Šta je novo?

Hram Svetog Save

Pa da li su oni to stavili kuhinjsku led traku oko rama da im ikone svetle. Doduse previse ocekujemo od baroknih kasapina kojima ne smeta butik u prostoru Hrama. Kakav je ovo turbo folk samo takav.
 
Nisam ispratio po postovima, ali sam primetio da su oni mermerni romboidi malo drugaciji. Sta su uradili?
 
Изгуљени су да би се лакше залепио сиви камен
 
Ево пар фотографија
 

Prilozi

  • IMG-708bc6bc8a2600274b2f12e6d4881d39-V.jpg
    IMG-708bc6bc8a2600274b2f12e6d4881d39-V.jpg
    219,8 KB · Pregleda: 2.078
  • IMG-51d9291f00c64144f77e0ef583c94208-V.jpg
    IMG-51d9291f00c64144f77e0ef583c94208-V.jpg
    244,2 KB · Pregleda: 2.073
  • IMG-e2c8e3e9c12e2594f90f2200fd1c8496-V.jpg
    IMG-e2c8e3e9c12e2594f90f2200fd1c8496-V.jpg
    249,2 KB · Pregleda: 2.076
  • IMG-6012ce1ca5ddcae149adb523fe1fe28e-V.jpg
    IMG-6012ce1ca5ddcae149adb523fe1fe28e-V.jpg
    230,9 KB · Pregleda: 2.080
Izgleda kao pozadinsko osvetljenje na nekom bilbordu ili čak led ekran.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810751#p810751:9mxqiojf je napisao(la):
Igor » Сре Јан 06, 2021 2:07 pm[/url]":9mxqiojf]Izgleda kao pozadinsko osvetljenje na nekom bilbordu ili čak led ekran.

Meni je ovo uzasno... Evo sad pre 30min je vladika saric na instagramu objavio video i ikone na oltaru sa ovim osvetljenjem izgledaju katastrofalno (jedna dobra stvar ovde jeste da nista nije nepovratno uradjeno, ako dodje do odgovornih u hramu, mogu to da uklone...)
file.php

Elem, generalno nisam odusevljen oltarom u crkvi, ovaj zuti mozak mi izgleda odavde kao "iverica", i ikone upadljivo izgledaju kao neki osvetljeni posteri ili led ekrani uzas... I ako sam oblik i visina oltara mi je dobra i to je dobra zamisao da sam oltar svojom velicinom i oblikom ne zaklanja previse.
 
Био у Храму данас. Уживо није тако страшно, јасно је да је жеља била да истакне (релативно мрачне) иконе поред силног мозаика, и да мотив није био "да шљашти". Али и даље сам против :)
 
Надам се да ће бити кандила.
 
Potrebno je ujednačiti (smanjiti) osvetljenje ikona pošto ne treba zaboraviti da je Hram bio a da će tek biti jedan od najviše fotografisanih objekata u Beogradu i Srbiji. Treba se postići balans tako da jedino probijanje imamo kroz otvore od strane prirodnog svetla.
 
Hahhahahahaha voleo bih da sam bio na sastanku gde je predloženo ovo :D
U fazonu, ako već ne možemo da dostignemo Tavorsku svetlost, nek posluži makar i ova LED :D Svakom svoje...
Mada na osnovu slika, sve mi se čini da su ovi reflektori sa leve i desne strane upereni na ikone, tako da kontam da mogu da se isključe ili da se osvetli ceo ikonostas, a ne samo ikone. Verujem da će neko skrenuti pažnju vl. Stefanu da ovo nije baš po ukusu
 
Meni je ovo odvratno, odraz teškog seljakluka i neukusa. U crkvi treba da vlada svedena atmosfera, prigušeno osvetljenje, neka mističnost i smirenost.

Ono šljaštenje u kripti, sad na ovom ikonostasu i uopšte svi ovi silni napadni crni reflektori (zar to nije moglo da se reši diskretnije i lepše?) mi ne deluju obećavajuće..

Svaka čast Muhinu, ali sve drugo što je urađeno na unutrašnjem ukrašavanju Hrama ne odgovara značaju ove građevine. Klesarske radove izuzimam, oni su uglavnom dobri.
 
Ovo kao da su plakati filmova u izlogu bioskopa a ne ikone...
 
Требало би цео иконостас бити наглашен осветљењем, можда ће и бити, па не буде овако упадљиво.
Иначе цео храм "боде очи", већином у позитивном смислу.
Мислим да се неће пуно примећивати кад све заблиста у пуном сјају.


Послато са F3311 помоћу Тапатока
 
Ovo je LED prosvetljeni B1 panel...koristi se za reklamne panoe u retailu. Verovatno je utisak drugačiji uživo u odnosu na fotografije..ali kao što Igor i kaže treba ovo izmeniti jer će na većini fotografija izgledati neprikladno.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Мени ово делује као музејско остветљење са проејкторима и блендом. Идеја је јасна, али за храм мало необична. Ако су већ толико пара дали на опрему, чисто сумњам да иста не може да се димује и да се одреди јаркост која не боде очи. Исто тако и боја извора светлости, она је најчешће хладна али мислим да је у овм случају примеренија топлија нијанса или макар неутрално бела (4000К)
 
Bulbulderac17":tadjpnho je napisao(la):
Ovo je LED prosvetljeni B1 panel...koristi se za reklamne panoe u retailu. Verovatno je utisak drugačiji uživo u odnosu na fotografije..ali kao što Igor i kaže treba ovo izmeniti jer će na većini fotografija izgledati neprikladno.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mislim da nije, vidi se senka na stubu i samoj ikoni, tako da mislim da je sa reflektora uperen snop.
1.jpg


Прле":tadjpnho je napisao(la):
Мени ово делује као музејско остветљење са проејкторима и блендом. Идеја је јасна, али за храм мало необична. Ако су већ толико пара дали на опрему, чисто сумњам да иста не може да се димује и да се одреди јаркост која не боде очи. Исто тако и боја извора светлости, она је најчешће хладна али мислим да је у овм случају примеренија топлија нијанса или макар неутрално бела (4000К)

Neko je vec napomenuo da Hram treba da bude mesto molitve i smirenosti, sa atmosferom koja doprinosi smirenju. Ovako mi sve deluje na one americke mega crkve, samo bend sa strane nedostaje...
 
Мени то личи на сенку од лампе са леве стране.
Очигледно је да је лед трака, надам се, која може да се димује.

Послато са F3311 помоћу Тапатока
 
Što reče neko - sačekajte malo. Budimo strpljivi...

Možda u međuvremenu ovako zasvetle i ikone u gornjem redu. :D :D :D

Šou...
 
Pa da se ikone mijenjaju u zavisnosti od praznika i potrebe 21 vek na klik raspored svetac i sve po redu ...tehnika bree
 
U stvari ovo ne mora nuzno biti lose. Ako je u pitanju onaj rolo sistem kao na bilbordima gde se povrsine izmenjuju onda bi ikonostas bio promenljiv u zavisnosti od prilike tj praznika i sluzbe. Pa recimo fotke iz unutrasnjosti hrama da imaju raznovrsnije ikone na ikonostasu.
Ovo bi bio pun pogodak za turiste, ali skroz.
 
Srecan Bozic svima. Ikone su na drvenoj podlozi. Lepe su.
 

Prilozi

  • drvene ikone.jpg
    drvene ikone.jpg
    259,5 KB · Pregleda: 1.202
  • ikona bogorodice.jpg
    ikona bogorodice.jpg
    212,8 KB · Pregleda: 1.202
Plava pozadina velikih Ikona u nasoj dosadasnoj umetnosti ne postoji. Nisam nasao nijedan klasican primer sem vrlo retko sa Sinaia. Na prvi pogled zbunuje. Razumliivo je zasto je izabrana, ali je stvarno neobicno. Vidicemo koliko ce ovaj pristup imati uticaj. Evo iz jedne rasprave o boji pozadine (https://orthodoxartsjournal.org/the-bac ... an-icon-2/)
After the slideshow, there was a discussion on the subject. What follows is a resume of the opinions offered in response to the slideshow.

Many suggested that a dark blue is acceptable for several reasons. Blue is the favored color in certain icons because it is mystical, noble, practical and cultural; it permits also to contrast the background with the figures.

The color called “mystical blue” in several Greek books on iconography–-amongst others the book Ekphrasis by Photios Kontoglou—is a blue that tends towards a dark green. Kontoglou talks about this dark blue that he calls “mystical” by citing the same Dionysus the Aeropagite cited by Father Steven when he spoke of green. Kontoglou adds that this dark color represents the heavenly mystery, in an apophatic way: the glory of Heaven cannot be represented in all its radiance by the colors of an icon. Therefore it is permitted to use a “mystical” blue in the background.

Gold, as a noble material, is perfectly appropriate to abstractly represent the royal glory of the Divine. Similarly, a rich deep blue, from an apophatic point of view, is appropriate to represent glory, like a brilliant saturated red preferred by certain Russian iconographic schools. This red–easier to understand as an expression of strong luminosity—is derived from cinnabar, a precious material; it is comparable to blue and gold because blue was a product of a precious material, in this case lapis-lazuli, that is a blue of a precious stone found in what we now call Afghanistan. Lapis-lazuli and cinnabar, from which red is produced by pulverisation, are more or less equivalent to gold because they are noble, precious, and very expensive materials.

Gold, beyond its capacity to reflect light, can adequately symbolise light. But gold had a reputation of being a “dark” color during the Renaissance when artists, such as Bernini wrote manuals for artists.

We can mention a practical consideration in favor of a dark background color: especially for frescoes where carbon from incense, lamps and candles accumulates. This suit will eventually darken the walls with a thick layer. To prevent this, when planning to paint frescoes, it is preferable to paint the walls a dark blue in order to minimise the inevitable darkening and to avoid the wrong relation of color that may unbalance the visual dynamics of the composition.

Culturally, the Greeks preferred blue as Russians preferred red. Krasny–red in Russian–can signify brilliant or beautiful. The desired ambiguity, brought about by the different meanings of the word red, can be seen in expressions such as Red Square, the luminous corner and the pascha kranaya. In certain Russian churches during the paschal season, the faithful use red candles. Nonetheless, it is only a cultural consideration because red is not more phosphorescent than the blue.
 
Vrh