Вам ни одговорио.
Пошто јесте, морао сам да направим јасну разлику између једне помесне Цркве, каква је СПЦ, и цркве која је до релативно скоро била потпуно усамљена. А да то није небитна ставка, разумеју сви упућени у ова питања.
Дакле, мени је управо то понајвише засметало. Јер, англиканац остаје англиканац, чак и у земљи у којој су православни или римокатолици већина. Његова државно-национална црква путује с њим - под условом да јој остане веран.
Са Србином није тако кад оде на канонску територију неке од других помесних Цркава. Он тамо не оперише ван оквира локалне цркве, већ као саставни део ње, што јасно указује на васељенски карактер Цркве Христове - чији је СПЦ део - и на њену примарно
територијалну а не
националну поделу (то што понегде има преклапања између тих двају сфера, и што је нужда натерала да се изван православних земаља православни углавном деле у своје засебне заједнице, засебно је питање). Без тог васељенског - универзалног - карактера, Црква није Црква.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=820879#p820879:2cowub47 je napisao(la):
пошло на остику » Суб Феб 06, 2021 8:16 pm[/url]":2cowub47]Eto ti sad ... svetlo nije dobro za molitvu, nego je bolji mrak?
Можда ће Вас зачудити, али управо
примрак, какав неретко влада у нашим древним храмовима, нуди савршене светлосну атмесферу за молитву. Посведочиће то већина оних који се моле, а имају о томе штошта да кажу и Свето писмо и Свето Предаље. Ту светлост кандила и свећа долази до изражаја, а и човек се лакше усресреди на духовно.
Ми Бога, између осталог, називамо истином, светлошћу, љубављу, добротом итд. зато што он није лаж, тама (и то, првенствено у духовном смислу) или зло, али никада не треба ићи предалеко у идентификовању било каквих природних појава или категорија људског ума. Бог је изнад свега тога, и зато је богословски неопрадано тварну светлост идентификовати с добром, а мрак са злом.
Да се вратимо теми: и ја сам става да је Храм превише осветљен.