Не треба ти архитекта да ти каже да инфраструктура не подржава те кулчине. Као што ти не треба архитекта да ти каже да скоро па свака нова зграда која се изгради, комшилук нема инфраструктуру да је подржи. Коментари на последњем чланку објављеним пре два дана на gradnja.rs су одлични, али ову власт само занима да оперу паре.
Пратећи чланак на ову тему:
Postavlja se pitanje koji je razlog za rušenje bisera novobeogradske moderne, nekad najelitnijeg hotela bivše Jugoslavije. Prodaja hotela „Jugoslavija“ je dosta negativno odjeknula, kako u stručnim, tako i u širim krugovima. Po poslednjim informacijama, novi vlasnik će zasigurno rušiti hotel, zid
www.gradnja.rs
Цео Бови Београд је у колапсу са паркингом. Код мене у блоку су слали допис граду са идејним решењем нових паркинг места, (а има заиста простора за то). Међутим, од града једино добијамо комуналце који пишу нон стоп казне, а од решења проблема нема ништа!
Као колегиница архитекта, и као комшиница ускоро покојног хотела Југославија, тврдим да инфраструктура дате локације АПСОЛУТНО НЕ ПОДРЖАВА ту количину нових квадрата. Већ имамо огромне проблеме са паркингом кога нема довољно ни за становнике постојећих зграда, ни за људе који долазе поподне и викендом да се прошетају обалом реке.
У Гоце Делчева су аутомобили даноноћно паркирани са обе стране коловоза у оба смера, а по околини се паркирају на зелене површине или тротоаре. Нови објекат ће свакако имати подземне гараже, али се питам да ли ће их бити довољно, и за будуће станаре и посетиоце комерцијалних садржаја, или ће то само још више погоршати ситуацију. Вртићи НБг-а су хронично пуни, итд. Тешко нама у оваквом капитализму; опстаће само најбогатији – најпокваренији и најалавији.
Да се надовежем у цртицама:
–
Њима оставити делове ентеријера је равно бацању у смеће јер њима то не представља вредност (као што није ни Делти у Сава центру).
–
За неуке је једино мерило новац, па се тако размишља само о исплативности у случају стандарда соба, а не о градитељском наслеђу. Како то да се и старији објекти хотела у иностранству реконструишу на потребном нивоу? Али не, лакше је и јефтиније скинути заштиту и срушити „комунистичко сиво ругло“. Морамо да покажемо квази просперитет кроз јефтину архитектуру.
–
Површни инвеститори, површни купци, и површно друштво.
–
Терасе на кулама уз Дунав… ха, ха!
–
Новобеоградски урбанизам није превазиђен, већ превише вредан, а блокови намерно запуштени да између осталог не би могли да парирају у тој мери бетонираним комплексима без зеленила и садржаја, који морају да се продају на велико. На то додамо и притисак на инфраструктуру оваквим интервенцијама.
–
Biro Cube = мрзитељи Београда могу само својом „експертизом“ да додатно допринесу уништавању града, што говоре њихове референце.
Оно што ме највише растужује су људи који сматрају да је ово супер. Не постоји никаква инфраструктура за оволике грдосије, чак и да је има, и даље је бесмислено. Знам да звучим клише, али Београд се претвара у ругло, као и Нови Сад. Битно је да Миленијум тим ради ово а и даље нису помакли са изградњом канализационог колектора у Великом селу. Ускоро одлази Сајам, фонтана у Тргу Николе Пашића, две најстарије српске локомотиве на свету и Европи су урнисали... Ако се и ово деси, капитулирали смо. Зграду треба само вратити у пређашње стање, и изгледаће супер. Ми треба да се угледамо на бившу Чехословачку. Погледајте шта су они урадили са зградама из времена комунизма. Све до једне су их реновирали и изгледају боље него икад.
Највећи проблем код овог грдила је што ће то да заузме пуно зелене површине. Граде нешто што је близу речног корита, а тај део је блатњав и муљевит. Свако ко је студирао геологију, земљологију и грађевински инжињеринг ће погледати ово и рећи: "
Људи, ово ништа не ваља. То се тако не ради." Замисли шта ће се десити кад се ово сурва у реку. То ће да поплави цео Нови Београд. Ко ће да рашчисти тај кртог?
Багери? Ово без динамита или тепих бомбардовања нема шансе да се рашчисти корито да би вода отекла, а до тад ће се сви подавити, и штета ће бити огромна. Оно што Београду треба је добра канализационална мрежа, и саобраћајна инфраструктура, а не ова стаклена ругла. Ми смо једини у свету где се више улаже у Потемкинова села, док у развијеним градовима са индустријом се улаже у метро, канализационалну мрежу и брзу пругу. Погледај само какву железничку структуру брзе пруге и саобраћај Берлин има. Могли смо и ми то да имамо да још увек постоје грађевинска предузећа из времена СФРЈ, и да смо мудро улагали као што то раде немци, а не да трошимо новац на глупости! Београд каска 200 година за Берлином што се тога тиче, а о осталим стварима да не причам.