direktor":1ozx405k je napisao(la):
Pranje para to je sustina
Dišo, nema razloga za ovakvim simplifikacijama. Hotelski biznis u Beogradu može biti isplativ ako si ozbiljan investitor, a našem gradu, verovali ili ne, ima dosta pozitivnih primera i hotela čija popunjenost tokom godine ne pada ispod 70% kapaciteta, što je fenomenalan rezultat.
Ima, naravno, i onih primera o kojima priča MilisaV - hotela koji zvrje prazni. Najčešće je reč o suludim investicijama domaćih biznismena koji su načuli da je "u hotelijerstvu dobra kinta", pa onda slupaju novac u objekat koji im skuplja paučinu. A zašto? Pa, zato što ne obave ozbiljne pripreme za investiju. U Srbiji radi nekoliko globalnih, a i nekoliko nacionalnih kompanija koje se bave konsaltingom u hotelijerstvu i mogu da vam naprave lepu analizu tržišta i potencijala vašg budućeg hotela. Ali ne, ljudi koji u Srbiji imaju novac često misle da su najpametniji, pa su u fazonu - stavi ti najskuplji parket, pločice, sanitarije, tehniku, nameštaj, udri visoku cenu i skupljaj kajmak... Pa, onda to nikako ne funkcioniše. Sećam se lika koji je u propagandnom materijalu isticao da njegov hotel ima menjačnicu i 24-časovni "room service", da bi se ispostavilo da je menjačnica u stvari aparat u hodniku, a da se kuhinja zatvara u 23h i da je posle toga nemoguće ništa naručiti. Tako se ne pravi hotel, tako ćete doći u situaciju da gosti više ne žele da odsedaju kod vas.
I mit je da se u Beogradu gradi dosta hotela. Problem je što se u Beogradu gotovo ništa ne gradi, pa nam dva hotela u izgradnji deluju kao nekakav bum. Tempo otvaranja novih hotela je otprilike jedan ozbiljan hotel godišnje (Square nine, pa Metropol, pa Falkensteiner, pa Crowne plaza, pa Radisson blu, pa Courtyard by Marriott...). Pri tom, nema tu nekog luksuza. To jesu hoteli visoke kategorije, ali u većini slučajave je reč o svedenim, čistim objektima, namenjenim poslovnim ljudima. Planove o otvaranju Kempinskog i InterContinentala više niko ni ne pominje, priče o Hiltonu postoje na nivou tračeva, Wetstin, JW Marriott, Sheraton i sl. se ni ne pominju, a o lancima poput Four Seasons, Ritz-Carlton ili, šta ti ja znam, Shangri-La, možemo samo da sanjamo. Tako da nema govora o tome kako se u Beogradu grade samo luksuzni hoteli.
I još jedna stvar, pa ću prekinuti da smaram. Beograd nije turistička destinacija, ali to ne znači da mu nisu potrebni hoteli. Realno, kada je reč o gradovima u regionu, jedino se Budimpešta može smatrati nekakvim turističkim centrom (ako je budimpešta uopšte region), ali Zagreb, Sofija ili Bukurešt nisu nekakvi magneti za turiste, pa opet imaju više hotela nego Beograd.