Šta je novo?

Hotel Jugoslavija [ Hotel ]

Itekako je logicno. U slucaju Jugoslavije najveci problem je visina spratova i velicina soba. Spratovi su previse niski za danasnje standarde lux hotela. Povrsina postojećeg hotela je cak 47.000 m2 (skoro kao obe kule Usce) i to je stvarno previse kvadrata za jedan ultra lux hotel. Treba izdati sobe gde ce nocenje biti preko 300e. I zato je jedino logicno resenje da se srusi i napravi novi a manji koji ce biti po danasnjim standardima.
 
Postoji i rešenje po kojem ne mora da se ruši i ne mora da bude lux. ne mora sve što se gradi u gradu da bude lux, extra i sl. ;)
 
Itekako je logicno. U slucaju Jugoslavije najveci problem je visina spratova i velicina soba. Spratovi su previse niski za danasnje standarde lux hotela. Povrsina postojećeg hotela je cak 47.000 m2 (skoro kao obe kule Usce) i to je stvarno previse kvadrata za jedan ultra lux hotel. Treba izdati sobe gde ce nocenje biti preko 300e. I zato je jedino logicno resenje da se srusi i napravi novi a manji koji ce biti po danasnjim standardima.
Logicno jeste! Slazem se! Ali nismo mi te srece da se investitor (kada je u pitanju hotel Slavija) predomisli i ne izgradi novu kulu posle rusenja, nego tek 6-8 spratova poput ostalih zgrada oko Slavije. To bi otvorilo pogled ka Hramu iz pravca Londona i bilo fenomenalno. Ali nema nista od toga..dzaba.
 
677z381_manja-jugoslavija.jpg
Како ће бити лепо то одржавање зеленила. Наводњавање, скидање влаге и каменца са стакла свако мало. Штета што су људи пре 50 година били глупи па нису то исто радили.
Свакако, уистину, пројекат са две куле ће у тај крај донети 20+хиљада више људи свакодневно. Били колима или пешке, са децом или са керовима постаће несносна гужва. Ко воли гужве биће му фантастично. Њему и инвеститору који ће да утростручи зараду. А свима осталима нетфликс сваки дан.
 
Не треба ти архитекта да ти каже да инфраструктура не подржава те кулчине. Као што ти не треба архитекта да ти каже да скоро па свака нова зграда која се изгради, комшилук нема инфраструктуру да је подржи. Коментари на последњем чланку објављеним пре два дана на gradnja.rs су одлични, али ову власт само занима да оперу паре.

Пратећи чланак на ову тему:


Цео Бови Београд је у колапсу са паркингом. Код мене у блоку су слали допис граду са идејним решењем нових паркинг места, (а има заиста простора за то). Међутим, од града једино добијамо комуналце који пишу нон стоп казне, а од решења проблема нема ништа!

Као колегиница архитекта, и као комшиница ускоро покојног хотела Југославија, тврдим да инфраструктура дате локације
АПСОЛУТНО НЕ ПОДРЖАВА ту количину нових квадрата. Већ имамо огромне проблеме са паркингом кога нема довољно ни за становнике постојећих зграда, ни за људе који долазе поподне и викендом да се прошетају обалом реке.

У Гоце Делчева су аутомобили даноноћно паркирани са обе стране коловоза у оба смера, а по околини се паркирају на зелене површине или тротоаре. Нови објекат ће свакако имати подземне гараже, али се питам да ли ће их бити довољно, и за будуће станаре и посетиоце комерцијалних садржаја, или ће то само још више погоршати ситуацију. Вртићи НБг-а су хронично пуни, итд. Тешко нама у оваквом капитализму; опстаће само најбогатији – најпокваренији и најалавији.
Да се надовежем у цртицама:


Њима оставити делове ентеријера је равно бацању у смеће јер њима то не представља вредност (као што није ни Делти у Сава центру).

За неуке је једино мерило новац, па се тако размишља само о исплативности у случају стандарда соба, а не о градитељском наслеђу. Како то да се и старији објекти хотела у иностранству реконструишу на потребном нивоу? Али не, лакше је и јефтиније скинути заштиту и срушити „комунистичко сиво ругло“. Морамо да покажемо квази просперитет кроз јефтину архитектуру.

Површни инвеститори, површни купци, и површно друштво.

Терасе на кулама уз Дунав… ха, ха!

Новобеоградски урбанизам није превазиђен, већ превише вредан, а блокови намерно запуштени да између осталог не би могли да парирају у тој мери бетонираним комплексима без зеленила и садржаја, који морају да се продају на велико. На то додамо и притисак на инфраструктуру оваквим интервенцијама.

Biro Cube = мрзитељи Београда могу само својом „експертизом“ да додатно допринесу уништавању града, што говоре њихове референце.

Оно што ме највише растужује су људи који сматрају да је ово супер. Не постоји никаква инфраструктура за оволике грдосије, чак и да је има, и даље је бесмислено. Знам да звучим клише, али Београд се претвара у ругло, као и Нови Сад. Битно је да Миленијум тим ради ово а и даље нису помакли са изградњом канализационог колектора у Великом селу. Ускоро одлази Сајам, фонтана у Тргу Николе Пашића, две најстарије српске локомотиве на свету и Европи су урнисали... Ако се и ово деси, капитулирали смо. Зграду треба само вратити у пређашње стање, и изгледаће супер. Ми треба да се угледамо на бившу Чехословачку. Погледајте шта су они урадили са зградама из времена комунизма. Све до једне су их реновирали и изгледају боље него икад.

Највећи проблем код овог грдила је што ће то да заузме пуно зелене површине. Граде нешто што је близу речног корита, а тај део је блатњав и муљевит. Свако ко је студирао геологију, земљологију и грађевински инжињеринг ће погледати ово и рећи: "Људи, ово ништа не ваља. То се тако не ради." Замисли шта ће се десити кад се ово сурва у реку. То ће да поплави цео Нови Београд. Ко ће да рашчисти тај кртог?

Багери? Ово без динамита или тепих бомбардовања нема шансе да се рашчисти корито да би вода отекла, а до тад ће се сви подавити, и штета ће бити огромна. Оно што Београду треба је добра канализационална мрежа, и саобраћајна инфраструктура, а не ова стаклена ругла. Ми смо једини у свету где се више улаже у Потемкинова села, док у развијеним градовима са индустријом се улаже у метро, канализационалну мрежу и брзу пругу. Погледај само какву железничку структуру брзе пруге и саобраћај Берлин има. Могли смо и ми то да имамо да још увек постоје грађевинска предузећа из времена СФРЈ, и да смо мудро улагали као што то раде немци, а не да трошимо новац на глупости! Београд каска 200 година за Берлином што се тога тиче, а о осталим стварима да не причам.
 
Poslednja izmena:
Počeo je da mi bude mnogo dosadan taj argument "samo kod nas". Nije tačno da je samo kod nas. Eno u Maleziji izgradili ceo grad Forest City, grad duhova, žive duše nema u njemu. Ulaganje u Potemkinova sela nisu Srbi izmislili.

Inače se slažem sa naricanjem nad infrastrukturom i urbanizmom grada, ali to je posledica tranzicije u kapitalizam. Javni interes je sekundaran, investitori su kraljevi, država služi bogaćenju manjine, a mi ostali smo konji koji vuku. Valja se navići jer bolje biti neće.
 
Inače se slažem sa naricanjem nad infrastrukturom i urbanizmom grada, ali to je posledica tranzicije u kapitalizam. Javni interes je sekundaran, investitori su kraljevi, država služi bogaćenju manjine, a mi ostali smo konji koji vuku.
Mnogi konji nisu svesni moći koje imaju. A kad neko krene da im ukazuje na to, oni se ljute. Brane svoje eksploatatore, pljačkaše, otimače, robovlasnike, feude... Vele što živeti kao čovek, sa svim izazovima ali i lepotama, kad se može živeti kao svinja, srećna u blatu napojena pomijama i prazne glave.

Kao onaj lik Cypher u Matrixu. To ti je danas prosečni čovek, to je većina. Prihvata sve, samo da dobije malo dopamina. Šta ga boli uvo za bilo šta dokle god ima svoj mali prostor i svoja mala plitka zadovoljstva.

Ja ovde na temi pitao ove što žele još više gradnje, kola i ljudi u Beogradu koji će im sve to, čega im je malo i šta će navodno dobiti sa svim tim. Niko nije umeo da odgovori. Jer većina njih ne razmišlja, nego samo ponavljaju ono što su ih drugi naučili.
 
Poslednja izmena:
Ja ovde na temi pitao ove što žele još više gradnje, kola i ljudi u Beogradu koji će im sve to, čega im je malo i šta će navodno dobiti sa svim tim.
Ja mislim da sam ti odgovorio na to. Meni je želja da BG liči na fuziju Varšave, Istanbula, Dubaija, Bangkoka i Majamija jer mislim da ima potencijal za to (to su sve znatno bogatiji gradovi od Beograda, neki od njih su i u top 10 u globalnoj zaradi od turizma...)

Zbog toga su mi svi ovi novi projekti koji se grade i te kako zaninljivi i privlačni.

Još kao dete sam sanjao takav grad, i taj san mi se sada ostvaruje. Još dok sam bio u srednjoj školi pitao sam se zašto su se sve visoke zgrade u BG izgradile pre nego što sam se ja rodio. I sanjao sam dan kada će se preda mnom graditi nove visoke zgrade i momenat kada će se panorama BG-a konačno menjati.

Eto, pristajem i na hejt, i na omalovažavanje, i na svakojako pljuvanje koga god na forumu, ali ja sam još kao dete imao san da se u BG-u grade kule, da grad bude pun visokih zgrada i sada kada se to ostvaruje ne mogu da ne budem srećan.
 
Bojim se da ćeš kad dobiješ svoju decu, što ti želim, početi da sanjaš druge stvari. A i bez toga, za par godina počne da ti se menja perspektiva, jednostavno si stariji i zreliji... Pa tek kad shvatiš da nije zlato sve što sija... 😊
 
Ma ni ne treba da ima parking mesta, svako domacinstvo u Beogradu po troje kola i onda gle cuda, nema parking mesta. Da kupi parking mesto nikom ne pada na pamet, svuda se bahati vozaci parkiraju po trotoaru i voze kao da su oslobodili Beograd. Zivo me zanima samo ta arhitektura koju ke arhitektica projektovala, mnogo je vredna klinicka depresija Novog Beograd. Tema rekonstrukcija hotela oni drobe o vrticima, radnicka klasa u borbi protiv kapitalizma iz BMWa, javni prevoz nije za njih.
 
Ma ni ne treba da ima parking mesta, svako domacinstvo u Beogradu po troje kola i onda gle cuda, nema parking mesta. Da kupi parking mesto nikom ne pada na pamet, svuda se bahati vozaci parkiraju po trotoaru i voze kao da su oslobodili Beograd. Zivo me zanima samo ta arhitektura koju ke arhitektica projektovala, mnogo je vredna klinicka depresija Novog Beograd. Tema rekonstrukcija hotela oni drobe o vrticima, radnicka klasa u borbi protiv kapitalizma iz BMWa, javni prevoz nije za njih.
Po meni je ovo jedan od mozda vecih problema, kad sam pisao o tome da porodice imaju po 3+ krsa od ukupje vrednosti 2.5k eur, isprozivase me. Svaki klinac u bg kad napuni 17 kupe mu neki krs.
 
Ja mislim da sam ti odgovorio na to. Meni je želja da BG liči na fuziju Varšave, Istanbula, Dubaija, Bangkoka i Majamija jer mislim da ima potencijal za to (to su sve znatno bogatiji gradovi od Beograda, neki od njih su i u top 10 u globalnoj zaradi od turizma...)

Zbog toga su mi svi ovi novi projekti koji se grade i te kako zaninljivi i privlačni.

Još kao dete sam sanjao takav grad, i taj san mi se sada ostvaruje. Još dok sam bio u srednjoj školi pitao sam se zašto su se sve visoke zgrade u BG izgradile pre nego što sam se ja rodio. I sanjao sam dan kada će se preda mnom graditi nove visoke zgrade i momenat kada će se panorama BG-a konačno menjati.

Eto, pristajem i na hejt, i na omalovažavanje, i na svakojako pljuvanje koga god na forumu, ali ja sam još kao dete imao san da se u BG-u grade kule, da grad bude pun visokih zgrada i sada kada se to ostvaruje ne mogu da ne budem srećan.
Без увреде друже, али Дубаи и Мајами су жешћа сељана.
Ако је већ до тога, боље да је направљен скроз нови град негде између Старе Пазове и Инђије и аутопута и пруге.
 
Без увреде друже, али Дубаи и Мајами су жешћа сељана.
Ако је већ до тога, боље да је направљен скроз нови град негде између Старе Пазове и Инђије и аутопута и пруге.

Druže, Dubai možda jeste kopija svega i svačega, ali Majami nema veze sa kopijama - Miami Beach je predmet želja i kopiranja širom Sveta. Sa druge strane, ne vidim kako bi Beograd ličio na Majami... Majami ima specifičnu klimu i nalazi se na specifičnom terenu u najbogatijoj zemlji na Svetu.

Iznajmiš auto, pravac Florida Keys - videćeš zašto to nije nikakva seljana, već drugi univerzum. Ta, kako je ti površno nazivaš "seljana", ima železnicu, a sada autoput preko okeana već više od 100 godina i povezuje ceo jedan arhipelag. Tu imaš da vidiš svašta autentično.

Beograd je dobar, ali ne može to da se poredi nikako, niti treba.

Svako treba da zna gde mu je mesto.
 
Стилски је сељана. Гранд парада у USA издању.
Београд треба да се развија као Европски град.

Pa, ne slažem se sa tobom, "stilski je seljana" - šta god ti to značilo.
Osim neke iracionalne mržnje prema SAD, ne vidim šta to može da znači.

Površno i hejterski. Besmisleno mi je da pitam da li si bio u Majamiju...
Ne znaš o čemu pričaš.
 
Poslednja izmena:
Ок, укуси су различити. Можда такав стил и није толико безукусан како га ја доживљавам. Али опет такав стил није за град попут Београда, као ни габарити зграда, архитектура, улична матрица.
 
Има смисла на Новом Београду јер његова улична матрица и јесте таква у суштини. Са појединим евентуалним високим зградама на тачно одређеним и планираним местима где имају највише економске и визуелне користи (као Београђанка, Скајлајн итд.). Но ми смо имали преседане у том погледу попут зграде Беобанке или Албаније малтене од самог старта тако је да питање шта паметно рећи на ту тему

Нама је јако потребна тврда висинка и стилска регулација у старим деловима града (центар, Земун) а Нови Београд је дословно најмања брига у овом тренутку
 
То је много лепше од овога данас. Чак ми је и бруталистична арихтектура из времена СФРЈ лепша, јер је и за то требала уметност и знање. Југословенска и Европска архитектура су некада била уметност. Сада су то метри квадратни умотани у стакло.
 
Ja lično ne mogu da zamislim da je nekome ideal da imamo kulčine na svakom ćošku NBG a da u starom delu grada ima favelizaciju sa srednjogradnjom.

Istanbul poslovno-stambene kule gradi u svom severnom delu gde ima više prostora, a u Sultanahmetu jedine visoke građevine su džamije.

Šta misliš šta je razlog za to, neka imanentna turska tendencija za favelizacijom centra?
 
Šta misliš, jel mogu da se porede gradovi, funkcionalno, koji imaju metro, rapid bus lane, gradsko - prigradsku železnicu, razgranatu mrežu trolejbusa i/ili tramvaja sa gradom koji teži ka tome da se oslanja na kola kao glavni vid transporta?

Drugo, da li znaš šta znači reč "favelizacija"? Sudeći po tvom odgovoru, rekao bih da ne.​
 
Šta misliš, jel mogu da se porede gradovi, funkcionalno, koji imaju metro, rapid bus lane, gradsko - prigradsku železnicu, razgranatu mrežu trolejbusa i/ili tramvaja sa gradom koji teži ka tome da se oslanja na kola kao glavni vid transporta?

Drugo, da li znaš šta znači reč "favelizacija"? Sudeći po tvom odgovoru, rekao bih da ne.​

Baš zato što je takvo stanje u saobraćaju, još manje ima smisla graditi kule u već preopterećenom centru.
 
Ja lično ne mogu da zamislim da je nekome ideal da imamo kulčine na svakom ćošku NBG a da u starom delu grada ima favelizaciju sa srednjogradnjom.

Какве везе има фавелизација у центру са високим зградама на Новом Београду? Старе делове града треба чувати у постојећим габаритима због историје и амбијенталне кохезије (што се доследно и без проблема крши већ дуже од 100 година). Ван тога нема проблема да се гради у висину свакако је боље од зградокућа и махала које тренутно имамо а има додатну предност саботирања аутомобилизације
 
Vrh